Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

ABN-AMRO Bank NV/Solveon BV, Utrecht, 5/2008 - heden
- interim manager, afdeling Gerechtelijke Incasso, ca 17 FTE
- tijdelijk management voeren in afwachting van definitieve invulling
- knelpunten in de organisatie en resultaten wegnemen
- coaching en begeleiding medewerkers, persoonlijk en vakinhoudelijk
- interne en externe communicatie verbeteren


SNS Bank N.V., standplaats Den Bosch, 1/2006 – 5/2008
- Interim business change manager, afdeling Krediet Risico Management
- rapportage rechtstreeks aan hoofddirectie bank
- rapportage rechtstreeks aan De Nederlandsche Bank
- reorganiseren “afdeling achterstanden en bijzonder beheer”
- implementeren reorganisatieplan
- leiding geven aan transitieteam/management team (3 personen)
- direct leiding geven aan 11 personen (verdeeld over 2 teams,
anders dan transitieteam/management team) verdeeld over enkele locaties in Nederland
- indirect leiding geven aan 46 personen (in overgangsfase ca 75) verdeeld over 4 afdelingen met subafdelingen, via teammanagers.
- Coaching & begeleiding van medewerkers
- Initiëren diverse ad hoc acties
- tijdelijk reorganisatieplan gemaakt en laten uitvoeren, ivm
uitblijven automatisering
- opzetten interne communicatie
- zitting in diverse project commissies gehele bank
- vaststellen benchmarks en doelen
- leiding over IT reorganisatie team tbv reorganisatie afdeling
- beoordeling bijzondere kredietaanvragen
- reorganisatie externe incassotraject


Gemeente Zeist, 1/2005 - 11/2005
- interim (credit) manager
- onderzoek toestand credit management Gemeente Zeist
- verbeteringsplan geschreven
- opheffen achterstanden in het beheer
- aanpassingen in automatisering tbv credit management maken
- implementatie duurzaam credit management

Erutech vof, te Wormerveer, 1/05 – heden
- interim (crisis) management
- crediteurenakkoord tot stand gebracht (faillissement afgewend)
- stabiele bedrijfsvoering tot stand gebracht
- advisering bedrijfsvoering
- advies en ondersteuning juridische en organisatorische problemen




GMAC Hypotheken te Den Haag, 12/2003 - 1/2005
- interim (credit) manager
- onderzoek naar mogelijkheden en gevolgen van een eigen interne (in-house) bijzonder beheer afdeling vs. uitbesteden daarvan (outsourcing), t.b.v. hypotheken met betalingsachterstanden. Directie heeft gekozen voor een eigen afdeling bijzonder beheer.
- credit management beleid opgesteld (procedures, stappenplan en voorschriften).
- bijzonder beheer afdeling opgebouwd; waarbij onder andere:
• keuze en implementatie van specifieke software (koppeling o.m. met BKR, Kadaster, bankinterne administratie)
• management rapportages
• verhaalsrapportages (t.b.v. incassering achterstanden)
• procedure executieveilingen (afstemming met makelaars, notarissen, taxatiebureaus, gerechtsdeurwaarders)
• procedure onderhandse verkopen.
• incasso restschulden
• werving & selectie van nieuw personeel (medewerkers en manager).
• interne afstemming met bedrijfsjurist, van externe communicatie met AFM en DNB.
• contact met rating agencies (Moody’s, S&P ect.) i.v.m. securitisatie.
- bestaande betalingsachterstanden teruggedrongen.
- creëren overzicht en inzicht in achterstanden.
- interne afstemming met risk management en acceptatie.
- na implementatie inwerken vaste manager en overdracht taken en continuering beleid.

Olympia Uitzendburo B.V., 12/2003 - 2/2004
- part time: credit management beleid schrijven



In dienst van credit management detacheringbedrijf, 7/1999 - 12/2003

Als:
- senior consultant
- teammanager/ lid management team, 11/2001 – 03/2003

Opdrachten:

Ondersteuning bij diverse interne en externe projecten van detacheringbedrijf, 9/2003 - 11/2003


Leaseplan Nederland N.V. te Almere, 6/2003 – 8/2003
- interim senior credit controller
- analyseren debiteurenportefeuille i.v.m conversie automatiseringssysteem t.b.v. fusie leasebedrijven ABN-AMRO.
- tijdelijke ondersteuning bieden bij moeilijke debiteurendossiers.

IFN Finance/ Cashforce International Credit Support B.V. te Rotterdam,
4/2003 – 6/2003
- interim manager Cashforce
- leiding/coaching team van 6 incassospecialisten
- beleid vaststellen op klanten met risicovolle financieringstoestand
- reorganisatievoorstel ingediend bij directie
- incasso verzorgen van zwaardere (internationale) vorderingen
- contacten onderhouden met binnenlandse en buitenlandse advocaten
- incassovraagbaak binnen IFN
- algemene leverings- en betalingsvoorwaarden maken

Ernst & Young, (standplaats kantoor Den Haag), 4/2001 - 3/2003
- interim credit manager
- formuleren debiteurenbeleid: beleidsnota’s schrijven
- leiding geven aan debiteurenafdeling, 8 man direct, 20 man indirect
- centrale coördinatie decentraal debiteurenbeheer in de vier regio’s
- opzetten externe incassotraject
- voeren van portefeuillebesprekingen met en advisering van partners inzake financieel beheer
- opnieuw inrichten On Guard
- ondersteuning bij operationele debiteurenbewaking: vorderingen op kleinere en grote bedrijfsleven, ministeries, particulieren.
- rapporteren aan regiobestuur
- deelnemen aan verschillende overlegstructuren met Regiobestuur en Raad van Bestuur

Initial Varel Security bv te Amsterdam, 7/1999 – 3/2001
- interim credit manager
- leiding geven aan afdeling debiteuren, ca. 7 medewerkers direct en 21 indirect
- lid finance mt
- procedures maken en implementeren
- (re)organiseren samenwerking hoofdkantoor en 21 vestigingen, o.m. op debiteuren gebied
- Extern incassotraject gereorganiseerd.

In vast dienstverband:

advocatenkantoor Stibbe te Amsterdam, 4/1991 – 7/1999
- manager zelfstandige incassopraktijk met ca. 1.400 incassozaken van diverse grote cliënten met 3 a 4 medewerkers c.q. secretaresses. Behandeling en begeleiding van het gehele traject, van sommatie via gerechtelijke procedures (Rechtbank, Hof en Hoge Raad) tot executie van vonnissen door deurwaarders.
- Adviseren cliënten m.b.t. voorkomen van incassoprocedures

advocatenkantoor Smithuysen c.s. te Haarlem , 5/1989 – 4/1991:
- chef de bureau
- procuratenpraktijk
- begeleiding personeel, met name t.o.v. maatschap


Opleiding interimmanager

VWO Ichthus Collega, Driehuis Nh – diploma 1984

Rechtsgeleerdheid, Rijksuniversiteit Leiden – 1984 - 1987 (geen bul)

Diverse interne automatiseringscursussen

Opleiding tot kandidaat-gerechtsdeurwaarder (uitgaande van de Rijksuniversiteit Utrecht), theoretisch deel afgerond 7/2001

Managementtraining: intern ondernemerschap en effectief leidinggeven, Schoonderwoerd.

Diverse trainingen op het gebied van credit management.

Diverse trainingen: - effectief + professioneel presenteren
- stress & burnout
- rationele emotieve therapie
- communicatie, effectief vergaderen en besluitvorming, - onderhandelen en conflicthantering



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans

Overig

- probleemoplossend vermogen
- communicatief vaardig
- analytisch
- brede algemene interesse
- besluitvaardig
- stressbestendig, flexibel, accuraat
- goede contactuele eigenschappen/people manager
- sportief



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :