Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager (breed inzetbaar)

Manager (breed inzetbaar)

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:
september 2005 – maart 2006 Manager Woonservice, Ymere Wonen West (interim)

interim invulling vacature Manager Woonservice bij Ymere, woningcorporatie in Amsterdam. Leidinggeven aan de afdeling bestaande uit 11 medewerk(st)ers, waarvan 5 verhuurmakelaars en 6 administratief ondersteuners. Belangrijkste producten van de afdeling zijn: het doen verhuren van woningen, adverteren in WoningNet, voor- en eindinspecties, bezichtigingen, verwerken huur- opzeggingen, opstellen huurcontracten, en verzorgen van de frontoffice (receptie, telefoon).
De afdeling is ontstaan in maart 2005 vanuit een reorganisatie. Invoeren eenduidig beeld over missie, strategie en prestatie-indicatoren van de afdeling. Invoeren nieuwe, efficiënte, eenduidige werkwijzen.
Invoering van de door Ymere gewenste cultuur. Aansturen, motiveren en beoordelen van medewerk(st)ers op competenties.

december 2004 – augustus 2005 Implementatie Servicebedrijf Zuid, Ymere Wonen Oost (interim)

samenvoeging interne aannemerijen Oost en West tot een nieuw Servicebedrijf Zuid (SBZ) bij Ymere, woningcorporatie te Amsterdam. Aandachtsgebieden: personeel, financiën, juridische zaken, lease bedrijfswagens, magazijn, procedures, apparatuur en automatisering. Helder maken missie en strategie SBZ. Het SBZ telt 55 medewerk(st)ers. Instelling MT-SBZ, werkoverleg Uitvoerders met vakkrachten, opzetten planning afdeling PLO. Aansturing op prestatie-indicatoren en kengetallen. Invoering van door Ymere gewenst gedrag, vooral feedback, afspraak is afspraak en kwaliteit, zoals het behalen van het KWH-label op het onderdeel “reparaties uitvoeren”. Projectleider van werkgroep SG, verantwoordelijk voor opzet functioneel ontwerp SG/Tobias module SG/Technisch. Aanbesteding Boodschappendienst (Ymere breed), aanbesteding Sanitair en Eenheidsprijzen voor de Servicebedrijven Noord en Zuid. Opstellen en invoeren van vele procedures en richtlijnen.

1998 – 2004 Manager Finance & Control Syntens

Werkzaam als Manager Finance & Control bij Syntens, een innovatienetwerk voor het MKB.
Een stichting opererend in het publiek domein, gefinancierd door het ministerie van Economische
Zaken, met een landelijke dekking met 15 vestigingen, waar in totaal 450 mensen werkzaam zijn.
Lid van het MT. Eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van het bedrijfskundig en
Financieel-economisch beleid van Syntens. Op de afdeling waren 23 mensen werkzaam.

Mijn hoofdtaken waren: bijdragen aan totstandkoming van het Syntens (meerjaren)beleid,
het bedrijfskundig- en financieel beleid, leidinggeven aan afdelingen Control (3 fte), FA (15 fte) en
Facilitair (5 fte), eindverantwoordelijk voor de budgetten van deze afdelingen. Deelname overleg
Bestuur, MT, Stafhoofden, Centraal Kantoor, Structureel Overleg (EZ). Samensmelting twee culturen
(IMK en ICNN) tot een nieuw Syntens m.b.v. het Krauthammertraject

Control; bewaken, aanscherpen, borgen en handhaven van procedures, richtlijnen en (subsidie)voorwaarden passend binnen het beleidskader. Opstellen en analyseren van rapportages. Leveren input, output en outcome kengetallen en prestatie-indicatoren. Analyseren financiële stukken, begrotingen, investeringen en projectplannen. Eindverantwoordelijk voor de jaarrekening en bespreking hiervan met Bestuur. Invoeren integriteitmanagement en kwaliteitsbewaking.
Businessplanning; leveren input op strategische onderwerpen zoals werkwijze, doelgroepen, professionalisering, opstellen netwerk- en meerjarenbegroting, kengetallen en indicatoren.

Facilitair: opstellen, bewaken en handhaven huisvestingbeleid, opstellen handboek huisvesting.
Controleren huurcontracten, onderhandelingen met verhuurders. Adviseren investeringen m.b.t. verbouwing, verhuizing en inrichting. Onderhouden contacten met architecten, inrichters en leveranciers. Opstellen bewaken en handhaven Inkoopbeleid incl. handboek. Voeren van aanbestedingen inclusief Europese aanbestedingprocedures. Verzorgen, bewaken en handhaven van centraal inkoopsysteem, leasecontracten en beheren verzekeringsportefeuille.

Overige taken: aanspreekpunt voor ABP (pensioenen, VUT ed.), onderhandelaar CAO, contacten met vakbonden (UNIE, ABVA KABO en CMHF), contacten met OR (diverse commissies), verzorgen presentaties voor nieuwe medewerkers Syntens.

1984 – 1998 Hoofd Financiën en Automatisering
Stichting Beheer Horeca secretariaten. Paritair instituut aangestuurd door werkgevers en werknemersorganisaties van de bedrijfstak Horeca. Gaf hier leiding aan 35 medewerk(st)ers. Verantwoordelijk voor financiën en automatisering van diverse fondsen (bedrijfsvereniging, pensioen, vut, sociaal en aanvullingfondsen). Implementatie van Mapper, een 4-GL programmeertaal. Schrijven van plm. 300 applicaties in Mapper voor de bedrijfstak Horeca.

1977 – 1984 Administrateur
Bouwbedrijf, eindverantwoordelijk voor volledige administratie, automatisering, P&O.

1973 – 1977 Senior assistent accountant
Als senior assistent accountant werkzaam bij een AA - accountantskantoor voor
het MKB.

1972 – 1973 B - verpleegkundige
Psychiatrisch Ziekenhuis Bloemendaal

Opleiding:
Administratief
: Staatspraktijkdiploma Bedrijfsadm. SPD I en SPD II)
: Moderne Bedrijfsadministratie (MBA)
: Praktijkdiploma Boekhouden (PDB)
: MULO – A (wiskunde)

Automatisering
: AMBI – modules H1 en I1
: DOS, UNIX, MAPPER, Windows, Word, Excel
: Programmeren in 4-gl (MAPPER)

Overige: B – opleiding Psychiatrie
Managementopleiding (Krauthammer)


Opleiding interimmanager

zie voorgaand

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

zie voorgaand

Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels, frans en duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :