Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim ICT Manager

Interim ICT Manager

Werkervaring interimmanager

01/2009-0809 Manager Corporate Service Unit, interim. Rijkswaterstaat Delft.
Verantwoordelijk voor het managen van alle centrale ICT backoffices van Rijkswaterstaat inclusief Servicedesks en rekencentra. 90 fte’s. O.a. Exchange, Directory Services, Webhosting services en Landelijke Verkeerssystemen zowel nat als droog. Transitie van decentrale beheergroepen naar centrale ICT backoffices. Lid van diverse stuurgroepen o.a. uitbesteding Netwerk, telefonie, Rekencentra naar outsourcer.

02/2008-1208 Teamleider, interim. Rijkswaterstaat, Delft. Verantwoordelijk voor de dagelijks operatie en de inrichting van de centrale telecommunicatie dienstverlening binnen de afdeling Service Management voor geheel Rijkswaterstaat. Het autonome decentrale werk werd overgenomen van het Facilitaire Bedrijf binnen RWS. Totale organisatie bestaat uit 40 fte’s. Budget € 33 miljoen. Opdrachtgever voor het uitbesteden van de dienstverlening aan KPN-Getronics.

10/2007-02/08 Project Manager, interim. Rijkswaterstaat, Delft. Verantwoordelijk voor het inrichten van de regie-organisatie van de afdeling Service Management tijdens een uitbestedingstraject. Totale regie-organisatie bestaat uit 60 fte’s van RWS. Verantwoordelijk voor het zoeken naar alternatieven voor de 120 “niet geplaatsten” RWS’ers.

11/2006-10/07 Continuiteits Manager, interim. Rijkswaterstaat, Delft. Verantwoordelijk voor de continuiteit van de dienstverlening tijdens een uitbestedingstraject. Dit traject hield een centralisatie in van de dienstverlening. Totaal 14.500 gebruikers en 18 regionale rekencentra in Nederland. Deze rekencentra waren autonoom en ik heb leiding gegeven aan het onder centrale leiding brengen van de operations en het inventariseren en gereedmaken voor de transitie naar de leverancier. Budget €120 Miljoen. 320 fte’s. Lid van de beoordelingscommissie uitbesteding Kantoorautomatisering en Rekencentrum. Lid van stream Transitie in uitbestedingstraject.

09/2005-11/06 Transition Manager, interim.
Koninklijke Ahold, Zaandam. Het managen van het outsourcingstraject van application maintenance & support naar Atos Origin voor Albert Heijn. Het inrichten van de demand supply organisatie en het opzetten van de afdeling supplier performance management. (regie management)


05/2005-09/05 CIO, interim.
Royal Burger Group, Rotterdam. Bedrijf met cargadoorskantoren in alle belangrijke noord-europese havensteden. Omvormen van decentrale ICT organisatie naar centrale ICT organisatie. Opzetten van centrale infrastructuur en van data architectuur. Implementeren van intranet (MS Sharepoint).


01/2005-04/05 Project manager, interim.
ABN-AMRO Bank, Amstelveen. Opstellen projectplan voor het opzetten van een applicatie maintenance afdeling van 60 fte’s die 24 uur/365 dagen per jaar ondersteuning zal gaan verlenen vanuit offshore locatie (India) voor de applicaties van de Wholesale Bank WoCa (Working Capital).

03/2004-12/04 Application Maintenance Manager, interim.
ABN-AMRO Bank, Amstelveen. Operationeel leiding geven aan applicatie maintenance afdeling van 45 man binnen Wholesale Bank WoCa (Working Capital). Uitvoeren van project om werkzaamheden van 30 man offshore (India) uit te laten voeren. Opzetten van processen en organisatie om offshore samenwerking te faciliteren. Invoeren van EDS standaarden mbt het uitvoeren van projecten.

07/2003-02/04 Situation Manager, interim.
ABN-AMRO Bank, Amstelveen. Optreden als ICT crisis manager binnen Wholesale Bank WoCa (Working Capital). Implementeren van incident management, escalatie management en problem management processen. (7 x 24 uur). Het implementeren van ketenmanagement voor WOCA services.

09/2002- 07/03 Computer Center Manager, interim.
ABN-AMRO Bank, Amstelveen. Operationeel leiding geven aan Regional Processing Center. Een afdeling van 35 man die verantwoordelijk is voor de centrale produktieverwerking op I-Series (98 x AS400) van 21 landen. Serviceverlening vindt plaats op een basis van 6 x 24 uur. Het aantal buitenlandse kantoren die centraal geserviced worden neemt toe van 9 tot 21 en de basis is gelegd voor verdere groei. Reorganisatie doorgevoerd om processen van de afdeling op professioneel niveau te krijgen door o.a. invoering en tuning van tooling.

02/2002– 08/02 CIO, interim.
Mebin BV, leverancier van betonmortel, 40% marktaandeel. Operationeel leiding geven aan de ICT afdeling en serviceleveranciers (10). Het uitvoeren van selectieproces voor nieuwe ICT manager. Het doorlichten van de ICT serviceprocessen/infrastructuur en het doen van voorstellen voor verbetering. Het coachen van de ICT medewerkers. Het uitvoeren van selectie voor nieuwe WAN provider. Het uitvoeren van selectie voor nieuwe service provider.

2001 –01/2002 CIO, interim.
Enschede-SDU, producent van (digitale) identiteitsbewijzen.
Operationeel leiding geven aan de ICT afdeling en opzetten van een beheer- en serviceorganisatie voor het nieuwe Nederlandse Paspoort. De afdeling is gegroeid van 12 naar 35 man. Externen vervangen door vast personeel. Ondersteuning wordt uitgevoerd voor 800 servers geplaatst bij 650 gemeenten en 130 ambassades.
Uitvoeren van een zelfevaluatie van de Code voor Informatiebeveiliging BS7799. Implementeren van een Paspoort Produktiebegeleidingssysteem.

2000 –03/2001 Afdelingsmanager, interim.
ABN-AMRO, DGIT, ITS&S, SDI-3. Operationeel leiding geven
aan een beheerafdeling van front-office deal capture systems. Analyseren van werkprocessen en doorvoeren van veranderingen in personele bezetting ivm ontevredenheid over externen. Afsluiten van SLA’s. (9 maanden)
ABN-AMRO, DGIT, ITS&S, SDI-5. Coach van nieuwe jonge manager voor afdeling die WEB-hosting faciliteerd. Tevens analyseren en doorvoeren van veranderingen in personele bezetting.
ABN-AMRO, DGIT,ITS&S, SDI-4. Leiding gegeven aan afdeling die verantwoordelijk is voor het gebruik van system management tools binnen de ITS&S organisatie. Projectleiding implementatie Tivoli. (5 maanden)

1999 – 1999 Projectmanager, interim.
Nationale Nederlanden NV, Rotterdam en Den Haag.
Project Management voor Windows NT uitrol van 1600 werkplekken. Met name complexe migratie situatie voor in house ontwikkelde software. Door gebruikersorganisatie ingehuurd om project vlot te trekken.

1992 – 1999 CIO, Fluor Daniel BV te Haarlem,
Een engineering & construction company, een groot internationaal opererend concern dat zich specifiek richt op project management, basis procesontwerp, detailontwerp,
technische en economische haalbaarheidsstudies, materiaalinkoop en constructie.
Men richt zich met name op het ontwerpen en bouwen van installaties en fabrieken in de sectoren raffinage, petrochemie, chemie, farmacie en voedings- en genotmiddelen.
Men voert grote tot zeer grote projecten uit over de gehele wereld, zowel on- als offshore.
Operations Nederland: 1300 employees, wereldwijd 25.000 employees.

Persoonlijke uitgevoerde taken:

Dagelijkse operationele leiding over de computer services afdeling, 35 man, 1350 pc’s in
een netwerk (NT en Novell) over 33 locaties in Nederland, Belgie en Duitsland.
Er zijn 400 applicaties geinstalleerd op applicatieservers. Verantwoordelijk voor de
afdeling Reprographics, 25 man.

Verantwoordelijk voor alle voice en datacommunicatie. WAN met verbindingen naar India,
Duitsland, Belgie, Polen, Spanje en Engeland. Het evalueren van de telecom markt ivm de deregulatie. Services afgenomen van Esprit, AT&T, Unisource, MCI, Equant, Sita.
Lid Belangen organisatie Telegroot Gebruikers.

Verantwoordelijk voor opstellen van automatiseringsbudget en voor de aanschaf van alle
hard- en software. Al in vroeg stadium standaarden doorgevoerd.

Verantwoordelijk voor de implementatie van Windows NT op de desktop, overgang van
CcMail naar Notesmail, vervanging van totale voice en databekabeling, implementatie van internet/intranet/extranet faciliteiten, remote acces
faciliteiten (sita).

Kwaliteit van team naar een dusdanig niveau gebracht (met veel people management) zodat Haarlem is gaan fungeren als IT expertisecentrum voor overige kantoren in Europa. Lid van wereldwijd leadershipteam (10 leden) die de ICT infrastructuur strategie voor het concern
vaststelt.

Re-engineering van werkprocessen uitgevoerd met o.a. toepassing van ITIL standaards
en opzetten van Service Level Agreements.
Consultancy uitgevoerd voor FD ICT outsourcing project in de US. (10.000 werkplekken)


1991 – 1992 Interim I&A adviseur, interim.
Gemeente Haarlemmermeer, sector Organisatie en informatie van de Bestuursdienst. (+/ 1000 ambtenaren)

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Advisering m.b.t. pakketselecties en coordinatie tussen projectgroepen i.v.m.
migratie van IBM8100 naar AS400. Speciale kennis opgedaan van belastingadministratie, bevolkingsadministratie en kadaster.

1990 – 1991 Projectmanager, interim.
Bank van Haften Labouchere, Amsterdam (+/ 160 employees)

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Uitvoering van totale verhuizing van JP Morgan Bank naar van Haften Labouchere i.v.m.
overname effecten activiteiten. JP Morgan Bank stopte met activiteiten in Nederland.
Onder extreme tijdsdruk en de gebruikelijke personele perikelen bij een sluiting/overname
het project tot een succesvol einde gebracht.
Veel people management i.v.m. ontslag toezeggingen. Voorbereidingstijd voor verhuizing
was 3 weken. Hardware en computerroom faciliteiten waren niet aanwezig.

1988 – 1990 CIO, JP Morgan Bank NV, Amsterdam,

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Verantwoordelijk voor totale automatisering van JP Morgan Bank NV, systeemontwikkeling, Computer operations en Office Automation. (in totaal 15 man)

Projectmanagement van verhuizing van JP Morgan Bank naar nieuwe huisvesting. Selectie
en installatie van nieuwe apparatuur, bekabeling, noodstroomvoorzieningen, dealingroom
installaties etc.

Begeleiding van internationaal systeemontwikkelingsproject in Amsterdam tbv Custody.
Deelname van software engineers uit Japan, Italie, Engeland, Duitsland en Belgie.
Softwarepakket werd geinstalleerd in Tokyo en andere JP Morgan locaties.
(uitbreiding van team met 10 man.

1984 – 1988 Hoofd Systeemontwikkeling.
JP Morgan Bank NV.

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Verantwoordelijk voor implementatie van Morgan systemen met lokale aanpassingen op
HP3000 computers.
Projectmanagement voor conversie van applicaties waarvoor geen standaard software ter beschikking was.

Reorganisatie van systeemontwikkelingsafdeling (7 man). Ontwikkeling van nieuwe applicaties
o.a. binnen- en buitenlands betalingsverkeer.

Introduktie van nieuwe ontwikkelingstools bv 4e generatietaal Powerhouse. Binnen Morgan
vervulde kantoor Amsterdam een voortrekkersrol in het gebruik van softwaretools.


1982 – 1984 Systeemontwerper/analyst.
JP Morgan Bank NV.

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Verantwoordelijk voor de realisering van een nieuw rekening-courant systeem.
Ervaring met de volgende applicaties: effectenadministratie, lease-administratie,
Head-office reporting, DNB rapportering.

Leidende rol in veranderingsproces binnen automatiseringsafdeling. Dit leidt tot
gebruik van moderne software ontwikkelingstools. In 1984 wordt JP Morgan
100% eigenaar en dit leidt tot het plan om als basis standaard Morgan software
en hardware te installeren.

1979 – 1982 Systeemontwerper/analyst.
Forbo Krommenie, (+/ 1000 employees)
Fabrikant van vloerbedekking, linoleum.

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Verantwoordelijk voor ontwerpen/analyseren van voorraadstatistieksysteem.

Projectmanagement van implementatie van order-entrysysteem en voorraadsysteem
in Coevorden.

Projectmanagement van implementatie van salarissysteem.

1977 - 1979 Customer Support Representative.
Burroughs BV te Amstelveen.
Computerleverancier

Persoonlijk uitgevoerde taken:

Begeleiden en opleiden van nieuwe supportmedewerkers. Het geven van cursussen aan
klanten, verzorgen van demonstraties.
Opstellen van functionele eisen voor standaard pakketten tbv software ontwikkelings-
afdeling in Engeland. O.a. facturering, debiteuren, crediteuren, grootboek,
voorraadadministratie en voorraadstatistiek.


Opleiding interimmanager

HEAO bedrijfseconomie
AMBI
Interim Management, Rotterdam School of Management.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Het managen van ICT afdelingen en ICT projecten. Daarbij altijd uitgaan van bedrijfsbelang en de mogelijkheid van de organisatie om de automatisering in te voeren. Sterk in change management en people management. Ik ben bekend met politiek gevoelige en complexe situaties.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, vloeiend
Engels, vloeiend
Duits en Frans alleen mondeling

Overig

Ik ben zeer ambitieus en beschik over een grote mate van ´´durf``. Ik ben resultaatgericht en volhardend de doelen te bereiken. Ik wek vanuit mijn drive en gevoel van richting snel enthousiasme bij anderen op. Ik raak niet snel uit balans en ben kritisch en zakelijk ingesteld.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :