Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Algemeen Management, Commercieel Directeur, CRM specialist

Algemeen Management, Commercieel Directeur, CRM specialist

Werkervaring interimmanager

Sept 2004 - Heden Mede-eigenaar en Algemeen Directeur
Dienstverlener in Marketing Outsourcing

Als mede-eigenaar van de onderneming help ik grote en kleinere organisaties bij optimalisatie van hun marketing processen. Daarbij ontwerp ik het proces van marktbewerking en breng het onder in web-based tooling, zodat de performance gemeten en verbeterd kan worden. De uitvoering van de marketing kan de organisatie zelf doen, maar doorgaans neem ik ook daarvan een substantieel deel voor mijn rekening. Daarbij is speciale aandacht voor de klantendatabase, rapportage en analyse.

Organisaties waarvoor ik werk zijn bijvoorbeeld Microsoft, Koelnmesse en Baskerville & Associates

Mijn loopbaan begon in 1995 als informatie analyst bij de Boston Consulting Group. Daarna heb ik een kote periode als marketing strategie consultant gewerkt bij Robert Pino & Company.

Vanaf begin 1997 heb ik mijn ervaring opgedaan bij Compaq Computer en Hewlett-Packard. Gestart als Market Research Manager bij Compaq Nederland. Van daaruit verantwoordelijkheid genomen voor de klantendatabase. Gepilot met telesales activiteiten en deze samen met DM en klantendatabase laten ontwikkelen naar wat later in de markt bekend zou worden als CRM.
De impact van de Telesales activiteiten groeide. Toen begin 2000 de verantwoordelijkheid voor Strategie en Business Planning aan mijn taken werd toegevoegd, heb ik CRM de kernrichting voor de planning van de go-to-market activiteiten gemaakt. Daarbij heb ik leiding gegeven aan de implementatie van Siebel als centrale Sales Force Automation en Marketing database platfom. De daarop volgende succesvolle verkoopresultaten leidden tot mijn benoeming tot Marketing Manager, waarbij het op één lijn krijgen van de verschillende divisies interessant genoeg, het grootste succes is geweest.

In 2002 vond de fusie tussen HP en Compaq plaats. Ik kreeg de opdracht om voor de regio General Western Europe de telesales organisatie te bouwen en te managen. In die rol was ik verantwoordelijk voor het budget en de omzet uit alle telefonische verkoop in de regio. Deze richtte zich op directe verkoop aan grote klanten, indirecte verkoop via dealers en op leadgeneratie programma’s.
In deze rol gaf ik leiding aan een centrale staf en in totaal 220 mensen, in 8 call centers. Ondanks de grote dynamiek van de integratie zijn we in staat geweest een consistent hoge performance te realiseren.


Opleiding interimmanager

Studie:

Technische Bedrijfskunde Universiteit Twente (ir.)
- Marketing Strategie
- High Technology Marketing
- Marktgericht product ontwerp
- Innovatief database ontwerp
- Informatie technologe en- management

1998 DOOR tainingen:
- Management vaardigheden

2000 / 2001 Mercury:
- Sales vaardigheden en onderhandelen
- Sales management

2002 Berenschot en Simons:
- Sales Leadership



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke vaardigheden

Ik ben van nature een verkoper die graag resultaat wil halen. Ik heb sterke intermenselijke en analytische vaardigheden. Ik kan snel tot de kern van een vraagstuk doordringen maar zal altijd de getrokken conclusies toetsen bij degenen die de materie van dichtbij kennen. Maar bovenal ben ik positief ingesteld, want het leven is te mooi om er niet van te genieten!

Professionele vaardigheden

Ik ben een evaren people manager, zowel in lijn- als in cooperatief management. Poject management en proces optimalisatie zijn basisvaardigheden die ik inzet om organisaties zo te vormen, dat ze in staat is om continue te verbeteren. Ik geef stevig leiderschap, maar met veel respect voor het individu.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels vloeiend
Frans en Duits op conversatie niveau

Overig

Ik ben van mening dat een blij bedrijf een goed bedrijf is. Als de medewerkers zorgen voor de klanten en het management voor de medewerkers, dan zorgen de klanten uiteindelijk wel voor het management. Resultaat boek je maar heel zelden in je eentje, samenwerking levert sneller en beter resultaat op. Essentie van leiderschap? Zeggen wat je doet en dan doen wat je zegt.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :