Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Pro-actieve people manager

Pro-actieve people manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring én projecten

Functie : Interim Hoofd BU Management ondersteuning en
Manager migratie personeel en middelen
Branche : Gemeentelijke overheid – Rotterdam
Periode : Mei 2006 – augustus 2007
Het operationaliseren van het strategisch plan mbt reorganisatie van de BU FD Rotterdam naar het Shared Service Center FD alsmede de migratie van het zittende personeel en middelen. Mijn verantwoordelijkheden waren in het bijzonder gericht op;
beoordelen change requests vanuit de projectorganisatie SSC tbv migratie en reorganisatie BU FD tbv 90fte en 120 medewerk(st)ers
(aan)sturen en coachen van de medewerk(st)ers bij de BU management ondersteuning
verantwoordelijk voor competentieontwikkeling van re-integratiekandidaten en de aansluiting bij het nieuwe functieprofiel binnen het SSC of anders binnen de gemeente Rotterdam
verantwoordelijk voor de input van het reorganisatieplan en het project management plan van de Business Unit tbv SSC projectorganisatie tbv 90fte en 120 medewerk(st)ers
(aan)sturen van het operationele proces en het pakket aan werkzaamheden binnen de BU management ondersteuning (bedrijfsbureau) tbv de migratie van het 2e, 3e en 4e cluster naar het SSC.

Functie : Interim Manager
Branche : Gezondheidszorg – Rotterdam
Periode : Januari 2006 – juni 2006
Het reorganiseren van de bedrijfsprocessen van de afdeling Personeel, Organisatie & Opleidingen. Mijn verantwoordelijkheden waren in het bijzonder gericht op;
het analyseren, rapporteren en optimaliseren van de werkprocessen binnen de regio Noord-West,
(aan)sturen en coachen van het secretariaat PO&O;
het (her)structureren van de werving&selectie procedure binnen de regio Noord-West.
het schrijven van een beleidsstuk mbt de werving & selectie regio breed.

Functie : Sales Director
Branche : Financiële- en juridische dienstverlening – Rotterdam
Periode : 2002 – 2005
Het opzetten van een incassobureau in combinatie met een advocatenpraktijk; verantwoordelijkheden waren;
het vergroten, uitdiepen en aansturen van alle commerciële activiteiten tbv (key) accounts voor de (gerechtelijke) incassoprocedure
het ontwikkelen, monitoren en implementeren van een online credit management systeem;
het opzetten en aansturen van een intern call center tbv de outsourcing van het debiteurenbeheer voor opdrachtgevers (12 fte)
het ontwikkelen van de corporate identity;
het ontwikkelen van trainingen (incompany en op locatie)
het stroomlijnen van de interne communicatie o.a. door centralisatie van software
(aan)sturen van de afdeling Sales (6 fte)

Functie : Interim Manager
Branche : Industrie – Dordrecht
Periode : 2001 – 2002
Het reorganiseren van een bedrijf binnen de bouw sector; verantwoordelijkheden waren in het bijzonder;
(aan)sturing van het gehele bedrijfsproces en personeel (12fte)
beschrijven van diverse strategische processen en efficiency verbeter voorstellen opgesteld
opstellen overall planning
ontwikkeling van een groot financieel systeem tbv de verwerking van schade data

Functie : Consultant / adviseur
Branche : Zakelijke dienstverlening – Wijk bij Duurstede
Periode : 1999 – 2001
In deze periode heb ik als consultant gewerkt bij een adviesbureau waarin ik verantwoordelijk was voor het opzetten, uitbouwen, en rapporteren van een arbeidsmarktproject ten behoeve van minderheden in opdracht van het Ministerie van SoZaWe. Mijn verantwoordelijkheden in deze lagen in het bijzonder in:
werving & selectie van langdurig werklozen binnen de branches "Beveiliging" en "Transport en Logistiek" (80fte nodig in de branche)
het laten slagen van de samenwerking tussen diverse sociale en commerciële partners w.o. Ministerie van SoZaWe, UWV, CWI, opleidingsinstituten en werkgevers
het verkorten en begeleiden van de diverse scholingstrajecten
implementatie van intercultureel management binnen de regio Rijnmond breed en Noord-Brabant
organiseren en voorzitten van (werk)conferenties voor overheid en werkgevers

Functie : Directeur
Branche : Zakelijke dienstverlening – Rotterdam
Periode : 1992 - 1999
Oprichter en general manager van een handelsmaatschappij in wasbaar incontinentie materiaal. Mijn verantwoordelijkheden:
het voeren van het algemeen management
het vermarkten van een nieuw product binnen de gezondheidszorg
research van bestaande patenten, aanvragen en verkrijgen van Nederlands en Europees patent tbv de ontwikkeling van de wasbare incontinentie onderlegger
het sluiten van meerjarige contracten met alle ziekenfondsen en particulieren ziektekosten-verzekeraars in geheel Nederland
het sluiten van meerjarige contracten met industriële wasserijen in geheel Nederland
(aan)sturen van mijn personeel (30fte)
eindverantwoordelijk


Opleiding interimmanager

Opleidingsniveau en kennis:
HEAO-BE aangevuld met Coachend Leidinggeven, Situationeel Management, Credit Management en Gerechtelijke incasso

Automatiseringskennis:
• Microsoft Office 2003 (Access, Excel, Infopath, Outlook, PowerPoint, Publisher, Word, Visio, Frontpage, Project) -
Uitstekend
• CRM pakketen - Uitstekend
• Fidura (juridisch pakket) - Uitstekend
• Beaufort (RAET) - Uitstekend
• DKS global informatiesysteem - Uitstekend


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Toepasselijke kernwoorden:
Ondernemend, professioneel opererend, competent, accuraat, doel- & procesgericht, enthousiast, innovatief, eigenwijs, oplossingsgericht, zelf sturend, inventief, mensenmens, communicatief, planmatig, analytisch, relatiegericht en last but not least besluitvaardig


Talenkennis interimmanager

Talenkennis:
• Nederlands mondeling - Uitstekend
Nederlands schriftelijk - Uitstekend
• Engels mondeling - Uitstekend
Engels schriftelijk - Uitstekend
• Duits mondeling - Redelijk
Duits schriftelijk - Redelijk


Overig

Profiel:
Ik ben een inspirerende resultaatgerichte people-manager die, vanuit een bedrijfsmatige invalshoek, een brug slaat tussen strategie en uitvoering. Heb ruime ervaring in het aansturen van veranderingsprocessen in (maatschappelijk georiënteerde) organisaties en acteer op HBO+ / Academisch niveau.

Management en veranderende processen:
Zorg dragen voor een goede afstemming in organisaties om te bepalen welke wijzigingen nodig zijn en hoe deze doorgevoerd moeten worden met zo weinig mogelijk negatieve gevolgen voor de IT-dienstverlening, is één van de grootste taken binnen mijn opdrachten. Het doorvoeren van wijzigingen in samenwerking met de klantorganisatie, het management, rekening houden met bedrijfsprocessen, wijzigingen doorvoeren en deze monitoren, loopt als een rode draad door mijn hele carrière heen.

Mijn EQ en IQ zijn in balans met elkaar waardoor ik in staat ben om doelen te bereiken en samen te werken met de mensen van mijn team en daarbuiten. Werken moet leuk zijn, als mensen mij leuk vinden, ik de doelstellingen duidelijk neer zet en draagvlak kan creëren, de mensen die mij input moeten geven weet te motiveren om op tijd te leveren en ik de deadlines van mijn eigen input/output strak neer zet, zijn mensen ook bereid om hard voor me te werken.

De uitdaging:
Naast bedrijfskundige kennis en de vaardigheid om die toe te passen, komt het steeds vaker aan op het managen van verandering. Verandering die zowel op strategisch niveau en op meer tactisch en operationeel niveau kan plaatsvinden.

De consequenties van strategische beslissingen moeten tijdig worden onderkend en bij de implementatie ervan moeten veranderkundige inzichten worden gecombineerd met pragmatisch en doeltreffend projectmanagement. Dit vraagt een nieuw type leider die beschikt over de vereiste managementkwaliteiten.

Het basisprincipe hierbij vind ik dat mensen die zelf veranderingen kunnen initiëren, dit al als een uitdaging zien of minstens door mij gemotiveerd kunnen worden om zich hierin te ontwikkelen. Veranderingen die op mensen afkomen zonder dat zij hierop invloed hebben, worden vaak als bedreiging ervaren en roepen gewild of ongewild weerstand op. Binnen mijn projecten werk ik vooral aan de samenwerking binnen het veranderingsproces en ligt de focus in het bijzonder op het ontwikkelmodel zonder het ontwerp van de veranderingen uit het oog te verliezen.

Persoonlijke interesses
(Water) sporten, andere culturen, culinair koken, vrienden & familie, filosofie, lezen, fotografie, binnenhuis architectuur en mensen in de breedste zin des woords.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :