Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing manager, Marketing directeur, Adjunct-directeur

Marketing manager, Marketing directeur, Adjunct-directeur

Werkervaring interimmanager

Vanaf 11/07: Zelfstandig Interim Marketing en Communicatie Professional
Marketing en Communicatie Advies

07/91-11/07:
Vaillant BV, Amsterdam en Vaillant Group Nederland, Amsterdam en Helmond
Feiten en cijfers
• Internationaal concern in verwarming, ventilatie, airconditioning
• Sinds de oprichting in 1874 een familiebedrijf, met hoofdkantoor in Duitsland
• Acht merken, met Vaillant als bekendste merk
• Omzet 2 miljard euro, aantal medewerkers 10.000
• Productie in zes Europese landen en in China
• Verkoop via dochterondernemingen in bijna alle Europese landen en in Azië
• Via agenten in meer dan 80 landen
• Merken in Nederland: Vaillant en AWB
• Dochterondernemingen Vaillant BV en AWB cv-ketels BV zijn sales-, marketing- en serviceorganisaties met respectievelijk 90 en 40 medewerkers
• Distributie via groothandel en tussenhandel

07/00-11/07: Marketing manager/Adjunct-directeur
Tevens:
04/07-11/07 Marketing-directeur Vaillant Group Nederland
01/97-06/00: Hoofd Marktondersteuning
07/91-12/96: Marketing Manager
Verantwoordingsgebieden (2007)
Marketing- en communicatiebeleid voor het merk Vaillant, strategisch marketing management, product management, consumentenservice, CRM
Span of control (2007): viertal teams met 14 medewerkers
Projecten, verantwoordelijkheden en prestaties
• Begeleiden van diverse strategisch belangrijke productontwikkelingen en productintroducties, met als resultaat een substantiële marktaandeel- en omzetstijging. Ingezette middelen bij B2B productintroducties: direct mail, evenementen, beurzen, print, seminars, trainingen, sales promotion, point of sales materiaal, documentatie
• Verantwoordelijk voor de verandering van B2B- naar tevens B2C-oriëntatie, zowel in communicatie als in organisatie (afdeling consumentenservice). Aandachtspunten in de communicatie gericht op consumenten: tone of voice, inhoud en inzet van documentatie, mediacampagnes, website, beurzen en point of sales materiaal voor dealers
• Het ontwikkelen van een zestal consumentencampagnes die tot verdubbeling van spontane naamsbekendheid hebben geleid. Ingezette middelen: televisie, radio, outdoor, sales promotion, website, online advertising, print, co-advertising, point of sales materiaal, sweepstake
• Ontwikkeling van een doelgroep specifieke Nederlandse website, met als doel optimale communicatie met en gerichte informatie voor de verschillende doelgroepen
• Verantwoordelijk voor:
• de organisatie van diverse grote evenementen in o.a. Amsterdam Arena, Heineken Music Hall, Studio 21 ter gelegenheid van productintroducties, van corporate thema’s of voor klantenbinding
• de organisatie van de tweejaarlijkse beursdeelnames (600m2). De verantwoordelijkheid was allesomvattend van briefing standbouwer, productplan en argumentatie, ontwikkeling van de communicatie-activiteiten voor en tijdens de beurs, catering, show- en actie-elementen, persactiviteiten tot aansturing van standbemanning (45 man)
• Loyaliteitsprogramma voor dealers opgezet met een looptijd voor meerdere jaren. Kernpunten: vaststelling van het cadeauconcept, actiemechanisme en communicatie naar de doelgroep d.m.v. direct mail, brochures en website
• Verantwoordelijk voor het formuleren en implementeren van het interne communicatieplan, bestaande uit o.a. personeelsblad, motivatiebijeenkomsten, evenementen
• Belast met de realisatie het relatiemagazine (drie maal per jaar), d.w.z. inhoudsplanning, formuleren copyplatform, briefing bureau en fotoshoot, drukwerkbegeleiding, eindredactie
• Klantenbinding verhoogd door het opzetten en invoeren van een dealer-programma waarin een breed scala van extra diensten aan deze dealers wordt aangeboden
• Actief in diverse internationale werkgroepen gericht op marketing- en communicatievraagstukken, zoals ontwikkeling van een internationale B2C-campagne in 2006/2007, het ontwikkelen van een internationaal beursconcept voor stands van 100 tot 2500m2, definiëren van de nieuwe corporate en nationale websites, het opzetten van een systeem voor planning en rapportage van de communicatiebudgetten per land
• Belast met diversificatie van het assortiment en de invoering van de daarvoor noodzakelijke diensten en bedrijfsprocessen
• Diverse processen, zoals klachtenmanagement, conform TQM-standaard opgezet, geïmplementeerd, verbeterplannen opgesteld en processen geoptimaliseerd
• Organisatieoverkoepelende KPI-scorecard opgezet voor de strategisch meest kritische bedrijfsprocessen
• Verantwoordelijk voor het formuleren en implementeren van de CRM-strategie. Daarbij ook betrokken bij de introductie van CRM-software, met nadruk op de toepassing in en acceptatie ervan door de gehele organisatie, het vertalen van gegevens naar operationele informatie voor o.a. aansturing van salesorganisatie
• Vanaf 04/04 als projectleider CRM voor de Vaillant Group (Remscheid Duitsland), de introductie van het CRM-beleid in 19 Europese landen begeleid. Bestaande uit
• Tweejaarlijkse assessments, analyse van resultaten en formuleren van aandachtspunten en vervolgacties per land en voor acht merken
• Initiëren van vervolgstappen voor de verdere ontwikkeling van het project en het CRM-beleid van de Vaillant Group
• Vanaf 04/07 als marketing-directeur verantwoordelijk voor het aansturen van het 4-koppige marketingteam van het merk AWB (cv-ketels), met nadruk op het optimaliseren van productbeleid, communicatieactiviteiten en E-commerce

• Marketing Executive Benelux, Applied Chemicals Nederland B.V., Alphen a/d Rijn (12/87- 06/91) industriële reinigings- en onderhoudsmiddelen
• Marketing Assistent, Alpha Cosmetics/Becadis B.V., Nieuw Vennep (12/85-11/87)
cosmeticamerken Revlon, Parfums Balmain


Opleiding interimmanager

09/99-10/02 Executive MBA-programma, BSN Nederland
• Master of Business Administration, with distinction (cum laude)

04/89 NIMA-B

10/86 NIMA-A

1978-1982 Bachelor of Arts in Arabisch, State University of New York, Binghamton, USA
• Cum Laude: Phi Beta Kappa
• Honor: Excellence in Arabic Award

1972-1978 VWO (Atheneum A), RSG-Gorinchem

• Mediatraining, van Hulzen Public Relations (2007)
• Master of Marketing, Euroforum (2007)
• Algemeen Management Programma, BSN Nederland (1999)
• Total Quality Management, Vaillant, In company training (1998)
• Marketing Manager, ISW (1987-1988)
• Marketing Assistant, ISW (1985-1986)
• Intensieve cursus Arabisch, University of Jordan, Amman, Jordanië (1981)


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits


Overig

Een hands-on doorzetter met oog voor mens en detail, die planmatig en resultaatgericht werkt en daarbij streeft naar perfectie en geen “no-go” kent.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :