Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim HRM-manager a.i.

interim HRM-manager a.i.

Werkervaring interimmanager

09-2008 / heden; Prosafe Production B.V.; HR manager
HR manager a.i. met als opdracht het begeleiden/uitvoeren van alle HRM zaken mbt de opstart van deze eerste Nederlandse vestiging voor deze Singaporese oliemaatschapppij. E.e.a. in nauwe samenwerking met de vestigingen in Brazilie, West Afrika en Singapore.

12-2007 / 06-2008
BZK; Directoraat-generaal Organisatie Bedrijfsvoering Rijk
programmamanager "implementatie SBK Rijk"

Implementatie van het met de vakbonden afgesproken sociaal flankerend beleidskader in combinatie met het concept 'dynamisch organiseren'. Doelstelling van het programma was om de flexibiliteit van de Rijksoverheid te vergroten en gedwongen ontslagen bij uitvoer van de in het regeerakkoord opgelegde taakstelling zoveel mogelijk te voorkomen.

05-2007 / 11-2007
OCW; directie P&O
waarnemend directeur P&O

Verantwoordelijk voor de directie P&O, bestaande uit drie hoofdafdelingen (Beheer, Diensten en Beleid & Organisatie) en twee stafafdelingen (Juridische Zaken en het Bedrijfsbureau). In totaal 122 fte. Naast verantwoordelijkheid voor de “going concern P&O-taken” en de flexibilisering van OCW was ik betrokken bij de opbouw van de centrale bedrijfsvoeringsdirectie “Concernondersteuning i.o.”, een samenvoeging van de directies Personeel & Organisatie, Facilitair Management, Informatievoorziening en de bedrijfsbureaus.

04-2005 / 04-2007
OCW; directie P&O
hoofd beleid & organisatie, tevens plv. dir. P&O

Betrokken bij de omvorming van de directie HRM naar een uitvoerende directie P&O met een flexibele indeling en breed inzetbare medewerkers. Opbouw van de afdeling Beleid en Organisatie (in wisselende samenstelling 21 tot 30 fte). Met mijn afdeling de volgende resultaten geboekt: afronding van het project formatiebeheer en implementatie van een centraal functiegebouw waardoor functiebeschrijving en -waardering binnen OCW nu tot een absoluut minimum is beperkt. Initiërende en monitorende rol bij het project flexibilisering (vergaande flexibilisering van de OCW organisatie en de OCW medewerker, ondersteund door een modern personeelsbeleid).

12-2003 / 03-2005
OCW; directie P&O
accountmanager HRM

Functionele aansturing van HRM medewerkers binnen mijn accountteam en HRM beleidsvorming tbv het Directoraat Cultuur en Media. Daarnaast als projectleider formatiebeheer verantwoordelijk voor het op orde brengen van de departementale formatie- en bezettingsbeheer. Ook actief betrokken bij diverse reorganisaties en bij de opbouw van een drastisch afgeslankte directie HRM.

01-2003 / 12-2003
Ministerie van Financiën; projectbureau Spirit
projectlid

In een klein team werkzaam in het verandertraject Spirit. Doel van het project was een cultuurverandering binnen de centrale directies van het Ministerie van Financiën en de bundeling van een aantal stafdirecties (Personeel & Organisatie, Communicatie, Facilitaire Zaken en ICT) en de bedrijfsbureaus van de DG’s tot één grote centrale directie Bedrijfsvoering. Opdrachtgever was de plv. Secretaris Generaal.

01-2001 / 01-2003
Ministerie van Financiën; Directoraat Generaal Fiscale Zaken
hoofd bedrijfsbureau

Leidinggeven aan een bedrijfsbureau met 5 secties (personeelszaken, financiële zaken, beleidsondersteuning, administratie en ICT). In totaal 20 fte. Lid van het MT Fiscale Zaken en rapporterend aan de Directeur Generaal Fiscale Zaken. Tevens diens adviseur mbt alle bedrijfsvoeringszaken en contactpersoon naar de ondernemingsraad. Gedurende deze periode de afdeling geherstructureerd naar 3 secties met in totaal 13 fte.

07-1999 / 01-2001
Ministerie van Financiën; Directoraat Generaal Rijksbegroting
Organisatie & managementadviseur

Onderhouden van contacten met de ondernemingsraad, het uitvoeren van reorganisatieonderzoeken, het opstellen van het jaarplan van het bedrijfsbureau en deelname aan diverse projecten op het gebied van personeel en organisatie (waaronder de implementatie van het INK-model binnen de directie Begrotingszaken en het opstellen van P&O kengetallen voor het DGRB).

06-97/06-99
Mercedes-Benz Nederland B.V
Transformatiemanager

Vanaf juni 1997 was ik als Transformatiemanager verantwoordelijk voor cultuurverandering binnen de Mercedes-Benz Nederland organisatie. Aan deze cultuurverandering werd vorm gegeven door het project ‘Team2000’. Doelstelling van dit project was het verhogen van de betrokkenheid, initiatief en klantgerichtheid van medewerkers en de efficiency van de organisatie. Via dit project werd een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de marktpositie, efficiency, medewerkers- en klantentevredenheid door de invoering van Total Quality Management (aan de hand van het model van het Instituut Nederlandse Kwaliteit) en het ‘Mercedes-Benz Masterplan’ (methodiek van policy deployment). In deze functie rapporteerde ik rechtstreeks aan de president-directeur.
Gedurende deze periode was ik tevens als projectleider verantwoordelijk voor de invoering van gestructureerd werkoverleg, de opzet en uitvoer van het medewerkerstevredenheid onderzoek en betrokken bij de invoering van een nieuwe belonings- en beoordelingssystematiek binnen Mercedes-Benz Nederland B.V.

12-95/05-97
Mercedes-Benz Nederland B.V
Sectorpersoneelschef

Verantwoordelijk voor alle reguliere personele zaken binnen de divisies Bedrijfswagens, Personenwagens en Financiën (o.a. in- door- en uitstroom, advies bij organisatieveranderingen, ARBO-zaken, functiewaardering, opleiding, management development) en voor diverse P&O projecten. Hierbij rapporteerde ik aan de senior manager personeelszaken.

02-95/11-95
Leeuwendaal advies
organisatiepsycholoog

Verantwoordelijk voor acquisitie en uitvoering van opdrachten op het gebied van psychologisch onderzoek, assessment centers, werving & selectie en loopbaancounseling. Tevens assisteerde ik in functiewaarderingsprojecten en functioneerde ik als co-trainer bedrijfsopleidingen.

04-94/01-95
Stichting Buurtbeheerbedrijf Schilderswijk
productmanager

Acquisitie en planning van werkgelegenheidsprojecten (voornamelijk op het gebied van schoonmaak en onderhoud). Daarnaast was ik verantwoordelijk voor opbouw en onderhoud van een uitgebreid netwerk van belanghebbenden (t.b.v. subsidieverstrekking) en was binnen deze startende onderneming verantwoordelijk voor personeelszaken.

12-90/03-94
PCI Consultants
adviseur werving & selectie

Verantwoordelijk voor acquisitie en uitvoering van werving en selectieopdrachten binnen de ICT-branche. Vanaf medio 1992 tevens verantwoordelijk voor een klein team telemarketeers.

Dienstplicht vervuld van september 1980 tot november 1981.





Opleiding interimmanager

Opleiding:
- HAVO, Stanislas College in Delft. Diploma behaald in 1979.
- HBO –THW, Academie, ‘De Laan’ in Den Haag. Afgestudeerd in 1986, afstudeerrichting Voorlich-tings-kun-de/non-profit marketing.
- Psychologie, Rijksuniversiteit Leiden. Afgestudeerd in 1990, afstudeerrichting klinische psychologie met als bijvak organisatiediagnose en -ontwik-ke-ling.
- Vele cursussen/workshops op het gebied van communicatie, human resourcemanagement, kwaliteitsmanagement, persoonlijke ontwikkeling, projectmanagement en peoplemanagement.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Enthousiast, gedreven, uitstekend abstractievermogen gecombineerd met hands-on mentaliteit en stevige kennis op het gebied van human resourcemanagement en bedrijfsvoering in de brede zin van het woord. Innovatief, commerciële inslag, gevoel van humor, zakelijk en resultaatgericht zonder de mens te vergeten.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Nevenfunctie: voorzitter OTIS, een vereniging waarvan de leden de filosofie van G.I. Gurdjieff in hun dagelijkse leven proberen toe te passen.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :