Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Sr. Marketing Communicatie Adviseur/ kwartiermaker

Sr. Marketing Communicatie Adviseur/ kwartiermaker

Werkervaring interimmanager

Mei 2003 – heden

Ik werk op interim basis als Communicatie adviseur en interimmanager

Communicatie adviseur voornamelijk in opdracht van bureaus. Werkzaamheden: communicatieplannen schrijven en adviezen uitwerken, internet strategien opstellen, projectmanagement.

Als interimmanager heb ik het afgelopen jaar voor de provincie Flevoland een internet competence center opgezet. Onder mijn leiding heeft dit team een stijging van de elfde naar de eerste plaats gerealiseerd in de ranking van overheid.nl. Daarnaast was ik sr. communicatieadviseur omgevingsplan, bestuursondersteuner en heb ik een voorlichtingsfilm gemaakt voor de provincie Flevoland en de huisstijl aangepast. Momenteel werk ik aan de opzet van een internetportal in opdracht van de Kamer van Koophandel van Flevoland en de provincie Flevoland.

Daarnaast heb ik als ondernemer het concept Game Based Learning ontwikkeld. Een instrument dat een adverteerder kan inzetten om op een speelse manier de kennis van prospects en klanten over de onderneming, product of dienst te vergroten. Dit instrument is bij een aantal klanten geïmplementeerd ondermeer TPG, SNS en Glenfiddich. Naast strategische consultancy heb ik mij in die trajecten ook verder ontwikkeld in sales en account behandeling.

Hiervoor was ik 6 jaar werkzaam bij Heineken Corporate Marketing. Mijn laatste functie daar als Hoofd Interactieve Marketing Heineken. Daarvoor communicatieadviesbureau Topics en daarvoor marketing trainee bij IBM.

Uitgebreid overzicht:

Maart 2000 – mei 2003
Hoofd Interactieve Marketing en Communicatie Heineken
Bij Heineken International was ik verantwoordelijk voor het interactieve marketing beleid van het Heineken merk internationaal.

• Advisering landen directies over de inzet van online marketing communicatie en advertising instrumenten
• verantwoordelijk voor het initiëren en uitvoeren van geïntegreerde innovatieve interactieve marketing communicatie en sponsorconcepten voor projecten als: Voetbal.nl, HeinekenMusic, StarQuest (nominatie Europrix), Thirst (dance project) etc.) en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatieve internet concepten voor Heineken.com o.a. bekroond met spin voor Heineken als online adverteerder van het jaar 2002)
• Budgetverantwoordelijk voor online communicatie en advertising
• Aansturing van internet en reclamebureaus voor Heineken Corporate Marketing
• Spokesperson voor Heineken Internet initiatieven (intern en extern)

augustus 1998 – maart 2000 New Media manager Heineken NV
Adviseren van het Heineken international marketing brand team

• Het ontwikkelen en uitvoeren van nieuwe innovatieve concepten online (o.a. BarTrek – samenwerking met Palm en IBM, feestje.nl/ party.com) voor de merken Heineken, Amstel en Murphy’s o.a. Gouden spinnen en de FMCG award voor Heineken
• De Murphy’s law introductie campagne in Nederland (Irish Black & Red) o.a. bekroond met een Esprit en een spin
• Uitwerking van verschillende sponsorconcepten (Olympische spelen - Holland Heineken House, Rugby, Oranje.nl)
• Ontwikkelen van de Amstel en Heineken Internet shop

September 1997 – augustus 1998 Project manager Heineken NV
Analyseren en professionaliseren van de Heineken en Amstel internet activiteiten

• Doorontwikkelen van de Heineken en Amstel sites -Amstel site bekroond met .zilveren ADCN lamp
• Aansturen van de Internet bureaus voor Heineken en Amstel
• Begeleiden van Amstel (UEFA Champions League) sponsorship acties

Mei 1995 – september 1997 Communicatie manager Topics (nu Agency.com) - Communicatiebureau

Klantverantwoordelijk voor keyaccounts Unilever en Douwe Egberts. Schrijven van communicatieplannen, organiseren van evenementen, schrijven van speeches en persberichten, opzetten van de projectorganisatie, coachen en enhtousiasmeren van teamleden en klantorganisatie leiding geven aan de projectteams en het evalueren van campagnes.
• Daarnaast docent Internet voor o.a. Compu’Train.
• Ontwikkelen/ schrijven Internetcursus voor Compu’Train
• Gastcolleges interactieve marketing en ebusiness aan de Erasmus universiteit

1994 – 1995 Trainee multimedia IBM
• Project management (clear goals, clear deliverables)
• Opleiding in multimedia tools, technologie en user interface design

1990 – 1991 Eerste Inkoper Koninklijke Luchtmacht
Verantwoordelijk voor de inkoop van nieuwe producten:
• Evaluatie en selectie van de juiste leveranciers
• Onderhandelen van de beste voorwaarden met geselecteerde kandidaten

1988 – 1989 Brand Manager Asseldonk Koffie & Thee
Het in de (regionale) markt zetten van het familiemerk Aket. Door het opzetten en uitvoeren van marktonderzoek, het opstellen van het marketing plan en het aanboren van nieuwe afzetgebieden.



Opleiding interimmanager

1999 - 2000 Rijksuniversiteit Groningen: Strategic communication management (postdoc)
1992 – 1995 Universiteit van Amsterdam: Communicatiewetenschap
1985 – 1988 IHBO West Brabant: HEAO - CE
1977 – 1985 VWO Gorinchem

Cursussen

Heineken University:
• Master class Heineken Communication Management Course
• Heineken International Management Development Course
• Heineken Project Management Masterclass


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik zoek de uitdaging. Hecht aan resultaat. Zoek naar praktische oplossingen en ideeën. Weet ideeën om te zetten in concrete actie en voer die uit. Combineer niet alledaagse verbanden. Voorzie situaties, kan goed improviseren en orden door te doen. Een kwartiermaker. Stuur mensen aan en leid mensen op basis van hun persoonlijke kwaliteiten op. Een coachende leider. Teams managen, innoveren, merk denken en interactieve marketing vormen de rode draad in mijn carrière.

Talenkennis interimmanager

spreken schrijven lezen
Nederlands Moedertaal
Engels Goed Goed Goed
Duits Goed Redelijk Goed
Frans Basic Basic Redelijk
Spaans Basic Basic Redelijk



Overig

Ik ben een goede kwartiermaker met veel ervaring in het opzetten van nieuwe projecten, het vormgeven van nieuwe concepten en het opbouwen van teams. Iemand die gewend is te opereren op directie en bestuursniveau. Een persoon die ambitie (succesvol zijn in de opdracht) combineert met sensitiviteit om anderen mee te nemen. Iemand bij wie innoveren, merk denken en (interactieve) marketing de rode draad vormen in zijn carrière.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :