Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bedrijfskundige Marketing Manager

Bedrijfskundige Marketing Manager

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING

01-2006 t/m 09-2006
Hotels.nl BV – Groningen
Interim Marketing & Communicatie Director

• Marketing communicatieplan ontwikkeld en uitgevoerd om de naamsbekendheid en aantal boekingen substantieel te laten stijgen op de Nederlandse markt.
• Creatief communicatie concept ontwikkeld en uit laten werken door reclameburo. Verantwoordelijk voor inkoop media, planning en uitvoer van gehele campagne. Tevens verantwoordelijk voor Online advertising en zoekmachine marketing en optimalisatie zoals: organic search, Add-words etc. E-mailingen ontwikkeld.
• Succesvolle PR campagne en beleid ontwikkeld en doorgevoerd ten behoeve van diverse stakeholders.
• Naast bovengenoemde projecten was ik verantwoordelijk voor de algehele leiding en operatie van de organisatie. Het dagelijks leidinggeven aan een team van 32 medewerkers, professionaliseren en structureren van de diverse afdelingen en organisatie. Invoeren van processen en procedures. Coachen en begeleiden van medewerkers.

12-2006
NBTC (Nederlands Buro voor Toerisme en Conventies) – Keulen, Duitsland
Interim Marketing & Communicatie Manager B2C

• Interim opdracht wegens vervanging van Marketing manager. Dagelijks leidinggeven aan marketing afdeling en callcenter. Opstarten en ontwikkelen van communicatie middelen ten behoeve van promotie, van het product “Holland”. Door ontwikkelen, adviseren en optimaliseren van DM campagne en planning, waaronder optimalisatie van het “Holland-Magazine”. PR beleid en campagne ontwikkeld en ingevoerd, met als doel free publicity voor het “Holland” product, inclusief persreizen etc.

2003-2005
Landal GreenParks GmbH - Saarburg, Duitsland
(Cendant’s Hospitality Services; VRG Europe)
Marketing Manager Middden Europa (Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland)

• Verantwoordelijk voor marketing promotie en product ontwikkeling van het Landal product in de midden Europa. Ontwikkelen en uitvoeren/ managen van strategisch marketingplan inclusief plannen voor distrisbutie, product ontwikkeling, promotie en communicatie. Lid Duits managementteam.
• Leidinggeven, coachen en managen van vaste en multidisciplinaire project teams van diverse marketing specialisten en afdelingen zoals DM, Traffic, PR, On-line, Database marketing, Sales, IT en Callcenter. Direct: 25 medewerkers. Indirect: 195 medewerkers van marketing support, businessline en parken.
• Verantwoordelijk voor jaarlijks marketing budget, planning en strategie.
• Diverse projecten succesvol ontwikkeld, geimplementeerd en gemanaged, zowel creatief, technisch als inhoudelijk.

05-2003 t/m 09-2003
Hijum Group - Velsen-Noord
Interim Manager/ Consultant ICT & Marketing

• Tijdelijk Project als Interim manager ICT & Marketing bij een Europees Handelsbedrijf in boren en snijgereedschappen. Verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een meerjarig strategisch ICT & marketing beleidsplan. (E-business, online sales.) Creeëren van voorwaarden en kaders voor de uitvoer van het ICT beleidsplan. Tevens verantwoordelijk voor het op korte termijn verbeteren van de huidige ICT infrastructuur en dienstverlening; opleiden van gebruikers, verhogen van de ICT beschikbaarheid en huidige informatie behoefte invullen.

2002-2003
Wortell System Integration & Services BV – Haarlem
Business Unit Manager

• Verantwoordelijk voor het opzetten, uitbouwen en managen van de Business Unit “System Integration & Services” na een reorganisatie en strategie wijziging. Taken: Business development, Product-development, beleidsmatige (Strategische) ICT advisering aan klant organisaties, omzet en budget verantwoordelijk, projectplanning en management.
• Ontwikkelen van ICT beleidsplannen voor en adviseren van klanten over de inzet en bijdrage van ICT middelen. Opzetten, onderhandelen en uitwerken van RFP’s, RFC’s en contracten (Service Level Agreements) met klanten.
• Schrijven van Businessplan inclusief begrotingen en doelstellingen.
• Interpreteren van markt analyses en vertalen naar sales, marketing en product management plannen en acties.
• Coachen en managen van ruim 20 ICT engineers en projectleiders.

2001-2002
Wortell Holding BV – Haarlem
Marketing & Sales Manager

• Managed Services (Outsourcing van beheer en onderhoud van IT omgevingen voor middelgrote organisaties conform vooraf vastgestelde service levels) ontwikkeld en ingevoerd als lange termijn strategie (product en dienstverlening) voor de organisatie. (Focus wat betreft product en dienstverlening.)
• Marketing middelen, productsheets, folders, nieuwe website, incl. verbeterde content en contact mogelijkheden klanten, ontwikkeld. Sterk regionaal campagne gevoerd, door middel van DM mailingen en productpresentaties.
• Verantwoordelijk voor Key-accounts van Wortell zoals Heineken International BV, RCA Amsterdam, Artis, Grontmij, Boer & Croon, diverse gemeenten, ziekenhuizen en non-profit instellingen zoals Stichting jeugd en Gezin, Noorderkwartier en Rijkswaterstaat.
• Leidinggeven en verantwoordlijk voor 2 accountmanagers en 2 inside sales medewerkers.

2000-2001
Wortell Holding BV – Haarlem
Salesmanager (Consultive selling en project management)

• Focus op Key-account-management en New Business Development.
• Verkopen van en adviseren over complexe ICT infrastructuur en E-Business oplossingen o.a. HRM corner.
• Als project/ Salesmanager veantwoordelijk voor managen van gehele project i.s.m. met team van technici en specialisten, van voorstel tot imlementatie, oplevering , kwaliteitscontrole en account management. Resultaat verantwoordelijk voor inzet van mensen, middelen en ROI.
• Projecten uitgevoerd voor o.a. de Publicis: verhuizing en implementatie nieuwe nweterk infrastructuur naar nieuw kantoor in Amstelveen. Tros: softwareontwikkeling, NPS, Boer & Croon, diverse middelgrote gemeenten, Rijkswaterstaat, OLVG, AMC, Telegraaf en VISA Card.

1999-2000
Wortell Holding BV – Haarlem
Accountmanager

• Verkopen, begeleiden en managen van ICT projecten en diensten zoals onderhoud en beheer, infrastructuur implementaties, E-Business software ontwikkeling, Database development enz.
• Schrijven van ICT voorstellen en plan van aanpak, kosten begrotingen en projectplannen in overleg en samenwerking met project/ sales management.
• Afhandelen en afronden van projecten en ICT dienstverlening door kwaliteitscontrole, evalutie en eindrapportage inclusief kosten verantwoording.
• Adviseren van klanten met betrekking tot ICT oplossingen aan de hand van Business case waarin helder omschreven de probleemstelling, de oplossing, doelstellingen, risico’s, kosten, resultaat en voorwaarden.

1996-1999
De Merel CV - Den Burg
Food & Beverage Manager

• Verantwoordelijke voor totale Food en Beverage inkoop en logistiek.
• Contract en inkoop onderhandelingen voeren met leveranciers
• Voorraad order systeem ontwikkeld t.b.v. geautomatiseerd bestelproces.
• Plannen, coachen en begeleiden van medewerkers.
• Verantwoordelijk voor invulling en uitvoer van persooneelsbeleid.

1994-1995
Diverse Hotels, Congresscenter en Restaurants - Texel
Diverse functies: Assistant Manager, Chef-kok

1992-1994
Koninklijke Marechaussee - Apeldoorn, Wezep
Wachtmeester: Manager Planning & Staffing

• Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, opzetten en managenen van een centrale staf organisatie die zich bezig houdt met planning en inzet van het 101e BatKMar.
• Centraal coördineren, plannen en communiceren van inzet van KMar eenheden ten behoeve van andere militaire onderdelen.
• Opzetten en ontwikkelen van een logistiek plannings IT systeem.
• Analyseren en evalueren van projecten, voortgang en waar nodig adviseren over bijsturing en te ondernemen acties

1991-1992
Diverse F & B functions - De Koog
Diverse functies: Sous-Chef, kok, medewerker bediening


Opleiding interimmanager

OPLEIDING

2000-2002
Universiteit Nyenrode - Breukelen: Bedrijfskunde
- Human Resource management
- Financial management & accounting
- Strategie
- Marketing & Sales
- ICT
- Logistiek

1999-2000
Hoge school Haarlem - Haarlem: Marketing & Sales Master class (NIMA B niveau)

1994-1997
SVH - Zoetermeer: Management programma Hotel en Toerisme
- Human Resource management
- Food & Beverage management
- Hotel management
- Service management

1992
Koninklijke Marechaussee – Apeldoorn: ROEK EsKMar (Reserve Officier en Kader)

1989-1991
Christelijke scholengemeenschap de Klinck - Groningen: MBO-MK

1985-1989
Christelijke scholengemeenschap Vincent van Gogh - Assen: MAVO-D
- Nederlands
- Engels
- Duits
- Economie
- Aardrijkskunde
- Geschiedenis

TRAINING
2004 & 2005 HMP: Management executive training
2001 IT Service Delivery & Support (ITIL)
2000 Prince II: project management
2000 Functionerings –en beoordelinsgesprekken
2000 HRM: IT - recruitment
1999 Microsoft Certified System Engineer
1999 ITIL (IT Infrastructure Library)
1998 Social Hygiene
1998 Bedrijfshulpverlening
1998 Kwaliteitscontrole in dienstverlening
1990 Bedrijfseconomie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PERSOONLIJKE COMPETENTIES & VAARDIGHEDEN
- Analytisch en scherp
- Communicatief en open minded
- Oplossingsgericht denken en handelen
- Verantwoordelijkheidsgevoel en moraal
- Creatief en out of the box
- Empatisch en coachend
- Stellen en behalen van realistische doelen


Talenkennis interimmanager

TALENKENNIS
- Nederlands: moedertaal
- Engels: goed
- Duits: zeer goed


Overig

FUNCTIONELE IT KENNIS & ERVARING
- Cisco Routing, Switching/ Fire walling.
- Netwerk en systeem infrastructuur, design en management
- Microsoft Back-end solutions: SMS/ MOM/ SQL/ ISA/ Exchange
- GDS systems (Galileo; Cets, Amadeus; Vista/ Start. Sabre; Merlin)
- ERP systems; Navision, Jeeves, SAP (Basics), Axapta
- IT Service management
- Software en database development
- Business Intelligence: CRM
- E-Business; booking engines
- Search Engine technologiën


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :