Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

management

management

Werkervaring interimmanager

Algemeen Management: ruim 10 jaar management ervaring op zowel tactisch als operationeel niveau, specifiek in een veranderende omgeving.

People Management: direct leidinggevend aan teams van 10 - 40 man op MBO-, HBO- WO niveau. Coachen van medewerkers in hun ontwikkeling, daarbij het belang van de organisatie, als die van de medewerker in balans weten te houden.

Verander Management: realiseren van verandertrajecten voor mensen en processen. Snel inwerken en op de hoogte raken van de organisatie structuur en cultuur. Heldere communicatie, resultaat gericht, samenwerkend.

Project Management: plannen, organiseren van (technische) projecten. Gericht op resultaatgericht werken, in nauwe samenwerking met diverse disciplines.

Interim Management: zowel het tijdelijk invullen van een lijn management functie, als specifiek de functie vervullen tbv het realiseren van verandertrajecten.

Trainer coach: coachen van medewerkers in het zich eigen maken van nieuwe methodieken in het benaderen van klanten.

Mei 2005 - heden
Interim Professional Algemeen Management
Verantwoordelijk voor een aantal interne opdrachten waaronder;
- Coaching van een medewerker
- Begeleiden van een team projectleiders in het leiden van projecten dmv communicatieve en sociale interactie
- Opzetten intervisievoor een team projectleiders
- Opzetten van een intern proces ten behoeve van een nieuwe dienstverlening van de interne opleiding.
- Medeorganisator introductiedagen nieuwe medewerkers.

Juli 2003 - mei 2005
Academisch Ziekenhuis; Manager FrontService, Facilitair Bedrijf.
Structureren van de afdeling FrontService en positioneren van de afdeling binnen het Facilitair Bedrijf, als daarbij realiseren van bekendheid van de afdeling binnen het gehele ziekenhuis.
Verantwoordelijk voor het team van de ServiceDesk (20 man) en het team Accountmanagement (3 man).
Teamleider ServiceDesk opgeleid en begeleid in haar nieuwe functie, waarbij zij zich bewust is geworden van haar capaciteiten en kwaliteiten. Het team is gericht gaan werken aan verbetering van de kwaliteit van hun dagelijkse proces.
Team van Accountmanagers is gestructureerd gaan werken, waarbij projectmanagement methodieken een van de tools is die zij zich eigen hebben gemaakt. De leden binnen het team zijn zich bewust van hun kwaliteiten en capaciteiten en weten dit op een juiste wijze binnen het team, als in hun werk in te zetten.
Binnen de organisatie van het Facilitair Bedrijf heeft de FrontService een prominentere positie verworven. In de organisatie van het ziekenhuis is een start gemaakt met het beter profileren van de FrontService, door o.a. regelmatige (account) gesprekken met vaste contactpersonen.

Oktober 2002 - juli 2003
Projectmanager / Interim manager
Opzetten van intervisie voor projectmanagers.
Opzetten en uitvoering van auditproces binnen een ICT Consultancy organisatie.

Februari 2002 - oktober 2002
Interim Manager Telematica bedrijf
De opdracht bestond uit het professionaliseren van de afdeling projectmanagement en daarnaast het structureren en inrichten van de afdeling Implementatie. Daarnaast, als onderdeel van de op ITIL gebaseerde reorganisatie van geheel Operations, het inrichten van de afdeling Operationeel Beheer.
Verantwoordelijk geweest voor het team Projectmanagement (9 man) en het team Implementatie (5 monteurs in vaste dienst, 10 monteurs via aannemers).
De eerste stappen in het werken volgens hernieuwde processen en procedures, alsmede de professionele uitstraling, zijn gezet. Een verdere ontwikkeling en borging in de organisatie doet de organisatie zelf
De inrichting van Operationeel Beheer is afgerond met beschreven processen, procedures en werkinstructies. Borging in de organisatie doet de organisatie zelf.

Mei 2001 - februari 2002
Projectleider
Implementatie van een CRM tool binnen ICT consultancy organisatie. Implementatie van de applicatie was onderdeel van de Benelux brede implementatie van de CRM tool.
Verantwoordelijk voor de technische uitrol van de tool bij management en secretariële ondersteuning en zorgdragen voor het laten trainen van deze groep in het gebruik van de tool.
In verband met externe opdracht, opdracht overgedragen aan collega.

April 2001 - mei 2001
Management Consultant, Zorgverzekeraar - Den Haag
De opdracht omvatte een onderzoek naar de status van implementatie betreffende afspraken en activiteiten voortvloeiend uit een reorganisatie, gericht op de Call Centers en de ICT afdeling.
Uitkomsten van het onderzoek zijn met name gericht op het inzicht geven in de gezamenlijke knelpunten (voor de Call Centers en de afdeling ICT). De gesignaleerde knelpunten als de daaraan gekoppelde aanbevelingen, betreffen voornamelijk resultaten die op korte termijn gerealiseerd zouden kunnen worden.

Juli 2000 - februari 2001
Interim Manager ; Telmatica bedrijf
De opdracht bestond uit het professionaliseren van het Product Projectmanagement Team bestaande uit een team van (10) Projectmanagers en (2)Trialmanagers.
Een tweede bestond uit het aanpassen van het Project registratiesysteem, alsmede zou het de basis moeten vormen voor de realisatie van een gedegen project procesbeschrijving.

Het team is gegroeid naar een team dat zich bewust is van zijn capaciteiten en kwaliteiten en dat werkt volgens het nieuw gedefinieerde projectproces en zich positief in de organisatie positioneert.
Het project registratie systeem en het daaraan gerelateerde projectproces zijn na inventarisatie overgedragen aan een aparte projectgroep.

April 2000 - juli 2000
Projectmanager ; Telematica bedrijf
Helderheid krijgen over een 'zwevend' project, betreffende product implementatie.
Na een inventarisatie, geconcludeerd dat het project niet door de hiervoor verantwoordelijken geaccordeerd was. De benodigde resources waren voor dit project niet beschikbaar en was het niet mogelijk het project af te ronden. Alle relevante historische informatie is in een overzichtelijk document verzameld en aan de opdrachtgever overhandigd. Dit document kan in de toekomst als basis gebruikt worden om het project succesvol af te ronden.

Januari 2000 - januari 2000
Projectmanager
Ondersteuning van Change Management bij het implementeren van het Change Management proces. Mijn verantwoording lag in het operationeel krijgen van het proces, zowel intern, als naar een externe klant.
De opdracht is gerealiseerd ot het maken van werkafspraken met de Change Manager van de externe klant en de introductie van het Change Management proces bij de diverse service groepen en procesmanagers binnen de eigen organisatie.
Door het herdefiniëren van de functie van Change Manager is mijn rol als ondersteuning met ingang van februari 2000 komen te vervallen.

September 1999 - december 1999
Projectmanager; Belangen organisatie voor Call Centers
De organisatie had zich ten doel gesteld het op positieve wijze profileren van de activiteiten van de (met name facilitaire) Call Centers in Nederland. Door middel van diverse werkgroepen tracht men de doelstellingen te realiseren.
Als Projectmanager ben ik verantwoordelijk geweest voor het vervullen van de communicatieve rol tussen het bestuur en de bestaande (en/of nader te definiëren) werkgroepen. Betreffende de werkgroepen heb ik een coördinerende en sturende rol ingenomen teneinde de gestelde doelstellingen te kunnen realiseren.
In overleg met het bestuur is besloten om met ingang van januari 2000 het project stop te zetten, aangezien de initiatieven niet het gewenste effect in de markt hadden.

Mei 1999 - september 1999
Projectmanager;Call Center vliegmaatschappij
Een Europese Call Centre, met een vestiging in Nederland en een vestiging in Engeland.
Als Projectmanager ben ik belast geweest met het managen van de ontwikkeling, uitvoering en bedrijfsklare oplevering van telecommunicatie opdrachten over beide vestigingen.
Voor de toegewezen opdrachten was ik budgetverantwoordelijk alsmede verantwoordelijk voor afstemming van capaciteit, levering materialen, en oplevering van het product conform de overeenkomst. Interne en externe communicatie betreffende de voortgang van de projecten was eveneens mijn verantwoording.
Daarnaast heb ik in nauwe samenwerking met de Change Manager, het Change management proces onder de loep genomen en geprofessionaliseerd.

Februari 1998 - mei 1999
Manager Project Management; Internationaal Telecommunicatie bedrijf.
Opzetten van de afdeling Projectmanagement in Nederland in nauwe samenwerking met het hoofdkantoor in Parijs .
Verantwoordelijk geweest voor een team van 6 projectleiders, welke belast waren met internationale telecommunicatie projecten.
Het team is gegroeid naar een team dat zich bewust is van zijn capaciteiten en kwaliteiten en dat werkt volgens het gedefinieerde projectproces en zich pro-actief in de organisatie gepositioneerd.

Juni 1997 - februari 1998
Projectmanager; Internationaal Telecommunicatie bedrijf
Verantwoordelijk voor diverse internationale telecommunicatie projecten.

1996-1997
Projectmanager telecommunicatie projecten
Verantwoordelijk voor diverse infrastructurele als softwarematige telecommunicatie projecten.
Verantwoordelijk voor de coordinatie en jusite afstemming van wensen en eisen van de gebruiker met de technisch inhoudleijke specialisten.

1994-1996: Manager Operations Consumenten
Verantwoordelijk voor 20 telecommunicatie installatie monteurs.

1992 - 1994: Manager Operations Services
Verantwoordelijk voor 40 telecommunicatie service monteurs.

1991-1992: Groepsmanager TTB
Verantwoordelijk voor operators in een call center.
1989 - 1991
Verzorgings Centum Osdorperhof Amsterdam
1989-1991: Coördinator Civiele Dienstverlening



Opleiding interimmanager

Vooropleiding
1989 Facility Management Academie Diedenoort Wageningen
1983 Havo Amersfoort

Vakinhoudelijke trainingen
2004 Management Development Strategie; Transfergroep
2004 Management Development Verandermanagement; Compliance Consult
2002 Itil Foundations Exin
2000 Commander Project Management 2 CMG Academie
1998 Management training Krauthammer
1997 Management training Gijswijt Organisatie & Opleiding
1996 Professionalisering Projectmanagement KPN Telecom
1996 Projectmanagement volgens -Probaat KPN Telecom

Algemene trainingen
1994 Financieel Economische Besturing voor Non-Financials KPN Telecom
1993 TQM management training KPN Telecom
1993 Trainer coach voor klantgericht handelen medewerkers KPN Telecom



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verantwoordelijk
Resultaatgericht
Coachen
Samenwerken
Flexibel
Klantgericht
Conceptueel denken

Talenkennis interimmanager

Nederlands; woord goed, geschrift goed
Engels; woord goed, geschrift goed

Overig

Zij heeft naast tactische-, met name operationele competentie. Zij is gewend om zelf de kar te trekken. Zij is een pragmatische manager die zich snel en goed weet in te leven in nieuwe situaties. Zo snel als mogelijk de kernproblematiek vaststelt en blootlegt. Vervolgens geen dikke rapporten schrijft, maar een heldere en praktische aanpak voorstelt, bij de implementatie meehelpt en partner is als het spannend wordt. Met haar aanpak, bereikt zij uitstekende resultaten voor de projecten waarvoor zij de verantwoordelijkheid draagt.

Zij heeft ruime ervaring op het gebied van ICT-, Human Resource-, Verander- Project- en Integraal management in de profit en non-profit sector. Zij is gespecialiseerd in het verbeteren van de klantgerichtheid, de kwaliteit en de professionaliteit van organisaties.

In haar inmiddels 20 jaar ervaring als (operationeel) manager, heeft zij te maken gehad met alle facetten in de bedrijfsvoering en is zij bekend met zowel service- als productgeoriënteerde organisaties. Zij is een gedreven, integer en resultaatgericht persoon. Zij beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en redeneert altijd vanuit business optiek. Zij is als
ervaren coach en inspirerende people manager, mens- én resultaatgericht

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :