Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

teamleider development/ projectmanager

teamleider development/ projectmanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Jan 2005 – Feb 2005 FNL Automotive pubications Nijmegen
Vertaler/ redacteur
1995 – 2003 Packard Bel NEC Europe B.V. / NEC Computers International
Jan 2002 – Mei 2003 Manager Web Operations / Internet Development
Jan 2001 – Jan 2002 Project Manager Internet Development
Okt 1999 – Dec 2000 Project coördinator Internet Development
Jul 1997 – Okt 1999 Project coördinator information engineering
Jul 1996 – Jul 1997 2nd level Techincal Support Agent/resource engineer
Sep 1995 – Jul 1996 1st Technical Support Agent

Apr 1994 – Aug 1995 Media advies op freelance en uitzendbasis
Jan 1994 – Mrt 1994 Stage bij het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, Den Haag
Videotex redacteur
Apr 1993 – Dec 1993 Opleiding Videotex adviseur/redacteur, P.A.T. Tilburg
Post HBO scholingsprogramma
Nov 1992 – Mrt 1993 Freelance Media intermediair
Mrt 1992 – Okt 1992 MASK Dia Communicatie, Hilvarenbeek.
Productie manager
Jul 1989 – Feb 1992 Philips fototechnische dienst (E.D. Foto), Eindhoven.
Senior Computer Graphics designer
Okt 1988 – Jun 1989 Free Lance operator computer graphics, Kaatsheuvel
Multi Media en Audio-Visual consultancy en produktie
Apr 1988 – Okt 1988 Delta Communications Group, Breda (Delta Vision)
Animatie fotograaf/ studio fotograaf/ laborant
Sep 1985 – Mrt 1988 Visual Services Benelux (HCS Visual Services), Haarlem/Amsterdam
Animatie fotograaf/ laborant


Opleiding interimmanager

Opleidingen
1989 - 1991 Diploma Bedrijfskunde KWO, (HBO/OU), Economie en produktiemanagement
1993 - 1994 Diploma Videotex adviseur/redacteur (post HBO), P.A.T. Tilburg
1987 - 1988 Diploma Marketing Assistent NIMA-A
1978 - 1982 Diploma fotograaf van De Nederlandsche Fotovakschool, Apeldoorn
1980 - 1981 Diploma HAVO, vakken: Ne, En, Du, Wi, Na, Ec

Cursussen
2002 Project management Improve / Prince2
1998 Microsoft Windows NT/2000 system administration
1998 Microsoft Networking essentials
1996 A+, PC hardware, MS windows (3.x, 95, NT 3.5, NT 4.x), netwerk, printers
1993 AMBI module HE.0
1986 Praktijkdiploma Bedrijfseconomie PBNA
1983 VWO certificaten, vakken: Ne, En, Du, Wi1, Na, Ec1


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Details werkervaring
Analyse Systeem en proces analyse. Inventarisatie van gebruikerseisen voor applicatiebouw en –vernieuwing (UML).
Definieëren van functionele eisen voor nieuwe applicaties.
Communicatie met senior management, marketing en service afdelingen voor het ontwikkelen van nieuwe applicaties en informatie voorziening naar service-, en logistieke partners, gebaseerd op internet technologiën

Ontwerp Definitie van databases, connectivity en gebruikers interfaces (UML).
Functioneel ontwerp van applicaties en infrastructuur en vaststellen van de projectplanning.
Ontwerp voor de integratie van bestaande en nieuwe informatie systemen
Ontwerp van (web)portals en integratie.

Organisatie Projectmanagement en -raportage. Planing en voortgangs controle. Definitie van implemetatie- en veranderings trajecten.
Budgetering en projectplanning voor ontwikkeling en implementatie.
Productiemanagement, beheer van productie processen en technieken. Voorraad- en inkoopbeheer. Capaciteitsbeheer en personeelsplanning.

Leidinggevend Leidinggeven aan een team van ervaren programmeurs en ontwerpers.
Begeleiden van externe ontwikkeling, implementatie van extern ontwikkelde applicaties.
Productiemanagement, planning en kwaliteitscontrole. Interne organisatie, calculatie, facturering en boekhouding.

Creatief Vertalen van bedrijfsinformatie in sprekende (dia)presentaties en computergraphics. Ontwerpen van Multi-Vision projecten ten behoeve van bedrijfs- en product presentaties.
Analyse van bedrijfsinformatie met het oog op de samenstelling van de informatie voor presentaties.

Administratief Boekhouding en accountants rapportage, kwartaal- en jaarverslagen.

Communicatie Global service task force. Overleg met locaties in USA, Canada, Japan, Taiwan, Australië, Maleisië voor het wereldwijd afstemmen van service processen en de communicatie met service / logistics partners.
Ontwerp, uitvoering en advies op het gebied van Audio-Visuele presentaties. Vertalen van bedrijfsinformatie tot (dia)presentaties en computergraphics. Ontwerpen van Multi-Vision projecten ten behoeve van bedrijfs- en product presentaties.

Support Ondersteuning van eerstelijns support en schrijven van troubleshooting scripts voor veelvoorkomende vragen.
Opzetten van een nieuwe afdeling server support voor Benelux, Duitsland, Engeland, Frankrijk.
Ondersteuning voor de professionele markt, server en netwerk configuraties, OS configuratie (Win NT/2000).
Verzamelen van product informatie van leveranciers en product-engineering en vervolgens verwerken van deze informatie tot troubleshooting scripts voor technical support.
Ontwikkelen van on-line service applicaties, programmeren in Turbo Pascal/ SQL/ JAVA.
Telefonisch behandelen van vragen en klachten van eindgebruikers (nederland, duitsland, engeland) over meegeleverde hard-, en software.
Registreren van service interventies. Raporteren van incidenten en escalaties.

Algemeen Marktonderzoek en van daar uit voorstellen voor “revenue generation”.
Schrijven en vertalen van service handleidingen voor service partners (nederlands, duits, engels) en aansturen van technical writers voor andere talen/vertalingen.
Bijhouden van technische ontwikkelingen op het vakgebied en op basis hiervan aanbevelingen samenstellen voor uitbreiding en vernieuwing, zowel technisch als commercieel.




Projectmanagement Internet Development
2002 Opstellen van de functionele specificaties voor een interactief technical support systeem dat voor eindgebruikers het zoeken naar de juiste informatie op de support websites eenvoudiger maakt.

2001 Funtioneel ontwerp voor de lokalisaties van Packard Bell en NEC eindgebruikers websites. Functioneel ontwerp en projectleiding voor een content management systeem waarbij de technical writers en vertalers hun support documenten in verschillende talen konden publiceren zonder tussenkomst van de content managers.

2000 Functioneel ontwerp en projectleiding voor facility resource planning. Een project voor het reserveren van vergaderruimten in de verschillende vestigingen. Interessant hierbij was het gebruik van Microsoft Exchange Messaging om reserveringen te bevestigen en wijzigen.

1999 Concept, ontwerp en projectleiding van de NEC vacancy publishing tool. Een content management systeem waarbij verschillende HRM afdelingen en functionarissen vacatures op de websites konden plaatsen zonder tussenkomst van de lokale webmaster/content manager. Ook voor dit systeem werd gebruik gemaakt van Microsoft Exchange Messaging.

1999-2000 Voorbereiding en opstellen van functionele eisen voor een geintegreerde CRM oplossing voor Packard Bell/NEC global services (Service Partner Portal), 1999-2002. Het Global Services project had tot doel de informatie systemen voor zowel eindgebruikers als (professionele) service partners op elkaar af te stemmen waarbij de beste regionale oplossingen als voorbeeld voor de wereldwijde organisatie werden genomen.

1997 – 1999 Concept, ontwerp en projectleiding van de Packard Bell/NEC customer support applicaties voor service partners. Deze applicaties dienen eveneens ter vervanging van de informatie voorziening die tot dan toe een zware belasting vormden voor ervaren technical support agents. Voor dit project heb ik tevens gebruik gemaakt van “offshore” development met programmeurs in de voormalige Sovjet Unie.

1997 Concept, ontwerp, realisatie en projectleiding van de Packard Bell technical support website voor eindgebruikers. In dit project werd de aandacht verlegd naar de zelfhulp mogelijkheden van internet met als belangrijkste oogmerk het ontlasten van de call centers.

1997 Ontwerp, realisatie en projectleiding van de Packard Bell website. Dit was de eerste stap op internet voor het bedrijf waarbij met name productmarketing de meeste aandacht kreeg.

Verder regelmatig betrokken bij het inventariseren van gebruikerswensen en het opstellen van functionele specificaties bij diverse andere interne en externe projecten waarbij ik op grond van mijn ervaring en analytisch inzicht met name werd ingezet voor het visualiseren van concepten.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal), Duits (“near native”), Engels (zeer goed)

Overig

Persoonlijkheidsprofiel
Rustige en bedachtzame organisator. Creëert en behoudt overzicht in complexe situaties, mede door sterk ontwikkeld analytisch inzicht. Teambuilder, ervaren in probleem-, en conflictbeheersing.
Zeer geïnteresseerd in techniek, mede daardoor altijd bereid tot meewerken bij de technische uitvoering. In commercieel opzicht geen rasverkoper, wel zeer bedreven in adviseren en meedenken met opdrachtgevers.

Andere activiteiten
- Jan 1993 – Sep 1995 Bestuurslid van HCC Afd. Midden-Brabant.
- Fotografie landschap/natuur, industrieel en architectuur.
- Vertalingen (du  ne, du  en, ne  en) met name voor autosport publicaties.
- Sinds Augustus 2003 schrijven van business- en communicatieplannen voor een aantal startende ondernemers met speciale aandacht voor het gebruik van Internet voor marketing en communicatie.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :