Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager, Verandermanager, Black Belt, Lean, Six Sigma

Manager, Verandermanager, Black Belt, Lean, Six Sigma

Werkervaring interimmanager

Periode:01 – 2009 tot 07 - 2009
Bedrijf: De Rotterdam B.V.
Functie: Procesmanagent a.i. (Rapporteert aan de Directeur van de Rotterdam B.V.)

Werkzaamheden:
- Beschrijven van procesarchitectuur. van primaire en ondersteunende processen: Sales, Finance (AO), Operations, HR, Marketing & PR
- Vastleggen HRM Taken Verantwoordelijkheden en Bevoegdheden.
- Vaststellen Informatie architectuur en KPI’s en Management Informatie structuur op strategisch, tactisch en operationeel niveau in kaart brengen
- Advisering bij inrichting en standaardisatie van de Informatie infrastructuur van de diverse ICT systemen (Ultimo, Exact, Skidata, POS)
- Advisering en inrichting Proces Besturingsmodel (procesmanagement)
- Inrichten contractmanagement leveranciers en service management facilitaire organisatie
- Inrichting Veiligheids- en ontruimingsproces van het schip S.S. Rotterdam conform Lean Six Sigma


Periode: mei 2008 – november 2008
Bedrijf: ForeseeIT N.V. (Associate – Oprichter)
Functie: Director / Projectamanager / Changemanager
Werkzaamheden:

WTEC Sole (Proces analyse, optimalisatie en kostenreductie WTEC Sole Maintenence organisatie). WTEC Sole is een contractor van BHP Billiton.
- Procesanalyse huidige Maintenance processsen en beschrijven huidige inrichting procesarchitectuur.
- Re-engineering procesarchitectuur en kosten reductie van de Maintenanceproces (onderhoud en inzet grondverzet materieel t.b.v.) afdeling en afdeling Operations (inzet materieel t.b.v. grondverzet en rehabilitatie) met Lean Six Sigma toepassing.
- Informatie analyse bestaande rapportages gelieerd aan het Mainteneance proces en inrichten van Stuurinformatie en management rapportages in het bedrijfssysteem WTECis en adviseren over het aanpassen en uitbreiden dit bedrijfssysteem gelieerd aan het primaire proces van inzet en planning van materieel.
- Rapporteert aan de Directie van WTEC Sole.

Ministerie van PLOS
Masterplan ICT Infrastructuur en beheer ter bevordering van de effectiviteit systeeminrichting:
- Analyse bestaande en toekomstige ICT Infrastructuur;
- Opstellen highlevel functional requirements van bestaande systemen en inrichting change management proces;
- Advisering integratie workflowmanagement bij documentflow en web benadering van applicaties t.b.v. bereikbaarheid in het buitenland vertoevende diplomaten;
- Adviserig inrichting donoren systeem voor het inzichtelijk maken van de internationale gelddonaties door donoren zoals de OAS, Amerikaanse Ambassade en IDB.


N.V. EBS (N.V. Energiebedrijven Suriname)
- Adviserend Directie EBS over de toepassingen van RUP (projectmanagement voor ontwikkeltrajecten) en het organiseren van de ICT Infrastructuur van een Customer Service Center vanuit een strategisch speerpunt. Doel is verhogen van de service graad en klanttevredenheid
- Advisering inrichting Programma management m.b.t. re-engineeren organisatie-inrichting (conform PrinceII);
- RUP rol beschijvingen en advisering Vision document;
- Participatie in user workgroup m.b.t. user requirements en Use case modeling en Data modeling / integratie door centralisatie van databases.


Periode: Mei 2007 – April 2008
Bedrijf: SUPERP
Functie: Projectmanager / Changemanager (Rapporteert aan de Directie Superp B.V.)
Werkzaamheden:

Reed Elsevier (Reed Business)
- Interim Programma Manager project
o Coördinatie oplevering ElsevierOrde2.0.
o Borging realisatie Functioneel Ontwerp en User Requirements
o Afstemmen leverancier/bouwer ElsevierOrde2.0
- Adviseren Orde van Advocaten t.b.v. het beheer en hosten van Bedrijfssystemen en de Advocatenwebsite

BCC Electronics (Onderdeel KESA Parijs, Frankrijk)
- Adviseren Management BCC Electronics m.b.t. de implementatie van het SAP CRM ICT systeem t.b.v. de Service organisatie en vaststellen van de impact voor de huidige Administratieve Organisatie
- Opstellen van een Businesscase voor de SAP CRM systeemimplementatie
- Procesanalyse van de bestaande BCC organisatie en de impact vaststellen voor de procesinrichting van de organisatie op efficiency en effectiviteit.

Superp Group / Shared Service Center (SSC)
- Changemanager Transitie Huidige naar nieuwe organisatie Shared Service Center (SSC) met doelstelling waarde creatie, kostenreductie en strategische expansie van ICT support activiteiten.
• Proces analyse bestaande performance SSC en initiatie procesoptimalisatie voor afhandeling van RFC’s SAP
• Re-engineeren bestaande processen naar een front end back office inrichting en daarmee substantiele kosten besparing te realiseren in combinatie met een kwaliteitsverbetering van diensten
• Voorbereiding transitie met “Plan reorganisatie en optimalisatie SSC”

Marktonderzoek - Offshoring Opportunities SAP support
- Feasibility studie naar offshoring SAP support en beheer van SAP vanuit Suriname. (Onderzoek deels in Suriname uitgevoerd)
- Businesscase offshoring SAP support Suriname


Periode: December 2006 – Mei 2007
Bedrijf: Nutsbedrijven Zuid Holland (KPN, ENECO, DZH, CAI Westland, Evides,Westland Energie, OASE)
Functie: Projectmanager CombiWerken Zuid Holland (rapporteert aan de Stuurgroep CombiWerken Zuid Holland / )
Werkzaamheden:
- In opdracht van alle nutsbedrijven (Energie, telecom, water en cai) in Zuid Holland uitwerken van een Aviesrapport tot gezamenlijke aanleg van nutsinfrastructuren en aansluitingen in Zuid Holland. De activiteiten betroffen:
• Onderzoeken best practice combi processen (gezamenlijke aanleg van nutsinfra) in verschillende Nederlandse regio’s
• Procesanalyse huidige aanleg diverse nutsinfra (CAI, Telecom, Electra, Gas, Stadsverwarming, Water)
• Initiëren verbeterinitiatieven en proceswijzigingen t.b.v. efficiency en effectiviteit bij gecombineerd aanleg.
• Opstellen Adviesrapport Combibeleid Zuid Holland in samenspraak met Werkgroep CombiWerken Zuid Holland
• Opstellen Kosten – Baten analyse nieuw Combibeleid Zuid Holland
• Analyse Implementeerbaarheid nieuw Combibeleid in Zuid Holland


Periode: Januari 2005 – Mei 2007
Bedrijf: ENECO Energie Corporate
Functie: Black Belt Lean Six Sigma / Changemanager rapporteert aan de Stuurgroep Six Sigma (Divisie Directors en Raad van Bestuur)
Werkzaamheden:
Realiseren veranderingenprojecten binnen de ENECO organisatie gericht op procesoptimalisatie, effectiviteit en kostenbesparingen. De veranderingsprojecten dienen volgens planning en budget gerealiseerd te worden. De projecten hielden de volgende werkzaamheden in:
• Uitvoeren van procesanalyse van de performance van bestaande processen
• Uitvoeren van oorzaak en gevolg analyses
• Initiëren van proces en organisatie verbeteringen of veranderingen
• Wijzigen of opnieuw beschrijven van procesflowcharts met taken verantwoordelijkheden en bevoegdheden
• Inrichten proces KPI’s en PI’s
• Implementatie van nieuwe processen
• Inrichten stuurinformatie t.b.v. het behoudt van de proces / organisatie verbeteringen;
• Opschalen en trainen van management en medewerkers met efficiëntere en effectievere werkmethodiek(en)
• Vaststellen businesscase met te realiseren besparingen
• Opstellen van RFC’s t.b.v. efficiënte en effectieve inrichting van SAP

Plan van Aanpak Materiaalvoorziening Infra -Supply Chain Infra- (Prince2: Projectmanagement aanpak).Uitvoering optimalisatie Projecten Supply Chain Eneco Energie Infra. Besparingsdoelstelling EUR 10,- miljoen.

Plan van Aanpak Materiaalvoorziening CityTec (Prince2:Projectmanagement aanpak). Optimalisatie Project Supply Chain Inkoop & Logistiek.
Besparingsdoelstelling EUR 1,- miljoen.


Periode: Oktober 2002 – Januari 2005
Bedrijf: ENECO Energie Infra
Functie: Teamleider Netten & Aansluitingen (Rapporteert aan het Management district Zuid-Holland Noord)
Werkzaamheden:
- Financieel en operationeel verantwoordelijk voor de aansturing van regioteam (12 projectleiders) Rotterdam, Capelle en omstreken. Werkzaamheden regioteam; realisatie, binnen de gestelde termijn, budget en volgens een vastgestelde kwaliteit, van Energie Infrastructuren en aansluitingen in de disciplines gas, elektra en stadsverwarming.
- Verantwoordelijk voor het opstellen van jaarplannen t.b.v. opdrachtgever Eneco Netbeheer en verantwoordelijk voor een optimale inzet van resources voor realisatie van de jaarplannen.

Periode: Juni 2001 – Oktober 2002
Bedrijf: Ministerie van VROM
Functie: Landelijk Projectmanager Energie a.i. (rapporteert aan de Directeur van de Facilitaire Dienst)
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de realisatie van de Energie-efficiency doelstelling van het Verbeterd Energie-prestentatie Programma 2002-2006 (VEP) van het Ministerie van VROM (Hoofdzetel en departementen).
- Opstellen van een Meerjaren Plan van Aanpak ter uitvoering van Energie efficiency projecten VROM breed.
- Operationeel aansturen van Energiecoördinatoren in de regio’s.
- Initiëren en coördineren van Energie efficiency projecten door de Rijksgebouwendienst (RGD) en externe partijen.
- Participatie in de Collectieve Energie Inkoop Rijkshuisvesting I en II.

Periode: Maart 2000 – Juni 2001
Bedrijf: ENECO Energie / CityTec BV
Functie: Projectmanager a.i. (Rapporteert aan de Directie CityTec)
Werkzaamheden:
- Operationeel en financieel verantwoordelijk voor de realisatie van Openbare Verlichting en Verkeersregelinstallatie projecten regio Midden (locatie Vlaardingen).
- Financiële voortgang rapporteren aan Regiomanager Zuid en Manager Finance.
- Verantwoordelijk voor de operationele aansturing van de werkvoorbereiding vestiging Vlaardingen (6 werkvoorbereiders).
- Uitvoeren de nieuwe procesbeschrijvingen regio Ridderkerk i.v.m. reorganisatie CityTec.
- Opstellen van Exploitatiecontracten Produkt Licht (Levering Energie en onderhoud Openbare Verlichting).
- Coördinator Calculator Openbare aanbestedingen.
- Intern ISO 9001 auditer.

Periode: September 1998 – Maart 2000
Bedrijf: NBM Amstelland / NBM Rail
Functie: Projectleider Innovatie (Rapporteert aan Hoofd Techniek en Ontwikkeling)
Werkzaamheden:
- Het initiëren, implementeren en coördineren van werkplekbeveilgingprojecten voor de Nederlandse railinfra.
- Opstellen kostprijsberekeningen nieuwe werkplekbeveiligingsapparatuur voor de afdeling Verkoop & Marketing.
- Opstellen en toetsen van productspecificaties en verrichten van inkooporders en vaststellen van kaders en normen voor doelmatig beheer van werkplekbeveiligingsapparatuur en -middelen.
- Opstellen en verzorgen van werkinstructies t.b.v. werkmethodieken en onderhouds-procedures van veiligheidsapparatuur.
- Certificering werkplekbeveiligingsapparatuur voor de Nederlandse Railinfra in samenwerking met NS-Railinfrabeheer/SO. Verantwoordelijk voor de afhandeling van WBSO Subsidie (Wet Bevordering Speur en Ontwikkelingswerkzaamheden/ Senter Novem).


Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit : Strategisch Management (afgerond)
Certified Black Belt Lean Six Sigma, Atos Origin (afgerond)
Middle Management voor Hogeropgeleiden, ISBW (afgerond)
Technische Natuurkunde, TH Rijswijk (afgerond)
VWO economie, Miranda College (afgerond)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lijnmanagement
Project en programmamanagement
Verandermanagement
Black Lean Six Sigma procesoptimalisatie
Inrichting Stuurinformatie (KPI's en PI's)
Business Process Redesign
Opstellen Business Cases
Informatiemanagement
Procesanalyse
Strategisch management

Procesbeschrijven

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Spreken uitstekend
Schrijven uitstekend

Engels
Spreken goed
Schrijven goed

Spaans
Spreken matig
Schrijven goed

Overig

Cursus en trainingen:
VCA VOL - Safety Checklist in Contracting and Sub contracting (VOL = for executives)
Bedrijfsinstructie Electrische Installaties- Operational management of Electrical Installations
RVW - Rules of Safety working on Rail Infrastructures
MiniTab
Prince2 Foundation (gevolgd)
SMART methodiek

Automatiseringskennis:
SAP-R3 SRM modules PS / MM
SAP- R2 module PS (Projects)
MS Office, Powerpoint, MS Projects, MS Visio
BiSL methodiek – workshop Yacht ZZP’er bijeenkomst



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :