Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

management

management

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:
2007 tot heden.
Tot voor kort was ik actief in een holding met meerdere vestigingen en een breed gamma aan merken. Rendementen staan onder druk. Op aandringen van de huisbankier was het mijn opdracht, om via een strategische heroriëntatie op de merken, de vestigingen en de invoering van een ander besturingsmodel, het bedrijf op een renderende koers te zetten.

Automatisering: Organiseren van de BackOffice van een automatiseringsclub die de afgelopen jaren een enorme omzetgroei heeft meegemaakt naar € 1 Miljard.

Financiering: Opstellen van een samenwerkingsmodel voor 7 voormalige franchisenemers van Credion.

Leasing: Waarneming wegens ziekte van het management.

Periode 2006-2007
In de periode 06-07 was ik als interim directeur actief in een binnen de Louwman organisatie. Dit bedrijf heeft meerdere vestigingen en realiseerde alleen maar verliezen, had inmiddels een fors negatief eigen vermogen. Na mijn aanwezigheid realiseert deze onderneming in de exploitatie zwarte cijfers.
Accenten van aanpak:
• Organisatie en marktdiagnose
• Formulering plan voor korte en lange termijn, zwaar accent op prijsstelling gebruikte auto’s, assortiment, communicatie, promotie en marktbewerking.
• Tactisch plan geformuleerd
• Optimaliseren administratieve informatievoorziening
• Invoering volumebeleid
• Versterken van organisatie op spilfuncties

Periode 2004-2006
In deze jaren ben ik achtereen volgens actief geweest als interim directeur in een bedrijf in Emmen en later in Veghel. Doelstelling daar was: saneren en structureren van de organisatie ten einde het verkoop klaar te maken.
Resultaat:
• Versterken van interne organisatie
• Korte termijn plan om operationele resultaten op korte termijn te versterken.
• Procesoptimalisatie en kostenreductie

Directeur (DGP 2001-2004)
DGP is een houdstermaatschappij van dealerbedrijven(12), schade herstelbedrijven(6) en een aantal leasemaatschappijen. Sinds medio 2001 verantwoordelijk voor aansturing, speciale opdracht meer synergie te bewerkstelligen.
Resultaat:
• Strategisch plan geformuleerd.
• Tactisch plan geformuleerd en uitwerking gestart.
• Nieuwe positionering van de groep t.o.v. de importeurs en franchisenemers ontwikkeld.
• Verantwoordelijk voor de operationele aansturing.
• Nieuwe retailconcepten ingevoerd.

Interim directeur Autocenter Heijendaal (vanaf 1998-2001).
Het integreren van 3 bestaande dealeractiviteiten in een activiteit binnen Heijendaal. Verantwoordelijk voor de operationele aansturing van een succesvolle integratie.
Resultaat:
• Volledige integratie van 3 dealerbedrijven, de organisatie en de diverse activiteiten.
• Goed rendement, operationele resultaten verder uitgebouwd.
• Nieuw structuur neergezet en merkenscheiding doorgevoerd
• Het bedrijf in de markt een nieuwe positionering en identiteit gegeven.

Directeur van Pon Dealer B.V., ASCA B.V. (1991 tot medio 1999).
Structureel gezond maken van Pon Dealer. Middels o.a. het opzetten van een volwaardig schadeherstel activiteit en leasing. En de exploitatie van een volwaardig pompstation vormen naast de volumegroei een belangrijke bijdrage tot een structureel gezonde bedrijfsvoering. Belangrijk zijn een degelijk occasionbeleid, kostenbeheersing en een duidelijk beleid om tegelijkertijd procesoptimalisatie te realiseren.
Resultaat:
• Zeer succesvol dealerbedrijf met een positieve consumentenwaardering, omzetgroei door volumestrategie, verbreding in de activiteiten.
• Cultuurverandering bewerkstelligd, herinrichten van organisatie.
• Netto resultaatverbetering, ook door procesoptimalisatie en sanering in kosten

Hoofd buitendienst PAH. (1987-1991).
Opnieuw inrichten van de buitendienst en ombouwen van een adviesfunctie over alle aandachtsgebieden bij een dealer, naar budgetverantwoordelijkheid bij de verschillende buitendiensten voor sales, after sales en fleetsales en leasing. Bovendien speciaal belast met c.q. verantwoordelijk voor zelfstandige ondernemingen, die continuïteitsproblemen hebben.
Resultaat:
• Realiseren van resultaatgerichte en volumegeoriënteerde buitendienst.
• Verantwoordelijk voor overlegstructuur met franchisenemers.
• Cultuurverandering gerealiseerd van een overlegstructuur naar een afrekencultuur, via trainingen en zeer actieve begeleiding van alle betrokkenen.
• Ontwikkeling en implementatie van diverse formule concepten en diverse service menu’s.

Hoofd Marketing Pon’s Automobielhandel B.V. (PAH, 1984-1987)
Met accentverschillen was deze rol vergelijkbaar met de functie bij MB-NL. Daarbij werd jaarlijks een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de opstelling en de presentatie van de verschillende marketingplannen. In deze rol lag een zeer zwaar accent op het invoeren van het product, volume en prijsbeleid voor Volkswagen personen- en bedrijfsauto’s en het versterken van het imago van Audi door o.a. een veranderde aanpak naar de dealerorganisatie en de markt.
Resultaat:
• Ontwikkeling en onderhoud van marketing onderzoeksinstrumentarium
• Inrichten van business unitstructuur in combinatie met een projectorganisatie, waarin alle bedrijfsonderdelen zijn vertegenwoordigd.
• Strategisch plan geformuleerd
• Tactisch plan geformuleerd en uitwerking gestart
• Prijs volumeafspraken met de fabriek/ jaarlijks


Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde
Master in management en organisatie, Tilburg

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategievorming en implementatie
Veranderingsmanagement
Procesmanagement

Talenkennis interimmanager

Duits en Engels, goed in woord en geschrift
Frans redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :