Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager hrm

manager hrm

Werkervaring interimmanager

1998 - heden Zelfstandig interim manager/adviseur

Manager hrm-advies Maetis arbo (1150 medewerkers)
Teamvorming en professionalisering van het team van zeven hrm-adviseurs. Positioneren hrm, stroomlijnen hrm-operatie, verbeteren samenwerking, instrumentontwikkeling en administratieve organisatie.

Hrm-manager De Goudse (1200 medewerkers)
Ontwikkelen hrm-afdeling na fusie met Tiel Utrecht. Leidinggeven aan ca. 16 medewerkers: adviseurs, salarisadministratie en ondersteuning. Onderwerpen: personele samenstelling, hrm-beleidsinstrumenten, administratieve organisatie, cultuuraspecten, variabel beloningssysteem, budgetverantwoordelijkheid, or-overleg en inkoop hrm-diensten.

Projectmanager Plaatsing De Goudse (1200 medewerkers)
Inrichten, plannen, sturen en bewaken van het plaatsingsproces na de fusie met Tiel Utrecht. Aansturen projectgroep bestaande uit hr-adviseurs. Reguleren uitstroom, oplossen knelpunten, bevorderen mobiliteit.

Manager HRM-unit Recruitment, Ontwikkeling en Mobiliteit Univé (1700 medewerkers)
Ontwikkelen en implementeren van beleid en infrastructuur voor recruitment, ontwikkeling en mobiliteit. Vorm en inhoud geven aan organisatievernieuwing. Leidinggeven aan afdeling van zeven medewerkers. Bevorderen teamvorming en professionele ontwikkeling teamleden.

Projectmanager Human Resources Landis ICT Group (3000 medewerkers)
Opzet arbeidsvoorwaardenbeleid, harmonisatie zeven bestaande regelingen, begeleiding van onderhandelingen en inrichten invoeringsproces, invulling HR-organisatie: structuren, regelingen, procedures en overlegvormen, coachen Directeur HR

Projectmanager Human Resources KPN Telecommerce (1100 medewerkers)
Opzetten en uitwerken van personeelsbeleid, ontwikkelen en implementeren van personeelsinstrumenten, coachen Manager PZ

Hoofd Mobiliteitscentrum SNS Reaal Groep (5500 medewerkers)
Voorbereiden traject personeelsombouw. Ontwikkelen beleid en wijze van aanpak, voorbereiden samenwerkingsverbanden intern/extern, opzetten mobiliteitscentrum, opstarten eerste ombouwprocessen.

Hoofd P&O Reaal Particulier (600 medewerkers)
Leiding aan de afdeling P&O (10 medewerkers) in fase van ontvlechting bestaande organisatie en inpassing in andere organisatieonderdelen. Verantwoordelijk voor het herinpassingsproces (plaatsing in nieuwe functies, afstemmen arbeidsvoorwaarden over verschillende CAO’s, opzetten noodzakelijke opleidingstrajecten, afvloeiingen, ed.). Afwikkeling probleemdossiers via gerechtelijke procedures. Implementatie variabele beloningssystematiek. Lid managementteam en lid Projectteam.

Personeelsadviseur Hooge Huys (1100 medewerkers)
Belast met de herallocatie van delen van het personeelsbestand in het kader van de fusie Hooge Huys/NOG te Alkmaar, Amsterdam en Zoetermeer. Uitwerken en toepassen mobiliteitsregelingen.

1989 - 1998 Adviseur Bakkenist Management Consultants,
Zwaartepunt HRM en opleidingen voor zakelijke dienstverlening, semi-overheid en gezondheidszorg:
- organisatieonderzoek bij herstructureringsvraagstukken, conflicten of samenwerkingsproblemen tussen management / medewerkers, o.a. bij kweekschool voor vroedvrouwen
- invoering arbo-beleidscyclus, o.a. in verzorgingshuizen voor bejaarden
- teamconferenties, effectiviteit, conflicthantering, planmatig werken, resultaatverbetering, o.a. bij de Gezondheidszorg voor Dieren.
- audit kwaliteitsprijs o.a. bij organisatie voor thuiszorg
- HRM-projectmanagement, o.a. bij IT-gedreven organisatieveranderingen
- Benchmark-onderzoek marktoriënterende personeelsinstrumenten
- ontwikkeling en toepassing opleidingskundige functieanalyse in verband met aansluiting vooropleiding en vervolgmodules
- uitwerking opleidingsbeleid en daarop gebaseerd opleidings- en trainingsprogramma binnen sales-organisatie
- interimmanagement bij centralisatie van backoffice-taken
- projectmanagement ontwikkeling en implementatie HRM-instrumenten
- ontwikkeling uitgangspunten en procedures voor een MD-programma.
- ontwikkelen en implementeren arbeidsvoorwaardenstructuur, onderzoek en integratie CAO's, invoering functiewaardering


1985 Promotie op onderzoek naar toepassing curriculum en leertheorie in het kader van nascholing leerkrachten basisonderwijs.

1976 - 1998 Nevenfuncties: redactiesecretaris wetenschappelijk tijdschrift; uiteenlopende bestuursfuncties in universitaire organen

1981 - 1989 Onderzoeker en docent, empirisch onderzoek, statistiek, theologie en onderwijskunde aan theologische faculteit Nijmegen


Opleiding interimmanager

1993 – heden Studiedagen en seminars: commerciële vaardigheden, studiedagen verandermanagement, samenwerking en teamvorming, strategische hrm
1988 - 1993 Bedrijfskundige modules Open Universiteit, leergang hogere bedrijfskunde, postdoctorale opleiding Management Consultant (Vrije Universiteit)
1973 - 1980 Theologie te Nijmegen
Lerarenopleiding sociale wetenschappen en onderwijskunde
Diverse bestuurlijke activiteiten
1967 - 1973 Gymnasium B


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :