Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

IT manager/ directeur services/program manager

IT manager/ directeur services/program manager

Werkervaring interimmanager

van: 10-2005 tot 11-2007

Director Services bij Bull netherlands
Herstructurering van de zwaar verlies leidende Service organisatie in Nederland. Ombuigen van de 10 mln/jaar P&L naar een winstgevende. Herdefinitie van de product markt combinatie ten behoeve van de focus en versterken van de positie in de markt. Dit heeft geleid tot een reductie van 60 product markt combinaties naar 5 primaire practices, (Managed Services, Biometrie, Midoffice voor de gemeentelijke mark, Storage, en Infrastructure Architect Support Services) resulterend in een personeelsreductie van 20 medewerkers en de introductie van een actief trainings programma voor de overgebleven 40 medewerkers. De Managed Service en Outsourcing afdeling is opnieuw opgezet om een bredere revenue stroom te genereren.


Resultaat
Managed services : De ontwikkeling van de Utillity Based Workspace. Outsourcing contracten met Paperlinx, Wehkamp, Alex Midoffice: de grote winnaar van de ANDEZ1 aanbesteding,. Hierdoor is Bull een nieuwe en prominente speller op de Nederlandse markt. Biometrie: Verantwoordelijk voor de volledig identificatie afhandeling binnen de strafrechtketen inclusief de AFIS voor de vreemdelingenketen.



van: 5-2005 tot 10-2005

Service Delivery Director Nuon bij Atos
Herstructurering van de operatie verantwoordelijk voor dit 30 mnl/jaar contract. Herdefinitie van de interne processen teneinde meer veranderingsgezind te raken en hiermee aansluiting te creëren bij de hoge eisen van de klant. Het reduceren van het aantal medewerkers (200+) tot een acceptabel zeer productief team die aansluit bij de kostenstructuur van het contract. (20% reductie)



Resultaat
Kosten versus contract opbrengsten in lijn gebracht. Processen gestroomlijnd voor de afhandeling van changes, reportage en incident management. Organisatie structuur aangepast.



van: 6-2004 tot 6-2005

Business Development Director bij Equant (Orange Bussiness Solutions)
Ontwikkeling van de service en outsource propositie van Equant binnen de bestaande en target klanten. Adviseren van het managementteam inzake de noodzakelijke wijzigingen om de transformatie naar een "Solution Company" vorm te geven. Opbouwen van een service sales organisatie met focus op security, VOIP, Multi vendor support en outsourcing.



Resultaat
Middels de introductie van Siebel ESP-CRM en wereldwijde strategisch verkoop strategieën een aantal internationale klanten geoutsourced de Netwerk activiteiten naar Equant. (AKZO, Microsoft, ABN, DSM, Vopak etc.)



van: 1-2003 tot 6-2004

Global Director End to End management Delivery bij Getronics
Verantwoordelijk voor een international team van 50 medewerkers die de op ITIL gebaseerde standaardisatie van de wereldwijde service delivery organisatie implementeerde. Verantwoordelijk voor de implementatie van strategische wereldwijde programma’s die leiden tot een verbeterde effectiviteit van de kennisgebieden en inzetbaarheid van de medewerkers. Adviseur van de board in de vertaling van de strategische beslissingen naar concrete uitvoerbare plannen. Aansturen van de landenoverkoepelende bid teams. Onderhandeling partner voor de top 10 internationale klanten en partners. Gesprekspartner voor analisten en externe consultants met betrekking tot de near- en off shore activiteiten. Verantwoordelijk voor de strategische herstructurering van de locale call centers, network monitoring operations en ondersteunende afdelingen. Klankboard voor de CIO in relatie tot de back-office innovaties en de infrastructuur wijzigingen.



Resultaat
Standaardisatie van de processen, methodieken (itil), project en transitie activiteiten. Optimalisatie van de bewaking toolset over de landen heen. Standaard costencalculatiemodel voor internationale tenders. Vernieuwing van een groot aantal contracten. Herstructurering van de services organisatie in Italie, Frankrijk, USA en Nederland. Opstart van de operatie in India. Koppeling van de netwerk management centers in Europa.



van: 1-2001 tot 1-2003

Business Unit Director Service Management Integration bij Getronics
Verantwoordelijk voor de samenvoeging van een uit de vroegere Wang, Getronics en Raet gevestigde business units die het begeleiden van outsource contracten als taak hadden. P&L verantwoordelijk voor deze 60 fte, 12 mln euro operatie. De nieuwe Business unit was primair verantwoordelijk vor de beantwoording van RFP’s, advisering, onderhandeling en de implementatie van outsource contracten bij de klanten van Getronics. Het afsluiten van onderliggende contracten met andere leveranciers in de markt als CSC, IBM, EDS en ATOS was en substantiële taak van het management team van SMI. De focus lag op interantionals en de grotere organisaties binnen Nederland. Tevens was deze business unit verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een wereldwijde standaard voor de implementatie van outsource contracten.



Resultaat
Succesvolle outsourcing deals en implementaties uitgevoerd door SMI : HBG, UPC, DSM, Sense Staatsloterij, VNG, Haagnet, Gem. Rotterdam, Avebe, Fokker, Vopak, NATO, Philips lighting, OC&W, PCM, Wegener, TUI, Bayer e.a.

Standaard Getronics Oustsourcing Approach. (wereldwijd geïmplementeerd)



van: 3-2000 tot 1-2001

Manager ICT Management Group bij Raet Systems & Services
Binnen de Business Line Marketing en Business Development verantwoordelijk voor een team van consultants en transitie managers speciaal getraind op outsourcing. Het team ondersteunde de sales organisatie en implementeerde de outsourcing contracten.



Resultaat
Implementatie van outsource contracten: Cementbouw, IFF, Nedcar en Nutreco



van: 10-1999 tot 3-2000

Manager Transition Management bij Raet System & Services
Verantwoordelijk voor het opbouwen van de standaard transformatietechnieken en het begeleiden van een team transformatie managers.

Tevens verantwoordelijk voor de transitie van Shell operations in Nederland.



Resultaat
Implementatie van outsource contracten:Shell, Stork HQ



van: 10-1998 tot 10-1999

Interim/Transition Manager Dutchtone bij Raet System & Services
Verantwoordelijk voor de initiële opbouw en installatie van de ICT omgeving voor deze nieuwe mobiele telecom provider. Het opbouwen van het managed services team (40Fte) en het inrichten van de volledige beheer organisatie (processen, tools, rapportages etc.).




Resultaat
van 0 tot 3000 gebruikers verdeeld over 2 hoofdlocaties (HQ in Den Haag en Callcenter in Arnhem) werkend binnen 12 maanden.



van: 10-1997 tot 10-1998

Site Manager Stork bij Raet System & Services
Verantwoordelijk voor de operatie van een van de eerste outsourcing deals van Raet. Naast HRM, ISO procesimplementatie en contract onderhandeling heb ik in deze periode de basis voor de toekomstige transformatie methodieken van Raet en later Getronics ontwikkeld.




Resultaat
ISO certificaat Getekend Contract en levering van de services conform SLA.



van: 1-1996 tot 10-1997

IT manager bij Rabobank (swentibolt)
Verantwoordelijk voor de kantoorautomatisering van 4 lokale banken.



Resultaat




van: 1-1993 tot 1-1995

Project Manager Sap R2 bij Justitie
Verantwoordelijk voor de beschrijving, ontwikkeling, implementatie en eindgebruikers training van een justitiebrede gecentraliseerde SAP r2 debiteuren omgeving.



Resultaat
Volledige vervanging van de decentrale unix omgevingen.



van: 1-1992 tot 1-1993

Controller/Systeembeheerder bij Rechtbank Roermond
Verantwoordelijk voor de UNIX en afas omgeving tbv de financiële afdeling. Tevens verantwoordelijk voor de debiteuren afhandeling van arrondissement Roermond.



Resultaat




van: 4-1990 tot 1-1992

ISO 9000 product proces beschrijver bij Philips
Verantwoordelijk voor de certificering van de RSMD productie.





Opleiding interimmanager

MBA General Management (IBO) (thesis pending)

Post-university
• AMBI
• BEKAUT – Business Administration for IT specialists

Additional educations
• PDB (Praktijkdiploma Boekhouden)
• MBA (Moderne Bedrijfsadministratie)
• ITIL
• Nima – A
• ISO 9000 Auditor
• Potential Development Program (internal Getronics)
• Several seminars and courses regarding IT and outsourcing.
• Several seminars and courses regarding Change Management and communication.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Availability Management, Beleid, Change Management (ITIL), Communicatie, Competentiemanagement, Configuratie Management, Contract Management, Financial Management for IT Services, Incident Management, Informatiebeveiliging, INK Model, Interim Management, IT Service Continuity Management, ITIL, Ketenbeheer, Marketing, Operations Management, Organisatie Advies, Problem Management, Programma Management, Projectmanagement, Security Management, Service Level Management, Servicedesk, Six Sigma, Strategie, Verandermanagement, Workshops

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :