Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager

Projectmanager

Werkervaring interimmanager

2004 - nu
Naam bedrijf “Eigen onderneming”
Plaats België
Functie Directeur/Eigenaar
Bedrijfsomschrijving Organisatie via internet
Taak omschrijving Ik ben bezig geweest met het opzetten van een eigen onderneming in België. Voor dit “gat in de markt” waren alle betrokken partijen buitengewoon enthousiast en wilde graag samenwerken om dit tot een groot succes te maken. Toch heb ik de werkzaamheden helaas moeten staken i.v.m. financieringsproblemen door het financieringsbeleid van de Belgische banken. Nu, na uitvoerig marktonderzoek, is gebleken dat dit project niet te financieren valt, wil ik mij opnieuw aanbieden op de arbeidsmarkt. Uiteraard ben ik bijzonder gemotiveerd om een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Verrichtte werkzaamheden:
• Marktonderzoek
• Schrijven van een Businessplan inclusief een uitgebreide financiële begroting, procesbeschrijvingen en automatiseringsschema (Businessplan op aanvraag te bezichtigen).
• Het voeren van vele gesprekken/onderhandelingen met directie van banken, investeringsmaatschappijen en andere branche gerelateerde bedrijven.

2001 - 2004
Naam bedrijf Aristo Holding BV
Plaats Eindhoven / Best
Functie Projectmanager (Lid van Managementteam Aristo Holding B.V.)
Bedrijfsomschrijving Hoofdkantoor van de Aristo vestigingen. Aristo verhuurt zalen voor zakelijke bijeenkomsten en heeft 3 vestigingen namelijk: Amsterdam (49 zalen), Utrecht (39 zalen) en Eindhoven (30 zalen).
Taak omschrijving In deze functie was ik indirect leidinggevend aan de 80 medewerkers van de Aristo vestigingen. Rechtstreeks verantwoording afleggen aan de Directeur.
Het opzetten van een afdeling “operations” met als doel alle operationele activiteiten binnen de drie vestigingen en tussen de vestigingen onderling te professionaliseren. Om dit te bereiken heb ik een werkprocedure handboek geschreven waarin alle processen van de vestigingen staan beschreven. Vervolgens heb ik dit geïmplementeerd op de vestigingen. Om dit zo goed mogelijk te laten continueren en te verbeteren, heb ik daarna een kwaliteitsplan geschreven inclusief het ontwikkelen van een kwaliteitssysteem. Door het houden van kwaliteitsaudits samen met de medewerkers van de vestigingen en het hanteren van de vastgestelde kwaliteitseisen en werkprocedures, heb ik de kwaliteit van de vestigingen op een gelijk niveau gekregen. Na ook het implementeren van de HACCP-richtlijnen, heb ik de algehele kwaliteit van Aristo op een hoger niveau kunnen zetten. Daarnaast heb ik de gehele F&B gestandaardiseerd en uniform gemaakt. F&B-control opgezet om hier, d.m.v. de financiële gegevens te kunnen sturen. Hiervoor heb ik een eigen voorraadsysteem ontwikkeld op basis van MS Access en Visual basic. Dit systeem heb ik gekoppeld aan de de Cost & Recipe-cards, om zo altijd de actuele managementinformatie te kunnen leveren. Het begeleiden en adviseren van vestigingsmanager, ass. Managers en leidinggevenden en het trainen van personeel. Het uitwerken van meerdere kleine projecten ter verbetering van de professionaliteit en de uniformiteit van Aristo. Verder heb ik actief meegewerkt aan het verder ontwikkelen van het voor Aristo eigen gemaakte reserveringssysteem, om hier de juiste managementinformatie uit te verkrijgen. Alle projecten en werkzaamheden hebben ertoe geleid dat Aristo een professionele werkwijze en uitstraling is gaan hanteren, welke een gezonde groei in de toekomst mogelijk maakt.

1998 - 2001
Naam bedrijf Aristo Utrecht BV
Plaats Utrecht
Functie Vestigingsmanager (Lid van Managementteam Aristo Holding B.V.)
Bedrijfsomschrijving Aristo verhuurt zalen voor zakelijke bijeenkomsten en heeft 3 vestigingen namelijk: Amsterdam (49 zalen), Utrecht (39 zalen) en Eindhoven (30 zalen).
Taak omschrijving In deze functie was ik direct leidinggevend aan 25 personen vast personeel, indirect aan 20 uitzendkrachten en eindverantwoordelijk voor de vestiging Utrecht. Rechtstreeks verantwoording afleggen aan de Directeur.
Na een lange periode van het moeilijk verkrijgen van de juiste personeelsleden en het vertrek van vele vaste personeelsleden raakte Aristo Utrecht in een enorme dip. Mijn voornaamste doelstelling was dan ook het opbouwen van de vestiging Utrecht met een nieuw team, nieuw management, en zorgen voor een betere bezetting, omzet en resultaat. Alhoewel dit zeker geen makkelijke opgave was, is het, door het werven van de juiste mensen en deze samen met de nog werkzame personeelsleden op de goede manier te motiveren en te begeleiden, gelukt om weer een gezonde en goed lopende vestiging te worden. Werkzaamheden van de vestigingsmanager:
Jaarlijkse budgetten maken;
Realisatie van budgetten;
Werving & Selectie personeel
Troubleshooting;
Planning
Analyses, nacalculaties maken;
Week- en maandafsluitingen;
Voorraadbeheer;

1998 -1998
Naam bedrijf Aristo Utrecht BV
Plaats Utrecht
Functie Assistent Manager
Bedrijfsomschrijving Aristo verhuurt zalen voor zakelijke bijeenkomsten en heeft 3 vestigingen namelijk: Amsterdam (49 zalen), Utrecht (39 zalen) en Eindhoven (30 zalen).
Taak omschrijving In deze functie was ik direct leidinggevend aan 25 personen vast personeel, indirect aan 20 uitzendkrachten.
Operationeel leidinggevend. Vervanging van Vestigingsmanager bij diens afwezigheid. Aansturen van de afdelingen: Receptie, Zalen, Keuken, Bediening.

1996 -1998
Naam bedrijf Mc Donald’s Huis ter heide/ Mc Donald’s Maarssen
Plaats Huis ter Heide / Maarssen
Functie Shiftmanager (10 jaar werkervaring bij Mc Donald’s)
Bedrijfsomschrijving Fastfood franchise restaurantketen
Taak omschrijving In deze functie was ik direct leidinggevend aan 20 personen vast personeel.
Operationeel leidinggevend/ bedrijfsleider



Opleiding interimmanager

1992 -1996 Middelbare Hotelschool te Wageningen Diploma: Ja
Studierichting:Management, bedrijfseconomie, Manager/Ondernemer
Stageprojecten:
1. Continueren/leiden afdeling F&B-control van een 5-sterren hotel,
2. Opzetten afdeling Stewarding van een 4-sterren hotel.

1984 -1989 MAVO Diploma: Ja
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke kenmerken en eigenschappen

• Geboren leider;
• Peoplemanager die staat voor zijn mensen, ze vertrouwen geeft en ze kan motiveren;
• Teamworker/-player, met didactisch vermogen;
• Creatief, probleemoplossend vermogen;
• Analytisch;
• Strategische visie;
• Commercieel en communicatief vaardig;
• Financieel onderlegd;
• Besluitvaardig.

Vakvaardigheden

Door mijn veelomvattende-, bedrijfsorganisatorische- en commerciële werkzaamheden in hotel-, restaurant- en congres-organisaties beschik ik over een schat aan management ervaring, praktische en organisatorische kennis en vaardigheden. Ik kan mijzelf kwalificeren als een inspirerende en gedreven peoplemanager met een coachende stijl van leiding geven. Naast zaken als leiderschap, gevoel voor stijl en uitstekende communicatieve eigenschappen beschik ik over de volgende kwalificaties:
• Kennis van kwaliteit;
• Kennis van HACCP;
• Kennis van franchise;
• Kennis van ketenvorming en uniformiteit;
• Kennis van bedrijfprocessen, initialiseren, wijzigen en implementeren;
• Kennis van ICT


Talenkennis interimmanager

* Nederlands moedertaal
* Engels goed
* Duits basiskennis

Overig

Computervaardigheden

• Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Acces e.d.), Expert
• Typevaardigheid e.d.; Goed
• Internet, E-mail e.d.; Expert
• Voorraadsystemen Expert
• Reserveringssystemen Expert
• Financiële systemen Goed
• Micros kassasystemen Goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :