Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Commercieel / Management

Commercieel / Management

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

1985-1987 Applicatiespecialist (Baan Automatisering B.V.)

Actief op een breed gebied aan applicaties:
• Diepgaand in voorcalculatie, projectenadministratie, materieeladministratie. Op deze gebieden ook aanspreekpunt voor de klanten met betrekking tot de daadwerkelijke implementatie.
• Overview van financiële administratie, activa, loon- en salarisadministratie. Op dat gebied adviserend met betrekking tot koppelingen en totaalinrichting van de Baansoftware.

Daarnaast:
• Opbouw van Unix-kennis met name met betrekking tot systeembeheer.
• Het geven van cursussen op het gebied van de pakketten calculatie en projectenadministratie.
• Het schrijven van commerciële beschrijvingen van de verschillende applicaties.
• Trouble shooting op het gebied van integraties.

Klantengroep: hoofdzakelijk bouwbedrijven met een omzet tot ongeveer 30 miljoen.


1987-1989 Projectmanager/applicatiespecialist (Baan Automatisering B.V./Baan Info Systems B.V.)

Het leiding geven en uitvoeren van projecten op het gebied van automatisering bij bouw- en installatiebedrijven, door geheel Nederland.

Voor de technische kant werd de implementatie door mijzelf uitgevoerd. Met betrekking tot financiële en andere horizontale pakketten werd dit uitgevoerd door een applicatiespecialist.

1989-1991 Projectmanager (Baan Info Systems B.V./Baan Nederland B.V.)

Actief als projectleider bij de grotere projecten. Bedrijven met een omzet tot rond de 100 miljoen.

In deze periode ook de ontwikkeling meegemaakt van de TRITON Target Methode, een gestructureerde wijze van werken door verschillende onderdelen van het proces op te knippen in meetbare mijlpalen, doelstellingen en activiteiten.

In deze fase tevens nog inhoudelijk meegewerkt aan de interne automatisering van Baan zelf.

Aan het eind van deze periode de overstap gemaakt naar accountmanagement / verkoop, door in eerste instantie als projectmanager zelfstandig orders af te sluiten en mede hierdoor de mogelijkheid gecreëerd de stap naar accountmanagement te maken.


1991-1997 Accountmanagement (Baan Nederland B.V./ Baan Business Systems B.V.)

Verantwoordelijk voor het beheren en uitbouwen van bestaande Baanrelaties (voornamelijk bouwbedrijven).

In de beginfase verantwoordelijk voor ongeveer 80 relaties. Op dat moment was ik actief bij bedrijven met een omzet tot ongeveer 100 miljoen.

In latere fase doorgegroeid naar bedrijven met een omzet tot ongeveer 300 miljoen.

Tijdens deze periode als lid van de Stuurgroep Kwaliteit vanuit Sales meegewerkt aan de ISO-certificering van Baan Nederland en later Baan Business Systems.

In de loop van 1997 de functie van Accountmanager uitgebouwd naar de functie van Large Account Manager.

In deze rol ben ik binnen de organisatie steeds de constante factor als het gaat om het realiseren van doelstellingen.

1997-2000 Manager Large Accounts (Baan Business Systems B.V./Vanenburg Business Systems)

In deze functie verantwoordelijk voor het beheer en de verdere uitbouw van de relatie met grote bouwconcerns in Nederland.

Naast het beheren van de relaties op dat moment ook genoodzaakt om intern mee te denken en invloed uit te oefenen op het ontwikkelen van de juiste organisatievorm om goed beheer van dergelijke organisaties mogelijk te maken.

In deze periode ook de acquisitie van Kraan Bouwcomputing in Rotterdam door Vanenburg Group meegemaakt. Vanaf 1998 t/m 2001 zijn in totaal drie integratiepogingen uitgevoerd om VBS en Kraan tot één bedrijf om te vormen. Met name tijdens de laatste twee integratieprojecten ben ik in staat geweest actieve inbreng te leveren.

Doelstellingen / targets in deze periode gerealiseerd.


Vanaf 1-7-2000: Teammanager Named Accounts (VBS/Kraan)

Binnen deze functie verantwoordelijk voor:
• de aansturing van drie Large Account Managers
• de functionele aansturing van twee productmanagers
• het accountmanagement bij een aantal grote ondernemingen
• totaalresultaat verantwoordelijk voor de activiteiten bij de Named Accounts

Ik rapporteer aan de Manager Sales & Marketing VBS/Kraan.

Tenslotte ben ik in samenwerking met productmanagement verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe producten, uitgaande van het feit dat grote ondernemingen als eerste in nieuwe producten investeren.

Eind februari 2001 wordt besloten door Jan Baan (CEO Vanenburg Group) dat van verdere integratie tussen VBS en Kraan geen sprake meer kan zijn, waarna een nieuwe situatie ontstaat.

VBS en Kraan gaan uit elkaar en beiden zelfstandig verder.

Vanaf eind februari 2001: Manager Sales & Marketing (Vanenburg Business Systems)

Vanaf dat moment rapporteer ik aan de manager Business Services. In deze functie geef ik leiding aan totaal acht personen en ben daarnaast verantwoordelijk voor het beheer van externe relaties zoals partners. Tenslotte ben ik in deze rol nog operationeel verantwoordelijk voor het accountmanagement bij grote relaties van VBS.


Vanaf begin januari 2002: Marktintroductie Cordys

Momenteel medeverantwoordelijk voor de marktintroductie van Cordys.
Cordys is een concept onder de vlag van Beyond-ERP die wordt ingevuld met concrete tools op de vlakken van:
• Applicatie-intergratie
• Workflow
• Portals
• Applicatie-ontwikkeling
• Webservices

Het is in deze fase vooral belangrijk geweest partners voor de oplossing te zoeken, waardoor een indirect salesmodel mogelijk wordt.

Begin september wordt duidelijk dat het apart verkopen van technologie niet aanslaat in de markt. Jan Baan besluit dat de Vanenburg Group zich gaat richten op het verkopen van oplossingen binnen de Industrie en Handel.

Er wordt besloten dat de bouwactiviteiten van Vanenburg, VBS NL, worden verkocht.

Hiervoor wordt een intentie getekend met CTB, met de bedoeling dit 1 dec. 2002 af te ronden. VBS wordt uiteindelijk per 1-1-2003 aan Profuse te Veenendaal verkocht.

Dit is voor mij de reden bij Vanenburg te vertrekken.


2003

In de eerste 1,5 maanden vooral actief met het zoeken naar een nieuwe baan.
Gedurende deze periode besloten zelfstandig ondernemer te worden.

In het kader hiervan op dit moment actief als freelancer. Een haalbaarheidsonderzoek op het gebied van applicatie-integratie uitgevoerd.

Tevens actief om bedrijven te helpen in nieuwe markten een oplossing aan te bieden.


Opleiding interimmanager

Genoten opleidingen:
• 4 juni 1982, MAVO.
• 1 juli 1986, MTS Bouwkunde met apart certificaat Informatica.
• september 1987, Calculatie in het bouwbedrijf.
• vanaf januari 2000 post-HBO opleiding bedrijfskunde bij het Windesheim te Zwolle.
Cursussen:
• 22 januari 1994, ISW Persoonlijke Verkoop.
• 24 juni 1994, ISW Professioneel Verkopen.
• 8 juni 1996, ISW Middle Management.
Trainingen:
• maart 1993, Sinke Sales Praktikum.
• 6 april 1998, Schouten & Nelissen/Persoonlijke Effectiviteit.
• diverse sales- en salesmanagementtrainingen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Managen van (sales) processen
Managen van veranderingsprocessen
Delegeren
Controleren


Talenkennis interimmanager

Moedertaal: Nederlands
Redelijk in engels.

Overig

In vrije tijd bestuurslid (portefeuille PR&Communicatie) van de Nederlandse Patiënten Vereniging afdeling Barneveld.

Sportief actief op het gebied van jogging en wielrennen.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :