Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager, adviseur en (proces)begeleider

Interimmanager, adviseur en (proces)begeleider

Werkervaring interimmanager

- (2009-heden) Zelfstandig werkend. Interim-management, advies en procesbegeleiding
• Coaching: Diverse managers
• Dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam: Programmamanagement afstandsbediening bruggen en sluizen (februari 2009– maart 2010)
Gezamenlijk opdrachtgeverschap met de Dienst Infrastructuur, Verkeer en Vervoer. Opdracht tot het schrijven van een masterplan waarin beschreven wordt onder welke technische, capacitaire, veiligheids- en financiële voorwaarden afstandsbediening van de Amsterdamse bruggen en sluizen op grote schaal mogelijk is. Hiertoe; programma opzet en -planning, aanvraag investeringskrediet programmakosten en pilotproject, aanvraag provinciale subsidie, begeleiden werk- en klankbordgroepen, begeleiden aanbestedingsprocedure pilotproject, voorbereiden en begeleiden politieke en bestuurlijke besluitvorming.
• Ministerie van BZK/CGOP: Advisering verloop paritair overleg sector Politie (februari 2009– juli 2009, januari 2010-maart 2010)
Analyse samenwerkingsrelatie tussen partijen en komen tot procesmatige verbetermogelijkheden, organiseren en begeleiden “heidagen” waarin dit tot hernieuwde werkafspraken leidt, observeren CGOP overleg en interventies t.a.v. de gewenste verbeteringen. Evaluatie stand van zaken na een jaar en begeleiden volgende “heidag”.
• Politietop Divers: Advisering samenwerking met politievakbonden (april 2009– januari 2010)
Begeleiden en voorzitten (informele) gesprekken tussen bonden en Politietop Divers. Adviseren over gezamenlijke belangen en mogelijkheden tot samenwerking.
• Politie Kennemerland: Onafhankelijk vicevoorzitter plaatsingsadvies commissie (v.a. febr. 2009 op afroep)
Als een reorganisatie aan de orde is; voorzitten van de commissie, toetsen van het plaatsingsplan, adviseren korpsleiding over het plaatsingsplan voorafgaand aan uitvoering.

- (2005-2009) Hoofd personeel en organisatie(P&O) bij politieregio Kennemerland (ca.
1600 fte)
Personeel (42 fte’s, en 12 functioneel, zowel direct als indirect) en budgettair (ca € 5 mln.) verantwoordelijk. Inhoudelijke terreinen/afdelingen o.a. opleidingsadvisering, trajectbegeleiding van studenten, training integrale beroepsvaardigheden, management development, formatie- en functieontwikkeling, arbeidsvoorwaarden, personeels- en salarisadministratie.
Lid managementteam en landelijke vakgroep hoofden P&O politie. Overleg met medezeggenschap en bonden. Kwartiermaker P&O voor de samenwerking tussen drie politiekorpsen.
Relevante projecten: missie- en visietraject politieorganisatie, besluitvormings- en beslissingsstructuur, capaciteitsvraagstuk korte en lange termijn, korpsopleidingsbegroting en planning, bezuinigingstraject, integratie personeelinformatiesystemen drie korpsen, harmonisatie werkprocessen personeels- en salarisadministratie.

- (2002-2005) Concernadviseur/coördinator P&O bij de gemeente Amstelveen (ca. 800
fte)
Werkzaam op afdeling middelen van de concernstaf. Verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling en -implementatie op concernniveau ten aanzien van personeel en organisatie (o.a. bedrijfsvoering, organisatieverandering, management development). Adviseren van directie en bestuur. Overleg met medezeggenschap en bonden.
Relevante projecten: implementatie integraal management, invoeren directiemodel, organiseren en begeleiden managementdagen.

- (1996-2002) Vakbondsbestuurder bij FNV Bondgenoten

Functie: Landelijk bestuurder Metaal & Techniek
Tweede onderhandelaar arbeidsvoorwaarden (bedrijfstak CAO), Eerstverantwoordelijk voor beleidsterreinen sociale zekerheid, pensioenen, opleiding en arbeidsmarkt. In die hoedanigheid benoemd in fonds- en stichtingsbesturen waaronder het bedrijfstakpensioenfonds (belegd vermogen € 19 mld.).
Voeren van onderhandelingen op landelijk niveau en lid managementteam bedrijfsgroep Metaal & Techniek.
Relevante projecten: landelijke koersdiscussie over de toekomst van de CAO (-en), nieuwe pensioenspaarvormen, strategie opleidingsfondsen, nieuwe werkwijze vakbondsbestuurders/onderhandelaars.

Functie: Regionaal bestuurder Metalektro
Voeren van onderhandelingen over o.a. arbeidsvoorwaardelijke regelingen en sociale plannen i.h.k.v. reorganisaties, fusies/overnames en bedrijfssluitingen. Daarnaast verantwoordelijk voor vertegenwoordigende taken vanuit FNV Bondgenoten binnen de Metalektro in Noord-Holland. Zowel direct (contacten met leden, kaderleden, en directies van bedrijven), als indirect (stichtingsbesturen en overlegplatforms, contacten met media en regionale overheden).
Relevante projecten: vernieuwing kaderactiviteiten, organisatie van `leermeesterdagen`, deelname platform arbeidsmarkt gemeente Zaanstad, vernieuwing formule sociale plannen.

- (1995-1996) Hoofd coördinatie vrijwilligers bij Markant, onderdeel van Stichting
Thuiszorg Amsterdam
Eindverantwoordelijk voor personeel (8 betaalde krachten en 120 vrijwilligers) en
financiën (inclusief verwerven van subsidies). Netwerk opbouwen en onderhouden, ontwikkelen van beleid (in overleg met het bestuur) en het (doen) uitvoeren daarvan.
Opdracht: Het opzetten en verbreden van de vrijwilligersorganisatie van Thuiszorg en de voorbereiding van verzelfstandiging.



- (1995) Interim hoofd thuiszorgteam bij Stichting Thuiszorg Amsterdam
Implementatie van een nieuwe wijze van werken voor de thuiszorgteams en reorganisatie van de avond- en weekenddienst. Eindverantwoordelijk voor personeel (ongeveer 30 fte’s).

- (1994-1995) Docent aan de Hogeschool van Amsterdam, faculteit Sociaal Juridische
dienstverlening
(parttime)

- (1994) Budgetconsulent bij de Budgetwinkel, onderdeel van de Gemeentelijke
Kredietbank Leiden
Schuldsanering en –bemiddeling


Opleiding interimmanager

(1991 – 1994) Universiteit van Amsterdam
Sociologie, specialisatie Verzorging & Beleid (afgerond)

(1987 – 1991) Hogeschool van Amsterdam
Maatschappelijke Dienstverlening, specialisatie sociaal juridisch (afgerond)

(1986 – 1987) Vrije Universiteit te Amsterdam
Politicologie

(1979 – 1986) Katholieke Scholengemeenschap Etten-Leur
V.W.O. (afgerond)

Diverse kortdurende opleidingen en trainingen, waaronder in 2006 het management
executive programma via het NCOI. In 2007 het leiderschapsprogramma van Common
Purpose.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management: Zowel direct als indirect leidinggevend, groepsgrootte van 8-50, WO/HBO/MBO niveau
Onderhandelen: Arbeidsvoorwaardelijk zowel aan werkgeverszijde (RGO, OR) als aan werknemerszijde (op bedrijfs- en sectorniveau).
Procesbegeleiding en dagvoorzitterschap:Diverse studie-, management- en bestuurlijke (thema-)bijeenkomsten. Groepsgrootte van 10-250 deelnemers. Voorbereiding, uitvoering en/of evaluatie.
Organisatieverandering: Visie-missie trajecten, wijziging organisatiemodel en -structuur, verandering werkwijze van (groepen), scenariodenken
Individuele coaching- en begeleiding: Op het gebied van (persoonlijke) ontwikkeling, disfunctioneren, functiewijziging.
Advisering: Gevraagd en ongevraagd, op incidentele basis of aan de hand van voorafgaand onderzoek en analyse. Op afdelings-, organisatie-, en bedrijfstakniveau. Zowel intern als extern (vertegenwoordigend).
Programma’s/Projecten: Zowel voorbereiding, (bege-)leiding als evaluatie.


Talenkennis interimmanager

Engels

Overig

Nevenfuncties:
- (2004-2010)
Vicevoorzitter raad van toezicht Stichting Zone 3 (toezicht, buurtbeheer en schoonmaak).
Lid van de renumeratiecommissie. Voorbereiding en begeleiding van de zelfevaluatie van de
RvT.

- (1996–2002)
Bestuurslid/voorzitter van diverse stichtingen op het gebied van opleiding en ontwikkeling,
arbeidsmarkt, pensioenen en overige arbeidsvoorwaarden.

- (1993-1999)
Bestuurslid van de Stichting Maatschappelijke Dienstverlening en Samenlevingsopbouw
Oost. Zetel werknemersvertegenwoordiging.

- (1993–1993)
Bestuurslid van wijkopbouworgaan Transvaal. Voorbereiden fusie met MDSO.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :