Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interimmanager,projectleider,executivecoach

interimmanager,projectleider,executivecoach

Werkervaring interimmanager

Zelfstandig organisatieadviseur
Januari 2001 – heden
Als zelfstandig interimmanager/ projectleider/ executive coach werkzaam op het vakgebied organisatie-strategie en verandering,(administratieve) organisatie en procesverbeteringen, informatie en automatisering.

Rabobank Groningen
September 2005 -
Als een van de eerste Rabobanken van Nederland is de Rabobank Groningen overgegaan tot een nieuwe corporate governance structuur. Deze structuur zal in de komende tijd bij alle lokale Rabobanken in Nederland worden geïmplementeerd.
• lid van de ledenraad, adviesorgaan voor de directie van Rabobank Groningen.
• Lid van commissie stimuleringsfonds. Deze commissie bestaat uit vijf vertegenwoordigers uit de ledenraad van de Rabobank. Onder andere mede verantwoordelijk voor het toewijzen van subsidies aan ingediende projecten.

NOAG organisatieadvies-bureau
Juni 2005- augustus 2005
Consultant voor het traject strategische herorientatie. Ontwikkelen van de strategische mogelijkheden en aangeven van de optimale strategie gericht op het realiseren van gewenste groei van het bureau. Doen van marktonderzoek naar geboden producten

GUO bedrijfsvereniging (Heerenveen)
Januari 2001-Juli 2001
Projectleider van het project toegangsregistratie, implementatie van nieuw automatiseringssysteem, ontwikkelen van benodigde organisatie, processen en opleidingen gebruikers en beheerders (medewerkers personeelszaken en afdelingshoofden).
Projectmedewerker gericht op het aangeven van noodzakelijke proces- en systeemaanpassingen projecten in verband met nieuwe wetten en regelgeving.


Pentascope (Groningen)

Oktober 1998 - Januari 2001
Consultant bij organisatie en implementatie adviesbureau Pentascope. Uitvoering van diverse externe en interne projecten als projectmanager/ projectleider en procesmanager.

GUO bedrijfsvereniging Heerenveen
November 2000- Januari 2001
Als project manager / consultant verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een nieuw automatiseringssysteem. Hierbij bijzondere aandacht voor verschillende IT-controls waarbij compliance aan verschillende sociale wetten en regelgeving werden geborgd.


KPN Mobiel
November 1998 – oktober 2000
Zowel als procesmanager en projectleider verantwoordelijk voor diverse projecten van de afdeling Business Processes Group, onderdeel PSD (Processes, Systems and Development) van KPN Mobile. Verschillende projecten geleid op het gebied van IT.

Procesmanager ontwikkelen en (laten) beschrijven implementeren processen en werkinstructies. Deelnemer aan het project “overname ANWB Travelcom door KPN Telecommunicatie”. Binnen het project heb ik in samenwerking met de diverse betrokkenen (ANWB, KPN Den Haag, KPN KMC Groningen, medewerkers) de processen en bijbehorende automatiseringssystemen ontwikkeld voor het nieuwe bedrijfsonderdeel binnen KPN.

Projectleider: project brievenmodule klantenservice mobiele communicatie. Ostellen projectplan en bewaking voortgang. Aansturen verantwoordelijke (drie) deelprojectleiders (softwarehuis, gebruikers en datacenter). Uitvoeren onderzoek (pakketselectie) en aangeven benodigde aanpassingen op bestaand IT-systeem. Opstellen en begeleiden acceptatietesten voor de implementatie van het nieuwe systeem. Dit IT-Systeem was gericht op het genereren van standaardbrieven, gebruikt door ongeveer 1000 medewerkers van Klantenservice Mobiele Communicatie telecom en is succesvol tijdig en binnen budget geimplementeerd.

Projectleider overige projecten
Projectleider kortingsberekenings-applicatie ten behoeve van de grootzakelijke markt binnen de business unit Mobiele Telefonie van KPN. Hierbij mede verantwoordelijk voor de borging van verschillende management rapportages ten behoeve van het management van KPN.
Projectmedewerker Euro, inventarisatie implicaties van de invoering van de Euro voor het KMC, Klantenservice Mobiele Communicatie.

Gemeente Woenseradeel
Consultant, ontwikkelen bedrijfsprocessen (o.a door houden van workshop’s met medewerkers van diverse samenwerkende afdelingen) in het kader van nieuwe wetgeving (WOZ). Hierbij lag de nadruk op verschillende administratieve organisatorische processen en procedures en de efficiency verbeteringen voorvloeiende uit de taakverdeling tussen afdelingen.

Koepel van Zorginstellingen Friesland
Consultant/ trainer, verzorgen workshop Work Flow Management, aangeven van mogelijkheden tot procesverbeteringen voor de verschillende kwaliteitszorg systemen welke binnen de zorginstellingen toegepast waren.


VNO-NCW Noord
Maart 1997 – Oktober 1998
Secretaris van VNO-NCW provincie Friesland / Beleidsmedewerker arbeidsmarktzaken en onderwijs.

Belangenbehartiging, vertegenwoordiging van en informatieverstrekking aan (de grotere) werkgevers van Noord-Nederland. Specifieke portefeuilles: arbeidsmarktzaken, onderwijs, automatisering, telecommunicatie. Namens VNO-NCW lid van besturen waarbij belangenbehartiging en maarschappelijke vertegenwoordiging een rol speelde.

Opstarten en deelnemen aan projecten met vertegenwoordigers van diverse andere groeperingen als KvK’s, MKB, Ministerie van EZ, Syntens, etc. Voorbeelden van projecten zijn: “Kennisoverdracht Friesland”, “Euroskills” (organisatie Europese beroepenwedstrijden), “Bits for Kids” gebruikte computers uit het bedrijfsleven ter beschikking vaan onderwijs in de regio, Coördinator Noordelijke regio voor de STN stichting Telecommunicatie Nederland, coördinator Noord voor millennium zaken.



Stichting SENNON (International School)
Lid van stichtingsbestuur (bestaande uit de betreffende schooldirecteuren, vertegenwoordiger Shell en Philips) gericht op toezicht onderwijsinstellingen.

Stichting Mini-ondernemingen Noord-Nederland
Secretaris van stichting (andere bestuurders uit onder meer: ABN-AMRO, KvK, MKB Noord) gericht op het bevorderen van het ondernemerschap onder studenten.

RBA-Friesland
Bestuurslid (werkgeversgeleding) van het regionaal Bureau Arbeidsvoorziening provincie Friesland.

RBA- Drenthe
Bestuurslid (werkgeversgeleding) van het regionaal Bureau Arbeidsvoorziening provincie Drenthe.


BVG / Cadans, (Zeist)
Maart 1993 – Maart 1997
Organisatiedeskundige bij de Bedrijfsvereniging voor de gezondheidszorg.Uitvoeren van organisatie advies opdrachten op diverse terreinen ten behoeve van directie, management van regionale kantoren en externe klanten.

Onderzoeken mogelijkheden tot en begeleiden strategische alliantie
Onderzoeken van de mogelijkheden tot het aangaan van strategische alliantie met verzekeraar AMEV/Fortis. Uitwerken van de samenwerking in projectteam met drie deelnemers van beide partijen. In het bijzonder daarbij verantwoordelijk geweest voor de goede samenwerking van de beide fusiepartners van deze joint venture en organisatie-ontwikkeling. Uiteindelijk resulterend in het aangaan van samenwerkingsverband. Ontwikkelen van de nieuwe organisatie in een vijftal werkgroepen. Voorzitter/deelnemer van de werkgroepen financiën, personeel, juridisch, marktbewerking en automatisering.

Overige projecten:
AVIOS- ARBO zorg
Voorzitter van projectgroep die als doel had te onderzoek te doen naar mogelijkheid tot samenwerking tussen Arbo-diensten. Dit heeft geresulteerd in de samenwerking van verschillende ARBO-diensten. Uitvoeren van marktverkenning voor een Arbo dienst (Avios-Arbozorg).

Deelnemer aan projectteam gericht op het opzetten van een nieuwe Arbo dienst. Taken projectplanning, inrichting organisatie en informatievoorziening. In het bijzonder verantwoordelijk voor de ontwikkeling van verschillende management informatiesystemen
Ontwikkelen van beleid, aangeven en implementeren van organisatieverbeteringen en cultuurveranderingen bij rayonkantoren voortvloeiend uit veranderende wet- en regelgeving rond arbeidstoeleiding (Alkmaar en Tilburg).
Accountmanager ad interim, inrichten accountmanagement. (Zwolle)
Implementatie adviseur projecten organisatieverandering rayonkantoren. WW-proces (regio Noord en traject bij kantoor Leeuwarden)


Nationale-Nederlanden levensverzekeringen (Rotterdam)

Februari 1989 – Maart 1993
Organisatie adviseur /Consultant. Aviseren en ondersteunen van directie en sectorleiding van NN-levernsverzekeringen maatschappij NV, met betrekking tot het vakgebied (administratieve) organisatie en automatisering.

Uitgevoerde projecten o.a.: Opzet nieuw organisatie onderdeel rond de introductie van een nieuwe producten (inrichting organisatiestructuur en opstellen procesinrichting, aangeven benodigde management informatie, Unit Linked producten), introductie en uitvoeren van werken met informatiebeleid/informatieplanning, traject functie(her)waardering (invoering nieuwe systematiek voor de functies binnen NN-Leven betreffende ongeveer 3000 medewerkers. In samenwerking met Hay Management Consultants als projectmedewerker verantwoordelijk voor het (laten) opstellen en vaststellen van functies en inschaling in samenwerking met HRM en het betreffende management), (her)ontwerp van bedrijfsprocessen, implementeren van organisatie veranderingen (voortvloeiend uit veranderende of nieuwe wetgeving), projectleider project gericht op kwaliteitsverbetering en klantgerichtheid, uitvoeren voor- en natraject automatisering bij het ontwikkelen van een nieuw systeem (Leven Naamkaarten Systeem/ Polisdossier Opvraag systeem), externe belangen vertegenwoordiging van Nationale-Nederlanden in GBA-werkgroep van verzekeraars (top vijf, onder voorzitterschap van het Verbond van Verzekeraars).

PTT Telecom (Den Haag)

Februari 1988 – November 1988
Organiatie Adviseur. Initiëren en begeleiden proces tot strategievorming

Opdracht in het kader van een afstudeerproject bedrijfskunde. De opdracht bestond uit het entameren en begeleiden van het proces tot strategievorming voor een adviesafdeling (administratieve organisatie) van het directoraat Organisatie Telecom. Deze afdeling maakte deel uit van de centrale directie van PTT-Telecom. Aan de hand van geïnventariseerde sterke en zwakke punten van de bedrijfsvoering, in relatie gebracht tot externe kansen en bedreigingen heb ik onder andere proces, product en positionerings-verbeterpunten aangegeven. Uiteindelijk heeft dit geleid tot het gezamenlijk vaststellen en doorvoeren van de nieuwe strategie.


Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde, Rijks Universiteit Groningen (1983- 1989)
VWO, Heijmans College (1981-1983)
HAVO, Heijmans College (1975-1981)


Diverse cursussen:

.Prince 2 (in opleiding)

• Platform voor coaches (de Baak)
• Training coaching (Penta Scope Academy)
• Inzicht in Invloed (Bureau Zuidema)
• Implementeren met resultaat (Penta Scope Academy)
• Accountmanagement (SPYROS Graduates)
• Training opdrachtverwerving (NIVE)
• Organisatie en proces (her)ontwerp (FOCUS)
• Organisatie verandering (KPMG)
• Functie-(her)waardering (Hay Mngmt Consultants)
• Informatieplanning (Cap Gemini)
• Ontwerpen van bedrijfsprocessen (Pandata)
• Training adviesvaardigheden (GITP)
• Projectmanagement (Cap Gemini)
• Informatiemanagement en automatisering (IBW)
• Presentatievaardigheden ( KSG)
• Communicatievaardigheden (KSG)
• Schriftelijke vaardigheden (KSG)
• SDM Informatieplannning (Cap Gemini)
• Data-communicatie (PTT-Telecom)





Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, Efficient, Hands-on, Pro-actief, Besluitvaardig, Netwerker, People-manager

Talenkennis interimmanager

NL , Eng.

Overig

Bestuurservaring: Vereniging van academische bedrijfskundigen, onderwijsinstellingen, Rabo groningen, Hockeyclub
Hobby's: Reizen, Hockey, Wintersport, Netwerken

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :