Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project Manager / Programma Manager/Interim Manager

Project Manager / Programma Manager/Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Projectleider
Opdracht/ projectBeslisdocument Gegevensbeheer Business Support Desk.
Analyse wijze van gegevensbeheer en het opstellen van een beslisdocument gegevensbeheer in het kader van nieuw service management systeem.

Coach
Implementatie nieuw service management systeem Business Support Desk.
Coachen medewerkers gebruik nieuw service management systeem en het opstellen van handleidingen.

Projectleider
Implementatie nieuwe dienst Business Support Desk
Implementatie (proces en werkafspraken) van Pilot dienst binnen de service organisaties van KPN.

Projectleider
Opstellen handleiding projectmanagement.
Voor eigen projectorganisatie de processen en verantwoordelijkheden inzichtelijk gemaakt ten behoeve van interne klanten.

Projectleider/adviseur
Opstellen Plannen van Aanpak
Voor MKB bedrijf opstellen van Plan van Aanpak voor uitvoering project woningbouw.

Project Manager
Implementatie Core Data netwerk KPN Orange Brussel (fase 2).
Verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe data netwerk bij KPN Orange in Brussel. Dit houdt in het samenstellen van projectteam, projectoverleg met klant, aansturing van externe leveranciers en interne monteur teams in projectmatige vorm, opstellen van plannen en rapportages.Bijzonderheden: netwerk is reeds operationeel, project zit in escalatietraject, formele processen en communicatie.

Project Manager
Implementatie pilot netwerk AEX.
Verantwoordelijk voor de implementatie van pilot netwerk AEX inclusief contracten en service. Dit houdt in het samenstellen van het projectteam, voeren van projectoverleg met klant, aansturing van externe leveranciers en interne monteur en service teams, opstellen van plannen en rapportages, review van contracten.Bijzonderheden: nieuwe KPN dienst, ontbreken van klantcontract en serviceafspraken, geen bestaande inkoop relaties met leveranciers.


Interim Manager
Management en op orde brengen van service organisatie binnen VOF.
Verantwoordelijk voor tijdelijk management (hiërarchisch en business verantwoordelijk).Service organisatie presteert slecht. Klanten en medewerkers ontevreden. Daarnaast financiële chaos.
Activiteiten:
- analyse problemen en opstellen van quick wins
- uitwerken en implementatie nieuwe structuur, processen (basis ITIL) en werkinstructies
- motivatie en aansturing personeel (plm. 30 man)
- opstellen van targets en beoordelingen en voeren van gesprekken
- financiële analyse (business case)
- reductie kosten
- reductie extern personeel, vervanging door intern personeel (voeren van sollicitatiegesprekken)
- aansturing externe partner/ leverancier; opstellen van afspraken
- opstellen nieuwe inkoopafspraken
- afronding implementatie nieuw service management systeem, inclusief facturatie en rapportages
- klantoverleggen
- new business en projecten

Programma Manager
Programma Manager voor top corporate klanten binnen Integrated Solutions.
Business verantwoordelijk voor 3-tal corporate (contractwaarden 10 mio euro plus) klanten in matrix organisatie. Verantwoordelijk voor bestaand contract, bid traject nieuw contract, omzet (groei) en profit en loss (EBITDA), new business, projecten, klanttevredenheid, facturatie en DBO.Programma team ingericht conform ITIL. Programma Manager opereert als eindverantwoordelijke. Team bestaat uit Service Level manager, account manager, consultants (sales en technisch) en beheerders. Activiteiten Programma Manager:
· strategisch overleg klant
· opstellen business case (s)
· aansturing in en externe leveranciers, operations· aansturing programma team
· aansturing facturatie
· escalatiepunt intern en extern
· aansturing projecten
· doorvoeren verbeteringen tbv score klanttevredenheid
· maandelijkse financiële rapportage aan management tbv Management Letter.

Programma Manager B
Besturing sourcing traject corporate klant
- Kosten onderzoek
- Opstellen planning
- Besturing klant en omgeving
- Inrichting servicedesk
- Opstellen contractstukken








Opleiding interimmanager

1991-1996 Rijksuniversiteit Groningen Ondernemingsrecht en Privaatrecht
1995 University of Texas, Austin, USA
Semester en scriptie
1989-1991 VWO Andreas College, Drachten
1984-1989 HAVO Andreas College, Drachten
1983-1984 Junior High, Florida, USA

Cursussen

Tijdvak
1998 ITIL Essentials Pink Elephant
1998 Probaat 1 (projectmatig werken voor projectleiders) KPN Telecom
1999 Probaat 2 (projectmanagement) KPN Telecom
1999 Sociaal communicatieve vaardigheden projectmanagement KPN Telecom
2000 Presentatietechniek Boertien en Partners
2000 ICT voor niet ICT KPN Telecom
2001 Strategisch adviseren ITIL Pink Elephant
2001 Silicon Valley Business Tour (SF, USA), Strategische verkenning dienstverlening Talent Development Program, KPN Telecom
2002 Financials for non financials KPN Telecom



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Generalist die zich in elke nieuwe materie en in nieuwe omgeving kan verdiepen.
Management skills
Creatief denkend
Kan goed plannen op papier zetten
Ondernemend
Bedrijfskundig inzicht


Talenkennis interimmanager

Engels
Nederlands


Overig

Van oorsprong afgestudeerd jurist. Kan dus ook goed in juridische omgeving werken.
Perfecte beheersing Engels vanwege verblijf Amerika.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :