Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager / Projectmanager

Interim Manager / Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Okt 2003
-
Mei 2004 Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij
Functie: Projectmanager
Projectomvang:20FTE Internationaal
(Canada, Oostenrijk, Nederland)
Methoden / Technieken:Prince II, DSDM, RUP,TMAP
Tools: Oracle, Windows2000, Visual C++,/Vantive

Situatie: Het staatsloterij product en de systemen die haar processen ondersteunen zijn alweer een aantal jaren oud en daarmee niet flexibel genoeg om in te spelen op nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt. Het toevoegen van nieuwe functionaliteit aan de staatsloterij systemen vergt veel tijd en betrokkenheid van diverse internationale partijen. De kosten die hiermee gepaard gaan zijn in verhouding enorm.
Opdracht: Vanuit de directie is de vraag ontstaan om het product en de systemen flexibeler te maken. Voorbeelden die aangegeven werden waren: het toevoegen van een jackpot op oudejaarsloten, de mogelijk van het opzetten van een koninginnedagloterij ala “oudejaarsloterij”, het kunnen verkopen van andere deelloten dan de standaard 1/5 en ½.
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het maken van een haalbaarheidstudie zowel technisch als financieel
- het maken van een business case (budgettering kosten en baten) inclusief het maken van een prognose voor wat betreft de terugverdientijd
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten tijdens de fasen analyse ontwerp, bouw , testen en implementatie.
- het beoordelen van het functioneelontwerp.
- het aansturen van de projectgroep binnen SENS (8 FTE)
- het aansturen van de leveranciers en het beoordelen van het systeemontwerp. SGI (5 FTE Oostenrijk) voor het centrale systeem, Spielo (7 FTE Canada) voor de terminals en de printers, SENS voor het loterij systeem en Ordina voor het internet kanaal zijn de belangrijkste spelers binnen het project.
- het rapporteren van de status van het project aan de stuurgroep bestaande uit (Commercieel directeur, Financieel directeur, IT Manager, Manager Marketing, Manager Verkoop)
- het opzetten en bewaken van de communicatielijnen tussen SENS en de externe en interne leveranciers.
Het resultaat van dit project is het technisch gereedmaken van het centrale systeem, de terminals, het internet kanaal en de processen binnen SENS om de gevraagde extra functionaliteit te kunnen bieden. Het project is binnen de gestelde limieten aan tijd, budget, functionaliteit en kwaliteit uitgevoerd

Juni 2003
-
Okt 2003 Investeringsmaatschappij Suriname N.V
Functie: Projectmanager + Business Consultant
Projectomvang: 5FTE Internationaal
(Suriname, Nederland)
Methoden / Technieken:Prince II

Situatie: Binnen het ministerie van economische zaken van Suriname bestaat het departement “Internationale Samenwerking” Dit departement houdt zich bezig met de o.a. de handelsorganisaties WTO, Concacaf en Mercosur. Het hoofd van dit departement had de behoefte aan een onderzoek naar de aantrekkelijkheid van diverse industrieën en het investeringsklimaat voor grote “buitenlandse”ondernemingen in Suriname. Het onderzoek moet ook de invloed van verschillende belastingmaatregelen voor investeringen in Suriname weergeven.
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten
- het aansturen van een team van 5 business consultant’s
- het mede uitvoeren van het onderzoek
- het rapporteren van de status van het project aan het hoofd van het departement.
- het opstellen van het uiteindelijke rapport
Het resultaat van dit onderzoek is een rapport over de aantrekkelijkheid van verschillende industrieën in Suriname voor Transnational Companies en de specifieke regels en wetten die gelden per industrie. Doel doelstellingen qua tijd, geld, kwaliteit en inhoud zijn hierbij behaald.


Jan 2002
-
Mei 2003 : Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij
Functie :Projectmanager + Systeemintegrator
Projectomvang:20FTE Internationaal
(Canada, Oostenrijk, Nederland)
Methoden / Technieken:Prince II, DSDM, RUP,TMAP
Tools: Oracle, Windows2000, Visual C++,/Vantive

Situatie: Vanuit het directie team van SENS bestond de behoefte om voor het Dayzers product de losse verkoop van loten te introduceren. Op dat moment was het voor de consument slechts mogelijk om middels een “abonnement” mee te doen met de Dayzers loterij. Het abonnement hield in dat er wekelijks een bedrag van fl. 7,50 werd afgeschreven van de bankrekening, de consument speelde op deze manier elke week automatisch mee met de loterij.
Het doel van het project is het beschikbaar maken van verkoop en uitbetaal functionaliteit voor de nieuwe loterij “Dayzers”. De grote hoeveelheid van externe en internationale partijen in dit project maakt het beheersen ervan complex. Er is een leverancier uit Canada voor de terminals in het land, een leverancier uit Oostenrijk voor het centrale systeem en er zijn diverse Nederlandse leveranciers waaronder KPN (ISDN / X25 netwerk), Joos (lot papier), Getronics ( onderhoud systemen ), SENS/ SO (interne leverancier), Grafisch ontwerp van het lot enz. enz. Naast het introduceren van het nieuwe Dayzers lot was er ook een behoefte aan het uitbreiden van het Terminal Netwerk bij met name Freerecordshop en Albert /hein.

Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het maken van een haalbaarheidstudie zowel technisch als financieel
- het maken van een business case (budgettering kosten en baten) inclusief het maken van een prognose voor wat betreft de terugverdientijd
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten tijdens de fasen analyse ontwerp, bouw , testen en implementatie.
- het beoordelen van het functioneelontwerp.
- Het aansturen van de projectgroep binnen SENS (8 FTE)
- het aansturen van de leveranciers en het beoordelen van het systeemontwerp. SGI (5 FTE Oostenrijk) voor het centrale systeem, Spielo (7 FTE Canada) voor de terminals en de printers, SENS voor het loterij systeem en SENS voor het Vantive/Dayzers systeem zijn de belangrijkste spelers binnen het project.
- het rapporteren van de status van het project aan de stuurgroep bestaande uit (Commercieel directeur, IT Manager, Manager Marketing, Manager Verkoop)
- het opzetten en bewaken van de communicatielijnen tussen SENS en de externe en interne leveranciers.
- Het uitrollen van nieuwe terminals bij winkelketens Free Records Shop, Albert Hein, inclusief het managen en coördineren van externe partijen hierin (KPN, Imtech, FRS en AH installateurs)
Het Resultaat van dit project is de introductie van Dayzers in de contante verkoop. Consumenten kunnen nu wekelijks meedoen met de Dayzers loterij middels het kopen van een lot. Daarnaast is het aantal verkooppunten uitgebreid van 2800 tot 3500 en voorzien van een terminal waarop zowel staatsloten, Dayzers loten als ticketbox tickets op verkocht kunnen worden. . Het project is binnen de gestelde limieten aan tijd, budget, functionaliteit en kwaliteit uitgevoerd


Mei 2001 : PGGM Information & Facility Services (IFS)
-
Dec 2001 Functie: Projectmanager
Projectomvang:25FTE
Methoden / Technieken:Prince II, ITIL
Tools: Peregrine Service Center, RedBox, HP Openview

Situatie: IFS had voor de ondersteuning van de processen beheer en exploitatie van IFS middelen en diensten een hulpmiddel nodig in de vorm van een geautomatiseerd Service Management systeem. Het systeem moest de ITIL processen Configuration Management , Incident Management, Problem Management en Change Management ondersteunen.
De opdracht vanuit het MT van IFS was het selecteren en implementeren van een service managementtool, inclusief de implementatie van samenhangende aanpassingen in organisatie, procedures en werkinstructies.
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten
- het opstellen van een “longlist” van leveranciers
- het opstellen van de uiteindelijke shortlist van leveranciers
- het aansturen van de projectgroep bestaande uit vertegenwoordigers van alle afdelingen waar het systeem geïntroduceerd zou worden
- het organiseren en leiden van workshops om de requirements op te stellen
- het organiseren van workshops om de tools van diverse leveranciers te beoordelen
- het rapporteren van de status van het project aan de stuurgroep bestaande uit de Manager Customer Service, de Manager Service desk en de Manager Operations.
- het opstellen van het uiteindelijke rapport
Het resultaat van dit project was een rapport met bevindingen van de tools en leveranciers die op de shorlist stonden. Het advies wat uit dit rapport naar voren kwam is door het MT van IFS opgevolgd. De gestelde mijlpalen zijn binnen de beschikbare tijd en het budget uitgevoerd.


Aug 2000 : Koninklijke Vopak NV
-
mrt 2001 Functie: Interim Manager Global Support organisatie
Projectomvang:25FTE Internationaal
(Singapore, Houston, Rotterdam)
Methoden / Technieken:Prince II, ITIL
Tools: Peregrine Service Center, Lotus Notes, JDEdwards
Aard opdracht
Situatie: Vopak was bezig met het implementeren van een ERP systeem (JDEdwards) binnen haar organisatie. Hierdoor ontstond de behoefte aan een support organisatie die 24*7 beschikbaar was voor het leveren van support op dit systeem. De implementatie van dit systeem en de organisatie eromheen was de aanleiding voor het opzetten van een wereldwijde support organisatie voor alle applicaties en systemen die binnen de gehele organisatie zijn uitgerold.
De Chief Information Officer (CIO) heeft daartoe opdracht gegeven een wereldwijde support organisatie op te zetten voor alle wereldwijd uitgerolde applicaties en systemen van Vopak.
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten
- het aansturen van de projectgroep bestaande uit vertegenwoordigers van alle regio’s (EMEA, America’s, Asia and Oceania)
- het organiseren en leiden van workshops om de processen en werkinstructies op te stellen
- Het opzetten van de Regionale Support Centre’s(Rotterdam, Houston, Singapore) en het Centrale Support Centre (Rotterdam) inclusief staffing, housing, inrichten van werkplekken etc.
- het implementeren van de processen bij de Regional Support Centre’s en het Central Support Centre volgens ITIL standaarden (Change management, Configuratie management, Problem Management, Incident management)
- het implementeren van een service management systeem
- het rapporteren van de status van het project aan de opdrachtgever (CIO).
Het resultaat van dit project is een wereldwijde supportorganisatie dat 24*7 service kan leveren, middels het follow the sun principe, op ale systemen en applicaties die wereldwijd gebruikt worden. Het project is afgerond binnen de gestelde limieten aan tijd, budget, kwaliteit en functionaliteit.



Jan 2000 : ING Bank Nederland NV
-
Juni 2000 Functie: Interim Manager GATO Mainframe Inrichting Testcentrum
Projectomvang:20 FTE
Methoden / Technieken:Prince II, ITIL, DSDM, TMap


Situatie: Het testcentrum van ING is verantwoordelijk voor het faciliteren en beheren van testomgevingen voor alle projecten die binnen ING worden uitgevoerd. De projectmanagers worden in gelegenheid gesteld om testfaciliteit en capaciteit te reserveren bij het testcentrum. Om de projectmanagers en daarmee de ING organisatie optimaal te kunnen ondersteunen moest het overgrote deel van de processen binnen het testcentrum gereviewed en opnieuw ingericht. Deze taken vielen onder de veantwoording van de team manager. Voor deze functie was een vacature beschikbaar die moeilijk ingevuld kon worden. De Manager van het testcentrum heeft daarop besloten een interim manager te benoemen om verdere stagnatie van werkzaamheden te voorkomen.
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
-het managen van een team van medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het inrichten van een Gebruikers Acceptatie Test Omgeving (GATO) op het Mainframe van ING
- het structureren van de afdeling
- lijnmanagement GATO Mainframe Inrichting Testcentrum (10 FTE )
- het aansturen van diverse projectteams (10FTE)
- het reviewen en opnieuw opzetten van de processen en werkinstructies volgens ITIL standaarden
- het inrichten van een “loket” waar de aanvragen werden ontvangen en verder werden uitgezet
- het plannen van de dagelijkse werkzaamheden
- het voeren van functioneringsgespreken
- het rapporteren van de dagelijkse gang van zaken aan de Manager van het testcentrum
- het participeren in diverse projecten binnen ING en het optreden als vertegenwoordiger van het testcentrum
Het resultaat van deze opdracht is een testcentrum met vernieuwde processen om de projecten binnen ING beter te kunnen ondersteunen in hun testactiviteiten. Een deel van deze activiteiten ware tijd en budget gebonden. De doelstelling voor deze activiteten zijn daarbij gehaald



Opdrachten bij Ordina Telecom BV

Mei 1999 : Ben Nederland BV
-
Nov 1999 Functie: Projectmanager Amdocs
Projectomvang:40 FTE Internationaal
(Israel, Nederland, Belgie, Denemarken)
Methoden / Technieken:Prince II, DSDM, TMap
Tools: Jupiter, Amdocs, Java scripts, Oracle, Sybase

Situatie: Ben Nederland b.v. is niet in staat een correcte factuur naar haar klanten te versturen. Het billingsysteem schiet op alle fronten te kort (capaciteit en functionaliteit). Het resultaat is dat er maandenlang geen facturen zijn verzonden en derhalve ook niet zijn betaald door de klanten.
De raad van Bestuur (Proximus -Belgie, Teledenmark - Denemarken) heeft om deze reden opdracht gegeven om het bestaande billingsysteem zo snelmogelijk te vervangen door het Amdocs systeem.

Opdracht1: Vervangen van bestaande billingsysteem

Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het maken van een haalbaarheidstudie zowel technisch als financieel
- het maken van een business case (budgettering kosten en baten) inclusief het maken van een prognose voor wat betreft de terugverdientijd
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten tijdens de fasen analyse ontwerp, bouw , testen en implementatie.
- het beoordelen van het functioneelontwerp. (Amdocs(Israel) en projectteam)
- het aansturen van de leveranciers en het beoordelen van het systeemontwerp. Amdocs (15 FTE Israel)
- het aansturen van het projectteam binnen Ben Nederland b.v. (25 FTE, inclusief Network Operations)
- het rapporteren van de status van het project aan de raad van bestuur en IT Manager
- het opzetten en bewaken van de communicatielijnen tussen Ben Nederland en de externe en interne leveranciers.
Het resultaat is een werkend billing systeem zodat de klanten gefactureerd kunnen worden. De opdracht is uitgevoerd binnen de gestelde eisen aan budget, tijd en kwaliteit en functionaliteit.

Na het op orde brengen van het nieuwe billingsysteem ben ik gevraagd om een nieuw project te doen

Opdracht 2: Het ontwikkelen van een Point of Sale Applicatie.
Situatie: Om de strijd met de concurrenten aan te gaan wilde Ben Nederland ervoor zoregen dat nieuwe klanten al “bellend de winkel uit” zouden gaan. Om dit mogelijk te maken was het noodzakelijk om een systeem bij de dealers te hebben dat een verbinding had met het billingsysteem. Binnen enkele minuten zou dan de nieuwe SIM kaart geactiveerd kunnen worden en de gegevens van de nieuwe klant aan een abonnement gekoppeld kunnen worden.
De IT Manager gaf de opdracht om een dergelijk systeem te bouwen.
Het systeem werd ontwikkeld door gebruik te maken van een internet applicatie. Middels een browser werden dealers in de gelegenheid gesteld om nieuwe abonnementen “ “online” te registreren. Een externe partij werd aangestuurd om de applicatie te bouwen
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het maken van een haalbaarheidstudie zowel technisch als financieel
- het maken van een business case (budgettering kosten en baten) inclusief het maken van een prognose voor wat betreft de terugverdientijd
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten tijdens de fasen analyse ontwerp, bouw , testen en implementatie.
- het beoordelen van het functioneelontwerp.
- het aansturen van de leveranciers en het beoordelen van het systeemontwerp.
- het rapporteren van de status van het project aan de IT Manager
- het opzetten en bewaken van de communicatielijnen tussen Ben Nederland en de externe en interne leveranciers.
Het resultaat was een internet applicatie dat gekoppeld was aan het billingsysteem zodat de dealers in staat waren om een simkaart ”online” te activeren en nieuwe klanten te registreren. Ook deze opdracht is naar tevredenheid van de opdrachtgever binnen de gestelde eisen aan budget, tijd , kwaliteit en functionaliteit uitgevoerd.


Mei 1998 : Debitel Nederland BV
-
Apr 1999 Functie: Interim IT Manager
Projectomvang: 30 FTE Internationaal
( Nederland, Duitsland, Denemarken)
Methoden / Technieken:Prince II, DSDM
Tools: Jupiter, C++, Visual Basic

Interim management van de afdeling EDP. De afdeling EDP draagt zorg voor de geautomatiseerde ondersteuning van de bedrijfsprocessen. Vanaf het “Point of Sale” tot en met het produceren van de maandelijkse facturen voor de klant is EDP verantwoordelijk voor een correcte afhandeling. Naast deze reguliere werkzaamheden is de afdeling EDP ook verantwoordelijk voor de projecten die te maken hebben met Nummerportabiliteit, Millennium, Euro en diverse interne projecten.
EDP bestaat uit drie afdelingen:
1. Systeembeheer (7 werknemers)
Deze afdeling is verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, de servers en de werkplekken van de ca. 200 Debitel medewerkers.
2. Product support (5 werknemers)
Deze afdeling levert de ondersteuning voor de factureersystemen aan de overige afdelingen binnen Debitel (bv. customer care, credit control, order entry etc.)
3. Systeem Ontwikkeling (8 werknemers)
Deze afdeling levert de specificaties die i.s.m. gebruikers worden opgesteld. Aan de hand van de specificaties worden software changes op de bestaande systemen gemaakt.
Mijn verantwoordelijkheden waren:
- lijnmanagement van de EDP afdeling (20 FTE)
- het structureren van de afdeling
- het managen van het Jupiter project (migreren van het billingsysteem)
- het opstellen van het project budget
- het managen van externe leveranciers (10 FTE, Duitsland, Denemarken) en interne medewerkers (10) voor het project
- het plannen van de dagelijkse werkzaamheden
- het voeren van functioneringsgesprekken
- het rapporteren van de dagelijkse gang van zaken aan het Management team
De activiteiten die gebonden waren aan tijd, geld, functionaliteit en kwaliteit (voornamelijk in projectverband) werden naar tevredenheid binnen de gestelde kaders uitgevoerd.


Juni 1997 KPN Telecom, BU Mobiel
-
Mei 1998 Functie: Projectmanager
Projectomvang: 14 FTE
Methoden / Technieken:Prince II, DSDM
Tools: Uniface, Exact, Oracle, MCCS

Binnen “Service Provider Mobiel” (SPM) zijn er verschillende systemen die gebruik maken van dealergegevens. Deze dealergegevens worden in elk van deze systemen geregistreerd.
De opdracht was om de aangesloten systemen met dealergegevens te koppelen, een centraal dealerbestand aan te maken en een front-end applicatie te ontwikkelen om de gegevens te onderhouden. Op deze manier beschikken de aangesloten systemen over exact dezelfde dealergegevens
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten
- het aansturen van de projectgroep binnen SPM (7 FTE analyse + testen)
- het aansturen van een externe leveranciers (7 FTE bouwen)
Het project is uitgevoerd binnen de gestelde eisen aan budget, tijd , kwaliteit en functionaliteit


Jan. 1997 ABN AMRO
-
Mei 1997 Functie: Projectmanager Reuters Selectfeed
Projectomvang:10 FTE
Methoden / Technieken:Prince II, DSDM
Tools: COBOL

Via satellietverbinding komen koersberichten van de A.E.B. binnen op een Selectfeed van Reuters. Het project heeft tot doel het maken van een koppeling met een Reuters Selectfeed. Het resultaat van deze koppeling maakt het mogelijk om een aantal bestaande informatiefeeds van ABN-AMRO te laten vervallen. Het gaat hier met name om de Artemisfeed en de koppeling met de E.O.E. beurs.
Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten
- het aansturen van de projectgroep binnen ABN AMRO (7 FTE analyse + testen)
- het aansturen van de projectgroep binenn Ordina (3 FTE bouwen)
- het rapporteren van de status van het project aan de opdrachtgever (Vice President Systems development ABN AMRO).
Het project is uitgevoerd binnen de gestelde eisen aan budget, tijd , kwaliteit en functionaliteit
Mei 1996 KPN Telecom BV
-
Dec. 1996 Functie: Projectmanager
Projectomvang:10 FTE
Methoden / Technieken:RAD
Tools: Visual Basic, Oracle, Business Objects, Cognos

Het project wordt middels RAD methodiek ontwikkeld. Taak hierin is het plannen, organiseren en presenteren van de RAD sessies voor diverse producten die het project moet opleveren. Met een groep van ongeveer tien eindgebruikers worden deze sessies gehouden. Inhoudelijk bestaan de sessies uit een aantal prototype sessies, waarin de gebruikers hun commentaar kunnen geven op gebruikersinterface. Naast deze werkzaamheden verantwoordelijk voor het functioneel ontwerp van het “front-end” gedeelte van het project, het valideren van het Back-end/ database ontwerp, en het communiceren van gewenste functionaliteit naar de database. De op te leveren database en applicatie dienden inzicht te geven in het belgedrag van de gebruikers van ca. 6,5 mln “KPN vastnet” aansluitingen. De database werd ontsloten middels diverse tools, o.a. een “taylor made” VB applicatie, Powerplay modellen, Business Object rapportages en ad hoc te bouwen queries.

Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:
- het opstellen en uitvoeren van een projectplan inclusief het monitoren en sturen van de voortgang, de risico’s en de kosten
- het aansturen van de projectgroep binnen KPN (5 FTE analyse + functionele specificaties + acceptatietest)
- het aansturen van een externe leveranciers (3 FTE bouwen + 2 systeemtest)
- het organiseren en leiden van RAD sessies
- het monitoren van de bouw van prototypes
Het project is binnen de eisen aan tijd, budget en kwaliteit uitgevoerd. Door de aard van de ontwikkelmethodiek zijn een klein aantal functies niet opgeleverd (MOSCOW principe). Deze functies waren uiteindelijk niet noodzakelijk maar well “nice to have”. De extra kosten die gemaakt moesten worden wogen echter niet op tegen de baten.


Aug.1993 Van Rietschoten en Houwens
-
Jan. 1996 Functie: Projectleider
Methoden / Technieken:Prince II
Tools: Visual C++, MS Access, Assembler, PDS7

Bij van Rietschoten in Houwens ben ik werkzaam geweest als Projectleider van diverse projecten. Van Rietschoten en Houwens doet voornamelijk automatiseringsprojecten in de industriële sector en overheid. De op te leveren software en hardware had voornamelijk als doel het aansturen van productieprocessen of mechanische installaties (Fabrieken, ophaalbruggen, tunnels etc. )


Opleiding interimmanager

MBA Nimbas (Master of Business Administration)

Hoofdonderwerpen:
Change management
Strategic management
Information management
Finance & Accounting
Managerial economics
Human Resource Management
Open Universiteit Computersystemen
HTS Informatietechniek
VWO


Cursussen en trainingen
Cap Volmac Functioneel Ontwerp
SDM
RAD
Project Management
Parity Solutions Project Management PRINCE2


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

KARAKTERISTIEK

Ervaren manager en consultant Is een generalist en kan vraagstukken vanuit een integrale benadering aanpakken. Heeft een brede kijk op het functioneren van organisaties en de opzet en werking van bedrijfsprocessen. Is zeer pragmatisch ingesteld. Heeft brede ervaring met automatisering vraagstukken. Heeft ervaring in leiding geven aan grote projecten en als IT-manager. Heeft goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden . Is qua persoonlijkheid assertief en kritisch ingesteld. Werkt gestructureerd, planmatig en resultaatgericht.

Competentiegebieden liggen met name op het vlak van:
- Interim Management
- Procesverbetering, -beheersing en –besturing
- Projectmanagement (PRINCE2 gecertificeerd)
- Besturingsvraagstukken vanuit de informatie en management control optiek
- Algemene management informatie en business intelligence vraagstukken
- Vraagstukken op het gebied van informatielogistiek en workflowmanagement


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels , Duits

Overig

Cap Volmac Functioneel Ontwerp
SDM
RAD
Project Management
Parity Solutions Project Management PRINCE2

IT competenties
Assembler
Basic
Visual Basic
Ms Access
SQL
C
C++
Visual C++
Pascal
Modula II
Fortran 77
Frontpage
HTML
Internet
TCP/IP
X25
MS Project
MS Visio
MS Office
MS DOS
MS Windows 3.1,…. , 95,98,NT, 2000
Unix
Linux
TMap
DSDM

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :