Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

algemeen en commercieel management

algemeen en commercieel management

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING

Jan. 2005 – Heden Organisatie Advies & Management Ondersteuning

bedrijf met als speerpunt het ondersteunen en adviseren van MKB ondernemers. In veel gevallen leidt dit tot: Spiegelfunctie voor directeur–eigenaren. Ondersteuning bij het opstellen en realiseren van de bedrijfsdoelstellingen, begeleiden van veranderingstrajecten en verbeteren van de verkoopkwaliteiten en -resultaten door begeleiding en op maat ontwikkelde trainingen. En hiernaast het functioneren als externe ogen en oren van de organisatie, daar waar het gaat om het signaleren van trends, mogelijkheden en ontwikkelingen. De opdrachtgevers zijn uiteenlopend; productie organisatie in de food sector, installateur van specifieke ondervloeren, producent van metalen bouwcomponenten, projectmanagement organisatie, hotel-restaurant, digitale printer ea.


Juli 2004 – Okt. 2004 Reis

Ecuador, Peru, Bolivia, Argentinië, Uruguay.


Mei 2003 – Jan. 2005 Zelfstandig adviseur

Diverse tijdelijke opdrachten uitgevoerd op het gebied van management ondersteuning, werving & selectie trajecten en training interview technieken.

Mei 2003 – Maart 2004 CHABROL WINES b.v., Amsterdam

Chabrol Wines b.v. is een eigenzinnig wijnhuis met drie hoofdactiviteiten: retail, in de vorm van een winkel in Amsterdam, later een tweede in Antwerpen, B2B, verkoop aan Horeca, collega wijnhuizen en groothandel en eigen import. De organisatie genereert een omzet van ca. 1,2 mln Euro met een minimaal resultaat.

Business Consultant, Algemeen Manager a.i.

In overleg met de eigenaar en zijn investeerder heeft het volgende plaatsgevonden.
• Definitie bestaande situatie
• Definiëring van de wensen
• Opstellen van een nieuw businessplan
• Prioriteiten stellen aan de uitvoering van de gestelde plannen
• Herdefiniëring van de bestaande functies en de bijbehorende taken
• Opstellen en verankeren van procedures en werkafspraken
• Herfinancieren door nieuwe bankrelatie
• Verbeteren van de administratie en verslaglegging (PT boekhouder)
• Tijdelijk vervullen van de algemeen manager functie
• Opzetten salesmanagement


Jan. 1998 – Nov. 2002 MICHAEL PAGE INTERNATIONAL, Eindhoven

Michael Page is wereldleider inzake professionele rekrutering, gespecialiseerd in de werving van kandidaten voor contracten voor bepaalde en onbepaalde tijd en dit voor een wereldwijd klantenbestand. De Groep is aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, op het Europese vaste land, in Azië en in Amerika. Zij specialiseert zich in de volgende sectoren: financiën, banking, boekhouding, marketing, distributie, sales, legal, informatica, personeelsbeleid en engineering. In Nederland betreft het de disciplines financiën, banking & financial services, marketing & sales, ict, en legal & taxation.
In 2002 was de groep met 115 kantoren, 2440 medewerkers, in 16 landen aanwezig. In Nederland heeft de groep drie vestigingen; Amsterdam, Eindhoven and Rotterdam, met in totaal 120 medewerkers.

Manager Eindhoven, Juni 2000 – Nov. 2002

Kantoor Eindhoven, gespecialiseerd in financieel administratieve en –economische functies, banking en financial services, voor vaste en tijdelijke opdrachten, is verantwoordelijk voor oost en zuid Nederland. Met 12 tot 15 hoog opgeleide professionals, genereerde Eindhoven ruim 3 mln. Euro. Samen met een collega was ik verantwoordelijk voor de gehele organisatie en de resultaten en rapporteerde direct aan de Managing Director.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Onderhouden van de optimale personeelsbezetting
• opzetten en uitbouwen van account-management voor de grote klanten
• adviseren van klanten in de te volgen selectie procedures
• coachen en ondersteunen van de consultantes
• ontwikkelen en verzorgen van ‘on the job’ training and coaching, bewaken van deadlines
• ontwikkelen en (laten)verzorgen van periodieke management informatie
• initiëren van sales-leads en onderhouden van bestaande relaties
• bewaken en uitvoeren van werving en selectie processen in het hogere segment

Consultant, Jan. 1998 – Mei 2000

Taken en verantwoordelijkheden:
• initiëren sales-leads en onderhouden van bestaande relaties
• assisteren van klanten bij het bepalen van de personeelsbehoeftes en waar nodig definiëren van de vacature(s)
• ontwikkelen van functieprofielen
• verantwoordelijk voor het gehele werving en selectie proces
• interviewen / selecteren van kandidaten op algemene en functie specifieke basis


Nov. 1996 – Dec. 1997 CENTER PARCS, Het Meerdal Venray

Center Parcs is toonaangevend als korte vakantie bestemming. De groep heeft dertien bungalow parken in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België, Duitsland en Nederland. Elk park heeft een capaciteit van ruim 2500 bezoekers en bied een breed scala aan weersonafhankelijke diensten op het gebied van horeca, Shopping, Entertainment and Sporten. Het Meerdal is een van de Nederlandse parken, destijds bezig met een enorme investering in het F&B gedeelte.

Deputy Market Dome Manager

Assistent en plaatsvervanger van de Market Dome Manager. Verantwoordelijk voor zeven horeca locaties, een boetiek en drie winkels. Ik gaf leiding aan acht Unit Managers en indirect aan 150 medewerkers.

Taken en verantwoordelijkheden:
• coachen van de Unit Managers in hun dagelijkse activiteiten
• helpen bij het optimaliseren van service and efficiency levels
• definiëren van financiële and niet-financiële doelstellingen
• evalueren van resultaten, interpreteren and rapporteren van bedrijfsinformatie naar junior management en hoofdkantoor
• participeren bij de voorbereiding en implementatie van vier nieuwe F&B concepten, varierend van een thema-bowling bar tot een nieuw fine-dining concept.

In maart 1997 werd ik gevraagd als voorzitter van een van de vier Cost-down Teams. De doelstelling van het team was de interieurkosten van de bungalows in België, Duitsland en Nederlands met 10% te reduceren. In september 1997, was deze doelstelling gehaald.


Juni 1995 – Aug. 1996 EURO-AMERICAN DEVELOPMENT b.v., Valkenswaard

Euro-American Development was een kleine Nederlandse start-up, met drie eigenaren en drie medewerkers, die de Master Licence voor diverse Europese landen had gekocht van een Amerikaanse quick-service diner, Schlotzsky’s. Het doel van de onderneming was om het concept in deze landen te introduceren, met de prioriteit op Nederland en België. Er zouden een aantal pilots op eigen rekening worden geëxploiteerd om vervolgens Area Development en Franchise contracten te verkopen.


Area Manager

Taken en verantwoordelijkheden:
• aanpassen van het VS exploitatie systeem aan de Nederlandse en Belgische markt
• identificeren van geschikte restaurant locaties in België
• onderhandelen van krediet faciliteiten mat Belgische banken voor toekomstige Franchisees en Area Developers
• helpen bij het identificeren van potentiële business partners/area developers
• werven en selecteren van potentiële franchisees in België
• identificeren van, selecteren van en onderhandelen met leverancier voor alle food en non-food benodigdheden voor de Benelux
• werven en selecteren van personeel
• opening pilot store


Aug. 1991 – Mei 1995 EURODISNEY s.c.a., Paris

Eurodisney is een van de vier vakantie bestemmingen van de Walt Disney Company, welke werd geopend in april 1992. Destijds bestond Eurodisney uit een themapark (Magic Kingdom) en zes hotels, goed voor 65.000 bezoekers per dag en 5.500 hotelkamers.

Nightclub Manager, Sept. 1994 – Mei 1995

Hurricane’s nightclub is zeven dagen per week open, met een capaciteit van 400 personen en een omzet van 3,8 mln Euro. Ik was verantwoordelijk voor de gehele organisatie, gaf leiding aan twee assistenten en 15 medewerkers

Assistant Manager F&B, April 1994 – Sept. 1994

Tezamen met een part-time collega waren we verantwoordelijk voor twee en een half restaurant; een fine-dining restaurant met 250 zitplaatsen en een gemiddelde van 350 gasten per dag, een fast-food Italiaans restaurant met 400 stoelen en 300 gasten per uur en een ijswinkel.

Assistant Manager Marchandise, Sept. 1993 – April 1994

Assistent en plaatsvervanger van de manager. Verantwoordelijk voor de dagelijkse activiteiten en leiding gevend aan 45 medewerkers.

Assistant Manager Parks Operations, Aug. 1991 – Sept. 1993

Verantwoordelijk voor budgettering van variabele kosten, planning, training and motivatie


Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN

1987 – 1992 Hotelschool Den Haag, Hogeschool voor bedrijfskunde, Bachelor in hotelmanagement, afgestudeerd Financieel Management

1991 - 1995 Disney Management Trainings Parijs:

Disney’s Management Development Program: 18 daagse seminar onder leiding van Jacques Horowitz, gericht op financieel management, entertainment, personeels management, motivatie technieken & teambuilding, sales & marketing

Disney’s Management Training Series: 5 daagse interne training

Scottworks Intl. Negotiation techniques: twee daagse cursus onderhandelingstechnieken

1997 Center Parcs Management & Organisation Training: gedurende een jaar, werd iedere vier weken een groep van vijftien jonge managers bijeen gebracht voor driedaagse sessies waarin diverse onderwerpen werden gedoceerd en uitgediept

2001 Door Training: verkoop & interview technieken, 3 dagen

2001 - 2002 Krauthammer Intl.: Management, 3 dagen

2003 Altercourse: Coach de Klant, 3 dagen

2004 Bij Nader Inzien: Persoonlijke effectiviteit, 3 dagen

2005 Institute for Independent Business Londen: Residential Business School, 6 dagen

2005 Advanced Level Intl.: Advanced Selling Skills, 3 dagen



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

verander management, optimalisatie, commerciele effectiviteit vergroten, professionaliseren, meer geld verdienen, motiverend

Talenkennis interimmanager

NL, moedertaal
ENG, goede kennis
FR, vloeiend, schrift is goed

Overig

tweetalig opgevoed, multicultureel gewerkt, ervaring in amerikaanse, franse en engelse bedrijfsculturen


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :