Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Loopbaan

2007 – heden: zelfstandig project- en interimmanager
Focus op verbeterings- en veranderingsprojecten in complexe organisaties; strategisch en tactisch niveau. Vakgebieden onder andere documentmanagement in meest brede zin, drukwerkinkoop, print en mail.
Vraagstukken betreffen formuleren en in praktijk brengen van strategie (ontwikkeling en implementatie) en organisatieveranderingen en -aanpassingen.
Opdrachtgevers onder andere:
• ANWB,
• Cargill,
• Thieme Grafimedia groep / Den Haag media groep,
• Gemeente Zoetermeer Facilitair Bedrijf,
• Politie Haaglanden Facilitair Bedrijf,
• SNS REAAL.

2007 – juni 2008: Authentiek Leiderschap, partner, coach
Het bureau richt zich op het coachen van individuen, groepen en bedrijven teneinde deze succesvol te laten opereren. Activiteiten: coaching, cultuurtrajecten, begeleiding van teams en groepen. Opdrachtgevers onder andere:
• Politie Flevoland,
• Kobalt,
• Gemeente Rotterdam,
• SNS REAAL.

2000 - 2007 Phaff & Partners, partner, consultant
Partner bij Phaff en Partners te Maarssenbroek; consultant en projectmanager.
Markt: corporate omgeving (banken, verzekeraars, overheden, universiteiten); communicatie industrie, grote grafimedia ondernemingen.
Dienstverlening: advisering, project- en interim management.
Vakgebieden: strategie, management, organisatie, technologie en innovatie, marketing en verkoop.
Specialisatie: documentmanagement organisatie en processen.
Projecten onder andere:
• Interim hoofd drukwerkinkoop; reorganisatie drukwerkinkoop en logistieke processen REAAL Verzekeringen.
• Projectleider outsourcing logistieke dienstverlening voor de SNS REAAL Groep.
• Ontwikkelen en invoeren van archiefstrategie en -normen; uitvoering archiefoptimalisatie- projecten voor REAAL Verzekeringen en SNS Bank.
• Ontwikkelen en implementeren archiefbeleid voor alle onderdelen van ING Nederland.
• Interim leidinggeven aan afdeling Document Management binnen een groot verzekeringsbedrijf (archief, post, repro en drukwerkinkoop).
• Ontwikkelen strategie met betrekking tot back office organisatie; Implementatie van centraal digitaliseren van binnenkomende post back offices.
• Outsourcing van outputproductie en –verwerking voor REAAL Verzekeringen.

1998-2000 Koninklijke Kampert en Helm Rotaform B.V., directeur
Als directeur van de business unit Formulieren (formulierendrukkerij) eindverantwoordelijk voor alle aspecten van de bedrijfsvoering. Unit omvatte ca. 110 medewerkers, exclusief staf (F&C, administratie, P&O, TQM).

1996-1998 Management B.V
Advies, project- en interim-management, opleiding en training, met name gericht op de media markt.
Projecten voor onder andere:
• Shell Research and Technology Services (RTS) te Rijswijk: High Performance Teams;
• SDC Rijswijk: opbouwen marketing afdeling en samenwerking met Phoenix;
• Joh. Enschedé: opstellen ontwikkelingsplan;
• Hogeschool West Brabant te Tilburg: docent organisatie en productie;
• PZC te Vlissingen: het leidinggeven aan een omvangrijk reorganisatieproject;
• EPH Holding te Leeuwarden: formuleren groepsstrategie en uitvoeren acquisitieonderzoek bij diverse bedrijven binnen en buiten Nederland.

1995-1996 Den Haag Offset te Rijswijk, directeur
Verantwoordelijk voor alle facetten aangaande het grafische bedrijf (ruim 85 medewerkers) en de ontwikkeling van nieuwe markten en producten/diensten.

1985-1995 GEA Adviesgroep, organisatie adviseur
Senior adviseur en projectmanager binnen de grafimedia branche.
Projecten voor onder andere:
• Wehkamp Zwolle,
• PZC Vlissingen,
• Tijl Zwolle,
• LPF Leeuwarden (verpakkingsproducent),
• Grafigroep,
• Joh. Enschedé Security Cards en Documents,
• Enschedé/Sdu.

1982-1985 Bron’s Plastificeerinrichting te Valkenburg (Z.H.), bedrijfsleider

1980-1982 Samsom Sijthoff Grafische Bedrijven te Alphen aan den Rijn, planner


Opleiding interimmanager

Opleidingen
• 1976: Atheneum B (diploma)
• 1977-1980:Grafische MTS (diploma),
• 1985-1986: opleiding VOA 1 en VOA 2: bedrijfskundig analist (diploma),
• 1987-1988: deeltijd bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam (certificaten),
• 1990-1992: hogere bedrijfskunde aan het Instituut voor Bedrijfskundige Opleidingen (IBO) te Zeist (diploma),
• vanaf 1992 lid van “IBO-permanent” (regelmatige werkcolleges op het IBO; bestemd voor directieleden en hoger management) ,
• Electronic Document Profesional (EDP), benoemd door XPlor International, USA, 2005,
• daarnaast veel diverse, korte opleidingen en trainingen op uiteenlopende terreinen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke kenmerken en stijl
Mijn manier van werken is gestoeld op serieuze betrokkenheid bij de opdrachtgever en bij zijn doelstellingen. Mijn waarden zijn enthousiasme, betrokkenheid, verantwoordelijkheid, humor, hard werken en mensgerichtheid. Ik adviseer, ondersteun, organiseer en manage.
Voor mij is management synoniem aan het omgaan met dilemma’s. Ik heb ervaring genoeg om binnen deze dilemma’s de juiste positie te kiezen, rekening houdend met de belangen van de spelers en de wensen en eisen vanuit het speelveld.
Ik ben van nature nieuwsgierig genoeg om mijn relatieve onbevangenheid te laten meespreken in de beoordeling van mijn omgeving. Gelukkig: ik leer nog elke dag.

Vaardigheden
Ik beschik over de volgende vaardigheden:
• strategisch en creatief denken in uiteenlopende situaties,
• vertalen van strategie naar concrete actie,
• doelgerichte projectmanager van zware projecten,
• ervaren interimmanager in complexe situaties,
• effectieve people manager en coach.


Talenkennis interimmanager

Duits en Engels in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :