Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Allround Financieel Interim Manager

Allround Financieel Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Sinds 1998 Interim Manager op de volgende projecten:

07-08 – 10-08 Treasury Controller bij UPC Broadband Holding B.V. te Schiphol-Rijk, via MartinWardAnderson Interim in Amsterdam

• UPC Broadband (UPC) is een onderdeel van Liberty Global Inc (LGI), de marktleider in 15 landen en de grootste kabelmaatschappij buiten de VS voor kabel, telefoon en breedband internet diensten. LGI heeft sinds de oprichting in juni 2005 al 31m huizen aangesloten en heeft 25m betalende klanten en 22.000 werknemers. De omzet in 2007 bedroeg USD 10,7 miljard. UPC is het Europese onderdeel voor televisie (Chello), breedband en telefoon voor 10m klanten en is marktleider in 10 Europese landen met het hoofdkantoor in Schiphol-Rijk.
• Global Treasury in Schiphol-Rijk is met 9 werknemers verantwoordelijk voor de LGI Treasury wereldwijd. In Corporate Accounting verzorgt de Treasury Accounting met 3 werknemers de boekhouding voor het UPC-gedeelte.
• Verantwoordelijkheid: het ondersteunen van de nieuwe Treasury Controller in haar nieuwe rol.
• Taak: het in gang brengen, opzetten en uitvoeren van het Accounting gedeelte in de herimplementatie van Quantum 4.4
• Taak: het verbeteren van de Maandeinde rapportages
• Taak: het doorlichten en verbeteren van de verwerking van Treasury Quantum 4.1 Deals en Treasury proces in Oracle 11i




Beroepservaring
05-08 – 07-08 Compliance Accountant bij General Electric International (Benelux) B.V. te Schiphol-Rijk, via MartinWardAnderson Interim in Amsterdam

• GE International (Benelux) BV (‘GEIB’) is een onderdeel van de General Electric Company (GE). GE is in 1890 opgericht door Thomas Edison en is lange tijd het toonaangevende industriële bedrijf wereldwijd geweest. GE ontplooit activiteiten in een aantal branches als infrastructuur, healthcare, financiën en bezit ook NBC Universal. In Nederland heeft GE in 2007 GE Plastics verkocht aan Sabic in Sittard en in 2004 Amersham uit Eindhoven overgenomen.
• In GEIB is het onderdeel Employee and Facility Services (EFS) ondergebracht, dat als Centre of Excellence (CoE) met een achttal medewerkers de Statutaire Jaarrekeningen opstelt voor de tientallen Nederlandse bedrijven van GE en tevens het hele statutaire traject verzorgt.
• Verantwoordelijkheid: het verzorgen van Statutaire Jaarrekeningen en bewaken en uitvoeren van het hele statutaire traject
• Verantwoordelijkheid: het juist en volledig vastleggen van de Statutaire aanpassingen ten opzichte van de US GAAP en archiveren van de Statutaire documentatie.
• Taak: het regelen (en opstellen) van de juiste en volledige Trial Balance van de diverse Nederlandse GE-entiteiten voor het opladen in Caseware, het reporting tool voor Statutaire Jaarrekeningen, via intensief overleg met betreffende Controllers van de bedrijven
• Taak: het regelen van de fiscale berekeningen en boekingen binnen de Statutaire Jaarrekeningen in intensieve samenwerking met de fiscale afdeling binnen het EFS
• Taak: het opstellen van een juiste en volledige Statutaire Jaarrekening
• Taak: het monitoren van het statutaire vervolgtraject: Audit sign-off, Board Meeting c.q., Algemene Vergadering van Aandeelhouders, Shareholders Resolution, Deponering Kamer van Koophandel


04-07 – 05-08 Treasury Back Office Manager bij Organon BioSciences NV te Oss, via MartinWardAnderson Interim in Amsterdam

• Organon BioSciences NV (OBS) is in 2006 opgericht door AkzoNobel om wereldwijd alle health bedrijven van Organon, Intervet en aanverwante bedrijven samen te voegen. Het oorspronkelijke idee en proces van een IPO werd in maart 2007 abrupt gestopt toen OBS voor EUR 11 miljard door Schering-Plough werd verworven. Deze overeenkomst werd finaal op 20-11-07, wat leidde tot de volgende bedrijfs- en financiële herstructurering en waarin de functie van OBS als hoofdbedrijf in maart 2008 werd uitgefaseerd. Vanwege een investeringsstop was het opzetten van een Treasury systeem in OBS gestopt. De hele Treasury boekhouding bestond uit het downloaden van bankrekeninggegevens in Excel en voorbereiden voor het opladen in Oracle. OBS Accounting was uitbesteed binnen het NV Organon boekhoudsysteem Oracle.
• Door Navision als het Treasury Accounting systeem binnen het Back Office op te zetten, werd dit transparant, aansluitingen en rapportering geoptimaliseerd en risico’s sterk verminderd. Het aansluiten van Treasury items binnen Oracle werd gerealiseerd.
• Taak: het opzetten en uitvoeren van alle Accounting functies en werkzaamheden, naast ondersteuning in het opzetten van alle andere activiteiten en processen in Treasury.
• Verantwoordelijkheid: uitvoeren en bewaken van Treasury Accounting en documentatie-processen, allereerst om een correcte en tijdige boekhouding in Oracle te realiseren, naast een correcte verantwoording en documentatie van alle cash items.
• Taak en verantwoordelijkheid: Project Manager van de invoering van Navision als Treasury Accounting systeem tezamen met de nieuwe processen en structuren.
• Taak: ondersteuning in het opzetten van de Treasury Manual met Internal Audit en het uitvoeren van in lijn brengen met nieuwe processen, ingebed in een functionele scheiding tussen Back, Mid en Front Office.
• Taak: bewaken van de integriteit van Treasury bankrekeningen en Cash pool (zero-balancing) structuur, naast intercompany Leningen en Garanties wereldwijd.
• Manager van 2 tot 5 Back en Mid Office werknemers

01-06 – 06-07 Treasury Accounting Manager bij Elster Group sarl/GmbH te Luxemburg/Essen, via Michael Page Interim in Düsseldorf

• Met meer dan 9.000 werknemers in 38 landen en 170 jaar ervaring is Elster Group wereldleider in het produceren en leveren van zeer nauwkeurige, kwalitatief hoogstaande, geïntegreerde meetsystemen en gebruiksoplossing voor gas-, electriciteits- en waterbedrijven, en tevens leidend in hoogstaande thermo-chemische bewerkingsapparatuur.
• Elster Group is in september 2005 door CVC Capital van E.On overgenomen voor EUR 1,2 miljard, wat tot de vorming van nieuwe Group-afdelingen leidde, waaronder Group Treasury, en tot een uitgebreide herstructurering van bedrijven
• Taak: het opzetten en uitveren van de Accounting functies en werkzaamheden, alsmede ondersteuning in het opzetten van alle andere activiteiten en processen binnen Group Treasury
• Verantwoordelijkheid: het uitvoeren en bewaken van Treasury processen, vooral de schuldenposities, om een uitgebreide en grondige cash-up exercitie mogelijk te maken
• Taak en verantwoordelijkheid: Project Manager voor het implementeren van het TremaOne Treasury systeem, tesamen met veranderde processen en structuren
• Taak: het opzetten van geautomatiseerde systeemlinks naar de nieuwe Group Accounting en Controlling processen van Hyperion, SAP en 80 andere accounting systemen
• Taak: het ontwikkelen van ReportWriter Treasury Rapportering in lijn met de nieuwe processen
• Taak: het bewaken en sluiten van de bestaande 600 en het opzetten van 200 nieuwe bankrekeningen in lijn met ondersteuning in het implementeren van de nieuwe Cash Pool (zero-balancing) structuur en Deutsche Bank Direct Internet EB-systeem
• Taak: ondersteuning in het opzetten van nieuwe Guidelines en Treasury Manual

08-04 – 12-05 Manager Back Office Banking & Treasury bij SABIC Europe BV te Sittard, onderdeel van het Saudische Petrochemische overheidsbedrijf, via Brunel Finance te Eindhoven

• SABIC heeft het DSM onderdeel voor de verwerking van olieproducten tot onder andere polymeren overgenomen in 2002 en uitgebouwd tot een zeer snel groeiend zelfstandig Europees bedrijf met een omzet van ca Eur 5 miljard en 2.300 werknemers. Met de bouw van een 5e Nafta-kraker is de komende jaren een investering van Eur 2,5 miljard gemoeid.
• SABIC Europe bestaat uit ca 25 bedrijven.
• De Back Office binnen de SABIC groep bestaat uit 4-6 werknemers en verzorgt alle betalingen en boekingsactiviteiten binnen de Treasury-afdeling.
• Verantwoordelijkheid: het bewaken van de volledige, juiste en tijdige uitvoering en verwerking van alle commerciële en Treasury-betalingen (Eur 150-300 miljoen per dag) en de aansluitingen met de boekingen van alle bankgegevens, evenals het bewaken van de Treasury-processen volgens het Treasury Procedure Manual.
• Taak: het optimaliseren van de interne financiële processen en activiteiten om deze in de snel veranderende omstandigheden in sterke mate minder arbeidsintensief te maken. Het boeken van dagafschriften is teruggebracht van gemiddeld 5 uur tot een half uur.
• Taak: de boekhoudkundige implementatie van de Treasury-module in SAP uitvoeren en processen en activiteiten conform deze opnieuw inrichten.
• Taak: verdere invulling geven aan de Mid-Office activiteiten en verantwoordelijkheden, onder andere door alle documenten in Livelink te zetten.

08-04 – 08-04 Interim Manager bij TTG Netherlands BV te Amsterdam, via Robert Walters te Amsterdam

• TTP Netherlands is een zeer snelgroeiend bedrijf in het verzorgen van mobiele oplossingen voor de zakelijke telefonie.
• Taak: ondersteuning van de Finance Director in de jaarconsolidatie.

02-04 – 08-04 Interim Manager bij Amersham Health BV te Eindhoven, onderdeel van General Electric Healthcare, via MartinWardAnderson te Amsterdam

• Amersham is een Engels bedrijf dat zelfontwikkelde farmaceutische producten produceert en verkoopt en is met een omzet van ca Eur 800 miljoen en 10.000 werknemers zeer snel groeiende. Amersham is per 8 april 2004 overgenomen door GE Healthcare.
• Amersham Health BV test en produceert medicijnen en farmaceutische producten op de nucleair deeltjesversneller van de TU Eindhoven voor verkoop aan ziekenhuizen en apotheken.
• De financiële afdeling bij Amersham Health BV bestaat uit 6 werknemers.
• Verantwoordelijkheid: het verbeteren van de interne financiële processen en activiteiten, vooral de salaris- en pensioenadministraties, om deze in sterke mate minder arbeidsintensief te maken en vervolgens in een nieuw Handboek AO/IC vast te leggen.
• Taak: het hands on uitvoeren van de financiële activiteiten en processen, in het bijzonder de salaris- en pensioenadministratie, deze al doende in sterke mate te structureren tot minder arbeidsintensieve werkzaamheden in lijn met een sterk aangescherpte AO/IC.

07-03 – 10-03 Interim Manager bij Dyson Benelux te Amsterdam, via Michael Page Interim te Amsterdam

• Dyson produceert en verkoopt wereldwijd stofzuigers en bedient onder andere de halve Britse consumenten markt.
• Dyson Benelux regelt met 18 werknemers de verkoop en distributie in Nederland, Belgie en Luxemburg
• Taak: het analyseren en neerleggen van alle bedrijfsprocessen in Dyson Benelux en de geauthoriseerde veranderingsvoorstellen implementeren.
• Verantwoordelijkheid: optimaliseren van de interne bedrijfsprocessen.
• Taak: het bereiken van Zero Stock volgens het beleid van Dyson.


03-03 – 05-03 Financial Accountant bij James Hardie Int. Finance B.V. te Amsterdam, via Michael Page Interim te Amsterdam

• James Hardie is marktleider wereldwijd in fiber-cement platen.
• James Hardie International Finance B.V. is het Treasury-bedrijf in de groep en regelt wereldwijd een optimaal gebruik van de interne cash-flow dmv. Fx-, Money Market- en Intercompany-deals.
• Taak: het waarnemen van de functie Financial Accountant, het coderen, inboeken, controleren van alle Treasury-boekingen.
• Verantwoordelijkheid: dagelijkse aansluiting van het Treasury-systeem Integra-T met AccountView, de administraties van de N.V.’s and dochterondernemingen en de diverse maandelijkse Management rapportages afhandelen, de herwaarderingen en fiscale posities vaststellen.
• Taak: het afwikkelen van de jaarrekeningen 2002/03 van de 2 N.V.’s en 10 dochterondernemingen per 31 maart 2003.


07-01 – 02-03 Controller bij Telefoongids Media BV te Amsterdam, voorheen TeleMedia Nederland B.V., dochter van KPN Telecom BV., via Michael Page Interim te Amsterdam

• Telefoongids Media verkoopt advertenties en vermeldingen in de roze pagina’s van de Telefoongids en op www.detelefoongids.nl en verkoopt tevens de CD-Foon. Het bedrijf is op 13-02-03 verkocht door KPN.
• Opdracht: het verbeteren van de debiteurenpositie.
• Taak: het opzetten en managen van de interne debiteurenafdeling alsmede de relaties met externe facturatiepartijen en interne verkoopafdelingen
• Verantwoordelijkheid: het beheren van de facturatiestroom van EUR 500 mln. en de 1,2 mln. jaarlijkse facturen, alsmede het inningsproces en de relatie met de verkoopafdeling.
• Taak: het verder integreren en structureren van het Billing-proces middels nieuw beleid.
• Manager van de 3 Billing-afdelingen Debiteuren, Credit Control en Incasso Coordinatie van in totaal 8 medewerkers, aansturing van 9 externe Billing partijen.


04-01 – 06-01 Chief Finance and Administration bij Mastervolt B.V. te Amsterdam, via Michael Page Interim te Amsterdam

• Mastervolt is één van de marktleiders wereldwijd in stand-alone inverter technologie, acculaders en generatoren.
• Taak: het managen van de Financiële afdeling van vier werknemers.
• Verantwoordelijkheid: aansluiting van sub-administraties en voorraadadministraties
• Taak: het ontwikkelen van een volledige beschrijving van alle bedrijfsprocessen bij het een simultane invoering van SAP R3.


01-01 – 03-01 RTR Account Manager bij PeopleSoft European Shared Service Centre te Amsterdam, via Michael Page Interim te Amsterdam

• PeopleSoft een wereldwijde marktleider in het leveren van software voor financiële administraties. Het ESSC regelt de volledige administratie van alle Europese filialen.
• Taak: het managen van de administraties van Zwitserland en Duitsland.
• Verantwoordelijkheid: aansluiten van het grootboek met alle subadmininstraties.
• Taak: het organiseren en managen van de audit 2000 voor beide landen.
• Taak: het opzetten van een Europese allocatiemethode voor de investeringsoverhead en het aansluiten van het bestaande investeringsmodel AssetCheck met het grootboek.


04-00 – 12-00 Senior Verslaglegging bij Woningcorporatie Het Oosten te Amsterdam, via Michael Page Interim te Amsterdam

• Woningbouwvereniging Het Oosten beheert, verhuurt en ontwikkelt met 250 medewerkers in totaal 20.000 woningen en bedrijfsruimten in Amsterdam.
• Opdracht: tijdelijk vervullen van de vacature op afdeling Financiën en vervolgens het inwerken van de medewerker.
• Opdracht: het opbouwen en uitwerken van de administraties van de samenwerkingsverbanden waarin Het Oosten participeert, alsmede het opstellen en opzetten van bijbehorende procedures en controles. Tevens het zelfstandig uitvoeren van het volledige jaarwerk van de betreffende administraties, inclusief woning-, winkel- en bedrijfspanden.
• Opdracht: alle verschillen op de tussenrekeningen uitzoeken en opschonen ter voorbereiding op het jaarwerk.
• Opdracht: een BTW-Herzieningsregister opstellen voor de periode 1990-2000 en de BTW afrekenen.
• Opdracht: afrekening WOZ voor 1999 en 2000 opstellen.
• Opdracht: het Erfpachtregister en de controle met Gemeentenota’s opzetten.
• Administratieve en belastingtechnische ondersteuning bij de oprichting van Kristal, een fusieverband van zes woningcorporaties in de Randstad.


07-00 – 12-00 Administrateur bij Waterstad IJburg C.V. te Amsterdam

• Het consortium Waterstad IJburg C.V. is in 1996 opgericht met twaalf woningcorporaties, vastgoedondernemingen en financieringsinstellingen om ca. 4.000 woningen en bedrijfsruimten op de eilanden van IJburg te realiseren.
• Opdracht: het opstellen en bijhouden van het Rekenmodel zodat de Directie de ontwikkeling van woningaantallen kan sturen.
• Opdracht: de Cash Flow Rapportage 2001-2006 opstellen.
• Het in kaart brengen en uitvoeren van de facturatie.
• Het optimaliseren van de posities rond Vennootschapsbelasting.


01-00 – 03-00 Interim Manager bij Global Crossing PECH B.V. te Naarden, via Michael Page Interim te Amsterdam

• Global Crossing is in 1997 opgericht in de US en is bezig een wereldwijd netwerk van glasvezelkabels op te bouwen en te beheren. GC in Nederland verzorgde de gehele administratie van Europa.
• Opdracht: in Nederland het afstemmen van de Intercompany relaties van de Holding en haar 12 Asset Companies met tientallen andere Global Crossing bedrijven wereldwijd voor het hele jaar 1999.
• Het opzetten en uitvoeren van bijbehorende Intercompany procedures en controles.


11-99 – 01-00 Intercompany Accountant bij Global Crossing PECH B.V. te Huizen,
via Michael Page Interim te Amsterdam

• In Nederland het afstemmen en beheren van de Intercompany relaties van de Holding en haar 12 Asset Companies met tientallen andere Global Crossing bedrijven wereldwijd voor het hele jaar 1999.
• Het klaarzetten en controleren van betalingen in het banksysteem.


11-98 – 10-99 Tax / Planning Accountant bij VEBA Oil Nederland B.V. te Den Haag

• VEBA Oil Nederland is onderdeel van het Duitse wereldconcern VEBA met 150.000 medewerkers en verzorgt in Nederland de administratie voor de verkoop en distributie van olie en gas voor de licenties waarin ze participeert. VEBA is in 2000 gefuseerd in VIVA.
• VEBA Oil Nederland is in een groot project bezig met het bouwen van een boorplatform op het Continentaal Plat en heeft een geheel nieuw team opgebouwd
• In 1998 als Chief Accountant de jaarafsluiting afgerond voor de Duitse en Nederlandse boekhoudingen.
• In 1999 de Winstaandeel en VpB-belastingen afgehandeld, een nieuw planningssysteem opgezet, de personeelsadministratie sterk uitgebouwd en de verzekeringsportefeuille beheerd.
• Trainen van nieuwe medewerkers in de Personeelsadministratie.
• Manager van Personnel-Assistant en Human Resource Coordinator.


5-98 – 10-98 Projectadministrateur bij ING Vastgoed Management BV. te Den Haag, via Michael Page Interim te Amsterdam
INGVM is in juli 1998 overgegaan naar Kamerbeek Nieboer Winkels B.V.

• Kamerbeek Nieboer Winkels beheert en administreert voor de eigenaars een breed scala aan zowel grote als kleine kantoor-, winkel- en woningcomplexen in Nederland
• Beheren van de portefeuille van o.a. Amsterdamse Poort, Wilhelminahof te Rotterdam: verzorgen van volledige (project-) administratie en rapportages (servicekosten, exploitatie, begroting), bewaken grootboek, budgetten, kosten, procedures, onderhouden contacten, onderhouden vastgoedprogramma, belasting
• Opstellen van risico-analyses
• Trainen van nieuwe medewerkers in alle aspecten van Projectadministratie


9-95 – 4-98 Controller bij Platinum technology B.V. te De Meern

• Platinum technology Inc. in Chicago verkocht eigen software aan grote bedrijven, banken en verzekeringen: o.a. DataWarehousing, DataBase Mgt, System Mgt, Application LifeCycle. Het bedrijf is in 1999 overgenomen door Computer Associates.
• Zelfstandig en in teamverband uitbouwen en bewaken van Financiën, Accounting, Administratie en HRM van de Nederlandse dochteronderneming;
• Uitvoeren en controle van US- en locale rapportering, controle’s, budgettering, belasting, salarisadministratie, Sales-ondersteuning,
• Manager van Accounting Assistant en Administratief medewerkster


10-93 – 9-95 Assistent-Accountant op Accountantskantoor Meppelink te Assen en stagiair Assistent-Accountant bij Moret, Ernst & Young te Groningen
Financiële administraties MKB verwerken, jaarrekeningen opstellen, loonadministraties verwerken, audits


7-90 – 12-92 Management Consultant

voor Gramolt Ltd. te Utrecht
* bij electriciteitsmij REMU te Utrecht
bedrijfsanalyse ter verbetering van de organisatie
voor Dehler Ltd te Londen
* bij UBO Verzekeringen te Utrecht
opzetten, implementeren en bewaken van Management Informatie Systeem (MIS) met
planning en rapportage;
Training van het Management
* bij Geveke Zwaar Materieel (Caterpillar) te Amsterdam
opzetten, implementeren en bewaken van MIS met planning en rapportage
* bij gereedschapsdistributiebedrijf Beale Distributions Ltd. te Londen
analyse van organisatie en efficiency
voor Northern European Consultants Ltd. te Kopenhagen
* bij kartonagebedrijf Assi Well GmbH te Hilden bij Düsseldorf
opzetten en invoeren van Management Informatie Systeem



Opleiding interimmanager

2006 Trema in Frankfurt
1993 SPD aan de Hogeschool Markus Verbeek
1980-1990 Eigentijdse Geschiedenis aan de RU Groningen
1984-1989 Zweeds aan de RU Groningen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Office XP/Vista Excel, Word, Powerpoint
Boekhouding: Oracle 11i, SAP 4.7 R3, Exact 3.57, Navision, AccountView 6.0, PeopleSoft, Wocas, Prodin, DBS, Baan
Vastgoed: REMS, Wocas
Treasury: Integra-T
Salaris: ADP, CMG

Talenkennis interimmanager

Actief: Duits, Engels, Pools, Zweeds
Passief: Frans, Spaans, Deens, Noors

Overig

Flexibel, doorzettingsvermogen, accuraat, analytisch, uitstekende sociale an communicatieve vaardigheden, teamplayer, peoplemanager, stressbestendig, sterke commerciële feeling, organisatietalent, innovatief

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :