Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager overheid, procesbegeleider, coach, mediator

interim-manager overheid, procesbegeleider, coach, mediator

Werkervaring interimmanager

Opdrachten:
2003
• Procesbegeleiding afdeling van een zorgverzekeraar rond het thema ´vertrouwen´.
• Schrijven van wijkplannen voor een gemeente.
• Opstellen bedrijfsplan voor een nieuw te vormen ICT/afdeling voor een gemeente.

2002-2003
• Interim-opdracht hoofd afdeling Leefmilieu bij een regionale milieudienst. Opdracht: vervanging van het afdelingshoofd gedurende 4 maanden, doen van verbetervoorstellen t.a.v. de organisatie van de Milieudienst. De afdeling hield zich bezig met o.a. bodemonderzoek, geluid- en luchtmetingen en beleid t.a.v. deze verschillende terreinen. Aantal medewerkers: 22 (m.n. HBO- en WO-niveau, enkele medewerkers op MBO-niveau).

2002
• Interim-opdracht hoofd Bedrijfsbureau Wijkbeheer bij een stadsdeel. Opdracht: het –al werkende weg- opstellen van een bedrijfsplan voor een te vormen Bedrijfsbureau Wijkbeheer (afvalinzameling, vegen, wegenbeheer, groenonderhoud, bedrijfsafval, reinigingspolitie) en het implementeren van dit Bedrijfsbureau. Aantal medewerkers: 7 (m.n. op LBO- en MBO-niveau, één medewerker op HBO-niveau).

• Voorbereiden en voorzitten van een conferentie van 5 dagdelen voor een gemeente rond het thema ‘visie op dienstverlening’.

2001-2002
• Voorbereiden, voorzitten en verwerken van de opbrengsten van een door een managementteam doorgemaakt proces om tot een herschikking van taken en doelstellingen te komen binnen een gemeente.

2001
• Schrijven van wijkplannen voor een gemeente.
• Doorlichten en opstellen van lokale visie op huwelijksbeleid voor een gemeente.

2001
Bedrijfskundige / Gemeente Leiden
De functie van Bedrijfskundige was nieuw voor de Bestuursdienst en bedoeld om door interne inzet de kosten van inhuur externe adviseurs terug te brengen. In deze functie heb ik de gemeentelijke afdeling Belastingen en de afdeling Huishoudelijke en Restauratieve Dienst doorge-licht.

2000 Senior Beleidsmedewerker Personeel en Organisatie, Gemeente Leiden
- projectleider van een kwaliteitverbeteringstraject voor beleidsmedewerkers.
- coaching van gemeentelijke medewerkers.
- uitvoeren op projectbasis van opdrachten voor andere gemeentelijke onderdelen.

1998 – 2000 Algemeen Beleidsmedewerker, Gemeente Leiden, dienst Milieu en Beheer
Ik verrichtte ik onder meer de volgende werkzaamheden:
- Projectleider i.h.k.v. het Grote Steden Beleid.
- Ambtelijke ondersteuning wethouders bij hun commissariaten.
- Contactpersoon voor het beleidsterrein Afval binnen de stedenband die Leiden heeft met East London (Zuid Afrika). In dit kader heb ik februari 1999 en september 1999 (als delegatieleider) bezoeken gebracht aan East London en initieerde ik aldaar een aantal projecten op het gebied van afvalinzameling en –verwerking.

In deze functie gaf ik functioneel leiding aan diverse projectleiders en aan een beleidsondersteunend medewerker.

1996 – 1998 Chef Bedrijfsbureau Afval, Gemeente Leiden, dienst Milieu en Beheer
Ik heb het Bedrijfsbureau opgezet. Als chef van het Bedrijfsbureau Afval gaf ik leiding aan 12 mensen. Naast de vormgeving en aansturing van de afdeling en de inhoudelijke betrokkenheid bij de verrichtingen van de afdeling, verrichte ik als projectleider de Europese aanbesteding van 18 vuilniswagens en de uitwerking van het bijbehorende logistieke concept. Ik was als projectmanager verantwoordelijk voor de invoering van het nieuwe inzamelconcept.

1993 – 1995 Personeel- en Organisatieadviseur, gemeente Leiden
- advisering van het management en de medewerkers.
- implementeren projectmatig werken binnen de afdeling.
- reorganisatiebijdragen.

1990 – 1993 Beleidsonderzoeker, Research voor Beleid, Leiden
Als beleidsonderzoeker verrichtte ik onder meer de volgende werkzaamheden:
- Opstellen van onderzoeksvoorstellen en begrotingen.
- Uitvoeren van onderzoek, w.o. het opzetten en inhoudelijk tot uitvoer brengen van projecten, het controleren en sturen van de voortgang van de projecten, het analyseren van onderzoeksgegevens en het opstellen van rapportages.
- Diverse in- en externe overleggen.
- Onderhouden van contacten met cliënten en bijhouden van ontwikkelingen in het veld, m.n. bij het ministerie van Binnenlandse en provincies.
- Verrichten van acquisitie.

Naast diverse opdrachten ben ik als trainer/docent verbonden aan ISBW en geef daar o.a. modules ‘communicatie’ en ‘organisatie’.

Opleiding interimmanager

Opleidingen:
1986-1990 Doctoraal examen Geschiedenis; Rijksuniversiteit Leiden. Economische geschiedenis; afstudeeronderwerp: 'De opheffing van de handelingsonbekwaamheid van de gehuwde vrouw 1919-1957'.
1984-1986 Propedeuse (1985) en basisdoctoraal Economische Wetenschappen; Vrije Universiteit Amsterdam
1976-1984 HAVO (1981) en VWO (1984); Chr. Lyceum Dr. W.A. Visser ’t Hooft Leiden

Cursussen:
2001 Leergang ‘Conflictbemiddeling’; Centrum voor Conflicthantering te Haarlem. Voorbereidende opleiding voor de certificering als mediator bij het Nederlands Mediation Instituut. Gecertificeerd sinds juli 2001.
2000 Leergang ‘Coaching’; School voor Coaching te Leiden
1999 Cursus ‘Persoonsgericht projecten leiden’; Van Harte en Lingsma te Leiden
1998 Cursus ‘Grote Steden Beleid – Projectmanagement’; Ockeloen en Kiene
1995 Cursus ‘Adviseren voor adviseurs’; Ockeloen en Kiene
1994 Cursus 'De ambtenaar in het ambtenaren- en arbeidsrecht'; Bestuursacademie Randstad
1994 Opleiding 'Operationeel Personeelswerk'; Stichting de Baak (Management Studiecentrum VNO)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Eigenschappen
• Enthousiast
• Doelgericht
• Mensgericht

Vaardigheden
• Goede omgang met Word en Excell
• Goede (inhoudelijke) notulist
• Affiniteit met financiën
• Snel thuis in inhoudelijke materie
• Goed in structureren en organiseren

Talenkennis interimmanager

Engels goed
Duits redelijk

Overig

Nevenactiviteiten-lidmaatschappen
• Voorzitter Minicommissie plaatselijke hockeyclub
• Lid van Lions ‘Lugdunum Dualis’
• Geregistreerd mediator Nederlands Mediation Instituut (NMI)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :