Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Overheidsmanagement

Overheidsmanagement

Werkervaring interimmanager

2004-heden: Gemeente Haarlemmermeer, Dienst Openbare Werken
Sectorhoofd Beheer

Integraal management van de sector Beheer, waaronder:
exploiltatie- en investeringsmiddelen: € 100 miljoen
aantal medewerkers: 10 direct en 70 indirect (van MBO tot WO-niveau)
taak en doelstelling: beheer van de openbare buitenruimte in de gemeente (schoon, heel en veilig)
Organisatieontwikkeling van productgericht naar proces- en klantgericht (burger en bedrijf), inclusief wijk- en buurtgericht werken. Sturen van beleidsontwikkeling en ontwikkeling van instrumenten in de bedrijfsvoering. Bestuurlijke aanhechting en afstemming. Intern en extern netwerken. Contractonderhandelingen verzelfstandigde bedrijven.

2003: Stuurgroep Wierickerschans
Projectdirecteur Wierickerschans/secretaris stuurgroep (interim)

Bestuurlijk vormgeven en processturing van de restauratie en multifunctionele ontwikkeling van een cultuurhistorisch monument. Strategische verankering van en relatiebeheer rond het project. Opzetten en onderhouden van bestuurlijke en ambtelijke netwerken. Omgevingscommunicatie. Aansturen van de ontwikkelingsorganisatie vanuit (bestuurlijke) motivatie. Publiek private samenwerking (PPS). Fondsenwerving en subsidieoverleg. Procesontwerp. Investering ca. € 30 miljoen. Structurele exploitatie ca. € 2 à 3 miljoen per jaar.

2003: Ingenieursbureau Zuid-Holland
Adviseur Kwaliteitsmanagement (interim)

Organiseren van directievoering en toezicht, mede in relatie tot deskundig opdrachtgeverschap. Ontwikkelen en implementeren van een nieuw kwaliteitssysteem en adviseren van de directie hierover. Creëren draagvlak en leiding geven aan implementatie (inclusief cultuuraspecten en ontwikkeling medewerkers). Beoordelen en adviseren ten aanzien van afwijkingen.

2003: Provincie Zuid-Holland, directie Ruimte en Mobiliteit
Kwartiermaker Bureau Aanbesteding en Contractzaken Werken (interim)

Ontwikkelen van deskundig opdrachtgeverschap voor de GWW en vormgeven aan de organisatieontwikkeling daarvoor (opzetten van een nieuw(e) afdeling/bureau), mede tegen de achtergrond van de maatschappelijke ontwikkelingen op dit gebied en zowel gericht op de opdrachtgever als op de ingehuurde deskundigen (ingenieursbureau). Contractbeheersing. Risicoanalyse van de contractrelaties. Organisatieonderzoek (intern en extern). Organisatieadvies. Implementatie van organisatieverandering en nieuwe werkwijzen. Opzet van kwaliteitszorg en planning en control.

1996-2003: Provincie Zuid-Holland, Directies Economie en Vervoer/Ruimte en Mobiliteit
Hoofd bureau Projectontwikkeling/plaatsvervangend afdelingshoofd Infrastructuur

Leiding geven aan 20 tot 35 medewerkers op MBO-, HBO- en WO-niveau, met als taak de ontwikkeling en uitvoering van infrastructuurprojecten (Verkeer en Vervoer). Als plaatsvervangend afdelingshoofd leiding geven aan circa 120 medewerkers). Integraal management, veranderingsmanagement en projectmanagement. Ontwikkelen en managen van de projectorganisatie naar een deskundig opdrachtgeverschap voor projecten, met als belangrijkste aspecten:
Tijd en Geld: projectbeheersing (planning en control), De orderportefeuille betreft gemiddeld 50 tot 150 projecten die tegelijkertijd in ontwikkeling zijn, met een jaaromzet tot 75 miljoen euro (op termijn groeiend tot ca. 200 miljoen euro).
Kwaliteit: inhoudelijke begeleiding van medewerkers en projecten, integrale projectontwikkeling (relatie met andere beleidsvelden), innovatie, duurzaam bouwen, effectrapportages, alternatieve contractvormen, sturing/bijdrage aan beleidsvorming op directieniveau; verwerving, vervreemding en beheer van vastgoed.
Informatie: ontwikkeling van nieuwe interactieve werkvormen en communicatie rond projecten, relatiebeheer, bestuurlijke afstemming en informatievoorziening
Organisatie: coaching van medewerkers, professionalisering van medewerkers, relatie project-lijn.

1991-1996: Provincie Zuid-Holland, Directie Economie en Vervoer
Hoofd bureau Bedrijfsvoering, vanaf 1995 plaatsvervangend afdelingshoofd

Leiding geven aan circa 20 medewerkers op LBO-, MBO- en HBO-niveau op het gebied van de bedrijfsvoering en beleidsvorming rond het beheer van de infrastructuur. Leiding geven aan organisatieverandering en –ontwikkeling (zowel binnen als buiten het bureau). Integraal management. Ontwikkelen en implementeren van bedrijfsvoeringsinstrumenten (planning en control, managementrapportages). Deelname aan beleidsvorming op verschillende niveaus. Ontwikkeling in rationalisatie (visie, strategie, normering) van beheer en onderhoud van infrastructuur (Verkeer en Vervoer), Deelname aan interprovinciaal overleg op het gebied van beheer en (nieuw)bouw, duurzaam bouwen, interne milieuzorg, sanering waterbodems en wegenbeheer.

1987-1991: Provincie Zuid-Holland, Dienst Verkeer en Vervoer
Sectiehoofd, plaatsvervangend districtshoofd

Dagelijks leiding geven aan circa 35 medewerkers op MBO- en LBO- niveau. Organiseren van en leiding geven aan het beheer en onderhoud van vaarwegen, wegen en kunstwerken (o.a. beweegbare bruggen). Motiveren en sturen van medewerkers. Nautisch en technisch beheer. Projectmanagement, Technische kwaliteitszorg. Opbouw van rationele onderhoudssystemen. Deelnemen aan concernprojecten op organisatie, automatiserings- en personeelsgebied

1982-1987: Provinciale Waterstaat van Zuid-Holland
Beleidsmedewerker

Uitvoeren van bestuurlijke en juridische zaken, beleidsvorming op het gebied van inrichting en gebruik van provinciale vaarwegen in Zuid-Holland



Opleiding interimmanager

Opleiding:
Bestuurs- en organisatiewetenschappen (organisatie, cultuur en management) 2003-
HTS-weg- en waterbouwkunde 1976-1981
Openluchtreceatievoorzieningen (PBNA)1983-1984
Bedrijfseconomie (PBNA)1981-1982
Officiersopleiding KL 1980-1981

Cursussen/inhoudelijke trainingen:
Masters in Haarlemmermeer (seminars Leiderschap en management van verandering)- 2005
PAO Risicomanagement - 2002
Directievoering voor opdrachtgevers - 2001
Interactieve plan- en beleidsvorming - 2000
PAO Procesmatig werken (TUD)- 1999
Communicatiemanagement rond projecten - 1998
PAO Bedrijfsvoering ‘decentralisatie en resultaatverantwoordelijkheid’- 1992
Projectmatig werken (TG)- 1990
PAO Scheepvaartverkeer en Vaarwegen - 1982

Managementtrainingen en -opleidingen:
- personeelszorg - HRM - (functionerings- en beoordelingsgesprekken, coaching van medewerkers, intervisie en intercollegiale coaching)
- Beleidsvoorbereiding en procesmatig werken, politiek & beleid, beleid in verandering
- communicatie en samenwerking
- organisatie-culturele onderwerpen
- zelfbeheer en contractmanagement

Overige:
Diverse opleidingen en trainingen automatisering, systeembeheer en automatiseringstoepassingen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Extravert, mensgericht, empatisch en optimistisch met een gezonde dosis humor. Flexibel in onverwachte omstandigheden en besluitvaardig. Procesbestuurder, die kan schakelen tussen strategisch en operationeel niveau.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels (redelijk)

Overig

WERKZAAMHEDEN BUITEN DE WERKSFEER/SOCIALE ACTIVITEITEN
Penningmeester Onderwijs Advies West Zuid-Holland (2000-heden)
Lid besturencommissie Regionaal Expertisecentrum Leihage i.o. (1998-2003)
Voorzitter Onderwijsbegeleidingsdienst Zuid-Holland West te Zoetermeer (1996-2000)
Bestuurslid Onderwijsbegeleidingsdienst Zuid-Holland West te Zoetermeer (1994-1996)
Lid schoolbestuur Den Haag (1994-2003)
Lid schoolbestuur Zoetermeer (1993-1998)

HOBBY’S/INTERESSES
Fotografie
Muziek (koren)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :