Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

IT Manager

IT Manager

Werkervaring interimmanager

Zelfstandig Interim-manager sinds 2002

Juni 2009 – maart 2010 Projectmanager Digitalisering nWro bij de Gemeente Nijmegen.
Vanaf 2010 moeten alle processen rondom de Ruimtelijke Ordening digitaal verlopen. Uitwisseling met overheidspartners, publiceren en informatievoorziening aan de burger zal dan digitaal plaatsvinden. Als projectmanager leiding gegeven aan een complex en divers projectteam. Doel was de implementatie van een andere, digitale, manier van werken en denken. Daarbij komt veel aan op het (laten) samenwerken van medewerkers uit verschillende disciplines die elkaar van nature niet opzochten en langs elkaar heen werkten. Naast het feitelijk project is de nodige aandacht besteed aan het overdragen op de organisatie van belangrijke projectmanagement principes.

Januari 2007 – februari 2009 Manager Informatie & Technologie bij de Provincie Gelderland (interim-opdracht, 85 - 120 fte). De opdracht is het veranderen van een event-driven cultuur met slechte dienstverlening naar een proactieve, klantgerichte en professionele ICT organisatie, die het vertrouwen geniet van de omgeving. Voorts dient er een cultuuromslag zowel bij de eenheid als bij de medewerkers te komen. Van binnen naar buiten.
Belangrijke inhoudelijke aspecten waren het invoeren van professioneel projectmatig werken, project portfoliomanagement, procesmatig werken, interne bedrijfsvoering & costmanagement, Service Levels, en vraaggestuurde dienstverlening.

In deze opdracht zijn de operationele prestaties meetbaar gemaakt en substantieel verbeterd; gestructureerd projectmanagement opgezet en de klantbeleving van zwaar onvoldoende naar voldoende gegaan.

Tbv de organisatiekanteling is een groot project opgezet waarin ook de nodige “opschoon”-activiteiten zijn meegenomen. Er is een groot project gestart om flexibele werkplekken in te voeren. Het provinciale informatiecentrum is gaan samenwerken met de webredactie en de integratie van de GEO-specialisten is voorbereid.
Daarnaast is de samenwerking tussen de verschillende afdelingen substantieel verbeterd; is de klantgerichtheid en service-instelling van de medewerkers verbeterd en het werkplezier duidelijk toegenomen.

April 2006 – januari 2007 Interim-manager Beheer bij Novec B.V.. (Programmamanager; interim-opdracht). Novec is door de NMa aangewezen om het beheer van de Telecommunicatie Torens (zoals bijv. Lopik) van KPN over te nemen. Als programmamanager aangesteld om de onderliggende beheercontracten verder met KPN uit te werken en het beheer van de torens uit de KPN organisatie te ontvlechten en binnen NOVEC te implementeren. Hierbij zijn ondermeer de werkprocessen met KPN en leveranciers opgezet en ingeregeld, nieuwe contracten afgesloten, overdrachtsprotocollen opgesteld en uitgevoerd en productomschrijvingen opgesteld. Een belangrijke component was het begeleiding en coachen van de engineers die uit de KPN organisatie mee zijn gegaan naar de nieuwe NOVEC organisatie.

Juli 2005 – Februari 2006 Commercieel Manager Detacheringorganisatie. ( interim-opdracht). Leiding gegeven aan de Unit ICT. Deze kantoorunit beheert een detacheringpool van zo’n 85 ICT professionals. In deze opdracht zijn personeels- en cultuurveranderingen doorgevoerd en werkprocessen gestructureerd.

Juni 2004 – Mei 2005 Oprichter Bonbon-net. (“Sabbatical”) Het bedrijf Bonbon-net bedacht en opgericht. Bonbon-net biedt een alternatief voor het bezorgen van bloemen. Werkzaamheden betroffen het schrijven van het businessplan, afstemming en onderhandelingen met leveranciers, vormgevers, webbouwers, etc.; inrichten van processen en logistiek; marketing, communicatie en publiciteit. Het bedrijf is in 2006 verkocht.

Sept 2002 – Juni 2004 Manager IT bij de Gemeente Zwolle. (45 fte; interim-opdracht). In deze opdracht gewerkt aan een cultuuromslag naar meer klantgericht werken en rapporteren; dienstverleningsovereenkomsten opgezet en afgesloten met alle concern eenheden. Belangrijke component van de opdracht was het verkrijgen van vertrouwen en draagvlak bij de concern eenheden voor deze nieuwe manier van werken. Parallel en ondersteunend aan de cultuuromslag een nieuwe financiële doorbelastingssystematiek opgezet en ingevoerd. Daarnaast:
- Invoeren van gestructureerd projectmatig werken met extra aandacht voor financieel management
- Costmanagement ingevoerd
- Herverdeling IT budgetten binnen de hele gemeentelijke organisatie ingevoerd
- Invoeren van ITIL en procesverbeteringen
- Klantgericht werken.

Juli 2002 – Feb 2003 Hoofd Communicatie bij de Gemeente Zwolle. (13 fte; interim-opdracht). Voor deze opdracht een afdelingsplan opgesteld en uitgevoerd. Kernpunten hierin waren het reorganiseren van het interne “bedrijfsbureau”, invoeren van projectmatig werken, coachen en begeleiden van medewerkers in meer klantgericht werken en het verbeteren van het imago van de organisatie.
 

1996 – 2002 Telfort / BT Ignite.
In 1996 begonnen in de projectorganisatie van wat later Telfort zou worden. Per 1 januari 1997 is Telfort opgericht en later geheel in handen van British Telecom gekomen. In deze periode functies vervuld als Productmanager / Projectmanager en Manager Planned Work & Performance.
Belangrijkste werkzaamheden:
• Maken en doorvoeren Business Cases (waaronder het eerste grote datacenter van BT in Europa / 3000 m2)
• Definiëren en marketen van Producten
• Vlottrekken van vastgelopen klantprocessen
• Structuren en aanpassen van werkprocessen
• Commerciële onderhandelingen
• Projectmanagement
• Lijnmanagement
• Opzetten Planned Work Service Levels (kabelwerkzaamheden aan infrastructuur; zowel intern als van grote klanten)
• Stroomlijnen werkprocessen rondom (technische) performance metingen

1993-1996 Service Manager en Projectmanager bij NS-Netwerk Services; Telecommunicatiediensten binnen het NS-concern. Deze organisatie is in 1993 als project van start gegaan; in 3 jaar tijd zijn vele aspecten van de bedrijfsvoering opgebouwd en is er sprake geweest van een aanzienlijke cultuuromslag. Dit heeft uiteindelijk geleid tot deelname in de Joint Venture met British Telecom, Telfort.
Als projectmanager leiding gegeven aan de projectleiders en structuur gebracht in de projectportefeuille.
Overige werkzaamheden:
• Inrichten van werkprocessen
• Opzetten en inrichten doorbelastingssystematiek
• Opstellen van Service Levels en overeenkomsten met klanten
• Accountmanagement
• Afhandeling c.q. oplossen van geëscaleerde klachten van klanten
• Projectmanagement
• Productmanagement

1992-1993 Manager IBM Mainframe bij CVI Computing Services, de (voormalig) automatiseringsdochter van de NS (35 fte).
Verantwoordelijk voor de operatie van het “Mainframe” van de Nederlandse Spoorwegen. Werkprocessen en prestaties moesten inzichtelijk en stuurbaar gemaakt worden. Het kwaliteitsniveau van de geleverde diensten moest verhoogd worden. Daarbij moest een belangrijke cultuuromslag gemaakt worden naar meer klantgericht werken.
Werkzaamheden:
• Invoering van 7x24 uur service
• Invoering van rapportages, service levels en gestructureerde werkprocessen.
• Leiding gegeven aan een omvangrijk technisch project waarin een forse inhaalslag gemaakt moest worden t.b.v. de kwaliteit van de systemen en geleverde diensten.
• Coachen van medewerkers in cultuuromslag

1991-1992 Manager Netwerk Analyse en Kwaliteit bij PTT Telecom, Hoofdkantoor Den Haag (12 fte). De afdeling bestond uit technische vakspecialisten op het gebied van telefonie. Werkzaamheden:
• Uitbrengen van de Landelijke Kwartaalrapportages over de kwaliteit van het landelijk telefonienetwerk.
• Overleg met districtshoofden n.a.v. de kwartaalrapportages.
• Uitbrengen prognose rapporten mbt landelijke netwerk bezetting en mogelijke knelpunten.
 

1986-1991 Systems Engineer bij IBM.
Na een fulltime marketing en sales opleiding van 9 maanden als “Systems Engineer” gewerkt binnen de sector Industrie voor klanten als Fokker, Hoogovens en Shell. Het laatste jaar werkzaam geweest als Accountmanager voor de Unilever bedrijven in Nederland. Werkzaamheden:
• Specialist van het VM besturingssysteem
• Specialist en adviseur “expertsystemen”
• Uitbrengen van adviezen aan klanten
• Installatieprojecten
• Accountmanagement

Opleiding interimmanager

1978-1979 Universiteit Leiden, Scheikunde
1979-1986 Technische Universiteit Delft, Elektrotechniek.
Afstudeerrichting Informatietheorie



Trainingen
2010 - IT Innovatie & Governance , Atos & UvT
2010 - Corporate Governance, Internal Control and Risk Management , Atos & UvA
2009 - Leergang “Leiderschap” door het FranklinCovey Instituut
2005 – 2006 - Training “RAVEL” (ruimte voor authentiek leiderschap), Twijnstra & Gudde
2004 - Kernelementen Financiële Besturing, de Baak
2001 - Management Leergang, de Baak
1997 - Topcoach, Metavisie
1995 - De Psychologie van Prestatie, Ralph Bakker, Metavisie
1994 - Kernkwaliteiten, Kern Konsult
- Klantgericht handelen, Mercury Goldman
1993 - Leergang Rekencentrum Management, Pink Elephant (ITIL)
1992 - Doeltreffend Projectmanagement voor Managers, Coopers & Lybrand
1992-2002 - Persoonlijke management begeleiding
1986-1991 - Diverse IBM interne trainingen, zowel marketing als productspecifiek

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht
inspirerend
teamspeler

Talenkennis interimmanager

engels
frans
duits

Overig

Profielschets
Ik ben een resultaatgerichte manager met een passie om het beste uit mensen en organisaties te halen. Als manager weet ik de essentie van werk en werkplezier op te halen. Daarin ben ik sterk gericht op processen en samenwerken.

Ik heb een scherp oog voor het verbeteren van werkprocessen, het verbeteren van werkplezier en het verbeteren van kwaliteit en klantgerichtheid. Hierin ben ik een allround manager die zich graag begeeft op ongebaande paden. Mijn kracht ligt in het teruggaan naar de essentie en de toegevoegde waarde; zowel van de organisatie als van de mensen die er werken. Hierin breng ik overzicht, structuur, helderheid, creativiteit en inspiratie.

Als persoon ben ik mensgericht met een zakelijke inslag; betrokken, coachend leidinggevende, aanspreekbaar en integer, sterk analytisch vermogen, initiatiefrijk en besluitvaardig, goede planner, komt afspraken na, gericht op samenwerken.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :