Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur/Business controller/Financial controller

Directeur/Business controller/Financial controller

Werkervaring interimmanager

09.2008-11.2008 Aanneming- en Verhuurbedrijf Van Tunen b.v. Functie: Interim-manager. Opdracht: afronding en overdracht aan opvolger.

01.2005-08.2008 Aanneming- en Verhuurbedrijf Van Tunen b.v.. Functie: (Financieel-) Directeur.
• Eind verantwoordelijke voor het interne deel van de bedrijfsvoering. Direct leidinggeven aan bedrijfsleider en HR-manager, indirect aan projectmanagers, afdelingshoofd materieelbeheer en afdelingshoofd planning.
• Verwezenlijking van autonome groei van op jaarbasis circa 30% vanaf 2005, onder randvoorwaarde relatieve afhankelijkheid opdrachtgevers beperken.
• Plan van aanpak en start ten behoeve van continuïteit van de organisatie (opvolgingstraject). Coachende rol naar de beoogd opvolgers.
• Uitbreiding en vergroten kwaliteit van de interne organisatie ter ondersteuning van de (autonome) groei, welke vanaf 2005 tot en met 2007 jaarlijks meer dan 35% bedroeg, door:
o Aanpassen structuur van de organisatie van functioneel/afdeling naar geografisch/projectmatig georiënteerd. Inclusief personele invulling.
o Aanpassen en uitbouwen functionaliteit performance dashboard.
o Direct betrokken bij bedrijfsvoering mede door voorzitter van gecombineerd overleg, in het bijzijn van de diverse operationele disciplines binnen de organisatie; doeners laten denken.
o Certificering ISO 2000:2001 en VCA**.
o Financiële herstructurering groep.
o (Mede) vormgeven aan de activiteiten (expats) in het Midden-Oosten en Midden Amerika (Guatemala).
o Oprichten van het belang Van Tunen Middle East l.l.c. alsmede de structuur van de organisatie.

02.2001-12.2004 Aanneming- en Verhuurbedrijf Van Tunen b.v.. Functie: Financial Controller.
• Fungeren als sparring partner voor DGA.
• MT-lid.
• Leidinggeven aan administratie (5 personen).
• Opstellen beschrijving van de administratieve organisatie.
• Verzorgen periodieke rapportages (incl. jaarrekenening).
• Implementatie performance dashboard.
• Introductie en opstellen meerjarig bedrijfsplan. Vertalen van meerjarenplan naar jaarplan.
• Herstructurering administratie.
• Due diligence en onderhandelingen gevoerd in 2002 ten behoeve van overname.
• Verzorgen communicatie naar financiële instellingen, belastingdienst en certificerend accountants.

06.1999-01.2001 BDO Accountants en Adviseurs, vestiging IJmond. Functie: Leidinggevend assistent accountant.
• Opdrachtgevers: MKB. Branches: GWW sector, bouw en handelsondernemingen.
• Jaarrekeningcontrole inclusief (laten) samenstellen jaarrekening.
• Leidinggeven aan controleteam.
• Slotbespreking met directie voeren aan de hand managementletter (tezamen met Partner).
• Participeren in de vakgroep externe verslaggeving.
• Reden voor vertrek: de wens om vooruit te kijken (actief besturen) in plaats van (passief) in de achteruitkijkspiegel.

07.1998-05.1999 Niehe en Lancée Accountants, vestiging Amsterdam. Functie: leidinggevend assistent accountant.
• Mede vormgeven aan de (nieuwe, zeer kleine) vestiging in Amsterdam.
• Jaarrekeningcontrole.
• Reden voor vertrek: kleinschaligheid en samenwerking met Partner.

09.1991 – 06.1998 (Moret) Ernst & Young, op vestigingen Hilversum (ca. 80 personen) en Amsterdam (ca. 600 personen). Functie: beginnend, gevorderd en leidinggevend assistent accountant.
• Opdrachtgevers: MKB en Beursgenoteerd. Branches: Bouw, handel, media, uitgeverij, chemische industrie, vermogensbeheerder, makelaardij, automotive, bancaire-, diensten- en publieke sector. Werkzaamheden:
o Jaarrekeningcontrole.
o Samenstellen van jaarrekeningen.
o Controleren en verzorgen van diverse fiscale aangiften.
o Opstellen van AO/IC beschrijvingen.
o Leidinggeven aan meerdere gelijktijdig opererende controleteams.


Opleiding interimmanager

Opleidingen: MAVO 1980-1984 Diploma
HAVO 1984-1986 Diploma
HEAO BE 1986-1991 Diploma
NIVRA Schakelpakket 1991-1995 Diploma
Postdoctorale Opleiding
Accountancy (UVA) 1995-1999 Diploma
(afstudeerscriptie: harmonisatie van het eigen vermogen, externe verslaggeving)



Cursussen/trainingen: Vanaf 1991-2008 in- en externe opleidingen/trainingen gevolgd (vanaf 1999 vanuit Permanente Educatie, VERA)

Vakkennis gerelateerd, waaronder
• jaarrekeningrecht en -controle (externe verslaggeving, waaronder Dutch GAAP, IASC, Corporate governance, SOX, IFRS)
• arbeidsrecht (actualiteit)
• ondernemingsrecht (actualiteit)
• fiscaal (actualiteit) als omzetbelasting, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting
• ruime ervaring met automatisering, waaronder windows, office, exact
• business English training

Vergroten van de intermenselijke vaardigheden, waaronder
• leidinggeven
• coachen en motiveren
• interpersoonlijk communiceren
• gesprekstechnieken
• effectief vergaderen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Brede (allround) manager met groot financieel inzicht met zowel nationale als internationale ervaring binnen beursgenoteerde en mkb omgeving.
Ambiteus, doortastend, doelgericht, people manager, flexibel

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels zeer goed
Duits goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :