Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur, sales manager, account manager, project manager,

directeur, sales manager, account manager, project manager,

Werkervaring interimmanager

ervaring als interim manager en trainer/coach van 2001 tot medio 2007:
- Voor een consultancy organisatie (in top 500) onderzocht wat de levensvatbaarheid was van een nieuw gestarte vestiging en welke aanpassingen nodig waren. Uitgevoerd door gericht met klanten hun behoeften te bespreken en te inventariseren wat de kansen waren voor mijn opdrachtgever. Advies: gelet op markt beperk je kosten en bouw langzaam verder vanuit je huidige kantoren. Advies gevolgd en overleefd.

- Interim management opdracht voor een mainframe software ontwikkelaar (top 500). Accountmanagers waren gewend te “wachten op de fax”. Organiseren marktontwikkeling, maken van keuzen in klantgroepen en portfolio etc. Geïmplementeerd door samen met de accountmanagers proactief de markt te benaderen. Resultaat: verbetering business en door pro-activiteit verkleining van risico’s om business te verliezen. “Mind set” team veranderd.

- Van een beursgenoteerde ict onderneming teams (sales en consultants) getraind in het kader van large account benadering in o.a. markten van industrie, telecom en overheid. Resultaten: beter inzicht door deelnemers in hun accounts. Verbetering van de focus en hierdoor het resultaat. Opgevolgd middels coaching-on-the-job.

- Voor een grote distributeur van it producten een programma (training en coaching) verzorgd. Doelen waren o.a. meer concrete accountplannen, betere verdeling van werk in marktbenadering binnen het team en de kwaliteit van de verkoopgesprekken omhoog. Resultaat: er werd meer vanuit klantbehoefte gewerkt, koppeling van klanten aan juiste accountmanager, meer inzicht in rollen en mede daardoor beter teamwork. Gevolgd door een consistente groei van omzet. 10% +

- Training en coaching van een inkoopteam. Onderwerpen: de rol van de verkoper en hoe ga ik daar mee om, onderhandelen, teamwerken. Resultaat: professionalisering van het inkoopteam en daardoor betere relaties, kwaliteit van inkoop en resultaten.

- In samenwerking met grote financiële instelling een totaal concept uitgewerkt om via een service center transactie diensten aan te bieden aan het MKB. Dit in samenwerking met een start-up software leverancier.
Resultaat: concept goedgekeurd en geaccepteerd door financiële instelling. Is niet op de markt gekomen wegens onvermogen van software leverancier om te executeren.

- Algemene directie IT bedrijf ca. 30 medewerkers: de organisatie was sterk volgend. Mijn primaire focus: zorg er voor dat een meer pro actieve houding ontstaat, waarbij op basis van prioriteit en via een planmatige aanpak de resultaten worden verbeterd. Resultaat: klant meer centraal, pro actieve benadering en stabilisatie resultaat.

- Kansen spotten in/hulp bij marktontwikkeling in de Zorg (Care) voor een softwareleverancier en contacten tot stand brengen met potentiële partners.

- Een team van SOA/BPM consultants geleerd doel- en klantgericht de markt te benaderen!! Middels interactieve workshops.

- Coaching van management, werken in teams en begeleiding verkopers. Onderwerpen zijn overwegend: hoe krijg ik focus in mijn team en verbeter ik de communicatie. Resultaat: verhoging effectiviteit en kwaliteit en daardoor beter resultaat!!

2001-2007 overige branches:
- Betere focus accountmanagers lijmfabrikant: werk beter organiseren en prioriteiten stellen. Daarna middels persoonlijke begeleiding ondersteund bij het voorbereiden, voeren en evalueren van doelgerichte gesprekken met (potentiële) opdrachtgevers. Tevens bij dit bedrijf team building sessies begeleid.

- Het totale salesteam van een internationale handel in kip producten middels training en persoonlijke (team) coaching ondersteund. Onderwerp: hoe kunnen we meer klantgericht werken en een hogere toegevoegde waarde bieden. Hierdoor is het onderscheidend vermogen t.o.v. de concurrentie toegenomen en kan worden verkocht tegen betere prijzen.

- De verkopers, accountmanagers en directies in diverse branches getraind op planmatig werken, account management en het voeren van doelgerichte gesprekken. O.a. ook de directies van een aantal werkmaatschappijen van een financiële dienstverlener langs deze weg beter met elkaar laten werken en focus aanbrengen. Zowel in top 500 als MKB klantgebieden.

- Consulenten van een Reïntegratie bedrijf middels training en coaching begeleid. Belangrijkste doelstelling was: pro-actieve klantbenadering en het vinden van een balans tussen aandacht voor de “cliënt” (product) en de opdrachtgever (afnemer).

Functies in vast dienstverband:
1999 - 2001: Commercieel Directeur, consultancy en detachering ca. 400 medewerkers

Activiteiten voornamelijk op het gebied van advisering aan en projecten voor klanten in Media industrie, Banken en Verzekeringen, Telecom, Overheid en Handel & Industrie (vnl. top 500) met betrekking tot nieuwe business concepten en ict infrastructuur.

- totale omzet en resultaat verantwoordelijkheid
- het totale commerciële proces (sales, marketing, communicatie) managen.
- Verandering in denken en werken doorgevoerd door consultants te koppelen aan accountmanagers en hen meer als team een klant te laten benaderen.
Resultaat: kosten sales omlaag, relaties met klanten verbeterd (lange termijn), kwaliteit business omhoog.

1997 - 1999: Branche Manager, consultancy

- ontwikkelen en uitbouwen van een marktpositie in Telecom en Banken/Verzekeringen
- ontwikkeling van nieuwe PMC’s
- coaching van accountmanagers en consultants
Resultaat: positie veroverd bij o.a. KPN en RABO van “meerdere” miljoenen per jaar.

1995 - 1996: Regio Manager voor Duitsland, consultancy

Functie inhoud:
- consolidatie en opnieuw bouwen van positie in Duitse markt
- stimuleren van samenwerking tussen de verschillende landen en bevorderen van kennisdeling
- totale verantwoordelijkheid voor operatie
Resultaten: continuïteit, kosten bespaard, nieuwe markt en voor de 1e keer in 5 jaar winst geboekt!

1992 - 1995 Sales Manager, grote totaal leverancier IT

Verantwoordelijk voor de markt Travel & Transport en een deel van Industrie (grote accounts)

Functie inhoud: aansturing van een team van accountmanagers en consultants, ontwikkelen van accountplannen en zorg dragen voor de uitvoering hiervan. Relatie management op alle niveaus.
Belangrijkste resultaten: 50% groei business, positie bij belangrijke spelers.

1990 - 1992 Strategisch Accountmanager grote totaal leverancier IT

Functie inhoud: accountplanning en uitvoering, aansturing accountteam (verkoop en consultants), relatie management en resource management.
Belangrijkste resultaat: zeer groot project verworven primair proces. 40 miljoen € + extra over project tijd.

1985 - 1990 Accountmanager New Business, grote totaal leverancier IT

Gedurende deze periode voornamelijk nieuwe klanten tot ontwikkeling gebracht en het totale commerciële proces gestuurd. Klanten o.a. in uitegeverij, media. omroep, transport en distributie, handel & industrie. Business van 0 naar 10 miljoen € per jaar.

Voor 1985 voor een tweetal kleinere leveranciers van automatiseringsoplossingen gewerkt. Carrière gestart in een administratieve trainee en later management functie




Opleiding interimmanager

Na de middelbare school in een combinatie van werken en studeren Pd, MBA en SPD behaald. Gedurende zijn werkzame leven loopt persoonlijke ontwikkeling parallel aan de carrière.
Voorbeelden van verdere ontwikkeling: HBO Bedrijfskunde (Marketing op NIMA B niveau), De Baak management ontwikkeling, IMD Businessschool Lausanne (BAT), SPIN (+coaching+trainthetrainer), L.A.M.P. (+trainthetrainer), SBO, Solution Selling etc.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een resultaatgerichte sales (manager) en coach.
Ervaren in verkoop van producten, diensten en concepten aan enterprise en large accounts.
Een hoog energie niveau.
In kernwoorden is hij te karakteriseren als klantgericht, flexibel, proactief, vasthoudend en gedreven.
Tegelijk straalt hij rust uit en heeft hij een gedegen aanpak.
Goed voorbereid gaat hij op z’n doel af.
Sterk gericht op kwaliteit.
Denken én doen.
Ambitieus, met oog voor de belangen van de persoon en het team.
De ander ook de ruimte geven en succes gunnen.
Waar mensen de ambitie hebben het verschil te maken naar hun klanten, is de omgeving waarin hij het best tot zijn recht komt.
Na een eerste verkenning in staat door een open en integere houding, direct en soms op confronterende wijze communicerend, commitment op verschillende lagen van een organisatie te verkrijgen.
Naast de gedrevenheid om de kwaliteit van (commerciële) processen en mensen die daarin acteren verder te ontwikkelen, is hij een “mensen-mens”.
De wijze waarop een organisatie (mensen) omgaat met haar klanten is naar zijn mening de sleutel naar onderscheidend vermogen en het behalen van succes.
Verandering is hierin voor hem een constante.
Gedurende zijn carrière heeft hij zich bekwaamd in zowel verkoop, (strategisch) account management, commercieel management en algemeen management in verschillende organisaties.
Tevens heeft hij zich ontwikkeld als trainer en coach in verkoop en communicatie en werken in teams.

Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend
Engels zeer goed
Duits goed
Frans redelijk
Italiaans basis

Overig

Actief.
Houdt van wandelen, tennis, golf en fietsen. Daarnaast houdt van gezelligheid, is vaak in het gezelschap van vrienden en bekenden. Hij leest graag, zowel ontspannende als vakliteratuur. Hij leert bridge spelen en houdt zich bezig met de Italiaanse taal. Hij is lid van diverse netwerkclubs.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :