Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-, Project-, Proces- & Service Manager

Interim-, Project-, Proces- & Service Manager

Werkervaring interimmanager

04/1999 tot heden Randstad Holding; Werkmaatschappijen YACHT (tot mei 2008) en HR Solutions (HRS) Manager Business Improvement

Projecten:
- Herinrichting en optimalisatie van bedrijfsprocessen HRS als Manager Business Improvement:
HRS houdt zich bezig met ontwikkeling, beheer en exploitatie van salarisverwerkingspakketten. Samen met de directeur bedrijfsvoering HRS verantwoordelijk voor herinrichting van bedrijfsprocessen ten behoeve van integratie van 3 aangekochte bedrijfsonderdelen tot één bedrijf. Taakonderdelen:
• Aansturen lokale managers QA.
• Projecten voor proces(her)inrichting definiëren en uitvoeren met instandhouding van erkenningen SAS, TPM, en ISO 9000 (tillen van lokaal naar centraal waar nodig). Monitoren van met erkenningen samenhangende controlframeworks (evt samen met leveranciers).
• Komen tot optimalisering van de (interne en externe) audit inspanning.
• Jaarcyclus voor businessplanning, vaststelling van KPI-’s en het volgen daarvan gedurende het jaar. Management en directie voeden met mogelijke alternatieven.
• Advisering inzake organisatie- en proces inrichting centrale directie.
• Coachen en adviseren van lokale managementteams via of naast de lokale QA managers met betrekking tot interne processen en hun inrichting.

- Eindverantwoordelijke inzake I&A/ICT tijdens een gemeentelijke herindeling;
• Opstellen projectplan incl. budgettering (ism Hoofd Financiën)
• Bewaking van planning en budget. (harde deadline 1 januari)
• Coördinatie van de noodzakelijke migrerende/samenvoegende werkzaamheden. Afstemming intern en extern (prioritering en afbreukrisico’s). Extern met name aangaande de belangrijkste software pakketten en infrastructuur.
• Werving en selectie van leveranciers o.a. voor de verbindingen (keuze voor dedicated glasvezel) tussen de lokaties, hardware serverpark en besturingssystemen.
• Nazorg tijdens opstart nieuwe gefuseerde gemeente; o.a Afvoer en afbouw oude installatie(s) en aansprakelijk stelling van één van de leveranciers.
• Werving en selectie nieuwe I&A coördinator/teamleider
• Aanzet tot procesmatig werken (ITIL , ASL) rekening houdend met schaalgrootte v/d gemeente.
• Afstemming op het ontstaan van één front-Office proces met ingang van de fusie gemeente.

- Coaching managementteams 20 lokale banken tijdens de invoering van de chartale euro:
• Onderdeel van het landelijke projectteam (20 euro-adviseurs met elk ca. 20 banken);
• Rapportage aan de projectmanager via het projectbureau
• Uitdragen en presenteren centraal opgestelde richtlijnen aan de banken. Afweging van risico’s zowel lokaal als centraal op basis van Vrijheid (lokaal) in gebondenheid (centraal).
• Nadere ondersteuning op verzoek van lokale banken; bv. bij presentaties aan lokale detaillisten.
• Maandelijkse bezoeken aan lokale banken en centrale bijeenkomsten
• Twee wekelijks projectafstemming met collega euro-adviseurs en de project-/programmaleiding.

- Projectleider/consultant procesmatige herinrichting ICT
• bij afvalverwerker en chemische industrie Plant: het verbeteren van de interne processen door invoering van (meer) procesmatig/projectmatig werken (Modellen: Prince II, ITIL, ASL, BISL en gebruik maken van meer algemene QA- en management technieken):
o In kaart brengen bestaande situatie en verbeterpunten
o Plan van aanpak definiëren en uitrollen
o Coördinatie en afstemming met stuurgroep c.q. managementteam
o Evenwicht tussen capaciteit die enerzijds in ontwikkeling van nieuwe ICT wordt gestopt en anderzijds nodig is om bestaande infrastructuur te beheren en optimaal te exploiteren.
o Motiveren en stimuleren betrokken mensen

- Coaching begeleiding Managementteams en/of individuele leden.
(bij zorgaanbieder, architectenbureau, muziekschool en facilitair bedrijf;)
• In kaart brengen bestaande situatie en verbeterpunten proces- en/of projectmatigwerken
• Plan van aanpak definiëren en in samenwerking uitrollen
• Coördinatie en afstemming met stuurgroep c.q. managementteam; het coachen inzake
• ICT-beleid, vormgeving en bewaking uitbesteding, advisering (ICT-)infrastructuur (in voorkomende gevallen rekening houden met meerdere geografische lokaties).
• Relatie en afhankelijkheid tussen organisatie inrichting, proces en projectmatig werken en ICT.
• Inhoudelijke inrichting van projecten en hun omvang.

- Overige projecten vanuit YACHT
• Opstellen van ICT beleidsplan voor de gemeente van een provinciale hoofdstad
• Projectleider/consultant Millennium proof maken ICT infra bij Rijkswaterstaat Utrecht
• Als senior professional intern YACHT; bemoeienis met organisatie inrichting en functie-indeling binnen YACHT; ontwikkeling mogelijke dienstverleningsmodellen voor YACHT.

01/1997 tot 04/1999 SONOCO Nederland B.V. Quality Manager en plaatsvervangend Locatie Directeur.
Periode : 01/1997 tot 04/1999
Functie : Manager QA en plaatsvervangend Locatie Directeur.
Werkzaamheden:
Een nieuw aangetrokken locatie directeur en manager QA vervangen het in zijn compleetheid vertrokken managementteam. In samenwerking met twee projectgedetacheerde mensen vanuit de Europese SONOCO organisatie wordt een doorstart gemaakt met het bedrijf.
Resultaatgebieden/bijzonderheden:
• Invoering procesmatig werken en op basis daarvan succesvolle hercertificering ISO 9001 (model 2000) in het najaar van 1997
• Oktober ’97 t/m februari ’98 In een tijdelijke nevenrol als operationeel manager de productie-efficiency verbetert (75 naar 90%)
• Technische en procesmatige aanpassing in productie en logistiek ter verbetering efficiëncy en effectiviteit mede op aandringen van en samenwerking met klanten.
• Vervanging van de directeur in zijn eindverantwoordelijkheid bij zijn afwezigheid.
• Lid van het Management Team van SONOCO Nederland BV.
• Lid Quality Board SONOCO Europa.

12/1995 tot 12/1996 Fico Technics B.V Quality Manager & Subsidie+Patenten coördinator
01/1995 tot 12/1995 SGS Technische inspecties. (Senior) Quality Consultant
10/1990 tot 01/1995 NV KEMA (Senior) Quality Consultant
06/1988 tot 10/1990 LPF Verpakkingen Hoofd Kwaliteitsdienst Flexibles
09/1984 tot 06/1988 Philips Speciaal Glas Ass. Chemisch Technoloog en mentor bedrijfskringen (Quality Circles)


Opleiding interimmanager

Prince II (projectmanagement) Voorjaar 2006 (foundation)
Master of Business Management (TSM) Oktober 2000- zomer 2002 3 (van 4) deelcertificaten
ITIL service management Oktober 1999 – april 2000
Projectleiders Opleiding (interne opleiding YACHT) September 1999
Opleiding organisatie adviseur: NVOA-3 (NVOA) September 1993 - juni 1995
Cursus KUN (Quality Engineer) (KDI) Oktober 1988 - juni 1992
Cursus CBM (bedrijfskring-mentor) (KDI) November 1986
Schriftelijke cursus Milieukunde (PBNA) November 1985 – maart 1987
HTS Chemische Technologie; HTS Groningen 1980-1984
V.W.O. atheneum-B (8 vakken) 1974-1980


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanagement (management of change) Procesmanagement Project/Programma management Quality-management Modellen (ISO 9000, EFQM, SAS, TPM, ITIL, ASL, BISL, PRince II)


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: zeer goed/goed
Duits: redelijk

Overig

In mijn nu 25 jarige loopbaan heb ik een jarenlange ervaring opgebouwd met het initiëren en doorvoeren van organisatieveranderingen. Vaak vanuit een concrete vraag om processen te optimaliseren, maar soms ook vanuit een meer algemene vraag naar verbetering van de organisatie.
Al in mijn eerste baan als chemisch technoloog ben ik in aanraking gekomen met meer modelmatige en systeemgeoriënteerde vraagstukken op het gebied van bedrijfskunde en procesmanagement.
Zeker tegenwoordig vraagt de implementatie van modellen en systemen steeds nadrukkelijker aandacht voor de betrokkenheid en drive van mensen in organisaties. Om mijn persoonlijke ontwikkeling hierin bedrijfs- en organisatiekundig te kunnen laten aansluiten volgde ik aanvullende opleidingen tot organisatie adviseur en Master in Business Management (MBM).

Op basis van een sterk ontwikkeld analytisch vermogen ben ik in staat snel door te dringen tot de kern van zaken. Ik opereer gemakkelijk op strategisch niveau, maar houd, ook de aandacht voor, soms noodzakelijke, -technische- details. Naast een behoorlijke verworven theoretische bagage blijft er ruimte voor pragmatisme.
In de afgelopen jaren heb ik leidinggevende ervaring opgebouwd tot en met het niveau van plaatsvervangend locatiedirecteur en heb diverse projectteams met professionals geleid. In vrijwilligerswerk en als voorzitter medezeggenschap heb ik de rol van intermediair en/of bruggenbouwer verder kunnen ontwikkelen. Mijn overtuigingskracht, motiverende voorbeeld/inzet, besluitvaardigheid en een duidelijke overtuig(en)de eigen mening zet ik daar waar nodig in.

Als vervolgstap in mijn carrière is een leidinggevende (lijn) management functie of een rol als managing consultant goed op zijn plaats.


Kernwoorden:
- overtuigingskracht,
- motiverende voorbeeld/inzet,
- besluitvaardigheid
- consistent
- intermediair en/of bruggenbouwer
- pragmatisch
- proces- en/of projectmatig werken.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :