Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

facilitair manager

facilitair manager

Werkervaring interimmanager

06/1999 tot 06/2002: Hoofd Facilitaire Zaken
Waterschap Rivierenland, Tiel
Leiding gegeven aan 11 medewerkers (Mbo/Hbo) met verantwoordelijkheid voor onderhoud en beheer gebouwen, post, receptie, inkoop, archief, catering, schoonmaak, beveiliging en groenvoorziening (binnen en buiten).
 Efficiency verbeteringen doorgevoerd in de bedrijfsvoering;
o.a werkwijzen beter afgestemd op wens klanten, productontwikkeling waaronder digitale archivering.
 Besparingen behaald door het herzien en/of aanbesteden van contracten; contractbeheer geïntroduceerd.
 Veranderingstraject geïnitieerd en uitgevoerd. Positieve bijdrage geleverd aan professionalisering van afdeling en medewerkers;
zit juiste man op juiste stoel? Persoonlijk ontwikkelplan per medewerker laten maken, taakroulatie op afdeling en organisatiebreed.
 Inkoopbeleid helpen ontwikkelen en vervolgens geïmplementeerd
door middel van een inkoopfunctie; inkoopbeleid vastgesteld, inkoopadviseursfunctie in organisatieprofiel opgenomen, controlefunctie in organisatie verankert.
 Deelnemer geweest aan werkgroep Inkoop en Aanbesteding.
Dit was een samenwerkingsverband tussen een aantal landelijke waterschappen; hier werden o.a. regels opgesteld voor Europees aanbesteden, gezamenlijk contracten afgesloten, overige samenwerking onderzocht op dit terrein.
 Tijdens fusie huisstijlcoördinator geweest tussen vijf
waterschappen en het huisstijlbureau; zeer hectische spilfunctie tussen 5 organisaties die samen moeten maar dit niet willen, van 5 huisstijlen naar 1 nieuwe waar ‘íedereen’ het over eens moet zijn.
 Tijdens fusie secretaris geweest van de projectgroep Locatieonderzoek.


03/1997 tot 06/1999: Onafhankelijk Herbalife Distributeur
Zelfstandig ondernemer geweest met als core business de verkoop van voeding en huidverzorgingsproducten aan particulieren. Daarnaast het verzorgen van de administratie, het doen van de inkoop, het verzorgen van de verkoop, volgen van verkooptrainingen, andere distributeurs opleiden.

03/1995 tot 04/1998: Projectleider
ING Groep, Arnhem
 Het maken van een huisvestingsplan voor de totale Postbank;
het inzichtelijk maken van de (product)ontwikkelingen op de
huisvestingseisen en het aanpassen van de huisvesting hieraan;
 Samen met diverse bedrijfsafdelingen (directie, ergonomie, binnenhuisarchitect) binnen de ING Groep ontwikkelen van een systeem van werkpleksharing; ingegeven door hoge kosten en groot aantal verhuisbewegingen systeem ontwikkeld om onderzoek naar bezetting kantoorruimtes te doen en daarna huisvesting-op-maat te bieden op basis van, waar mogelijk werkpleksharing.


5/1992 tot 03/1995: Hoofd Huisvestingsoperations
ING Groep, Arnhem
Leiding gegeven aan 10 medewerkers (Mbo/Hbo) met als verantwoordelijkheid het facilitaire beheer van meerdere kantoorgebouwen.
 Verantwoordelijk voor de ruimte toewijzing en het ruimte beheer
voor ca. 3500 interne klanten.
 Projectleider voor interne verbouwingen.
 Verantwoordelijk voor schoonmaak, groenvoorziening (binnen en buiten), kunstbeheer, (interne) verhuizingen, verbouwingen.


11/1989 tot 05/1992: Intercedente
Randstad Uitzendbureau, Ede
Verantwoordelijk voor werving en selectie van personeel voor opdrachtgevers.

9/1985 tot 06/1999 : Cateringmanager en horecamedewerkster
Van Hecke Cateringbedrijven en Albron
Met grote regelmaat vervangen van de cateringmanagers op diverse locaties in Nijmegen, Amsterdam en Halfweg.
Bij feesten, partijen en diners als horecamedewerkster ingezet.

1987: Dirck Dirckz Horecabedrijven B.V. te Hoofddorp (stage)
Opdracht: sterkte/zwakte analyse van het restaurant.
Functie: alle voorkomende werkzaamheden in het restaurant en keuken.







Opleiding interimmanager

1984 - 1989: Facility Management (toegepaste Bedrijfskunde)
Hogeschool Diedenoort, Wageningen
1989 - 1991: Vakkundig Dienstverlenen en Marktgericht Denken
Interne cursussen bij Randstad Uitzendbureau B.V.
1994: Hogere Bedrijfskunde
IBW
1994: Hulpverlening na seksuele intimidatie op het werk
cursus vertrouwenspersoon ongewenst intiem gedrag
1995: Planning, besluitvorming, probleemanalyse
training Rijnconsult Kepner Tregoe


PC-vaardigheden
Volledig bekend met de volgende software;
 MS Word, MS Office, Groupwise.




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties






Ik vind het een uitdaging om een afdeling in een veranderingsproces te leiden naar een klantgerichte en pro-actieve manier van werken waarbij effectiviteit, efficiency en kostenbewustzijn gecombineerd worden met een hoge kwaliteit van dienstverlening. Ik houd mij daarbij graag bezig met het kritisch bekijken en mogelijk aanpassen van interne processen. Ik ben hierbij niet bang mijn nek uit te steken. Zowel binnen als buiten een organisatie ben ik op alle niveaus een serieuze en betrouwbare gesprekspartner.
Ik denk graag mee over de koers en de visie van een totale organisatie. Ik kan mij snel verdiepen in nieuwe materie en ben graag betrokken bij het formuleren van beleid.
Ik heb een coachende stijl van leidinggeven. Deze is erop gericht het beste uit medewerkers te halen zonder de resultaten uit het oog te verliezen. Ik ben sterk betrokken bij individuele medewerkers en de afdeling als geheel en ben daardoor in staat medewerkers te stimuleren en motiveren. Ik kan goed luisteren en kan daardoor op het juiste moment de juiste beslissing nemen. Zelf word ik graag uitgedaagd, door personen maar zeker ook door verantwoordelijkheden. Ik waardeer mensen die voor hun mening uit durven komen.

Waterschap Rivierenland
Taak : na langdurige afwezigheid van het afdelingshoofd heeft men mij als interim-manager aangetrokken om van de afdeling Facilitaire Zaken een goed functionerende organisatie te maken.
Resultaat : binnen twee jaar heb ik de afdeling veranderd in een professionele, pro-actieve facilitaire organisatie. Ik heb bij de medewerkers een verandering naar een actieve en klantgerichte houding teweeggebracht.

ING Groep
Taak : de afdeling Huisvestings Operations professionaliseren.
Resultaat : in de loop van drie jaar heb ik binnen de afdeling een veranderingstraject geïnitieerd waarbinnen sprake was van outsourcing van bepaalde taken. Onder mijn leiding is de afdeling veranderd van een interngerichte organisatie naar een klantgerichte organisatie.



















Overig

Interesses en hobby’s: fervent wandelaar en tuinier, lezen, skiën.
 38 jaar oud, gehuwd.
 Georganiseerd, gemotiveerd, eerlijk en direct.
 Voorzitter medezeggenschapsraad Montessorischool Dukenburg.
Ouderlid gemeenschappelijke medezeggenschapsraad Stichting Rosa-scholen.




 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :