Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

· Ondersteunen van een Business Support afdeling van een Bank (2003-heden)
Organisatie: een afdeling die verantwoordelijk is voor het beheren van applicaties binnen de beleggingsunit van een bank
Aanleiding voor de opdracht: door het reduceren van de capaciteit op de afdeling is de druk om efficiënter te gaan werken vergroot. Het reduceren van verspillingen, verkorten van doorlooptijden en beter anticiperen op de wensen van interne klanten zijn centrale thema’s geworden.
Doelstellingen: het verbeteren van de planning van activiteiten, reduceren van verspillingen, verkorten van doorlooptijden, pro-actieve manier van werken ontwikkelen en implementeren
Opdrachtgever: Manager Business Support
Rol: adviseur
Verantwoordelijkheid: het adviseren over de manier van werken, inrichten van processen, het invoeren van een planningssystematiek, het ondersteunen van de medewerkers bij het reduceren van verspillingen en verkorten van de doorlooptijden.

· Het ondersteunen van een algemeen directeur (2003-heden)
Organisatie: een onderneming die een strategische heroriëntatie ondergaat op initiatief van directie en aandeelhouders.
Aanleiding van de opdracht: door de strategische heroriëntatie komt de organisatie plotseling in een snel en onbekend vaarwater. De algemeen directeur wil ondersteun worden tijdens dit proces door een externe adviseur
Doelstelling: het procesmatig en inhoudelijk begeleiden van de algemeen directeur tijdens het transformatieproces.
Opdrachtgever: de algemeen directeur
Rol: sparring partner voor de algemeen directeur
Verantwoordelijkheid: het geven van feedback op het functioneren van de manager, het aandragen van oplossingen voor problemen, het sparren over richting en inrichting tijdens de transformatie

· Opzetten van een onderneming (2003-heden)
Organisatie: een jonge onderneming met als activiteit het leveren van diensten gericht op verifiëren van gegevens op cv’s
Aanleiding voor de opdracht: het laten opstarten van de onderneming van een startup manager
Doelstellingen: het opstellen van een revenumodel en een businessplan,
het verkrijgen van naamsbekendheid, het opzetten van een direct en indirect verkoopkanaal, het verkopen van de dienstverlening, het inrichten van de uit te voeren processen en procedures.
Opdrachtgever: een groep investeerders
Rol: interim general manager (startup)
Verantwoordelijkheid: het richten en inrichten van de onderneming

· Het ondersteunen van een manager sector klantcontacten (2003-heden)
Organisatie: de afdeling klantcontacten van een waterleidingbedrijf
Aanleiding voor de opdracht: door het wisselen van sector heeft de manager behoefte aan een sparringpartner om bepaalde onzekerheden met betrekking tot zijn functioneren te reduceren
Doelstellingen: het in zijn kracht zetten van de manager, het verbeteren van zijn sector en het sturen van de manager bij het oplossen van problemen en het nemen van besluiten
Opdrachtgever: de manager sector klantcontacten
Rol: sparringpartner voor de manager
Verantwoordelijkheid: het geven van feedback op het functioneren van de manager, het aandragen van oplossingen voor problemen, het sparren over richting en inrichting van zijn sector.

· Het begeleiden van een vijftal jonge ondernemers (2003-heden)
Organisatie: een franchiseachtige organisatie welke chauffeursdiensten leveren.
Aanleiding voor de opdracht: de wil om een status quo situatie met betrekking tot de mogelijke samenwerking te doorbreken
Doelstelling: het bepalen van het ambitieniveau en de rol van de individuele ondernemers, de mogelijkheden van samenwerking, de breedte en diepte van samenwerking, het opstellen van een samenwerkingsroadmap
Opdrachtgever: de gezamenlijke ondernemers
Rol: adviseur van de ondernemers
Verantwoordelijkheid: het arrangeren en faciliteren van één of meerdere sessies om de mogelijkheden van samenwerken te onderzoeken

· Het coachen van een aandeelhouder van een familiebedrijf (2002- 2003)
Organisatie: een familiebedrijf actief in de metaalbranche
Aanleiding voor de opdracht: een status-quo situatie door een 50%-50% verdeling van het aandelenkapitaal en een slecht functionerende onderneming en management
Doelstelling: het zijn van een klankboord voor de aandeelhouder en het aandragen van oplossingen en argumenten om de situatie te doorbreken.
Opdrachtgever: de aandeelhouder
Rol: sparringpartner voor de aandeelhouder
Verantwoordelijkheid: het doorbreken van de status quo

· Adviseur van een handelsonderneming FMCG (2002)
Organisatie: een handelsorganisatie actief in de voedingsmiddelen
Aanleiding voor de opdracht: een professionalisering van de processen en besturing naar aanleiding van explosieve groei
Doelstelling: het verbeteren van de processen en besturing aangaande het primaire proces (Marketing & Sales, Logistiek, Productdevelopment) om de efficiency en effectiviteit van de onderneming te vergroten en af te stemmen op de eisen van de klant
Opdrachtgever: de adjunct-directeur financiën en logistiek
Rol: adviseur van de directie en het middenmanagement
Verantwoordelijkheid: het ondersteunen van de managers bij het verbeteren van de processen en besturing. Het faciliteren van het proces om de organisatie te professionaliseren.

· Interim manager corporate development websitebouwer (2001-2002)
Organisatie: een websitebouwer die websites bouwt volgens een geïndustrialiseerd proces
Aanleiding voor de opdracht: het oprichten, richten en inrichten van een organisatie gericht op volume en explosieve groei
Doelstelling: het inrichten van de productie-, sales-, hrm- en productdevelopmentprocessen (procesmatig), het opstellen van het businessplan en prijspolitiek, problemsolving en trouble shooting, opzetten en vormgeven aan externe relaties.
Opdrachtgever: een groep investeerders
Rol: interim manager in het managementteam
Verantwoordelijkheid: het ontwikkelen van de organisatie door een verschillende rol te spelen in de verschillende ontwikkelingsstadia, lid van het managementteam.

· Interim manager bedrijfsbureau Waterleidingmaatschappij (2000-2001)
Organisatie: de afdeling distributie van een waterleidingbedrijf
Aanleiding voor de opdracht: het opstarten van een nieuwe afdeling binnen de afdeling distributie
Doelstelling: het opzetten van een volwaardige afdeling qua bezetting, activiteiten & taakstelling, positie binnen de organisatie, processen en besturing. Kerntaken van het bedrijfsbureau waren capaciteitsplanning, verstrekken van management informatie, onderzoek en innovatie, leidingnetberekeningen, voorbereiding voor beleid en project ondersteuning regio’s.
Opdrachtgever: de manager distributie
Rol: interim manager
Verantwoordelijkheid: het opzetten en inrichten van de afdeling en het ondersteunen van de nieuwe manager van de afdeling, lid van het managementteam.

· Adviseur overname bedrijfsonderdeel België (2000)
Organisatie: onderdeel van een internationale producent en assembleur (telecom, automotive, electronics, household en personal care)
Aanleiding voor de opdracht: de overname van een bedrijfsonderdeel (spuitgieten) van een multinational
Doelstelling: het behartigen van de belangen van de kopende partij gedurende de overname en ontvlechting van een bedrijfsonderdeel. Het opstellen van een integratieplan.
Opdrachtgever: directie van de kopende partij
Rol: adviseur
Verantwoordelijkheid: het bewaken van de voortgang van de activiteiten van de verkopende partij aangaande de activiteiten om het onderdeel te verkopen en ontvlechten. Daarnaast is een implementatieplan opgeleverd om het aangekochte bedrijfsonderdeel de integreren, in de organisatie van de kopende partij.

· Interim manager ‘Running Business’ spuitgietfabriek (2000)
Organisatie: spuitgietfabriek, onderdeel van een Nederlandse multinational
Aanleiding voor de opdracht: het vertrek van de manager Running Business
Doelstelling: het managen van de afdelingen inkoop, productie, logistiek, reparatie en onderhoud, procesengineering&kwaliteit, verbeteren van de kwaliteit, realiseren van fabrieksdoelstellingen, het verbeteren van de moraal en het verbeteren van de organisatie
Opdrachtgever: de plantmanager
Rol: interim manager
Verantwoordelijkheid: de goederenstroom, de kwaliteit, de mensen en bemensing, het realiseren van verbeteringen, lid van het management.


· Adviseur spuitgietfabriek (1999-2000)
Het verbeteren van de operationele resultaten door het ontwikkelen van een operationeel systeem ontwikkeld, performance indicatoren gedefinieerd, processen verbeterd, TVB vastgelegd, kwaliteitverbeterprogramma’s opgestart en de interne organisatie aangepast. Het coachen van de leidinggevenden was een integraal onderdeel van deze opdracht.

· Trainer Manufacturing Excellence bij kopieerfabrikant (1999)
Het verzorgen van de leergang Manufacturing Excellence

· Adviseur armaturen fabriek Duitsland (1998-1999)
Het definiëren en invoeren van een make to order concept. Het introduceren en invoeren van shopfloor management. Het coachen van de leidinggevenden was een integraal onderdeel van deze opdracht.

· Adviseur hightech researchcentrum (1998)
Het definiëren van een productstrategie en het verrichten van een haalbaarheidsstudie naar een nieuwe technologie.

· Adviseur bij elektronica concern (1998)
Het opstellen van een technologieroadmap voor een veelvoud van technologieën, in een veelvoud van markten voor meerdere applicaties.

· Adviseur bij telecom onderneming (1998)
Het verrichten van een onderzoek naar de aanwezige en benodigde competenties in het kader van een outsourcing vraagstuk

· Adviseur tijdens een alliantievorming (1997)
Het adviseren van een drietal onderneming tijdens de voorbereiding op hun mogelijke samenwerking.

· Adviseur van armaturen fabriek (1997)
Het definiëren en invoeren van een make to order concept en het opstarten en begeleiden van een groot aantal mini-companies

· Adviseur afvalverwerkingsinstallatie (1997)
Het verrichten van een onderzoek naar mogelijke scenario’s die de strategie van de afvalverwerkingsinstallatie konden beïnvloeden. Tevens behoorde de functie van interim directie secretaris tot de verantwoordelijkheden.

· Adviseur FMCG onderneming (1996)
Het analyseren en verbeteren van een samenwerkingsverband op het gebied van productontwikkeling tussen twee onderneming en een van hun leveranciers.

· Adviseur tankoverslag onderneming (1996)
Het analyseren en verbeteren van een samenwerkingsverband tussen de onderneming en één van haar leveranciers op het gebied van productontwikkeling.


Opleiding interimmanager

UT Technische Bedrijfskunde; organisatie en innovatie (Ir.), september 1996 afgestudeerd. Specialisatie productie management en logistiek

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren manager die alle bedrijfsaspecten beheerst met de nadruk op de disciplines marketing, verkoop, productie en logistiek. Kan zowel op strategisch als op operationeel niveau functioneren. Weet door een brede ervaring in verschillende sectoren creatief en innovatief problemen op te lossen. Is inventief en weet in korte tijd een eigen visie te bouwen en deze uit te dragen. Heeft een expliciete visie op strategievorming en -uitvoering en verandermanagement. Werkt klant-, proces- en mensgericht. Gespecialiseerd in het verbeteren en vernieuwen van organisaties en het (op)bouwen van daadkrachtige en resultaatgerichte organisaties. Weet de interne en externe belangen van de organisatie in balans te houden. Vermogen zich snel inhoudelijk en procesmatig in te werken en vertrouwen te winnen.
‘Hands on’ mentaliteit met oog voor details en een zowel conceptuele als pragmatische wijze van werken. Streeft continue naar het verbeteren van de organisatie en het beter anticiperen op veranderingen in de omgeving.
Representatieve persoonlijkheid, die goede communicatieve en sociale vaardigheden combineert met een opgewekt en enthousiast karakter. Grote mate van zelfwerkzaamheid en doorzettingsvermogen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed
Duits goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :