Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim marketing professional

Interim marketing professional

Werkervaring interimmanager

Interim werkervaring
• Interim Projectmanager Glossy Cluster bij Sanoma Uitgevers (jan–mei 2009) – verantwoordelijk voor het schrijven en uitvoeren van het abonneewerfplan buiten het blad om voor Grazia en Mind Magazine en het titeloverschrijdend abonneewerfplan buiten blad om voor Beau Monde, Cosmopolitan, Grazia, Marie Claire, Mind Magazine en Nouveau
• Interim senior productmanager bij Walt Disney Studio Home Entertainment (okt-dec 2008) - verantwoordelijk voor schrijven en uitwerken marketingplannen Disney Channel releases op DVD en schrijven marketingplan TV series op DVD
• Interim bladmanager Cosmo Girl en Hitkrant bij Telegraaf Tijdschriften Groep (april–sept 2008) – dagelijks leiding geven aan marketingteam (direct reports: 3) en verantwoordelijk voor opstellen begroting en schrijven uitgeefplannen 2009
• Interim marketing manager Aktueel Sportief, Weekend en Royalty bij Audax Publishing BV (nov-maart 2008) – dagelijks leiding geven aan marketingteam (direct reports: 3)
• Projectmanager voor lancering Grazia bij Sanoma Uitgevers BV (juli–okt 2007) – o.a. verantwoordelijk voor opzetten joint promotions, communicatie richting retail, adviserende rol t.a.v. inkoop media

Werkervaring in vaste dienst
Marketing Manager Fancy - Sanoma Uitgevers BV
Algemene werkzaamheden
• Schrijven uitgeefplan
° Analyseren ontwikkelingen in lezersmarkt (o.a. consumentengedrag, ontwikkeling totale branche, concurrentie, nieuwe media)
° Bepalen strategische richting van het merk
• Opstellen en uitvoeren marketingplan
• Verantwoordelijk voor exploitatieresultaat voor de consumentenmarkt
• Dagelijks leiding geven aan en coachen van junior marketing manager
• Initiëren en begeleiden relevante marktonderzoeken
• Ontwikkelen van het merkenbeleid (o.a. schoollijn, events)
Specifieke projecten
• Ad interim marketing manager Spam (Mei – September 2006), incl. dagelijks leiding geven aan marketing assistent en stagiaire

Productmanager Disney - Benelux
Walt Disney Studio Home Entertainment Benelux B.V.
Algemene werkzaamheden
• Opstellen en uitvoeren marketingplan voor Disney animatie films/projecten
° Per titel/project bepalen potentie, nationale strategie/campagne, retailspecifieke campagnes en marketingbudgetten
° Beheren marketingbudgetten per titel/project
° ‘Verkopen’ campagnes aan retail en sales
° Media-inkoop en –planning, creatie TV en radio spots en overige uitingen (print, outdoor etc.)
° Ontwikkelen POP materialen
° Briefen PR bureaus
• Strategie bepalen voor Disney brand binnen Home Entertainment
Specifieke projecten
• Releases aantal grote films o.a. Brother Bear, Lion King 3, Bambi, Poohs Heffalump Movie, Assepoester, Lady en de Vagebond
• Initiëring en uitvoering Disney’s Complete Classic Collection – locale campagne waarvoor locaal een DVD geproduceerd wordt (150.000 stuks), eigen creatie inhoud en verpakking, met specifiek POP, mediadeal met VUM in Vlaanderen (100.000 stuks), originele PR campagne in Classics thema t.b.v. grootse catalogus campagne.
• Bedenken en implementeren 3+1 Disneys najaarsactie (onpack en inpack op 1 mln DVD’s, registratie online)
• Walt Disney Treasures collectie in blik
• Opzetten internetsite voor Disney Home Entertainment

Productmanager haarkleuring Garnier
L’Oréal Nederland B.V. - Divisie Consumentenproducten
Merken: Natéa/Nutrisse, Belle Color en Lumia
Algemene werkzaamheden
• Bepalen en uitvoeren promotieprogramma; landelijke en tailormade acties
• Bepalen en uitvoeren media programma; timings, aanpassen internationale TV commercials en printuitingen aan Nederlandse consument, ontwikkelen centersigns, stationsabris en advertorials.
• Zorgdragen voor juiste uitstraling in de winkels; schapmateriaal, kleurwijzer, ombouw winkels
• Up to date houden productassortiment
• Lanceringen nieuwe productlijn of extensies binnen huidige productlijnen
• Presentatie nieuwe lanceringen e.d. aan verkoop
• Opstellen en beheren marketingbudgetten
• Analyseren concurrentieveld
Specifieke projecten
• Lancering Lumia (september 2001), herlancering Belle Color (mei 2002), herlancering Natéa/Nutrisse (juni 2002)



Opleiding interimmanager

1996-1998 Bedrijfskunde, Universiteit Nijmegen (incl. Nima B)
Specialisatie: Strategie, Marketing en Distributie
1992-1996 Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer, Breda (incl. Nima A)
Specialisatie: Commerciële Economie
1986-1992 VWO aan het Bisschoppelijk College dr. Edith Stein te Echt



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Professioneel, analytisch, snel, helikopterview, commercieel, relatiebouwer, sociaal vaardig, enthousiast, energiek, positief.

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed
Spaans goed (tweetalig opgevoed)
Frans goed
Duits goed



Overig

Relevante cursussen • Management cursus: Voorbeeld en Impact (Krauthammer – oktober 2006– maart 2007)
• Towards Leadership Excellence (december 2005)



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :