Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Periode : 1 maart 2002 tot heden.
Functie : Interim Manager bedrijf : eigen

Integratie manager IT bij Sugro NV te België. 01-07-03 tot heden.
In deze functie verantwoordelijk voor de integratie van IT-structuur van Ex-Caritas binnen de Sugro onderneming. Hierbij gaat het met name om strategische keuzes van de diverse software platforms waaronder SAP als ook de keuze voor office- en netwerkstructuren.

Interim IT-manager bij Caritas NV te België. 1-3-02 t/m 01-07-03.
In deze functie verantwoordelijk voor het gehele IT-beleid van deze Firma alsmede aanspreekpartner vanuit het Moederbedrijf Imperial Tobacco. Hierbij ging het met name om SAP en kantoorautomatisering voor de 7 vestigingen in België.



Periode : 1 januari 2001 tot 1 maart 2002.
Functie : Interim Manager bedrijf : Reemtsma GMBH (Duitsland)

Bedrijfprofiel :
Reemtsma is een sigarettenfabrikant van o.a. het merk West en Davidoff. Het bedrijf is een multinational met vestigingen in meerdere landen in de wereld. In totaal werken er meer dan 10.000 mensen in 30 landen.

Taakomschrijving

Als (interne) interim manager wordt ik door het Duitse moederbedrijf “uitgeleend” om op locatie ondersteuning te verlenen op management gebied. De vakgebieden waarin dit plaats vindt zijn IT, financieel, commercieel (marketing en verkoop) en met name ook organisatorisch (interne organisatie). Momenteel begeleid ik diverse grote en middelgrote automatiseringsprojecten in België en in Nederland. Daarnaast heb ik begin dit jaar een reorganisatie in Nederland begeleidt waarbij de integratie en verkoop van CTN de doelstelling waren.

Periode : 1 januari 1999 tot januari 2001.
Functie : Adjunct Directeur bedrijf : CTN (Confectionary Tobacco Nederland)

Bedrijfprofiel :
CTN is een groothandelsorganisatie in tabaksproducten en zoetwaren. Het bedrijf houdt zich bezig met de in- en verkoop van deze producten. CTN is een dochteronderneming van Reemtsma Int. uit Duitsland, een van de grootste sigarettenproducenten. CTN heeft een jaaromzet van 650 miljoen gulden op jaarbasis en 150 medewerkers.

Taakomschrijving :
- Verantwoordelijk voor het totale automatiseringsbeleid van CTN. Hierbij valt o.a. ook de totale implementatie van SAP-retail.
- Aansturen van 3-tal medewerkers werkzaam binnen de automatisering van CTN. Deze medewerkers zijn actief op het gebied van beheer stambestanden binnen SAP, netwerkbeheer, PC-beheer en andere beheersmatige en ondersteunende activiteiten t.b.v. de organisatie.
- Aanspreekpunt als SAP coordinator voor de Moedermaatschappij in Duitsland.
- Bij de implementatie van SAP verantwoordelijk als projectmanager voor het opzetten en beheren van SAP-omgeving met de modules FI/COPA/Retail(mm en sd). Het projectteam bestond uit 5 externe consultants en 4 interne mensen die in ongeveer 14 maanden een volledige SAP-omgeving hebben opgezet.
- Verantwoordelijk voor afdeling "businessanalyses" . De afdeling draagt zorg voor de dagelijkse/ weekelijkse/ maandelijkse rapportages op het gebied van omzet- en winstontwikkeling, concurrentie-analyses en andere ad-hoc wensen die binnen de organisatie c.q. management aanwezig zijn. Deze afdeling bestaat uit 1 persoon. De ontwikkeling van (nieuwe) rapportages wordt door mij gedaan.
- Commercieel medeverantwoordelijk voor grote accounts zoals EDAH, Superunie etc. Dit gebeurt in samenwerking met de algemeen directeur.
- Actief op het gebied van marktontwikkeling c.q. conceptontwikkeling en verkoopstrategieën voor het benaderen van de markt., ontwikkeling van verkooptools, klanten-rapportages en andere middelen ter stimulering van de verkoop.
- Samen met algemeen directeur verantwoordelijk voor het algemene en strategisch beleid van de onderneming.
- Lid van het Managementteam.
- Projectmanager van allerlei projecten die binnen de organisatie worden opgestart ter verbetering van de organisatie. Ongeveer 30 tot 50 % van mijn dagelijkse werkzaamheden behelst het onderzoeken, rapporteren en implementeren van aanpassingen binnen de organisatie op alle gebieden. Dit kan zowel financieel, commercieel als logistiek omvatten. Sommige projecten zijn kleinschalig, andere hebben doorlooptijden van een half jaar tot een jaar. Initiatief tot dergelijke projecten wordt vaak door mijzelf genomen in overleg met de algemeen directeur.

Periode : 1 september 1998 tot 1 januari 1999.
Functie : Management assistent bedrijf : CTN

Taakomschrijving :
Als overgangsperiode na definitieve invulling van de functie van Commercieel directeur ben ik werkzaam geweest als management assistent om na een half jaar door te groeien naar de functie van adjunct-directeur. In deze periode heb ik me met name bezig gehouden met allerlei projecten op commercieel en administratief gebied. In deze periode heb ik ook de taken overgenomen van onze controller die het bedrijf verliet.

Periode : 1 maart 1998 tot 1 september.
Functie : Ad interim Commercieel Directeur bedrijf : CTN

Taakomschrijving :
Na vertrek van de commercieel directeur ben ik voor 7 maanden commercieel verantwoordelijk geweest voor CTN. Dit hielt in dat ik de grote account onder mijn beheer had en daarnaast de buitendienst van ongeveer 12 mensen aanstuurde.

Periode : 1 januari 1997 tot 1 juni 1998.
Functie : Branche-manager Benelux bedrijf : CTN

Taakomschrijving :
- Als branchemanager verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de organisatie binnen het benzinekanaal. Hierbij ben ik zelf contactpersoon voor de Benzinemaatschappijen en geef ik leiding over een buitendienst van 6 mensen die de contacten hebben met de individuele benzinestations.
- Als branchemanager verantwoordelijk voor de omzet gerealiseerd in het benzine¬kanaal, ongeveer 65 miljoen gulden per jaar, en de daarbij behorende doelstel¬lingen
- Als branchemanager voor het opstellen van de meerjaren planning voor het benzinekanaal en de daarbij behorende strategische planning en SWOT-analyse
- Als branchemanager verantwoordelijk voor de ontwikkeling van verkoopconcepten voor de buitendienstmedewerkers, zoals sales-mappen, consumentenpromoties, folderactiviteiten, shopanalyses etc.
- Leiding geven aan een verkoopteam dat speciaal binnen het benzinekanaal actief is bestaande uit 4 medewerkers. Deze medewerkers dienen in hun dagelijkse activiteiten aangestuurd te worden en begeleid in de ontwikkeling van vertegenwoordiger naar "accountmanager".
- Naast de activiteiten met betrekking tot branchemanager ben ik ook veelal betrokken bij management aangelegenheden zoals het ontwikkelen van bedrijfsplannen en het opzetten van het commerciële beleid binnen de organisatie.

Periode : 1 oktober 1992 tot 1 januari 1997.
Functie : Office-manager bedrijf : TTN (Tabak-team Nederland BV)

Bedrijfsprofiel :
Tabakteam Nederland was een hoofdkantoor van 19 zelfstandige groothandelsbedrijven in tabak, zoetwaren en frisdranken. Tabakteam verzorgt de contacten, de facturatie en de financiële afwikkeling met betrekking tot grote landelijke accounts. Hier ben ik in de loop van de tijd van pure officemanager doorgegroeid naar een algemeen management

Taakomschrijving :
- verantwoordelijk voor de boekhouding die gevoerd wordt door 2 medewerk¬sters met een balanstotaal van ongeveer 24 miljoen gulden. De boekhouding wordt gevoerd met Exact;
- het rapporteren van de maandcijfers met analyses aan de directeur en de raad van Commissarissen;
- het opstellen van de begroting;
- het samenstellen van twee jaarrekeningen, een voor de coöperatieve vereniging en de ander voor de besloten vereniging;
- verantwoordelijke voor de facturatie aan de landelijke accounts met een omzet van ongeveer 650 miljoen gulden per jaar. Wekelijks wordt ter waarde van 12,5 miljoen gulden verdeeld over 12 klanten gefactureerd en weer verrekend met de aangesloten grossiers. Dit is een vrij complex systeem met veel kruisverbanden die telkens gecontroleerd en aangepast dienen te worden;
- verantwoordelijk voor het cashmanagement, met een cashflow van 650 miljoen gulden in en 650 miljoen uitgaand. Hierbij is een systeem ontwikkeld waarbij dagelijks inkomende- en uitgaande geldstromen op elkaar afgestemd worden zodat een optimaal rendement voor alle betrokken partijen behaald wordt;
- het opzetten van allerlei financiëleprojecten om door deelname van meerder grossiers aan bijvoorbeeld verzekeringen een hogere financieel voordeel te beha¬len. Ook onderzoeken naar betaalmatrixen, logistieke concentratie en schaalver¬groting zijn hierbij aan de orde geweest;
- het onderhandelen met de bank(en) over conditiestellingen m.b.t. rentetarieven en valuteringregelingen. Vooral met en dergelijk grote geldstroom zijn er behoorlijke verschillen mogelijk in de rentecondities;
- verantwoordelijk voor de afdeling administratie en secretariaat van totaal 4 mede¬werksters. Dit houdt in de dagelijkse leiding, het bewaken van de kwaliteit en inplannen van uit te voeren werkzaamheden;
- het opzetten van kantoorautomatisering en continue bewaken van de efficiency ervan. Hierbij is er een klanteninformatiesysteem ontwikkeld en is het gehele bedrijf overgeschakeld naar een windows omgeving.;
- projectmanager voor overschakeling naar een nieuw computersysteem met nieuwe software ter ondersteuning van de day-to-day business.
- Initiator van de overschakeling naar elektronische uitwisseling van gegevens met onze belangrijkere afnemers (EDI Electronic data interchange).
- mede verantwoordelijk voor het bepalen van het strategisch-, commercieel en financieel beleid. Hierbij worden steeds interne-, externe- en accountanalyses aangepast en verder uitgewerkt;
- acquisitie van nieuwe accounts (landelijke) en het direct leiding geven aan 24 buitendienst medewerkers die in een zogenaamde accountgroep "benzine" ge¬groepeerd zijn. Hierbij gaat het om het functioneel uitwerken van strategie naar aanpak op locatie en het ontwikkelen van hanteerbare concepten.
- Medeontwikkellaar van de huidige vorm van een benzinestation als shop in plaats van "tankgelegenheid". Dit in samenwerking met diverse personen uit de zoetwarenbranche, Niesen en de benzinebranche zelf. Initiator van een project waarbij met name de inrichting, assortiment-keuze en schappenplannen verder en verder ontwikkelt zijn tot hetgeen wat u vandaag tegen komt.
- het invulling geven aan commerciële activiteiten die erop gericht zijn een hoger marktaandeel in de benzinebranche te realiseren;
- het optreden als adviseur en bemiddelaar naar de aangesloten grossiers en haar directieleden waarbij onderhandelingstechnieken en zeer goede communicatieve vaardigheden erg belangrijk zijn;
- het overnemen van de taken van de directeur bij zijn afwezigheid.

Periode : 1 juni 1991 tot oktober 1992.
Functie : Directeur / eigenaar bedrijf : Eigen software bureau

Hierbij heb ik de volgende projecten uitgevoerd :

- het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van een verkoopinformatie systeem en computernetwerk ter verbetering van de efficiency bij de firma Helmut Fischer Meet¬techniek B.V. (een industrieel verkoopkantoor)
- het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van een voorraad- en bestelsysteem voor een keten van 5 giftshops.
- het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van een facturatie en administratie¬systeem voor stukadoorsbedrijven.

Naast deze projecten deed ik de eigen boekhouding en het commercië¬le traject m.b.t. het binnenhalen van projecten.


Periode : 1 oktober 1988 tot 1 mei 1991.
Functie : Assistent hoofd rekencentrum bedrijf : CIOB

Bedrijfsprofiel :
CIOB is een rekencentrum dat in service automatiseringsdiensten aan de gemeentelijke overheid verleent op commerciële basis. Daarnaast ontwikkelt CIOB gemeentelijke automatiseringstoepassingen zoals Basisadministratie voor de Burgerlijke stand, Gemeentelijke belastingen, kadaster etc. Bij deze implementatie van software worden ook IBM -mainframes / midrange machines verkocht en geïnstalleerd. Dit bedrijf is later overgenomen door HCS.

Taakomschrijving :
- Hierbij heb ik diverse taken uitgevoerd waaronder het onderzoeken en opzetten van nieuwe afdelingen en het aanpassen van de bestaande bedrijfsstructuur. Hierbij lag de nadruk op efficiency, interne organisatie en procedurebe¬schrijvingen. Verder ben ik diverse malen als coördinator opgetreden van projectteams ter invoering van nieuwe computersystemen (mainframe) bij klantgemeenten.


Opleiding interimmanager

Gevolgde opleidingen : - Mavo (diploma 1982)
- Havo (diploma 1984)
- HTS (vliegtuigbouwkunde)
- HEAO-BE (diploma 1988)
- Universiteit economie 2e jaar
- Accountmanagement trainingen
- Management trainingen
- SAP-cursussen
- ITIL basis


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Finance, sales, logistics.

Talenkennis interimmanager

Nederland, Engels uitstekend. Duits mondeling.

Overig

veel hand-on ervaring op het gebied van SAP-retail. Een echte People manager met een hands-on mentaliteit.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :