Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HRM-/P&O Adviseur, Team- en Projectleider

HRM-/P&O Adviseur, Team- en Projectleider

Werkervaring interimmanager

Voor uiteenlopende opdrachtgevers, zowel in de profit als in de non-profit sector, heb ik vanuit de P&O-functie een bijdrage geleverd aan vérgaande reorganisaties en verandertrajecten. De geleverde bijdragen varieerden van het helpen maken van (her)inrichtingsplannen, communicatie met de OR, advisering bij besluitvorming rond formatieplannen, advisering en ondersteuning bij persoonlijke gesprekken met betreffende medewerkers tot aan het begeleiden van medewerkers bij mobiliteitstrajecten conform het Sociaal Plan.

Als Mobiliteitsmanager bij een opdrachtgever in de maatschappelijke dienstverlening heb ik aan ca. 35 medewerkers begeleiding en ondersteuning geboden bij het vinden van passend werk bij een andere werkgever. Ik heb daarbij met veel creativiteit en enthousiasme bijgedragen aan een succesvol vervolg van vele loopbanen.

Ik heb met succes vele en uiteenlopende projecten geleid die tot doelstelling hadden een P&O- instrument te ontwikkelen en/of te implementeren, zoals het invoeren competentiemanagement, het opzetten van een nieuwe systematiek voor functieclassificatie en –waardering en het ontwikkelen en het invoeren van bedrijfsopleidingsplannen.

Bij verschillende opdrachtgevers heb ik een doorslaggevende en aanwijsbare bijdrage geleverd aan het professionaliseren van de P&O-functie en de zittende P&O’ers.

Bij een groot industrieel bedrijf ben ik een van de initiators en de drijvende kracht geweest bij het opzetten en ontwikkelen van een bedrijfsschool. Deze bedrijfsschool voorzag het bedrijf van instroom van erkende vakkrachten in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt. Ook werden interne opleidingen verzorgd. De school was zeer succesvol, genereerde haar eigen financiële middelen en kreeg gaandeweg een functie als streekschool.

Werkervaring
Als P&O’er ad interim heb ik mijn ervaring en kennis in zeer uiteenlopende bedrijven en omgevingen toegepast. Variërend van overheid tot bedrijfsleven, van MKB-bedrijven tot multinationals. Indien gewenst kan ik een totaaloverzicht produceren van mijn verschillende werkomgevingen en projecten.

P&O-/HR Adviseur
Als P&O- of HR Adviseur bestaat mijn taak uit het adviseren en ondersteunen van het management bij de vormgeving en uitvoering van het sociaal beleid en de organisatorische inrichting van de organisatie. Speerpunten daarbij zijn onder meer: aanpak van het ziekteverzuim, het motiveren van de medewerkers en het zorgdragen voor voldoende kwalitatief en kwantitatief personeel. Als adviseur P&O ben ik werkzaam op het brede terrein van personeelsmanagement. Ik fungeer als sparringpartner voor het (lijn)management. Ik adviseer en ondersteun het management onder ander op de terreinen persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, werving en selectie, Arbobeleid en het begeleiden van organisatieveranderingsprocessen. Ik neem deel aan diverse vormen van overleg zoals werkoverleg, MT-overleg, het Sociaal Medisch Team en de overlegvergadering met de Ondernemingsraad.

Mobiliteitsmanager
Als Mobiliteitsmanager heb ik diverse malen bij opdrachtgevers medewerkers onder mijn hoede gehad die soms nog in de organisatie werkzaam waren, soms ook al boventallig waren verklaard. Ik onderhield contacten met de (latende) manager, maakte afspraken met begeleidings- en outplacementbureau’s en begeleidde de mobiliteitstrajecten.

Projectleider
Projecten die ik leidde beoogden het invoeren en/of ontwikkelen van P&O-instrumenten. Zo realiseerde ik de invoering van bedrijfsbreed werkoverleg in een productiebedrijf, de overgang naar een nieuw functieclassificatie- en beloningssysteem in een woningcorporatie, voerde competentiemanagement in bij een service- en aannemingsbedrijf van een grote woningcorporatie en zette ik in samenwerking met opleidingsinstellingen en brancheorganisaties bedrijfsopleidingen op in een metaalbedrijf.

Mediator
Als mediator ben ik opgetreden in conflictsituaties tussen medewerkers of tussen medewerker en leidinggevende/werkgever. Als onafhankelijke derde is het mij vaak gelukt om na een intake analyses te plegen die partijen herkenden, de wederzijdse belangen in kaart brachten en die processen in gang hebben gezet die leidden tot gedragsverandering bij de conflictpartijen, normalisering van de verhoudingen en werkbare situaties.

Coach
Het naar boven halen van functionele kwaliteiten van mensen en hen inzicht laten verkrijgen in processen die hen beïnvloeden in het gedrag, zijn activiteiten die ik regelmatig vanuit één van de eerder genoemde rollen uitvoer. Daarvoor vinden met regelmaat gesprekken plaats met de betrokkene, in een veilige omgeving. Ik heb meerdere P&O’ers binnen professionaliseringstrajecten op deze wijze geholpen de switch te maken van een beheersmatige en op uitvoering gerichte taakopvatting tot een moderne en op advisering georiënteerde functievervulling.

Opleiding interimmanager

- Geschoold middels een afgeronde academische opleiding Arbeid en Organisatie (sociologie)
- Grondige kennis van personeelsinstrumenten zoals:
werving & selectie,
functieclassificatie en -waardering,
management development,
opleiding en training,
beoordelings- en beloningssystemen,
functioneringsgesprekken,
mobiliteit en outplacement,
competentiemanagement.
- Gedegen kennis van organisatieontwikkeling- en organisatie-inrichting principes
- Ervaring in veranderende omgeving, reorganisaties en herstructureringen
- Gewend te werken met sociale plannen, (her)inrichtingsplannen, OR advies- en instemmingverzoeken
- Goede kennis van arbeidswetgeving en sociale wetgeving
- Kennis van diverse en uiteenlopende CAO’s
- Veelvuldig opgetreden als adviseur in (complexe) adviessituaties voor management op operationeel-
tactisch - en strategisch niveau
- Ervaring als teammanager en projectleider
- Veelvuldig geparticipeerd in multidisciplinaire projecten
- Ervaring met coachingstrajecten ter professionalisering van de P&O-functie
- Ervaring en affiniteit met conflicthantering en mediation
- Gedegen ervaring met personeelsmobiliteit en outplacement
- Opleiding, training en ervaring genoten op het gebied van ziekteverzuimbeheersing
- Veel gewerkt met uitvoering (vernieuwde) Wet Poortwachter
- Intensieve ervaring met E-HRM, Shared Service Centers en Expert Teams
- Bekend met ‘top down’ ingezette cultuurveranderingen
- Ervaring in het werken met sterke verschillen in etniciteit en cultuur
- Vaardig in het stimuleren en enthousiasmeren van mensen



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Adviesvaardig, sociaal en communicatief vaardig. Verder beschik ik over een sterk analytisch vermogen en organisatiesensitiviteit. Bij taken met een sterk beheersmatig en administratief karakter ligt mijn kracht niet.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: uitstekende uitdrukkingsvaardigheden (moedertaal)
Engels: goed in woord en geschrift
Duits: goed in woord, redelijk in geschrift

Overig

Missie
Vanuit de P&O discipline bijdragen aan het bedrijfsresultaat van mijn opdrachtgever. Dat is waar het mij als P&O professional om gaat. Het leveren van toegevoegde waarde zie ik daarbij als absolute voorwaarde. Dat kan in de rol van P&O- of HR Adviseur zijn of als Mobiliteitsmanager, Opleidingsadviseur, Mediator of Coach. Vraagstukken op het gebied van personeel en organisatie vragen om specifieke aanpak en expertise om effectief aangepakt te worden. Mijn toegevoegde waarde ligt in de inzet van mijn kernkwaliteiten waardoor ook anderen in de organisatie hun kwaliteiten (beter) aan hun kerntaken kunnen besteden.

Als generalist beschik ik over expertise op de uiteenlopende kennisvelden die P&O rijk is. Dit combineer ik met een professionele manier van werken en een sterk bedrijfsmatige insteek. Opdrachtgevers halen met mij een ‘partner in business’ in huis.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :