Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Management / Directie

Management / Directie

Werkervaring interimmanager

Juni 2007 – heden: eigen bedrijf, Eindhoven

Creëren en opbouwen van een nieuwe vorm van distributie voor b-to-b sales van ‘connectivity diensten’ (GSM, Hsdpa, Adsl, Voip).

Werkzaamheden
Naast het ontwikkelen, uitwerken en marktklaar maken van de propositie en het ontwikkelen van bijbehorende IT-systemen (geautomatiseerd e-shop backoffice systeem en een applicatie voor centrale aansturing en onderhoud van klanten webshops) zijn de eerste projecten nu gestart. Een verdere commerciële uitrol zal nu plaatsvinden.

De activiteiten zijn inmiddels gereed voor overdracht aan derde geïnteresseerde partij.


November 2005 – mei 2007: Sabbatical

Tijdens sabbatical gereisd, huis laten bouwen, ruimte gegeven aan eigen creativiteit en tijd besteed aan mijn kinderen.
Oktober 1995 – oktober 2005: Oprichter/CEO Reviva (voormalig Belmobiel),
´s-Hertogenbosch

het opstarten en leiden van dit bedrijf gedurende 10 jaar van startup tot gestructureerde organisatie (ca. 70 medewerkers) in een snel veranderende mobiele telecom markt.

Hierbij gaf ik tijdens de eerste vijf jaar van het bedrijf leiding aan de algehele bedrijfsvoering, zowel commercieel, financieel als bedrijfsprocesmatig. Door uitbreiding van het management team tot uiteindelijk 5 mensen vond een verdere professionalisering van de organisatie plaats. Verantwoordelijkheid over commercie, financiën, IT en personeel kwam meer te liggen bij mede mt leden.

Werkzaamheden
- Realiseren van een bedrijfscultuur waarin medewerkers zich bewust zijn van hun toegevoegde waarde in het bedrijfsproces en erop gericht zijn deze te maximaliseren.
- Stimuleren optimaliseringsproces administratieve, financiële en logistieke klantprocessen:
- maximaliseren van kwaliteit (doorstroomsnelheid, foutreductie, informatievoorziening),
- security management (functioneel/procestechnisch/elektronisch/protocollair),
- ontwikkelen en implementeren van efficiëncy verbeteringen.
- Commerciële contacten leggen, voeren van contractonderhandelingen en opstellen van contracten met onder meer div. GSM-operators, repaircentra Benelux, koeriers, TNT-post en Belgische Post.

Onderstaand een overzicht van de activiteiten van Reviva tijdens de verschillende fases van haar bestaan:

E-commerce solution provider (2000 – heden)
Customized E-commerce projecten turn key opleveren aan klanten (o.a. KPN Telecom, Telfort, Debitel, Bol.com). Door vervolgens met een hoog servicelevel verantwoordelijk te blijven voor de operationele uitvoering, stelden we klanten in staat van internet een onderscheidend en winstgevend distributiekanaal te maken. Door jarenlange ervaring waren onze USP’s met name kwaliteit in ontwerp en uitvoering, het hoge service level en een zeer snelle time-to-market.

Service management logistics (1997 – 2001)
Return goods management voor mobile handsets. Fungeerde als logistiek/administratieve hub tussen end user, diverse repaircentra en opdrachtgevers, waarbij wij samen met opdrachtgever het (hoge) service level bepaalden i.p.v. de repaircentra. Tevens ‘single point of information’ voor opdrachtgever. Klanten onder meer KPN Telecom, Telfort en Base (Belgische GSM operator).

Mailorder, e-shop & aktiefulfilment (1995 – 2000)
Eerste GSM-postorderaar en eerste GSM webshop in Nederland (Belmobiel). Tevens het uitvoeren van logistieke en administratieve fulfilment voor KPN Telecom en Libertel (Vodafone).


Juni 1990 – juli 1995: Consultant bij Result, Badhoevedorp

Result is een adviesorganisatie met toendertijd 3 partners en 17 medewerkers. Gezien de beperkte omvang van deze groeiende organisatie had ik al vrij snel commerciële- en omzetverantwoordelijkheid over een eigen klantportefeuille.

Werkzaamheden
Mijn advieswerkzaamheden waren met name gericht op bedrijven met organisatorische vraagstukken. De scope van mijn werk bestond uit het in kaart brengen van de organisatie en vervolgens uitvoeren van HRM optimalisatietrajecten. Daarnaast bestonden mijn werkzaamheden voor een belangrijk deel uit acquisitie van nieuwe klanten.


September 1989 - mei 1990: HRM medewerker TU Delft

Betrokken bij het opzetten en begeleiden van diverse wervingscampagnes voor wetenschappelijk medewerkers en hoogleraren.

Werkzaamheden
Optimaliseren van functieprofielen, opstellen selectiecriteria, maken van personeelsadvertenties en ondersteuning bieden bij selectiegesprekken.

Opleiding interimmanager

Katholieke Universiteit Brabant

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren professional met bewezen ondernemerskwaliteiten. Gedurende 10 jaar eigen bedrijf succesvol door verschillende fases van verandering geleid in de zich snel ontwikkelende mobiele telecom markt. In 2005 het bedrijf succesvol verkocht. Na wederom een start-up te hebben gerealiseerd, blijft ondernemersgeest zoeken naar nieuwe uitdaging in een complexere bedrijfsomgeving.

Professionele ambitie
Algemeen management, Business development, Service management logistics.

- Als verandermanager nieuwe impuls geven aan commerciële en organisatie ontwikkeling.
- Omvormen van startup\'s tot synergetisch en winstgevend onderdeel van corporate bedrijven.
- Aanboren en commercieel ontwikkelen van nieuwe markten.
- Opzetten en optimaliseren van Service Management Logistics.
- Optimaliseren en professionaliseren van interne bedrijfsprocessen.

Relevante karaktereigenschappen: Betrouwbaar, creatief, doelgericht, ondernemend, positief, technisch, volhardend.


Talenkennis interimmanager

Nederlands (vloeiend), Engels (goed), Duits (redelijk), Frans (redelijk)

Overig

Leeftijd 46 jaar

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :