Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd Woondiensten

Hoofd Woondiensten

Werkervaring interimmanager

Na een start als woonconsulent volgden diverse werkzaamheden op detacheringsbasis en een hoger- en middenkader functie in de frontoffice. Recente ervaring bestaat uit veranderprocessen en herstructurering.

Projectmanager, Westhoek Wonen (4.300 vhe)
apr – dec 2008
Manager van twee reorganisaties en een herstructureringsopgave.
- verbeteren van de telefonische bereikbaarheid inclusief opvolging door aanpassen van de organisatie gericht op efficiency en klantgerichtheid
- concentreren van technisch toezicht binnen de organisatie voor een betere afstemming en kwaliteit van de werkzaamheden
- herontwikkelen van 70 woningen in overleg met bewoner binnen bedrijfsmatige kaders en ontwikkelingen van markt en maatschappij

Hoofd Woondiensten, Westhoek Wonen
mei 2007 – mrt 2008
De afdeling Woondiensten vormt samen met het Bedrijfsbureau de frontoffice.
- leiden, coachen en faciliteren van afdeling met 6 medewerkers in de disciplines sociaal beheer, verhuur, mutatieonderhoud, incasso, huuradministratie
- zorgdragen voor het jaarplan van de afdeling
- actualiseren van strategisch voorraadbeleid
- verantwoorden van resultaten kwartaalrapportages
- afstemmen extern op het gebied van leefbaarheid, wonen en zorg en woningbouwprogramma
- begeleiden van participatie van bewonersraad

Manager Wonen, Woningstichting Bodegraven (1.750 vhe)
mei 2002 - apr 2007
De afdeling Wonen is de frontoffice van het bedrijf. In de backoffice zijn Planmatig onderhoud, Projecten en Financiën gesitueerd.
- bijdragen aan algemene bedrijfsvoering met managementteam
- leiden, coachen en faciliteren van afdeling met 8 medewerkers in de disciplines sociaal beheer, verhuur, mutatieonderhoud, reparatieverzoeken, incasso, huuradministratie en receptie
- optimaliseren van het functioneren van de afdeling
- ontwikkelen en implementeren van beleid en producten
- actualiseren van strategisch voorraadbeleid
- genereren en analyseren van markt- en bedrijfsinformatie
- afstemmen van beleid met gemeente
- leiden van participatie van huurdervereniging

In 2006 is Woningstichting Bodegraven gefuseerd met Mozaïek Wonen tot een corporatie met 8.000 eenheden. In deze periode is naast aansturing van de afdeling Wonen gewerkt aan integratie van Bodegraven als vestiging van Mozaïek Wonen.
Detachering, Interlink
nov 1998 - apr 2002
Interlink is een landelijk detacheringsbureau in de sector voor woningcorporaties. Vanuit de vestiging Capelle aan den IJssel is bij een breed scala aan woningcorporaties gewerkt in uiteenlopende functies.

Assistent Hoofd Wonen, Vidomes Rijswijk
mrt -apr 2002
Operationeel aansturen van de afdelingen Klantencontacten en Huuradministratie
(6 personen) Verzorgen van de afrekening servicekosten en afrekenen van de huursubsidie richting MVROM.

Assistent Wijkteammanager Woning Bedrijf Rotterdam Noord
dec 2001 - feb 2002
Resultaatgericht aansturen van het wijkteam. Verbeteren van de uitvoering van het incassotraject en het verhuurproces en beheersing van de onderhoudskosten. Samenstellen van managementinformatie.

Hoofd Huismeesters en Coördinator Beheer Stichting Woningpartners
okt 2000 - nov 2001
Leiding geven aan 12 huismeesters met als aandachtspunten: teambuilding; verbeteren van de onderlinge vervangingsmogelijkheden en vergroten van de betrokkenheid bij de werkgever.

Beheer van twee hoogbouwcomplexen (1044 en 1244 eenheden) en een serviceflat.
- nemen van sociale en technische maatregelen voor het complex en de woonomgeving
- communiceren, onderhandelen en samenwerken met huurders(verenigingen), interne afdelingen en externe instanties
- leiden van een projectgroep voor de ontwikkeling van een toekomstvisie op een complex met 336 eenheden
- herzien van het serviceniveau en de –kostenverdeling bij een serviceflat

Coördinator Huuradministratie Staedion
jun - sep 2000
Waarborgen van de continuïteit op de afdeling huuradministratie (o.a. kas/bank/giro, huursubsidie, incasso, eindafrekeningen) met vijf medewerkers in de aanloop naar een reorganisatie in verband met fusie.

Coördinator Huuradministratie Maas Delta Spijkenisse
nov 1998 – mei 2000
Ontwikkelen, implementeren en automatiseren van incassobeleid en herzien van de werkwijze van de deurwaarder.

Creëren van een administratieve afdeling binnen de frontoffice in het kader van een splitsing van de organisatie in een front- en een backoffice. Ontwikkelen van procedures, taakverdelingen en –omschrijvingen.

Overige werkzaamheden bij Interlink
Docent Huursubsidie voor gevorderden
Coach van collega's binnen Interlink

Woonconsulent, Vestia Den Haag Zuid-Oost (8.000 vhe)
nov 1994 - okt 1998
Exploitatie van 1.200 woningen samen met een opzichter.
- sociaal beheer, waaronder juridische (overlast)procedures en overleg met bewoners(commissies) en gelieerde organisaties
- uitvoeren van het verhuurproces
- afhandelen van subsidieaanvragen
- behandelen van urgentieaanvragen
- uitvoeren van het incassobeleid
- ontwikkelen van beheer- en onderhoudsplannen


Opleiding interimmanager

HBO Facilitaire Dienstverlening in Deventer


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgerichte manager voor een optimale balans tussen efficiënte bedrijfsvoering en klanttevredenheid.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :