Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

DHL Benelux
Functie: Manager Processes & Tools

Aard van de onderneming:
DHL is een zakelijke dienstverlener voor de distributie van verpakte lading naar 220 landen met in de Benelux circa 12.000 medewerkers. DHL opereert in 220 landen en is een dochteronderneming van de Deutsche post.
Takenpakket:
Corporate beleid ontwikkelen en implementeren m.b.t. alle Sales processen en de ondersteunende tools;
Ontwikkeling, beheren en implementeren van het CRM systeem;
Ontwikkelen van Sales Tools zoals Sales handboek, presentaties, brochures, etc;
Beheer, ontwikkeling en implementatie van Sales processen.
Projectmanagement;
Leiding geven aan 5 medewerkers;
Verantwoordelijkheden: Initiëren netwerk en Corporate beleid;
Beheer en ontwikkeling en implementatie van CRM systeem;
Beheer, ontwikkeling en implementatie van alle Sales gerelateerde systemen zoals pricing, marge management, klanttevredenheid, etc
Bereikt:
Ontwikkeling en implementatie van nieuw CRM systeem (Siebel)
Implementatie van vernieuwde Sales processen



Van Gend & Loos BV
Functie: Manager Sales Control & Support / Manager Commercial Control

Aard van de onderneming:
Van Gend & Loos is een zakelijke dienstverlener voor de distributie van verpakte lading door heel Europa.
Takenpakket:
 Lid van het netwerk management team en vanaf 1 januari 2002 lid van het Corporate
Marketing & Sales team;
 Netwerk en Corporate beleid ontwikkelen;
 Adviseren en ondersteunen bij accountbeheer en acquisitie;
 Initiëren, adviseren en controleren van jaarlijkse tariefindexering;
 Ontwikkeling van CRM systeem;
 Controle op Sales en marge targets;
 Ontwikkelen van Sales Tools zoals Sales handboek, presentaties, brochures, etc;
 Leiding geven aan 2 medewerkers;
 Ontwikkelen en organiseren van Sales trainingen;
Verantwoordelijkheden:
 Marge verantwoordelijk voor de netwerkproducten en vanaf 1 januari 2002 alle
 producten;
 Jaarlijkse tariefindexering;
 Commerciële rapportages;
 Initiëren netwerk en Corporate beleid;
 Beheer en ontwikkeling van CRM systeem;
 Beheer en ontwikkeling commercieel management informatie systeem;
 Pricing;
 Projectmanager SAP implementatie;

Bereikt:
 Tariefindexering van 10,4 %;
 Margeverbetering van 0,8 %;
 Verbetering kwaliteit CRM systeem;
 Controle Tools ontwikkeld en geïmplementeerd;


Functie: Sales Manager

Takenpakket:
 Beheren van major accounts;
 Margebewaking- en verbetering;
 Adviseren van klanten op logistiek gebied;
 Verkoop van Van Gend & loos producten bij bestaande klanten en bij major prospects;
 Lid van het management team;
 Regionaal beleid maken en mede uitvoeren;
 Leidinggeven aan 9 medewerk(st)ers Customerservice, 1 Accountmanager,
2 medewerk(st)ers commerciële binnendienst, 1 commercieel manager;
 Aansturen afdelingen Customerservice en Commercie.
Verantwoordelijkheden:
 Accountbeheer van 1500 klanten in de regio Utrecht;
 Margebeheer- en verbetering;
 Beheer omzet (23 miljoen euro);
 Initiëren regionaal beleid;
 After sales d.m.v. de afdeling Customerservice;
 Acquisitie (1 miljoen euro per jaar);
 Bereikt: Omzetstijging van 80 %;
 Margeverbetering van 19.5 %;
 Stijging van klanttevredenheid met 4 procentpunt.


Functie: Regio Controller

Takenpakket:
 Controleren en fiatteren van alle financiële transacties;
 Opzetten kengetallen en controle daarop;
 Verstrekken en analyseren van financiële en operationele informatie;
 Aansturen afdeling administratie, data-entry, receptie en automatisering;
 Leiding geven aan 1 boekhouder, 1 medewerkster debiteurenbeheer, 1 medewerkster personeeladministratie, 1 medewerker financiële administratie, 8 medewerksters Data-entry, 2 receptionistes en 2 medewerkers automatisering;
 Inkoop van diensten en producten;
 Lid van het managementteam;
 Regionaal beleid maken en mede uitvoeren;
 Up to date houden van het kwaliteits handboek volgens ISO norm;
Verantwoordelijkheden:
 Interne controle;
 Administratieve organisatie;
 Debiteurenbewaking;
 Automatisering, zowel intern als bij klanten;
 Data-entry;
 Financiële-, en crediteurenadministratie;





Bereikt:
 Compleet nieuwe administratieve organisatie opgezet;
 Intern controle plan geschreven en ingevoerd;
 Betalingstermijn debiteuren teruggebracht van 38 naar 25 dagen;
 Prestatie Data-entry met 15 % opgevoerd;



NEDERLANDS OMROEP PRODUKTIE BEDRIJF
Functie: Manager Klantenservice


Aard van de onderneming:
Leveren van faciliteiten ten behoeve van de Nederlandse omroepverenigingen.
Takenpakket:
 Lid van het managementteam van de Fonotheek;
 Beleid maken en mede uitvoeren;
 Analyseren van operationele informatie betreffende uitgifte van geluidsdragers;
 Aansturen afdeling Klantenservice;
 Klimaat beheersing van de geluidsdragers;
 Inkoop van diensten en producten;
 Logistieke en administratieve procedures bewaken en opstellen;
 Bewaken uitleen termijn;
Verantwoordelijkheden:
 Beheer van circa 1 miljoen platen en cd’s;
 Beheer van circa 350.000 geluidsbanden;
 Leidinggeven aan 14 medewerk(st)ers;
 Uitgifte, transport, en opslag van geluidsdragers;
 Conservering van historisch audio materiaal;
Bereikt:
 Reorganisatie van de diverse operationele afdelingen tot 1 afdeling klantenservice;
 Door efficiëntere organisatie 15 % personeelsreductie;
 De administratie van de geluidsbanden geautomatiseerd;
 Nieuwe opslag faciliteiten verwezenlijkt;
 Vermissingen van geluidsdragers teruggebracht met de helft


Opleiding interimmanager

HBO Bedrijfseconomie/logistiek

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Process Improvement, Analist, Sales optimalisatie, Accountmanagement, Acquisitie, Sales Tools

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Microsoft Office

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :