Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

adviseur / interim manager

adviseur / interim manager

Werkervaring interimmanager

1988-1999 - Transavia Airlines.

Operations: Operations Duty Manager.
De Duty manager was verantwoordelijk voor optimalisatie en realisatie van de verkochte productie en daarbij functioneel leidingevend aan alle medewerkers betrokken bij de vluchtuitvoering.

Operationele Dienst: Projectmanager Focus - en Herontwerpfase Herontwerp Operations.
Verantwoordelijk voor inhoud, aanpak en voortgang van het project. De doelstelling was een aanpassing naar aanleiding van tegenvallende resultaten en een veranderende markt. Het herontwerp heeft geleid tot een meer inzichtelijke en beheersbare besturing van het uitvoeringsproces.

Personeel & Organisatie: P&O Adviseur.
Ondersteuning van management voor wat betreft operationeel personeelswerk en veranderingsprocessen. Mede formuleren van HRM beleid.
Additionele projecten waren de verantwoording voor de sociale component bij de uitbesteding van een bedrijfsonderdeel en het opzetten van een mobiliteitsbureau.

Station Schiphol: Station Manager
Manager van de afdeling Station Schiphol met drie onderafdelingen, afhankelijk van het seizoen bezet door 31 tot 43 personeelsleden. Gezamenlijk waren deze afdelingen verantwoordelijk voor alle vliegtuig-, passagiers-, bagage- en vracht afhandelingsactiviteiten op de thuisbasis Schiphol.
De Station Manager faciliteerde deze processen met name middels het voeren van overleg en onderhandelingen met interne- en externe partijen, het uitvoeren van de personele componenten en aangezien alle afhandelingsactiviteiten waren uitbesteed het voeren van contractbesprekingen en het uitvoeren van Vendor Management.

1999-2000 -Stichting Helios Amsterdam: Algemeen Directeur

Helios is een (re)integratiebedrijf voor mensen met een arbeidshandicap.
Naast de dagelijkse leiding van de Stichting was de algemeen directeur verantwoordelijk voor acquisitie en relatiebeheer.
Vanwege “zware tijden” en strategische herpositionering heb ik de organisatie gesaneerd en herontworpen. Alsmede een fusie geïnitieerd en leiding gegeven aan het fusie proces vanuit Helios. Met de fusie kwam de functie van Algemeen Directeur te vervallen.

2000-heden -Organisatieadvies & Interimmanagement:
directeur/adviseur

- Marktverkenning Amsterdam in opdracht van een revalidatiecentrum.

- Het aanbrengen van structuren in de marketing & sales organisatie van een
congres centrum.

- Opstellen methodiek voor onderzoek naar doeltreffendheid arbeidsintegratieketen van zorg naar werk t.b.v. chronisch psychiatrisch gehandicapten in Amsterdam.



Opleiding interimmanager

- Middelbare school, diploma 1978;
- MTS bouwkunde/weg en waterbouw;
- Seneca College, Applied Arts, Nursing (Toronto, Canada);
- Opleiding flight operations officer, Nederlandse Luchtvaart School, diploma 1985;
- VWO Engels, certificaat 1990;
- Diverse bedrijfscursussen, opleidingen en trainingen voornamelijk betreffende vliegtechnische zaken, communicatie en leidinggeven;
- Post-HBO leergang Bedrijfskundig Management, Instituut voor Management en Bedrijfskunde i.s.m. ‘Centre of Technology and Innovation’ van de Universiteit van Amsterdam, certificaat 1995;
- Masterclass ‘Mentaliteitenleer’, Instituut voor Management en Bedrijfskunde, certificaat januari 1996.
- Executive MBA, Keele University (UK)/Instituut voor Management en Bedrijfskunde, start januari
1998, diploma (honours) juni 1999.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Organisatieverandering, conceptdenker gekoppeld aan realiteitszin

Talenkennis interimmanager

ned, eng

Overig

Organisatieprofiel Organisatieadvies & Interimmanagement

De kernactiviteiten Organisatieadvies & Interimmanagement (JBOa) zijn het adviseren op het gebied van organisatieontwikkeling en het leveren van interimmanagement capaciteit.

Beide activiteiten worden ondernomen vanuit de gedachte dat het onderscheidend vermogen van een organisatie van binnen uit komt. Waarbij de organisatie is opgebouwd uit een verzameling processen, besturing, mensen en interne- en externe interacties.

Hier aansluitend hanteert JBOa de volgende uitgangspunten:
Het vermogen om invloed uit te oefenen en voorspelbaarheid nemen toe langs de lijn van gebeurtenissen, patronen en structuren;
Vanwege culturele veranderingen voldoen de oplossingen van gisteren niet meer voor de problemen van vandaag en morgen;
Binnen organisaties bestaat een logische paradox tussen processen en systemen.

Vanuit dit gedachtegoed is een organisatieontwikkeling methodiek ontwikkeld die een unieke combinatie is van proces beschrijving en -analyse, Business Process Redesign, Systems thinking en complexiteitstheorieën.

Aanpak

Mens- en resultaatgericht werken is uitgangspunt bij de aanpak. Zowel Organisatieontwikkeling als Interimmanagement worden planmatig uitgevoerd waarbij probleemstelling, concrete en meetbare doelen en rapportage- en evaluatiemomenten worden overeengekomen. In het geval van Organisatieontwikkeling zijn er gedurende het traject meerdere offertemomenten opgenomen.

JBOa beschikt over een uitgebreid netwerk dat interdisciplinaire dossierbespreking voor beide kernactiviteiten ondersteunt

Organisatieontwikkeling

Een volledig adviestraject bestaat uit 5 fasen:
1. Kennismakingsfase
2. Analysefase
3. Herontwerpfase
4. Implementatiefase
5. Bestendigingsfase

Binnen deze fasen zal op het gebied van te gebruiken instrumenten maatwerk geleverd worden afhankelijk van de adviesvraag en de aard van de organisatie.
Het traject is modulair opgebouwd en als zodanig af te nemen.

Na afronding van de implementatiefase zal de paradox, genoemd onder uitgangspunten, verdwenen zijn. De “proces zijde” en de “systeem zijde" zijn complementair geworden hetgeen leidt tot
Verbeterde medewerkerstevredenheid door verhoogd inzicht en verhoogde zelfstuurzaamheid binnen een passende organisatie;
Verbeterde beheersbaarheid door complementaire sturingsprincipes feedback en takeback, waardoor het zelfregulerend vermogen van de organisatie wordt gefaciliteerd;
Logische synergie.

Deze omstandigheden resulteren in een:
Verbeterd innovatief vermogen;
Rendementsverbetering;
Algehele effectiviteitsverbetering.

Interimmanagement

Interimmanagement kan als instrument worden ingezet wanneer er behoefte is aan “vreemde ogen” of wanneer er een tijdelijke behoefte is ontstaan aan kennis en/of vaardigheden die binnen de organisatie niet aanwezig zijn of die om bepaalde redenen niet adequaat gebruikt (kunnen) worden.

JBOa is actief op de volgende deelgebieden van interimmanagement:
Overbruggingsmanagement
Overbrugging van de kloof in management die ligt tussen het vertrek van een managementfunctionaris en het aantrekken en inwerken van een opvolger. Of gedurende een periode van afwezigheid van een managementfunctionaris.
Ondersteuningsmanagement
Tijdelijke uitbreiding van het managementteam om de voortgang van vastgelopen processen te stimuleren.
Veranderingsmanagement
Het doorvoeren van een veranderingsproces, al dan niet als onderdeel van de implementatiefase van het organisatieontwikkeling traject.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :