Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(Verander)manager

(Verander)manager

Werkervaring interimmanager

Medio 2005 - heden: interim-manager/adviseur

Medio 2004 - medio 2005: directeur basisschool, 300 leerlingen. Team van 24 mensen.

Periode medio 1998 – medio 2004
Medio 1998 eigen bedrijf opgericht, specifiek gericht op ondersteuning in klantgerichtheid. Producten die geleverd worden zijn:
scans & audits, waaronder cultuuronderzoek, klanttevredenheidsonderzoek, omgevingsonderzoek
trainingen, zowel van medewerkers als van management
advies & consultancy
interim-management en schaduwmanagement
Zoals genoemd, allen ter verbetering van de externe klantgerichtheid met aandacht voor de
interne klantgerichtheid.

In deze periode o.a. de volgende opdrachten vervuld:
* Mei 2004 - mei 2005: Directeur (primair) openbaar onderwijs. Personeelsaantal van 25, leerlingenaantal van 300 kinderen.
• Oktober 2002 – mei 2004: Gemeente
Functie van Manager Externe Dienstverlening, MT-lid. 110 medewerkers. Eindverantwoordelijk voor de afdelingen Publiekszaken, Juridische Zaken, Belastingen, en
Gemeentelijk Informatie Centrum. Vanzelfsprekend verantwoordelijk in de rol van integraal manager voor een goede performance op al deze taakvelden, waarbij ik de noodzaak tot doelgericht werken onderken. Daarnaast is momenteel een (trage) omslag gaande op weg naar externe georiënteerdheid. Hierin zie ik als mijn voornaamste taak de rol van aanjager, waardoor bewustwording en besef steeds sterker worden.
* Maart 2002-september 2002: Diverse onderzoeksopdrachten, waaronder medewerkertevredenheids-onderzoek bij aanneemmaatschappij, klanttevredenheidsonderzoek bij groot hotel, training accountmanagement bij bedrijf in kantoorartikelen, training Klantgerichtheid bij organisatie van uitzendbureaus.

• 2000-maart 2002: Vervoermaatschappij te Den Haag
Project-leider bij het onderdeel Infra, waar men belast is met het verzorgen en onderhouden van de rail-infrastructuur. Hoofddoel van het project was het opheffen van de slechte kwaliteit van onderhoud aan de tramrails, wat dusdanig geëscaleerd was dat een deel van de trams niet meer kon uitrijden. Daarnaast invoeren van kwaliteitsstandaarden en procedures, dusdanig dat de nieuwe manier van werken ook verankerd werd. Gedurende dit project gevraagd om het onderdeel Sporen (ca. 80 medewerkers) te leiden, bij afwezigheid van de permanente manager.

• 1997-2000 : Nutsbedrijf te Lelystad
Interim-manager (MT-lid) bij Nutsbedrijf. Afdeling Verkoop opgericht uit het niets en inmiddels bestaansrecht bewezen. Daarbij projectleider op de implementatie van
KlantenInformatieSysteem I en binnen 1 jaar KIS-II, alsook projectleider nieuwe telefooncentrale. Tevens projectleider op diverse andere in- en externe
projecten.Verantwoordelijk voor opbouw en verankering van het klantgerichtheid denken en handelen van het hele bedrijf. Opzet van klein callcenter. Versteviging van marktpositie en klantbeleving. Verbetering van de interne relatie tussen administratie en techniek. Omslag van inspecteur naar adviseur. Acquisitie van meelifter en implementatie daarvan in het KIS-systeem. Ook bezig met de stap naar Integraal Waterbeheer. Mede ontwikkeld van denkrichting en realisatie van TQM, Meten=Weten, Planning & Control. Diverse andere kleinere targets.

1993-1997: Nutsbedrijf te Rotterdam
Hoofd Klantbeheer, MT-lid. 125 medewerkers. Deze op de regio's Zuid-IJsselmonde, Centrum en Hollandse Eilanden. Aan de basis gestaan van andere aanpak Grootzakelijke
Markt. Tevens inbreng gehad op invoering fenomeen service-garanties. Leider van en deelnemer aan diverse projecten.

1989-1993: Nutsbedrijf te Rotterdam.
Chef Verbruikerszaken, MT-lid. 75 medewerkers. Verantwoordelijk voor de commerciële contacten met de verbruikers in het verzorgingsgebied, alsook zorg voor een juiste facturering en incasso. Opererend in een zwaar problematisch veld onmiddellijk na een reorganisatie, die een gevolg was van een opgelopen spanning tussen distributie, inspectie en verbruikerszaken. Tevens voor circa een jaar een dubbelfunctie als manager facilitaire diensten. In die functie verantwoordelijk voor de optimalisatie en daarmee bouw van het (toen nieuwe) hoofdkantoor. Mede ontwikkeld de slag naar privatisering, deconcentratie en regionalisering.

1987-1989: Gemeenschappelijk Administratie Kantoor te Amsterdam. Hoofd Incasso BedrijfsVereniging 25, MT-lid. 25 medewerkers. Verantwoordelijk voor de incasso van de sociale verzekeringspremies bij de bedrijfsvereniging aangesloten bedrijven.

1984-1986: Nederlandse Internationale Wegvervoer Organisatie te Rijswijk. Hoofd Bureau Buitenlandse Vergunningen en Vergunningbewijzen, MT-lid. 25 medewerkers. Verantwoordelijk voor een evenwichtige en rechtvaardige verdeling onder de Nederlandse Wegvervoerders van de om op het buitenland te mogen rijden noodzakelijke transportvergunningen, waar altijd een tekort aan bestond (en waarschijnlijk nog bestaat).

1983-1984: Nederlandse Credietbank te Amsterdam.
Assistent relatiebeheerder. Taken waren in het kort de incasso van vorderingen, voortvloeiend uit "operational lease"-contracten.

1981-1982: NMB Heller Faktoring te Utrecht.
Medewerker Juridische Incasso. Taken waren in het kort de incasso van vorderingen die door NMB-Heller "bevoorschot" waren.


Opleiding interimmanager

MAVO
HAVO
HEAO economisch-juridisch
NIMA-A
MBA-opleiding, ontwikkeld en gegeven door RSM (Rotterdam School of Management) i.s.m. Berenschot
Aantal specifieke bedrijfsapplicaties

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Karakteristieken
Eigen persoonlijkheid. Eerlijk en open in de communicatie. Geen probleemvermijder, maar sterk oplossingsgericht. Bij voorkeur werkend met concrete targets en deadlines. Brede algemene ontwikkeling en draagt graag visie uit. Goed in omgang met mensen en sterk in teambuilding. Goed zicht op alle zaken, op klanten betrekking hebbend. Ervaring in zowel techniek, administratie als politieke besluitvormingsprocessen. Sterk in structuurdenken- en handelen.

Sterke punten
Kan goed met mensen omgaan, ongeacht hun achtergrond en niveau. Heb een goed gevoel voor verhoudingen en heb snel een goed beeld van wat speelt in organisaties, ook van het zgn. onzichtbare. Goed inlevingsvermogen. Kan heel snel zijn en zeer daadkrachtig zijn. Werk vanuit wederzijds respect, maar vraag en verlang dat ook van mijn omgeving. Heel goed in maken van een team, dan wel bevordering van de teamgeest met daarin altijd voldoende ruimte voor individueel denken.


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels beiden goed. Duits lezen goed, spreken en schrijven matig.

Overig

Algemeen
Sterke behoefte een bijdrage te leveren. Moet werken vanuit de toegevoegde waarde en vind dat ook noodzakelijk naar anderen. Vindt daarnaast dat je het leven moet zoeken / maken dat het beste bij je past met soms (op dat moment) onprettige gevolgen (omdat het besef soms
wat achter loopt bij de praktijk). Voor mezelf betekent dat onder andere dat ik nooit met spijt wil terugkijken (als in “had ik maar ……”).


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :