Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur marketing, projectmanagement, business development

Directeur marketing, projectmanagement, business development

Werkervaring interimmanager

Interimopdrachten:

2009-2010 Randstad Nederland
Ontwikkelen nieuw business concept, in de steigers zetten van nieuwe business unit.
2008-2009 SNS Bank
Directeur Franchise, strategie, opzet en introductie franchise-organisatie SNS Bank
2008 OnzeWereld Media/ OneWorld
Voorbereiden en begeleiden fusie, opstellen strategie en business plan
2007 AEGON Spaarbeleg/AEGON Bank
Leiden van de marketing-afdeling, adviseren over de toekomstige marketingorganisatie, opstellen nieuwe marketingstrategie, deelnemen in diverse stuurgroepen, leiding geven aan (low key) marktintroductie AEGON Bank.
2006-2007 TourWise
Ontwikkelen en implementeren nieuw concept voor reisadvisering via internet, opzetten organisatie
2005 SZK Kinderopvang
Implementatie nieuw concept kinderopvang
2005 Meavita Groep
Formuleren marketingstrategie en opzet marketingorganisatie
2003 /2004 NHTV
Opzet en implementatie internationale opleiding marketing toerisme en vrijetijds-management
2001 Delta Lloyd
Concernoverkoepelend project op het gebied van hypotheken
1999-2000 Seiko Communications
Formuleren strategie, opzetten, inrichten en introduceren nieuw concept op het gebied van integratie traditionele en nieuwe media
1998 FBS Bankiers
Strategische marketing planning, marktbewerkingsplannen, crm
1997 Thuiszorg Flevoland
Opzet en marktintroductie nieuwe business unit
1995-1996 Zilveren Kruis Verzekeringen
Analyse distributienetwerk, strategische aanbevelingen t.a.v. een multichannel benadering en verbeteren functioneren distributienetwerk
1994 Blauwhoed/Hypotrust
Formuleren marketingstrategie en marktintroductie nieuwe financiële dienstverlener
1993-1994 De Hypothekers Associatie
Ontwerp en bouw marketing intelligence/crm systeem


Vaste functies:

1989 - 1993 De Hypothekers Associatie BV
directeur marketing en dienstverlening
Eindverantwoordelijk voor marketing en de kwaliteit van de dienstverlening van De Hypothekers Associatie en de vestigingen van ‘De Hypotheker’. Gedeeld verantwoordelijk voor andere functiegebieden: ondernemingsstrategie, IT, financiën, pz, inkoop etc. Leiding van afdelingen marketing en franchise-ondersteuning. Commerciële leiding van ruim 70 franchisenemers. Contractuele afspraken. Formulebeheer. Expansie naar ruim 70 vestigingen. Opzetten systeem voor lokale marktanalyses en direct marketing. Invoeren kwaliteitszorg. Omzet rond 2 miljard gulden.

adjunct-directeur
Verantwoordelijk voor strategische planning en alle marketing- en communicatie-activiteiten. Lid van het directieteam. Mede verantwoordelijk voor expansie naar ruim 60 vestigingen.

marketing manager
Verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatie-activiteiten binnen De Hypothekers Associatie, de franchisegever van ‘De Hypotheker’. Verantwoordelijk voor groei marktaandeel van 0,5 tot 6%. Expansie van 15 naar 40 vestigingen. Budget 2,5 miljoen gulden.

1981 - 1989 NV Nederlandse Spoorwegen,
manager marketingafdeling
Verantwoordelijk voor marketingbeleid en uitvoering van alle landelijke marketingactiviteiten binnen de Dienst van Exploitatie. Permanente afstemming met de afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de exploitatie van het spoorwegnet en de overige marketingafdelingen. Leidinggevend aan drie afdelingen met ongeveer 25 medewerkers, grotendeels op academisch/HBO-niveau. Budget 3 tot 4 miljoen gulden.

sectiechef regionale marketing

regionaal marketing manager

medewerker verkoopbevordering en marketingpublicaties

Nevenfuncties:
marketingconsultant
(gast)docent aan diverse (postacademische) opleidingen
eigenaar/founder van een internetonderneming
auteur/publicist


Opleiding interimmanager

2003 Comenius Leergang, postacademische leergang Visie en Leiderschap, Academie voor Management/Rijksuniversiteit Groningen

1982 - 1986 Economische Wetenschappen, Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit Rotterdam
specialisaties commerciële beleidsvorming en marktonderzoek

1981 - 1982 Nima B (ISW)

1978 - 1981 NWIT Breda (toerisme, economische richting)

1970 - 1976 Christelijk Atheneum en Havo Amsterdam Noord Atheneum B




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, analytisch, strategisch, weloverwogen, situationeel leider, doorzetter. Kan mensen goed laten samenwerken. Motto: waarmaken wat je belooft.

Werkterreinen: marktanalyse, visie- en strategie-ontwikkeling, business development, marketingplannen, innovatie en optimaliseren van dienstverlening, branding, marketingcommunicatie, crm, professional coaching marketing managers en directeuren.

Talenkennis interimmanager

Engels (uitstekend)
Duits (redelijk)
Frans (redelijk)
Noors (beperkt)
Spaans (beperkt)

Overig

Ervaring de volgende branches:
financiele dienstverlening: banken en verzekeringsmaatschappijen
thuiszorg en gezondheidszorg
onderwijs
charitatieve/fondsenwervende organisaties
uitgeverij
telecom
internet
arbeidsbemiddeling
kinderopvang

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :