Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interimmanager en projectmgr

interimmanager en projectmgr

Werkervaring interimmanager

Functies

1994 - 2002 (Interim)manager en projectmanager


1996 – heden VANDERLET B.V., Nieuwegein
Rol: adviseur/vertrouwenspersoon van directeur-eigenaar en MT.
Begeleiden van MKB-organisatie bij haar groei en strategische keuzes.


2001 - 2002 Interpay, Girale Services, Amsterdam
Functie: interimmanager: manager BAI (Beheer Applicatieve Infrastructuur)Verantwoordelijk voor de applicatieve infrastructuur van al het interbancaire betalingsverkeer van Nederland. Bijzonderheden opdracht: Afdeling vormgeven in een nieuwe organisatie.Context: Continuïteit produktie “heilig”, SLA’s. Project met 150 mensjaren met harde Eurofreeze-deadline; ITIL; POP; balanced scorecard. Optimaliseren programmamanagement en projectmanagement/ systeemontwikkeling (Prince 2 / SDM 2).

1999 - 2001 Interpay, Girale Services, Amsterdam
Functie: interimmanager: manager OOA (Ondersteuning Operations Amsterdam). Het leiden van de afdeling OOA. De afdeling bestaat uit bedrijfskundigen (AO, risicoanalyses) en applicatiemanagers (testcoördinatie, testen, applicatiebeheer). Bijzonderheden opdracht:Het weer op de rails krijgen van deze afdeling in een reorganisatiefase.Om tot een nieuwe organisatie te komen twee veranderteams (VT’s) geleid (VT ondersteunende processen en VT BAI).

1999 - 1999 Cardlink, Houten
Functie: extern adviseur/projectmanager (vanuit eigen bedrijf). Opdracht: Begeleiden Europese tender voor het invoeren van chipcards in het openbaar vervoer, in een joint venture van vijf OV-bedrijven.

1998 - 1999 ABN AMRO, customer contact center (CCC) Nijmegen
Functie: manager ICT & Help desk
Leiding geven aan de ICT ontwikkelaars, beheerders en Help desk van de CCC organisatie. Leiden projecten en invoeren programmamanagement.

Context: Organisatie die in een paar jaar groeit van 0 naar 600 personen met o.a. beursorderlijn; 7 * 24 bereikbaar.

1997 - 1998 Malmberg Informatisering (VNU), ’s-Hertogenbosch
Interimmanager: projectleider implementaties nOISe Ov/Ob (ERP op onderwijsgebied)
Namens Malmberg(/CMG) leiden van implementaties van onderwijsvolg- en beheersysteem bij ROC’s.

Context: alle ROC’s wilden tegelijk geïmplementeerd worden vanwege een nieuwe wet (WEB). Een ROC heeft gemiddeld ruim 10.000 deelnemers.

1996 – 1997 Aranea Consult B.V, data- en telecommunications, ’s-Hertogenbosch
Voor Aranea onderzoeken van de mogelijkheden van nieuwe business units: · Nieuwe media (Internet, intranet, extranet);
· Beheer en ITIL.

Ministerie van Justitie, ‘s-Gravenhage (1997)
Functie: directievoering project Noodzetel.
Context: Noodzetel is een bunker onder de grond waar ministers en hun staf zich terugtrekken in tijden van crisis.

Ministerie OCenW, Zoetermeer (1997)
Rol: Europese tender begeleiden. Tender over ICT-infrastructuur, miljardenproject.


1992 – 1997 ISW/IBW (neventaak), Utrecht/Houten
Functie: docent strategisch beleid, organisatiekunde en informatiemanagement voor de opleiding Hogere Bedrijfskunde.

1994 – 1996 ALVA, Arnhem, apparatuur en software voor visueel gehandicapten
Functie: bedrijfsdirecteur (statutair directeur)
Leiding geven aan de managers van alle afdelingen: R&D, Produktie & Support, Marketing & Verkoop, Consultancy, Financiën & Inkoop.
Context: Groei van 20 naar 40 medewerkers. Leiden bouw en inrichting nieuw pand en verhuizing. Stroomlijnen organisatie o.a via nieuw financieel en nieuw CRM-systeem. Kernprodukt: brailleleesregel met diensten daar om heen. Dealers over de hele wereld.

1983 – 1994 Diverse functies


1987 – 1994 Matrix, Software Innovatiecentrum, Nijmegen, data warehouses / business intelligence oplossingen + CRM systemen
Uitgevoerde functies:
1. consultant/projectmanager; (laatste functie)
2. sales- en accountmanager; (middelste functie)
3. systeemontwerp en -bouw.(eerste functie)

Focus van eigen activiteiten gericht op managementinformatie systemen, inclusief budgettering en forecasting. Klanten NS, TPG, DMV Campina, Effem/Mars, Unigro, e.v.a. Context: Groei van 7 naar 70 personen.

1986 – 1987 Getronics/RAET decentrale overheid (vroeger CON, een GR van ruim 100 gemeenten), Arnhem
· systeemontwikkeling voor gemeenten en provincies; Personeels systeem (PIRS, HRM) en projectsysteem.
· cursusontwikkeling voor GBA systeem.

1985 SAZZOG (Stichting Automatisering Ziekenhuizen Zuid-Oost Gelderland), Arnhem, 3 maanden stage, Ordina-systeemontwerper
Programmeren PIRS (HRM) voor gezondheidszorg.

1983 – 1984 Gemeente Nijmegen, 9 maanden stage, planologie KU
Onderzoeken particuliere kamermarkt binnen de woonruimtemarkt.



Opleiding interimmanager

1975 - 1980 Sociale geografie, Kandidaats
1980 - 1984 Planologie, Doctoraal, faculteit Bedrijfskunde (KUN), ‘met genoegen’, scriptie cum laude
1985 Systeemontwerper, dagopleiding Ordina (PION 9 maanden)
1986 - 1988 AMBI, volledig (I1, I2, B1, B2, T6, W1, W3, S1, S2, S3 en S4)
1988 - 1989 NIMA A en B
1992 Financieel en administratief beheer, Open Universiteit, examen ja
1996 Top coach-opleiding, Metavisie, 40 dagdelen
1996 -1997 ‘Veranderen organiseren’, de Galan & Voigt, 10 dagen
1998 Projectmanagement
1999 ITIL, manager in IT Servicemanagement, Inter Access, 10 dagen
1999 Interim Management, Cap Gemini Ernst & Young + univ., 3 dagen
1999 CIO-opleiding, strategic ICT leadership program, Erasmus universiteit, 28 dagdelen
2000 - 2002 Dynamieken van personen en organisaties in veranderingen, Orshof, 30 dagen
2000 - 2002 Trainingen e.d.: 1. ITIL Zelfsturende teams 3. Persoonlijke Ontwikkel Plannen 4. Human dynamics
1985 - heden Elk jaar veel lezingen van beroepsverenigingen, IM-bureaus etcetera. Laatste jaren zo’n 50 per jaar: INK, Prince 2, Balanced Score Card etc.
2000 - heden Mensen en groepen in veranderingen, RINO, 16 dagen
2002 Alle jaren (1985-heden) veel dag-seminars etc. In 2002 o.a. :1. PMI-NL, projectmanagers jaardag, focus Prince 2 en programmamanagement 2. Business intelligence 3. PSA, Professional Service Automation 4. End to end beheer 5. E-business 6. E- en M-business


Talenkennis interimmanager

Ned. Engels, Duits: goed
Frans: redelijk

Overig

Overige
1985 – heden NGI voorzitter (vice-voorzitter en secretaris) afdeling Marketing & Informatica (1989-1997) + actief lid meerdere afdelingen.
1985 - 1994 (Co)-auteur van 3 “serieuze” boeken.
1995 –1997 Dagvoorzitter van conferenties over ICT & business (Euroforum en IIR)
1995 en later –heden Actief lid diverse beroepsverenigingen (naast NGI, zie hiervoor):§ NCD (Nederlands Centrum voor Directeuren)§ ORM (Nederlandse Orde van Register Managers)§ Opgenomen in IM-register (register van erkende interimmanagers)§ PMI–Nederland (Project Management Instituut).



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :