Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CFO - CEO

CFO - CEO

Werkervaring interimmanager

05/2007 – 06/2008 : bij Vandergeeten Export nv (Antwerpen) als crisismanager : uitrol + implementatie reddingsplan als General Manager

01/2007 – 04/2007 : bij Vandergeeten Export nv (Antwerpen) : oorzaak-analyse van verlieslatendheid (in opdracht van de aandeelhouders) : opstelling reddingsplan

03/2006 – 08/2006 : bij Silvo bv / McCormick Group (Papendrecht) als crisis manager : sluiting vestiging Ducros Distribution Center in Braine-l’Alleud en overbrenging naar Silvo Brecht / controle & sluiting boekjaar 2005

05/2005 – 12/2005 : bij Athlon Holding nv (Hoofddorp) als project manager in het kader van de “strategic driven organisation” : inventarisatie strategische issues / aangewezen strategische initiatieven / definitie verbeteringsprocessen / definitie KPI’s + balance scorecards : uitwerking geconsolideerd actieplan per vestiging/departement voor de 3 komende jaren

01/2005 – 04/2006 : bij Athlon Car Lease Belgium nv (Zaventem) via KPMG : overbrugging wervingsperiode / aanwervingsbegeleiding nieuwe Commercial Administration Manager / dagelijkse leiding over commercieel administratief departement (35 medewerkers) belast met operationele leasingoffertes, aankoop- en aflevering van leasingvoertuigen in coördinatie met sales & marketing / dagelijkse leiding over departement contractbeheer

06/2004 – 08/2004 : bij Sereq bv (Rotterdam), onderhoud- & herstellingsbedrijf van roterende machines en technische installaties : als project manager : opstelling reorganisatieplan voor aankoopbeheer, orderverwerking, boekhouding, financieel beheer, payroll en informatica (procedures - taakomschrijvingen - personeelsbeleid - opleiding) / werving vaste CFO

01/2004 – 05/2004 : bij Maintenance Partner Group (Antwerpen) : als project manager : 2 dochtermaatschappijen Sereq bv (Rotterdam) en ESC bv (Vlissingen) op boekhoudkundig vlak integreren in de Belgische holding / invoering maandelijkse closings + reporting / closing boekjaar 2003 / begeleiding revisorale audit Ernst & Young / onderbrengen van de Nederlandse payroll bij een Belgisch sociaal secretariaat SD Consult / opleiding personeel

08/2003 – 12/2003 : bij Ernst & Young Belgium (holding) (Brussel) in opdracht van Ernst & Young Executive Termporary Management NV. : herstel van de integriteit van het Finance Department / supervisie year closings van 37 vennootschappen / assisteren revisorale audit / set-up consult bij de implementatie van de nieuwe ERP People Soft met integratie van de nieuwe partner- & internationale rapportering / aanwervingsbegeleiding nieuwe staff

07/2003 – 12/2003 : bij de Rijksdienst voor Kinderbijslag voor Werknemers (Brussel) in opdracht van Ernst & Young Executive Temporary Management nv : ontwikkeling en implementatie van nieuwe boekhoud- en financiële rapporteringstandaarden / consolidatie van de geldstromen binnen het hele stelsel van de onderliggende kinderbijslagfondsen onder SAP R/3

02/2003 – 05/2003 : bij Consulting and Prospection International nv (Antwerpen) : boekhoudkundige tegenexpertise in een fiscaal dossier
03/2002 – 09/2002 : bij Cap Gemini Ernst & Young Belgium nv (Machelen) in opdracht van Ernst & Young Executive Temporary Management nv : supervisie van de jaarafsluiting 2002 / oppuntstelling van de general ledgeraccounts voor maandafsluiting in 5 groepsvennootschappen onder BAAN-software / consolidatie / automatisering van de payroll onder SAP

01/1997 tot 12/2001 : gedelegeerd bestuurder bij Construction, Development & Investment (C.D.I.) N.V. te Antwerpen, een gemengde holding in het verlenen van management services aan dochtervennootschappen + patrimonium- & vastgoedmaatschappij, gelast met de algemene leiding + uitwerken van een matrixorganisatiemodel voor een betere corporate governance van de groep + uitwerken/opvolgen van het business plan + acquisities van vennootschappen + ontwikkeling van vastgoedprojecten.

07/1995 tot 12/2001 : bestuurder-directeur bij Consulting and Prospection International (C.P.I.) N.V. te Antwerpen, een internationale tradingmaatschappij in voedingswaren, tabakswaren en cosmetica, één van de filialen van C.D.I., gelast met de administratievefinanciële/HRM/IT-leiding.
Invoering boekhoudpakket EXACT in de ganse groep.
Uitwerking reporting van buitenlandse zuster- en dochterondernemingen (Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne, Bulgarije, Roemenië en USA - diverse talen & diverse modellen waaronder GAP) door conversie naar Belgisch minimum genormaliseerd boekhoudplan & -jaarverslag via een uniform database-model Globe van Exact.
Installatie van een maatwerkpakket voor tradingopvolging.

03/1993 – 06/1995
1993 project development manager
1994 administration manager van de back office
CRÉDIT LYONNAIS BELGIUM N.V. - Antwerpen
Sector : Bank, filiaal van Franse Crédit Lyonnais S.A.
Functie : administration manager
Realisaties : uitwerking van diverse businessprojecten waaronder :
 ontwikkeling van een floorplan-beheer- & financieringsysteem (van producent tot eindconsumer) voor de showroomwagens van invoerder Renault Belgium-Luxembourg doorheen zijn dealernet in België + G.H. Luxemburg, inclusief de finacierings- en intrestfacturatie-aspecten op niveau van de bank en van de invoerder onder IBM mainframe (maatwerk)
 implementatie van een vergelijkbare floorplan bij de groep Fiat Auto voor haar dealernet Fiat, Lancia en Alfa Romeo
 opstelling van een businessplan voor de retailbranch van de bank
 functionele analyse voor de hervorming van de analytische- en budgetboekhouding van de bank
 analyse van de fiscale gevolgen van wetswijzigingen voor de verschillende bankproducten
 automatisering van de debiteurenadministratie (33.000 klanten) & collectionsysteem in de afdeling leasing-renting
Specialiteit : analyse + organisatie + automatisering van arbeidsprocessen

07/1991 – 01/1993 gedelegeerd bestuurder
O.G.P. N.V. – Brussel
Sector : invoer en distributie in België + G.H. Luxemburg van kunstreproducties, posters, wenskaarten en gadgets
Functie : gedelegeerd bestuurder
Specialiteit : distributie : organisatie + dagelijkse leiding + automatisering van arbeidsprocessen (maatwerk + CUBIC-boekhouding)

09/1985 – 06/1991
1985 administratief-financieel-logistiek directeur
1989 algemeen directeur
VAN OEKEL N.V. – Aartselaar
Sector : invoer en distributie van autoaccessoires, doe-het-zelfartikelen, onderhoudschemicaliën, gereedschappen en garage-equipement
Functie : CFO, nadien CEO
Realisaties : reorganisatie van (verlieslatend) familiaal bedrijf tot gezonde multinationa-le onderneming (vestigingen in Nederland, Frankrijk en Groot-Brittannië). Centralisatie en informatisering van aankoop-, verkoop- & voorraadbeheer, boekhouding + logistiek in centraal magazijn (10.000 m²) te Aartselaar :
 business re-engineering van de logistieke & administratieve en financiële flows van de onderneming, inclusief de informatisering op IBM mainframe, waaronder :
 aankoop : bestel-forecast – goederenontvangst – factuurcontrole - vervaldagbeheer
 verkoop : offertebeheer - order entry met interactieve debiteurencontrole – scoring van nieuwe klanten – prijsstelling per klant(groep)/promotie – backorders – onbeperkte leveringsadressen per facturatieklant – routeplanning vertegenwoordigers – bonussystemen klanten/vertegenwoordigers – toonbankverkoop – consignaties – afhaalregeling van retourgoederen bij de klant
 facturatie : verkoopfacturatie aan meer dan 10.000 levende klanten (ook internationaal) – BTW implicatie – export-implicatie - gepersonaliseerde facturatiemodaliteiten (o.a. in de taal van de klant) – keuzemogelijkheid van factuur bij levering of periodische nafacturatie van verschillende leveringen – globalisatie van backorders bij nieuwe leveringen op één factuur – prijsstelling volgens klantgroepering of –categorie - kortingregelingen tot op contractniveau – leveringstermijnen – betalingstermijnen en –wijze – kredietbeperking – korting kontante betaling – enz.
 magazijn : goederenontvangst – ligplaatsbeheer – interactieve voorraadcontrole – dispatchingforecast – samenstellen ritten vrachtwagens – laden vrachtwagens in volgorde leveringen – routebladen – leveren met leveringsbon of factuur of nafacturatie – backorders – retours – automatische herbevoorrading winkels en filialen
 marketing : artikelfiches – datumgebonden prijsstelling – kortingsystemen – contractprijzen - promoties – query-statistieken
 boekhouding : algemene – kostprijsboekhouding – analytische boekhouding per sector – bruto winstberekening per vertegenwoordiger voor bonus – MIS – geautomatiseerd debiteurenopvolgingssysteem (collection) van meer dan 10.000 open klantaccounts
 consolidatie naar Begisch genormaliseerd boekhoudplan + jaarverslag van boekhoudcijfers naar Frans-, Engels- en Nederlands recht (filialen)
Specialiteit : distributie : organisatie + automatisering

01/1975 – 08/1985
1975 administratief-financieel-logistiek directeur
1981 bedrijfsleider
ROGUEZ N.V. – Aartselaar
Sector : aannemer afbouwwerken – erkenning klasse 5
Ondervloeren + vloer- en wandbekleding in klinieken, appartementsgebouwen, sporthallen, enz.
Functie : CFO, nadien bedrijfsleider
Realisaties : interne organisatie (inclusief de informatisering van offertes, aankopen, verkooporders, verkoopfacturatie, permanente inventaris en boekhouding) op MAI mainframe + aanbestedings- & werfopvolging & vorderingsstaten. Overschakeling boekhouding op CUBIC
Specialiteit : bouwaannemerij : automatisering werfboekhouding/aankoop-administratie/werfopvolging (1976)

10/1973 – 12/1975
1973 projectontwikkelaar
1974 beheerder van immobiliën
ISHOP N.V. – Brussel
Sector : bouwpromotiemaatschappij van de Groep “I”, immobiliënmaatschappij van de groep COBEPA (Paribas)
Functie : assistent projectonwikkelaar, nadien procuratiehouder
Realisaties : assistentie bij projectontwikkeling (shopping centra, verkavelingen, appartementsgebouwen, aparthotels, enz.) vooral forecast, organisatie gemeenschappelijke diensten, verzekeringen, enz. Nadien rentmeesterschap van ontwikkelde projecten. Verzekeringsactiviteit opgestart voor de ganse Groep “I”
Specialiteit : boekhouding + rentmeesterschap + verzekeringen

12/1972 – 09/1973 boekhouder
AIRTOUR N.V. – Brussel
Sector : touroperator
Functie : boekhouder
Realisaties : automatisering rekeningen courant van geassocieerde touroperatoren (op prille IBM informatica)

06/1971 – 11/1971 hulpboekhouder in afwachting van legerdienst (12/1971 – 11/1972)
EUROCARD BELGIUM N.V. – Brussel
Sector : Credit cards : opstartende organisatie (was 6de werknemer)
Functie : pionieren


Opleiding interimmanager

Humaniora Wet. B – (H. Drievuldigheidscollege Leuven + H.Hartcollege Ganshoren)
Graduaat boekhouding-fiscaliteit (Lethas 1975)
Informaticus – analyse & programmatie (1976)
Time management – vergadertechnieken (1977)
Businessplan (1981)
Business re-engineering & workflow management (1985)
Vastgoed (1995)
Computernetwerken (CMO 1996)
Beleggen in vastgoed & werken met onroerend goed in de vennootschap (1997)
Internationale fiscaliteit (P. Van Heuverswyn 1999)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

corporate governance (strategie/organisatie)
businessplan
algemene organisatie & beleid
praktijkervaring boekhouding & financieel & logistiek beheer
IT freak
HR
analyse + synthese
communicatie
delegeren
motiveren
management by objectives

Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Frans - vloeiend

Overig

Specialiteit:
automatiseringsbegeleiding van arbeidsprocessen & administraties
computernetwerken
office toepassingen (o.a. Microsoft)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :