Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel manager

financieel manager

Werkervaring interimmanager

Periode : augustus 2005 – heden
Ministerie Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit (LNV)
Financieel Manager/Controller bij backoffice Dienst Regelingen unit West lid van MT unit West, Financiële regie en ondersteuning reorganisatietraject (van twee fysieke locaties naar één fysieke locatie, procesmanagement, positionering Financiële Zaken). Verantwoordelijk voor onderdeel subsidies, betalingen en verplichtingen van de backoffice.
Projecten:
- Kennisborging (als onderdeel van –management)
- Managementinformatie


Periode : mei 2003 – mei 2005
Stater NV (outsourcer Hypotheekbeheer)
Migratiemanager veranderingstraject (CFO a.i.) gehele financiële discipline, lid van Directie Overleg. Businesscase veranderingstraject, OR-adviesaanvraag, Performancemanagement, posiotionering Finance, Finance integraal in de organisatie, product ontwikkeling,
Planning&Control Cycle.
Projecten:
- ABC in relatie tot people, processes en techniques; bedrijfsmodellering.
- Soxa/IFRS.
- AO-inrichting en facilitering implementatie.
- Integratie projectadministratie in relatie tot Program Management Office en financiële administratie.


Periode : juli 2002 – mei 2003
Interpolis Pensioenen
Hoofd Finance&Control Marktorganisatie, lid van MT Pensioenen Verantwoordelijk voor de inrichting van de functie Finance&Control (5 vestigingen, recent gefuseerd). Opzetten Management Informatie Systemen en –structuur,
alsmede managementrapportage. Ondersteuning directie bij vormgeving besturingsconcept van de Marktorganisatie Pensioenen. Directe leiding(hiërarchisch en functioneel) aan 12 controllers, begrotingscyclus. Migratie van
huidige Finance&Control naar de gewenste inrichting.

Periode : mei 2001 – juni 2002
ABNAMRO Verzekeringen
CFO a.i., lid MT van Verzekeringen
Verantwoordelijk voor het transformeren van de financiële functie naar de CFO-organisatie. Opzetten controllersorganisatie. Leidinggeven aan 60 medewerkers. Producten o.a.; financiële vastlegging en verwerking, rapportages, jaarrekeningen juridische entiteiten, analyses, forecasting, bugetcyclus, Dashboard (Balanced Scorecard), investeringsselecties, datawarehousing,
definitiebeheer, AO-frameworks, Bureau Vaktechniek.
Contacten: Concerncontrol (CFO/COO), interne en externe accountant, lid van Audit-Committee Verzekeringen, internal auditor, fiscale zaken, diverse externe consultancy-organisaties.
Projecten: Opdrachtgever implementatie CODA (EUR 11 mln, 35 medewerkers),
Projectleider SLM (Service Level Management)

Periode : oktober 2000 – juni 2003
Rocorp Effecten B.V. in Amsterdam
Implementatie internet-banking, opzetten intnere organisatie en infrastructuur bij tussenpersonen, beleidsvorming, management control, compliance.
Productontwikkeling en toepassing; ontwikkeling quick scan t.b.v. aanbieden Infrastructuur bij derde partijen.

Periode : december 2000 – mei 2001
Achmea Global Investors (AGI)
Manager Risk Control a.i.
Inrichten en implementeren afdeling Risk Control, focus op klantmandaten, business risks. Opzetten van en uitvoeren internal audit, aansturen afdeling.
Projecten: Electronic Settlement, ontwikkeling en implementatie van beheersings-model voor de AGI-organisatie.
Als gevolg merger met Engelse broker F&C onwikkelen internationale group Department.

Periode : maart 2000 – november 2000
SNS Bank/ Reaal verzekeringen
Projecten: invoering Oracle Financials, Herinrichting Betalingsverkeer, Interne Communicatie.
Afdelingshoofd Administratie Zakelijke Markt Verzekeringen (Leven, Schade).

Periode : November 1998 – februari 2000 vanaf 1 juli 1999 als zelfstandig interim-manager)
Werkgever : PricewaterhouseCoopers N.V.
Functie : Manager Delivery
Verantwoordelijkheden : Opzet vestigingen.
Plaatsing financieel specialisten (HBO, academisch, post-doctoraal) op projectbasis bij klanten; intake; begeleiding opdrachten op het gebied van persoonlijke effectiviteit en vakkennis; bewaking kwaliteit; gezamenlijk (twee managers) verantwoordelijk voor de business-unit; werving en MD van de medewerkers; productontwikkeling, backoffice.


Opleiding interimmanager

Nyenrode : Verandermanagement
Universitair : Bedrijfseconomie te Amsterdam
Controllersopleiding (RC) te Amsterdam
Operational Auditing (RO) te Amsterdam
Post-HBO : HOFAM Controllersopleiding te Utrecht
HBO : HEAO Bedrijfseconomie te Amsterdam
Overig : NIMA A en B te Amsterdam.
Management voor het Hoger Kader (IBW) te Amsterdam
Middelbare school : MAVO, HAVO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht, teambuilding, individuele coaching

Talenkennis interimmanager

Engels

Overig

Gevolgde cursussen:
- Anthony Robbins (Docklands Londen)
- MBA in 1 dag
- Verbaal Meesterschap
- Servant leadership (Indianapolis)

Huidge opleiding:
School voor de coaching

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :