Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- en interimmaner

Project- en interimmaner

Werkervaring interimmanager

09/2009 – 12/2009 Verpleging- verzorging (thuiszorg) voor 1 dag per week
- Strategische positionering van overgenomen thuiszorgorganisatie bepalen.
- Integreren van de werkprocessen in ‘moederorganisatie’
- Optimaliseren van de bedrijfsvoering.
- Groeimogelijkheden onderzoeken en realiseren waar wenselijk en mogelijk.

05/2008 – 16/10/09 Zorgverzekeraar
Zorginkoop a.i. (40 uur per week als inzet)
- Realiseren van zorginkoop en zorgcontractering bij het zorginkoopproces vanuit inhoudelijk en financieel-economisch perspectief voor met name verpleging-verzorging (verpleeg- verzorgingshuizen en thuiszorg) en gehandicaptensector. Tevens was ik contactpersoon voor de ZG instellingen.
- Monitoren en analyseren van ontwikkelingen m.b.t. volume en financiën (kosten en inkomsten) van zorg onder meer mede in relatie tot ZZP financiering, modernisering AWBZ, verscherpen indicatierichtlijnen, wijzigingen in het bouwregime en gevolgen voor het risicoprofiel van instellingen en daarmee de continuïteit van de zorg voor de cliënten.
- Onderhouden van relaties met zorgaanbieders op bestuurlijk- en managementniveau.
- Bijdrage leveren aan de professionalisering van de zorginkoop.


09/2007 – 04/2008 Regionaal zelfstandig Laboratorium voor Medische Microbiologie (24 uur per week)
Interim-manager (in duaal leiderschap met de medisch manager)
- Overbrugging totdat een vaste manager is aangetrokken op de functie (derhalve het organiseren van de continuïteit van de bedrijfsvoering).
- Onderzoeken en doen van aanbevelingen betreffende de logistieke processen van het in ontvangst nemen van de aanvragen met monsters teneinde efficient en effectief uitslagen te genereren (incl. de ontwikkeling van electronische order-en uitslagencommunicatie). Onderzoek richt zich met name op het medisch administratieve proces.
- Opvolging van de actiepunten n.a.v. de accreditatie CCKL gerealiseerd.

06/2007 - 09/2007 Bureau voor advisering, search en interim-management
- Advisering voor het gebruik van het informatiesysteem t.b.v. interim-management teneinde snel een match te kunnen maken tussen opdrachtgever en interim-manager.

06/2007 - 04/2008 ICT leverancier in de zorg.
- Advisering in de ontwikkeling van de strategische visie van de onderneming.

03/2007 – 10/2007 Verpleeg- en verzorgingshuis
Manager medisch beleid a.i.(24 uur per week)
- Ontwikkelen en implementeren van medisch- en farmaceutisch beleid voor de verpleeghuizen waarbij ondermeer begeleiden van medewerkers en leidinggevenden in een veranderende omgeving en cultuur een belangrijke rol speelt.
- Ontwikkeling van een elektronisch kennisnetwerk (tijd- en plaats onafhankelijk benaderbaar)
- Raad van Bestuur geadviseerd in de strategische visie ten aanzien van de farmaceutische zorg.






06/2006 – 06/2007 Algemeen Ziekenhuis
Hoofd apotheek a.i.(24 uur per week)
- Een werkbare situatie gerealiseerd tussen de Apothekers onderling en de medewerkers waarbij het vertrouwen in de dienstverlening van de Apotheek, zowel intern als extern weer hersteld is.
- Communicatiecultuur en -structuur (i.v.m. de verankering) belangrijke thema’s voor de ontwikkeling en kunnen ‘vasthouden’ van een meer dynamische organisatie.
- Profiel opgesteld op basis waarvan nieuw hoofd apotheek is geworven.
- Ontwikkelen van een plan van aanpak medicatieveiligheid en in na besluitvorming door de Raad van Bestuur en medische Staf geïmplementeerd; verdere invoering elektronisch medicatie dossier en elektronisch voorschrijfprogramma)
- Realiseren van strategisch huisvestingsbeleid

2006 – 06/2006 Organisatie in vervoersbranche
Adviseur
- Advisering ondernemingsstrategie.
- Onderhandelingen voeren voor directie inzake overname van een ander bedrijf in de vervoersbranche.

Werkervaring in vaste dienst

2000 – 2006 Instelling voor zorg- en dienstverlening voor verstandelijk gehandicapten (Fusieorganisatie van drie instellingen voor verstandelijk gehandicapten; als Raad van Bestuur vanuit één van de fusiepartners verantwoordelijk voor het realiseren van de fusie)
Lid Raad van Bestuur
- Verantwoordelijk voor portefeuille ondersteunende, medisch-paramedische diensten.
- Realiseren reorganisatie ondersteunende diensten in het kader van de fusie, beoordelen en verder ontwikkelen AO/IC, realiseren efficiency, stroomlijnen inkoop(voordelen) en inzetten ontwikkelen SLA’s.
- In regionaal verband ict-toepassingen en daarbij behorende organisatieverandering realiseren (transmuraal).
- Realiseren van deconcentratie van ongeveer 300 plaatsten v.w.b. de huisvesting.

1998 – 2000 Regionale Ambulance Voorziening
Directeur
Herstructurering van de organisatie. Belangrijkste resultaat was het gezond maken van de organisatie waardoor faillissement is voorkomen.

1991 – 1998 Algemeen Ziekenhuis (onderstaand de verschillende functies)

Manager Klinische Zorg (vaste aanstelling) 1996 – 1998
- Invoering patiëntgericht zorgmodel
- Gestructureerd ontwikkelen multidisciplinaire overlegvormen
- Managementparticipatie
- Herstellen van samenwerking/onderlinge verhouding tussen en binnen verschillende maatschappen en de verpleegafdelingen zodat er een cultuur van vertrouwen en respect kon ontstaan
- Integratieproces kliniek/ polikliniek vormgeven, mede in relatie tot patiёntenlogistiek in afstemming met apotheek, laboratorium en radiodiagnostiek
- Transmurale ontwikkeling
- Implementeren afdelingsgebonden kwaliteitstoetsing
- Werklastonderzoek
- Begroting en beleidsontwikkeling
- Onderhandelingen met zorgverzekeraars
- Zitting in diverse stuurgroepen (ondermeer implementatie Ziekenhuisinformatiesysteem)

Manager Klinische Zorg (waarneming i.v.m. vertrek van interim manager) 1995 - 1996
- Algehele leiding aan de klinische zorg afdelingen, verpleegafdelingen, OK, zorgondersteuning.
- Vastgelopen reorganisatie afgerond.

Manager Facilitaire Zaken 1992 - 1995
- Als projectleider en vervolgens als manager facilitaire zaken één facilitaire organisatie gerealiseerd (aansturing van hoteldienst, dienst materiële voorzieningen, dienst financiën en dienst personeel en organisatie). Verhogen van effectiviteit, efficiency door ontwikkeling van ondermeer afgestemde AO/IC, SLA’s, stroomlijnen inkoop(voordelen).
- Als voorzitter stuurgroep informatisering/automatisering verantwoordelijk voor formuleren en na besluitvorming implementeren van ICT-beleid (o.a. ziekenhuisinformatiesysteem).
- Regionaal realiseren van inkoopsamenwerking met ziekenhuizen in de omgeving.
- Verantwoordelijk voor bouw en vastgoed.

Manager Materiële Voorzieningen 1991 - 1992
- Leiding geven aan de afdelingen Techniek & Onderhoud, Medisch Instrumentele Afdeling en de afdeling inkoop & materiële logistiek.

1978 – 1991 Koninklijke Landmacht
Beroepsofficier (specialisme logistiek en ict in relatie tot organisatieverandering)


Opleiding interimmanager

’94 - ’96 Studie “Strategie en Management van Organisaties in de Gezondheidszorg” aan het Tilburgs Instituut voor Academische Studies (Titel MHA; Master of Health Administration). Diploma behaald in mei ’96. Opleiding richt zich op het hanteren van strategische vraagstukken in de zorgsector.
Hoofdthema’s:
1. Strategisch management en strategische marketing.
2. Strategische factoren in de gezondheidszorg. Vraag en aanbod van zorg; overheid, wet- en regelgeving; financiering, budgettering, kosten en prijzen; kwaliteit en doelmatigheid; output-pricing.
3. Managementvisie en managementvaardigheden.
4. Afstudeerwerkstuk. Titel/onderwerp: Patiënt, Perceptie en Perspectief. Hoe beïnvloeden patiëntenverenigingen het kwaliteitsbeleid van ziekenhuizen.
5. Extra gevolgde module: Bedrijfseconomie.

’93 – ‘93 Managementcursus voor Diensthoofden. Deze cursus verstrekt handvatten voor het omgaan met en geeft inzicht in het krachtenspel zoals zich dat in een zorginstelling manifesteert teneinde het eigen functioneren op strategisch en tactisch niveau te kunnen verbeteren.

’88 - ’88 Hogere Krijgsschool. Cursus “Strategisch management” ter voorbereiding op het uitvoeren van de hogere management-functies bij de Koninklijke Landmacht.

’83 - ’87 Koninklijke Militaire Academie (Militair Bedrijfskunde). Diploma behaald in mei ’87. Deze studie voor het grootste deel in eigen tijd gedaan. Militair Bedrijfskunde is bedrijfskunde waarbij de inhoud van een aantal vakken gericht is op de Defensieorganisatie. Cum laude geslaagd.

’76 - ’78 OCOSD (2-jarige beroepsopleiding bij de Koninklijke Landmacht). Diploma behaald in juli ’78. Tijdens deze opleiding cursus “Logistiek Management” op de KMA gevolgd.

’72 - ’76 HTS-Werktuigbouwkunde (Rotterdam). Diploma behaald in juli ’76. Afstudeerrichting: Constructietechniek.





Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Teamplayer, stuurt op afstand, zeer betrokken, resultaat gericht, stressbestendig, sterke onderhandelaar

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :