Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur

Directeur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring in dienstverband (1973 – 1993)

1973 - 1978: Logica Ltd. te Londen en Logica B.V. te Rotterdam

• Softwarespecialist belast met diverse (internationale) projecten op het gebied van datacommunicatie en data base
• Opleidingen ontwikkeld en gegeven op het gebied van data base management en data communicatie.

1978 - 1982: Digital Equipment Cooperation B.V. te Utrecht

• Account-manager van de software activiteiten voor PTT
• Marktspecialist voor Bank- en Verzekeringsinstellingen
• Coördinator van verkoopondersteuning
• Begeleider nieuwe software specialisten
• Projectmanager van diverse software projecten.

1982 - 1993 : Rabobank Nederland

Hoofd Timesharing Dienst (4 jaar):
• Leiding gegeven aan afdeling van 15 personen. Deze afdeling was belast met het beschikbaar stellen van computerfaciliteiten alsmede advisering, opleidingen en telefonische ondersteuning aan eenheden binnen Rabobank Nederland.

Hoofd Advisering Kantoorautomatisering Aangesloten Banken (4 jaar):
• Leiding gegeven aan afdeling van 20 personen. Deze afdeling was belast met advisering en ondersteuning van aangesloten banken op het gebied van kantoorautomatisering
• Projectleider diverse projecten.

Interim-manager bij 4 Rabobanken (6 maanden):
• Opzetten van kredietbeheer en het bedrijfseconomisch doorlichten van relaties (bedrijven en particulieren).

Interim-manager bij 3 Rabobanken (12 maanden):
• Leiding gegeven aan diverse afdelingen belast met de verkoop van bankdiensten en ondersteuning van de commercie. In een aantal gevallen lag het accent op het gebied van conflictmanagement.

Interim-manager bij 5 Rabobanken (12 maanden):
• Toegevoegd aan de directie met als aandachtsgebieden het opzetten van de interne organisatie met betrekking tot financieringen, het doorlichten van bedrijvenrelaties, en de inbedding van controlemaatregelen in de verschillende afdelingen.

Waarnemend directeur van een Rabobank (11 maanden):
• In deze periode onderging de bank een interne herschikking op basis van een door mij ontwikkelde beleidsnotitie. In dit kleine jaar nam het balanstotaal van de bank toe met 15% en groeide het bedrijfsresultaat met 45%.

Directeur commerciële zaken van een Rabobank (7 maanden):
• In deze periode vond een reorganisatie plaats, waardoor de bezetting teruggebracht werd van 46 naar 38 medewerkers. In deze zeven maanden werd het zakelijke volume van de bank van het gehele voorafgaande jaar overschreden.
****

Zelfstandig gevestigd management consultant (vanaf januari 1994)

Interim-management:

Transport onderneming (3 maanden):
Interim directeur belast met:
• De bedrijfsvoering en de financiële verantwoording van de onderneming in een fase van uitbreiding en diversificatie.

Mobiele telecommunicatie onderneming (4 maanden):
Interim-manager belast met:
• Het starten en begeleiden van (internationale) samenwerkingsverbanden
• Sanering van het personeelsbestand.

NV Nederlandse Spoorwegen - Railinfrabeheer (3 maanden):
Planning-manager railinfrastructuur projecten:
• Organisatie planning- en verantwoordingsproces (basisgegevens voor de planning)
• Zorgdragen voor integratie van de deelplanningen
• Vaststellen respectievelijk bewaken van capaciteit en doorloopplanning
• Opstellen van rapportages voor de directie.

KPN Vastgoed (6 maanden):
Projectleider belast met:
• De herinrichting van processen ter bewaking van projecten. Deze projecten hebben betrekking op de realisering en het beheer van onroerend goed binnen het KPN concern;
• Pakketselectie voor de vervanging van het informatiesysteem voor projectbewaking.

Easychip BV i.o. (6 maanden):
Easychip is een organisatie van alle banken in Nederland (met uitzondering van ING/Postbank), welke gericht is op het tot stand brengen van multifunctionaliteit op de Chipknip.
Controller belast met:
• Inrichting van de financiële administratie en de financiële verantwoording
• Opzetten van de bedrijfsvoering
• Inrichting van een Planning- en Controle Cyclus.

Chipper International (4 maanden):
Chipper International is een organisatie van PTT Telecom en ING/Postbank, welke gericht is op het mondiaal verkoop van het multifunctionele Chipper-concept.
Projectleider belast met: het opzetten van kennismanagement ter ondersteuning van de internationale verkoop van de Chipper.


Interpolis (10 maanden):
Manager Financiële Administratie: verantwoordelijk voor de uitbreiding en reorganisatie van deze afdeling. Het transformeren van de afdeling voor het voeren van een financiële administratie in een bedrijfsvoering ondersteunende afdeling. In dit kader werd een drietal afdelingen (Juridische Incasso, Rabobank Verzekering Incasso en Administratie Beleggingen) toegevoegd aan en geïntegreerd met de bestaande afdelingen Grootboek Administratie en Financiële Infrastructuur. De nieuwe afdeling (bestaande uit ruim 60 medewerkers) levert diensten aan de business units van Interpolis, de Rabobanken en Robeco.

Interpolis (15 maanden):
Programmanager EDM: verantwoordelijk voor een serie van innovatieve projecten gericht op het ter beschikking stellen van Electronic Document Management voor het Interpolis concern. De projecten omvatten:
• het definiëren en realiseren van de algehele infrastructuur (apparatuur, programmatuur en beheersorganisatie)
• het realiseren van een aantal pilot implementaties die verschillende type producten en gebruikersgroepen vertegenwoordigen
• het product in een zodanige vorm gieten dat verdere implementaties door de gebruikersorganisatie zelf geïmplementeerd kunnen worden
• outsourcing van de postkamerfunctie zodanig dat gegevens elektronisch aangeleverd worden aan de Interpolis organisatie

KPN Verkoopeenheid Directe Kanaal (4 maanden):
Projectmanager ISDN Installaties door derden: verantwoordelijk voor de realisatie van twee nieuwe aanbiedingsvormen in samenwerking met derden, te weten
• ISDN-aansluiting met installatie door een aantal geselecteerde dealers die de ISDN-aansluitingen van de eigen klanten installeren (alle type aansluitingen)
• ISDN-aansluiting met installatie door GRS (onderdeel van Getronics) als ondernemer van KPN Telecom; deze aanbieding geldt alleen voor enkelvoudige ISDN2-aansluitingen zonder beletsel en alleen bij de niet geselecteerde dealers

Econocom Product Services - EPS (5 maanden):
Interim-manager: verantwoordelijk voor:
• De reorganisatie en integratie van de afdelingen Customer Services en Channel & Vendor.
• Een samenwerking tot stand brengen met de distributeur Quadram gekenmerkt door een vergaande integratie van de backoffice (processen) van EPS met de frontoffice van Quadram. Doel van de samenwerking is om kosten te drukken en hierdoor een voorsprong te creëren in de veranderende marktomstandigheden waar vendors voornemens zijn om klanten rechtstreeks te benaderen;

SNS Reaal Groep (5 maanden):
Projectmanager Integratie Backoffice Schadebedrijf:
Het backoffice van het Schadebedrijf in Utrecht (50 FTE) wordt verplaatst en geïntegreerd in de backoffice van het Schadebedrijf in Zoetermeer (150 FTE). Verantwoordelijk voor:
• Het opstellen van een plan, monitoren van de uit te voeren activiteiten in de lijn organisatie, zorg dragen dat de activiteiten complementair en volledig zijn, functioneren als aanjager zodat taken tijdig worden uitgevoerd, en tijdig signaleren van punten die dreigen een knelpunt te gaan vormen.
• Zichtbaar maken van de kosten en baten van de integratie.

Fortis/AMEV (3 maanden):
Interim-manager:
Binnen de AMEV concern werken circa 300 consulenten in loondienst. De doelstelling van het concern is de commerciële slagvaardigheid te vergroten door de bestaande consulentenorganisatie om te bouwen tot een franchiseorganisatie bestaande uit circa 120 zelfstandige franchisenemers die ondersteund wordt door en franchisegever (100% dochter van AMEV).
Leiding gegeven aan een team specialisten verantwoordelijk voor het tot stand brengen van de juridische, fiscale en financiële structuur van de franchiseorganisatie.

Essent (3 maanden):
Programmanager
Verantwoordelijk voor projecten bij tien maatschappijen binnen de divisie Energie. De projecten hadden betrekking op het verkrijgen van goedkeurende accountantsverklaring en het bewerkstelligen van structurele oplossingen op het gebied van Finance en Control binnen de maatschappijen.


Management consultancy:

Diverse adviesopdrachten op het gebied van management, financiën en informatietechnologie.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

1962 - 1969 : Comprehensive School - Engeland
1969 - 1973 : Universitaire opleiding Informatica - Engeland

Cursussen : Algemene Opleiding Bankbedrijf
Zakelijke Kredietverlening
Diverse Managementcursussen
Praktijkdiploma Belastingrecht
Adviseur Belastingrecht


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :