Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

2006 - heden : Interim Manager, Conclusion Financiële Professionals
Organisatie : Projecten, Consultancy en Interim professionals
Opdrachten
:
2007 - 2009 KOC Nederland / Philyra Instituut Manager opleidingsadvies, Manager kwalificeren en Examineren, Nationaal, casual cultuur
Rol Mgr Opleidingsadvies: Leiding geven aan buitendienst 30 medewerkers, ontwikkelen audit instrument, lid MT, lid regiegroep invoering CGO, budget verantwoordelijk, jaarplannen en mede verantwoordelijk ondernemingsplan
Rol mgr K&E : leiding geven aan 18 medewerkers, verantwoordelijk voor projecten in het kader van het MBO onderwijs uiterlijke verzorging, uitvoering examinering MBO onderwijs UV, lid MT, budget verantwoordelijk, jaarplannen en ondernemingsplan

2007 - 2008 KOC Nederland, Programma manager
Rol : verantwoordelijk voor herinrichting computer systeem

2006 - 2007 Manager Onderzoek, KCE
Rol : Verantwoordelijk voor het uitvoeren van het onderzoek inzake kwaliteits audits examinering MBO onderwijs, leiding geven aan 15 mensen

2005-2006 : Hoofd Financiën, Meeùs Facility BV, Amersfoort
Organisatie : verzekeringen / makelaardij, aantal vestigingen 90,
aantal medewerkers 2700, Hoofdzakelijk nationaal, jasje dasje cultuur.
Matrix organisatie, zakelijke markt en consumenten
Rol : Fusie van 5 administraties naar 1, Leiding geven aan de administratie,
AO/IC, management rapportage, jaarrekeningen, SOX, upgrade
Exact, aantal medewerkers 13 later 9, rapporterend aan Groepscontroller,
doelsteling fusie van de 5 administraties en het opzetten van een
nieuwe struktuur en processen, opzetten van een frisse, pro actieve
administratie
Concrete doelstellingen : fusie per 01-01-2006, administratie klaar per 30-06-2006
processen 01-10-2006 voor heel NL
Geboekte resultaten : Fusie compleet, administratie in opzet (target wordt gehaald)
processen binnenAmersfoort klaar, landelijk on target, personeel
wordt meer gemotiveerd en werkt harder
Contacten : itern: Regio managers, vestigingsmanagers, operations over processen
kostenbeheersing en omzetcijfers
: extern: banken, accountant
Aanpak : individuele gesprekken met personeel, achterstand / problemen
definiëren, planning maken, uitvoeren
Aanvullende ervaring : omgaan met weerstand en moeilijk te veranderen organsatie

2004-2005 : Chief Accountant, Uniq Nederland BV, Losser
Organisatie : fabriek van salades, broodjes en tappanini, aantal vestigingen 3 later 2,
aantal medewerkers 495, internationaal, informele cultuur.
Matrix organisatie, Foodservice en retail
Rol : Fusie van 3 administraties naar 1, Leiding geven aan de administratie,
lid MT, AO/IC, management rapportage, jaarrekeningen, 1e invoering
IFRS, dagelijkse ICT beheer, aantal medewerkers 15 later 9,
rapporterend aan CFO Northern Europe
doelstelling fusie van de 3 administraties en het opzetten van een
nieuwe struktuur en processen, opzetten van een frisse, pro actieve
administratie
Concrete doelstellingen : fusie per 01-12-2004, Cash Pool systeem ingevoerd, Fabriek
Panningen ontmanteld
Geboekte resultaten : Above target
Contacten : itern: MT , CEO en CFO Northern Europe
: Extern: Accountant, Notaris, KVK
Aanpak : individuele gesprekken met personeel, achterstand / problemen
definiëren, planning maken, uitvoeren
Aanvullende ervaring : Problematiek rond boekhouden met meerdere landen regelgeving,
UK GAAP, NL GAAP en IFRS


2001-2004 : Coördinator Administratie (Hoofd Bedrijfsbureau), Centrale Opvang
Asielzoekers, Cluster Gelderland
Organisatie : opvang asielzoekers, aantal vestigingen binnen cluster 5 na
samenvoeging 25, aantal medewerkers 3500, informele semie- overheids cultuur. hierarchische struktuur
Rol : Fusie van 3 administraties naar 1, Leiding geven aan de administratie
bestaande uit financiële administratie, bewoners administratie,
personeelsadministratie, ICT en management assistenten, ,
AO/IC, management rapportage, jaarrekeningen, eerst 1 oud cluster 15
medewerkers, later 3 oud clusters 45 medewerkers,
rapporterend aan MT
doelstelling fusie van 3 administraties en het opzetten van twee nieuwe
door opening nieuwe asielzoekerscentra, opzetten nieuwe struktuur ,
processen en werkwijzen, , opzetten van een frisse, pro actieve
administratie
Concrete doelstellingen : opzetten administraties en administratieve processen,
budgetsystematiek en uitputtingsinzichten ook voor middle
management, opmaken jaarrekeningen, doorlichten administraties
Geboekte resultaten : Above target
Contacten : itern: MT, andere clusters
: Extern: Accountant, Justitie
Aanpak : individuele gesprekken met personeel, achterstand / problemen
definiëren, planning maken, uitvoeren
Aanvullende ervaring : Problematiek rond financiën met mensen die vanuit idealisme werk
doen, vaak niet gericht opgeleid personeel
Budget- en uitputtingsproblematiek (overheidsfinanciering)

1999-2001 : Project Coördinator, Nokia Nederland BV, Leidschendam
Organisatie : fabrikant van mobiele telefoons en onderdelen van netwerken tbv
mobiele telefonie, aantal vestigingen 2 later 1,
aantal medewerkers 650 later 120, internationaal, informele cultuur.
Matrix organisatie, project tbv het bouwen GSM 1800 netwerk.
Rol : Implementatie van processen en werkinstructies, opzetten van
projectfinance, leiding geven aan het financiële proces, AO/IC,
management rapportage, budgetteren, 13 maanden rollende forecast,
rapporterend aan Projectmanager en CFO Northern Europe
doelstelling het opzetten van projectfinanciën, het beperken van de
verliezen, het doorlichten van het project op het gebied van
processen, efficiëntie en financiële haalbaarheid, het opzetten van
balanced score card en key performance indicators, mission
statements, service level agreements
Concrete doelstellingen : In 2001 project winstgevend, uiteindelijk overall winstgevend,
eerste maanden rollende forecast, implementatie facturen en
facturering
Geboekte resultaten : Above target
Contacten : intern: Project Management , CFO Northern Europe
: Extern: Accountant, Klant
Aanpak : analyse achterstand / problemen, planning maken, uitvoeren
Aanvullende ervaring : Project management en project financiën


1993-1999 : Verschillende Projecten, verschillende organisaties
Concrete doelstellingen : opzetten van een call centre tbv een hypotheekverstrekker
Begeleiden buitenlandse betalingen naar Bangladesh en Indonesië via
letters of credit
Begeleiden proces van onbetaalde arbeid naar betaalde arbeid bij een
vrouwen hulpverleningsorganisatie
Maken gebruikershandleidingen voor computerinsteekkaarten
Geboekte resultaten : Projecten afgerond


Opleiding interimmanager

1979-1987 : Atheneum, diploma gehaald
1987-1989 : Micojel, propaedeuse gehaald
1989-1992 : Rechtsgeleerdheid, propaedeuse gehaald
1998-2000 : Teamrollen (training)
1998-2000 : Leiderschapsstijlen (training)
1999-2000 : Nokia Products and Solutions (training)
1999-2000 : Finance for non-financial (Bata Plus-PWC) (training)
1999-2000 : Investing in People /HRM management (training)
1999-2000 : Financial Project Management (training)
1999-2000 : Effecetief Communiceren (Schouten en Nelissen) (training)
2001-2006 : Ennegram voor de Personeelsmanager (training)
2001-2002 : Slecht nieuws gesprekken (training)
2001-2002 : Vertalen van visie naar gedrag (MANS) (training)
2003 : Basiskennis boekhouden (training)
2003-heden : HEAO BE (nog mee bezig)

Talenkennis interimmanager

Engels vloeiend in woord en schrift
Duits redelijk in woord en schrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :