Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR consultant

HR consultant

Werkervaring interimmanager

2001-heden: Directeur eigenaar HR BV
1e en 2e stroom Reïntegratiebegeleiding, Interim personeelsmanagement, Personeelsmanagement advies, verandermanagement, training, coaching, loopbaanbegeleiding, outplacement, assessment & testing.

1996-2001: Zelfstandig ondernemer
Interim personeelsmanagement, Personeelsmanagement advies, verandermanagement, training, coaching, loopbaanbegeleiding, reïntegratiebegeleiding

1997-2000: Origin
Senior Consultant Organisational Development & Change

1986-1997:SNS bank Nederland N.V.
1992-1997 Hoofd Personeel & Organisatie
1991-1992 Hoofd Betalingsverkeer
1989-1990 Project Manager Operations
1988-1989 Deviezenverantwoording
1986-1988 Computer Operator

1985-1987: Andreas Ziekenhuis
Telefonist als werkstudent.

1972-1982:Diverse beroepen in de technische - en bouwsector

TOELICHTING RELEVANTE WERKERVARING

1996-heden: Zelfstandig ondernemer; tot november 2001 freelancer, vanaf november 2001 directeur eigenaar HR BV.
- Nov 2001 - heden: Opzetten en uitbouwen van HR, een bureau op het gebied van (reïntegratie)begeleiding bij psychische problematiek, personeelsmanagement en organisatie ontwikkeling. Ontwikkeling en implementatie van de begeleidingsmethodiek ‘Re-Leave’, scholing van de medewerkers in deze manier van begeleiden, acquisitie, uitbouw van het productportfolio op gebied van assessment & testing, individuele -en groepsbegeleiding bij loopbaanontwikkeling, disfunctioneren en outplacement. Daarnaast zelf werkzaam als interim-manager bij klanten en als begeleider in reïntegratietrajecten.
- April 2001 aug 2001: Tri-ennium. Verantwoordelijk voor professionalisering HRM structuur bij een softwarebedrijf; functiebeschrijvingen, competentiemanagement, loopbaanplanning, training managementteam.
- Jan 2001 – juli 2003: ABN AMRO IT-afdeling ISW.
- Jan 2003 - juli 2003. Hoofd Resource Management. Verantwoordelijk voor de afdeling Resource Management. Door outcourcing van de afdeling naar EDS was vanaf 1 maart 2003 reductie van aantal externen de belangrijkste taak.
- Juli 2002 - dec. 2002. Resource Manager. Verantwoordelijk voor adequate inzet van internen, IOP's, inzetovereenkomsten, begeleiding van manager bij beoordelingen, salarisvoorstellen, promotie. Inhuur externen, selectie, tariefonderhandeling, overeenkomsten.
- Nov 2001 - juli 2002. Verantwoordelijk voor implementatie en uitvoering kwaliteitsverbetertraject bij beheergroep Lotes Notes & Domino domain. Doelen en strategie, services en diensten, structuur, processen, cultuur, communicatie, stijl van leidinggeven. Coaching van het managementteam. Begeleiding van individuele medewerkers met problemen. Ontwikkelen en begeleiden van teambuildingsworkshops.
- Jan 2001 – juli 2003: Begeleiding en coaching van medewerkers met problemen zoals overspannenheid en burnout. Coaching Resource Managers.
- Jan 2001 – juli 2003: Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en begeleiding van een duaal scholingstraject bij de IT-afdeling USW. Volledig resultaatverantwoordelijk voor het behalen van de businesscase.
- Jan 2001 - heden: Individuele- en groepsbegeleiding bij psychisch verzuim.
- Jan 2001 - juni 2001: Ericsson, klantenas Libertel. Cultuurveranderingtraject. Verandering van de cultuur van een vrijblijvende, vriendelijke cultuur naar een doelgerichte, ondernemende cultuur. Analyse huidige cultuur, workshops, werkgroepen.
- 1996 - 2001: Docent Hogeschool Utrecht. Opleiding post HBO bedrijfskunde en opleiding Management en Economie. Vakken personeelsmanagement en verandermanagement. Jaarlijks meerdere blokken verzorgt. Tevens begeleiding studenten post HBO bedrijfskunde bij afstuderen.


1997-2000: Origin Nederland B.V.
- Sept. 2000 – dec. 2000: Origin. Organisatie en didactische opzet van een E-business seminar voor Origin Global.
- Sept. 2000 dec. 2000: Origin. Stafmanager. Begeleiding Origin medewerkers bij opstellen Individueel Ontwikkelings Plan, opstellen van doelstellingen. Coaching van medewerkers met problemen.
- Aug. 2000 – dec. 2000: ABN AMRO IT-afdeling ISW. Resource Manager verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en begeleiding van een duaal scholingstraject. Volledig resultaatverantwoordelijk voor het behalen van de businesscase.
- Oct. 1999 – aug. 2000: Ericsson, R&D. Competentiemanager. Verantwoordelijk voor competentiegroepen Projectmanagement, Administrators en DBA. Inzet in projecten, competentieontwikkeling, inzetovereenkomsten, Individuele Ontwikkelings Plannen, doelstellingen, beoordeling, salarisvoorstellen, opstellen jaarplan opleidingen met benodigde opleidingsbudget.
- Juli 1999 – sept. 1999: Origin. Ontwikkeling van training IT-strategy.
- Feb. 1999 - juli 1999: Ericsson, marketing & sales. Ontwikkeling & Implementatie competentiemodel.
- Sept. 1998 – jan. 1999: Origin. Ontwikkeling en uitvoering van interne trainingen en workshops. Daarnaast coaching van managers en managementteams.
- Sept. 1997 – sept. 1998: Ericsson, operations. Competence Manager. Verantwoordelijk voor adequate inzet van 2 groepen medewerkers (totaal 40) waarvan ongeveer 15 expat's. Inzet in projecten, competentieontwikkeling, inzetovereenkomsten, Individuele Ontwikkelings Plannen, doelstellingen, beoordeling, salarisvoorstellen, opleidingsbudget, ontwikkeling en implementatie van geroepspecifieke technische competentie, ontwikkeling van ondersteunende instrumenten.

1986-1997: SNS bank Nederland N.V.

- 1992-1997: Hoofd Personeel & Organisatie.
Leidinggeven aan de afdeling P&O bestaande uit 3 personeelsadviseurs en 4 secretarieel/administratief medewerksters, totaal 5 FTE. Verantwoordelijk voor 12 directoraten met een totale personeelsomvang van 750 medewerkers. Alle taken binnen de aandachtsgebieden in-, door- en uitstroom. Initiëren, begeleiden en adviseren van het management op het gebied van organisatieontwikkeling, veranderingstrajecten, het functioneren van medewerkers en het functioneren van de manager zelf. Participatie in de ontwikkeling van P&O-beleid. Adviseren en ondersteunen van de directeuren en leidinggevenden bij het implementeren van het door het directoraat P&O ontwikkelde beleid. Opvang en begeleiding overvalslachtoffers. Ontwikkeling en implementatie van P&O ken- en stuurgetallen. Activiteiten gericht op kwaliteitsverhoging van de dienstverlening en pro-actieve werkwijze van de P&O-adviseurs.

- 1991-1992; Hoofd Betalingsverkeer.
Leidinggeven aan de afdeling Betalingsverkeer met 25 medewerkers, opgesplitst in de groepen Buitenlands Betalingsverkeer, Cheque Incasso, Deviezenverantwoording en Tussenrekeningen. Verhogen van de efficiëntie, effectiviteit en service. Zorg dragen voor de verhuizing van de afdeling van Amsterdam naar Amersfoort. Belangrijke aspecten daarbij waren de continuïteit van de productie, selectie en opleiden van nieuwe medewerkers.

- 1989-1990: Project Manager Operations.
Ondersteuning van het Hoofd Betalingsverkeer. Uitvoeren van veranderingsprocessen. Integratie van de afdeling Deviezenverantwoording in de afdeling Betalingsverkeer. Samenvoeging van de groepen Deviezenverantwoording en Tussenrekeningen.

- 1988-1989: Deviezenverantwoording.
Samen met een programmeur tot stand brengen van een tijdelijke interface tussen de nieuwe programmatuur van de afdeling Betalingsverkeer en de oude programmatuur van de afdeling Deviezenverantwoording. Informatieanalyse, vaststellen functionaliteit, menuopbouw. Implementeren nieuwe werkwijze, verhogen van efficiëntie. Opleiden nieuwe medewerkers. Participatie in de projectgroep die tot taak had de nieuwe programmatuur ten behoeve van de deviezenverantwoording te ontwikkelen en implementeren.


Opleiding interimmanager

2002 – nu: Master opleiding Stress & eïntegratiedeskundige
2000 NLP practicioners opleiding
1999 Commercial skills
1999 Training NLP voor adviseurs
1999 Training Coaching Skills
1998 Training People Capability Maturity Model (PCMM)
1994-1996 Economie & Management; Hogeschool Utrecht
1992 Operationeel Personeelswerk; De Baak
1991-1996 AOB, Binnenland, Buitenland, Kredieten 1; NIBE
Training Persoonlijk Presenteren
Training Time Management
Training Beoordelen
Training Lifo, Pboi, Papi
1989-1990 Organisatiekunde 1a+1b,OU
1989-1990 Operationeel Management 1a+1b; OU
1989 Project Team Leiderschap
1982-1988 Psychologie; Universiteit van Amsterdam
1979-1982 (avond) VWO
1977-1979 (avond) MAVO
1966-1971 LTS autotechniek

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Comunicatief vaardig (ivm psychologische begeleiding van mensen)
- Intermenselijk sensitief
- Vaardig in contact leggen
- Coaching/counseling
- Vaardig in gebruik van diverse ontwikkelmethoden

Talenkennis interimmanager

Nederlands & Engels

Overig

NEVENACTIVITEITEN

2001-heden: Bestuurslid werkgroep OOM; Nederlands Instituut van Psychologen
1996-2001: Freelance docent Personeelsmanagement/HRM en Verandermanagement aan de Hogeschool Utrecht.
1993-1994: Trainer jeugdelftal Voetbalvereniging Sparta Nijkerk
1992-1997: Bestuurslid Stichting Samenwerken Oost-Brabant
1991-1993: Bestuurslid Stichting Gemeenschapsraad Castricum

LIDMAATSCHAPPEN

1999-heden:Lid Nederlands Instituut van Psychologen (NIP)
1992-heden: Lid Nederlandse Vereniging voor Personeelsbeleid (NVP)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :