Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim

Interim

Werkervaring interimmanager

Augustus 2005 – mei 2007
Organisatie: Centrum voor ICT van de Belastingdienst,
afdeling Inkoopmanagement
Functie (Interim) Communicatiemanager
Activiteiten
1. Interne communicatie implementeren (afdeling van 150 medewerkers: lijncommunicatie, inzetten ondersteu-nende middelen, coachen medewerkers en managers)
2. Externe communicatie richting leveranciers opzetten
i. Leveranciersportal opzetten
ii. Bewustwording bij Inkoopafdeling van hun gedrag als onderdeel externe communicatie
iii. Advisering bij grote projecten hoe om te gaan met ex-terne communicatie (zoals licentiebeheer en complexi-teitsreductie)

Mei 2005 – Juni 2005
Organisatie Fortis ASR, ICT - Exploitati
Functie Coach, adviseur
Activiteiten
1. Opleiden van teammanagers met betrekking tot ver-andermanagement.
2. Via individuele trajecten het eigen verandervermogen vergroten van de teammanagers.
3. Verbeteren van de samenwerking in een groeiend team.

August 2004 – juni 2005
Organisatie ProRail
Functie Projectleider
Activiteiten
1. Opstellen Jaarplan en opleidingsplan voor ICT-Business afdeling voor afdelingsmanager.
2. Communicatie-projectleider “Programma Herontwikke-len van een core-applicatie” voor de business.
3. Regie-organisatie voorstel voor afdelingsmanager op-stellen.

November 2004 – april 2005
Organisatie Het Afval Overleg Orgaan / Senter Novem
Functie Projectleider
Activiteiten
Bedenken, ontwikkelen en implementeren van hulpmid-delen voor gemeenten om hun contractbeheer op te zetten.

Februari 2004 – juli 2004
Organisatie Interpay Nederland (IPN)
Functie Projectleider, rapporterend aan RvB
Activiteiten
Deelname als Projectleider IPN in het Transitie Team (Verkoop van een business unit van IPN aan een externe partij. Het IPN aanspreekpunt voor, tijdens en na de transitie. Verantwoordelijk voor realisatie van transitieactiviteiten en -issues.
Resultaten
De bij deze opdracht behorende taken en verantwoorde-lijkheden hebben (een belangrijke en zeer succesvolle) bijdrage geleverd aan een correcte overgang van de bu-siness unit naar de externe partij.

September 2004 – Oktober 2004
Organisatie ProRail
Functie Projectleider
Activiteiten
Organiseren en realiseren van bijeenkomsten voor de ICT-medewerkers uit de drie organisatie waaruit ProRail is opgericht. Doelgroep is zeer gevarieerd en materie (hoe gaan we in de nieuwe organisatie samen werken op ICT gebied: om slimmer en betere oplossingen te gene-reren) is complex. Oplossing is gevonden deels door het maken van “in-structiefilmpjes” en deels door daarop aansluitende pre-sentaties.
Resultaten
Alle ICT-medewerkers (+/- 300) zijn weer gelijk geïnfor-meerd over de stand van zaken en wat ze kunnen ver-wachten de komende tijd.

Februari 2004 – juli 2004
Organisatie Interpay Nederland (IPN)
Functie Projectleider, rapporterend aan RvB
Activiteiten
Deelname als Projectleider IPN in het Transitie Team (Verkoop van een business unit van IPN aan een externe partij.) Het IPN aanspreekpunt voor, tijdens en na de transitie. Verantwoordelijk voor realisatie van transitieactiviteiten en -issues.
Resultaten
De bij deze opdracht behorende taken en verantwoorde-lijkheden hebben (een belangrijke en zeer succesvolle) bijdrage geleverd aan een correcte overgang van de bu-siness unit naar de externe partij.


Januari 2003 – februari 2004
Organisatie UWV
Functie Projectleider
Activiteiten
Inrichten UWVopleidingsproces. Project betreft migratie van 26.000 werkplekken en 22.000 medewerkers. Voor deze medewerkers verant-woordelijk om de verschillende opleidingen (eindgebrui-kers, helpdesk, KA) binnen het UWVbusinessproces ont-werpen en te implementeren.
Realiseren van (maatwerk-)opleidingen voor diverse doelgroepen (eindgebruikers, eerste-en tweedelijns Ser-vice Deskmedewerkers) en hun ondersteunende producten. Budgetverantwoordelijk (1,5 miljoen euro). Inkopen van opleidingen en docenten bij derden. Aansturen van medewerkers van deelproject opleidingen van ongeveer medewerkers.
Resultaten
1. Eindgebruikers zeer tevreden over de geboden nazorg (opleiding en werkplekbegeleiding) bij migratie naar Win-dows en Office XP. Gemiddeld cijfer in de evaluatie: 8. Ook van als zeer las-tig bekend staande medewerkers goede evaluaties ont-vangen.
2. In UWVformaat (en daarmee herbruikbaar) opgelever-de opleidingsproducten.

Augustus 2001 – oktober 2002
Organisatie Interpay: Resultaat Eenheid Document Services (DS)
Functie Interimmanager van de teams Procesmanagement en Helpdesk (11 medewerkers)
Activiteiten
Coachen en begeleiden van medewerkers in bestaande en nieuwe rollen. Verantwoordelijk voor het behalen van de met de klanten afgesproken tijdslijnen rond verwerking van acceptgiro’s en overschrijvingen. Vervanger Manager Operations bij haar afwezigheid. Lid Managementteam Operations.
Resultaten
1. De rol van de afdeling in het business proces verhelderd.
2. Rolvastheid van medewerkers vergroot
3. Reorganisatie van de teams van 11 naar 5 medewer-kers begeleid. Medewerkers die moesten vertrekken begeleid. Aanvang gemaakt met samenstelling nieu-we teams.
4. Service Level Management als proces geïmplemen-teerd en toegevoegde waarde ervan aangetoond. Klanttevredenheid gegenereerd door actieve opstel-ling richting klanten.
5. Procesmatig werken binnen DS ingevoerd.
6. De nieuwe gemaakte interne afspraken vastgelegd en daar een beheerprocedure voor opgezet.

Januari 2002 – maart 2002
Organisatie Vedior ICT
Functie Adviseur
Activiteiten
Evaluatie van de in 2001 gemaakte Service Level Agreement (SLA).
Resultaat
Een handzame rapportage over hoe de SLA-werkwijze bevalt, en welke verbeterpunten in welke volgorde geïm-plementeerd kunnen worden.

September 2000 – mei 2001
Organisatie Vedior ICT
Omgeving Zakelijke dienstverlening
Functie Adviseur
Activiteiten
Samenstellen en mede bedenken van Service Level Agreement (SLA) voor Vedior ICT en twee van haar ex-terne partijen. De externe partijen zijn verantwoordelijk voor het beheer van de Vediorkernapplicatie.
Resultaat
Men werkt aan de hand van de in de SLA vastgelegde afspraken. Daarna voor andere externe partijen een zelf-de SLA opgezet.

Mei 2000 – juli 2000
Opdrachtgever Randstad
Functie Adviseur
Activiteiten
Opstellen advies over hoe binnen de nieuw gekozen organisatiestructuren van het Servicebedrijf ICT een applicatiebeheer- en supportafdeling past.
Resultaat
Advies is integraal geïmplementeerd.


Februari 2000 – juli 2001
Opdrachtgever Centrum voor ICT van de Belastingdienst
Functie Manager Interne Communicatie
Activiteiten Opzetten en implementeren van (interne) communicatie-structuur voor de sector Beheer & Exploitatie (B&E), 1500 medewerkers.
Werkzaamheden om interne communicatie te optimalise-ren waren: coaching van managers, aanpassen werving en selectie, ontwerpen en implementeren introductiepro-gramma voor nieuwe medewerkers, deelname in diverse MT’s.
Hiërarchisch verantwoordelijk voor drie junior communi-catiemedewerkers. Coach van twee communicatiemede-werkers en twee MTleden.
Resultaten
1. Direct uitvoerbaar strategisch communicatieplan.
2. Geaccepteerde en geïmplementeerde (interne) overleg-structuur voor sector B&E.
3. Deelname MT. Overtuiging geaccepteerd gekregen dat communicatie een volwassen bijdrage levert aan veran-deringstrajecten.
4. Junior communicatiemedewerkers naar een hoger pro-fessioneel niveau helpen ontwikkelen.

September 1999 – januari 2000
Opdrachtgever PinkRoccade Food (Voorheen Commit, IT dochter Campi-na Melkunie)
Functie Adviseur/interimmanager
Activiteiten Evalueren van één jaar Productmanagement. Conclusie: opheffen. Uitvoering hiervan gerealiseerd.
Ondersteunen door inbreng van kennis en ervaring van projectleider van een groot productontwikkelingstraject. Verantwoordelijk voor interne communicatie.
Integreren van drie veranderinitiatieven. Als projectleider verantwoordelijk de drie losstaande veranderinitiatieven te integreren tot één.
Resultaten
Hoofd Productmanagement is vrijwillig afgetreden en werkt weer op een niveau dat hij aankan.
Na evaluatie en marktonderzoekmet ieders akkoord produc-tieontwikkelingstraject stopgezet dat al jaren liep, zonder resultaten en met veel kosten.
Veranderbereidheid onder medewerkers zodanig vergroot dat officiële reorganisatie kon beginnen.
WERKERVARING BIJ ANDERE WERKGEVERS

Augustus 1995 – juli 1999
Werkgever Getronics Software Solutions
Rollen Productmanager Getronics Software Solutions
Gedetacheerd als medewerker op de 2nd line support: In-ternational Support Group van IBM:
Secretaris van het Helpdesk project Getronics Software.
Resultaten
Portfolio Getronics Software diensten samengesteld.
Artikel gepubliceerd in IT Beheer “Selectieve Outsourcing de oplossing?”
Nieuwe en verbeterde diensten in de markt geplaatst.
Management Developmentafstudeeropdracht M. Kropholler voor Corporate HRM uitgevoerd. Onderwerp: Medewerkers binden of boeien?’’
Lid Due Dillingence Team bij overname van Grupo CP (Spanje) door Getronics NV, aangestuurd door de heer T. Risseeuw.

Augustus 1994 – juli 1995
Werkgever Olivetti Madrid Spanje
Rollen Adviseur en projectleider
Activiteiten
Servicedesk- en callcenterdiensten opgezet voor Olivetti Spanje
Klantmanagement
Resultaten
Servicedesk en callcenterdiensten voor diverse klanten van Olivetti Spanje ontwikkeld.
Voorzitter Olivetti user group Pro Team
Selecteren van hardware, software en telecom.

Oktober 1991 – juli 1994
Werkgever Olivetti Brussel België
Rollen Helpdeskmedewerker en teamleider bij Directoraat Gene-raal V, Europese Commissie te Brussel
Activiteiten en resultaten
Opzetten Helpdeskteam.
Opzetten en doceren Oracle- en Adabascursussen in alle EU-lidstaten.
Opzetten KA-cursus voor geheel DG V bij overgang naar Windows.
Doceren van Oracle- en Adabasapplicatiecursussen
Testen en aanpassen van nieuw ontwikkelde onderdelen van de applicaties
Initiator en redacteur van Welcome Manual en wekelijkse nie


Opleiding interimmanager

Opleiding
Universiteit van Amsterdam Economie: Bestuurlijke Informatiekunde (Doctoraal)
Europa College, Brugge, België European Economic Studies (Postgraduate Master)
The RET Institute, NYC Postdoctorale opleiding cognitieve psychotherapie
Universiteit van Leiden Psychologie: propedeusevakken

Vakopleiding
Pink Roccade ITIL Service Management (gecertificeerd)
Getronics NV Management Developmentopleiding (2 jaar; gecertifi-ceerd)
Diverse instellingen Groot aantal IT- en bedrijfsgerichte cursussen, op het gebied van organisatiekunde, veranderkunde en intervisie.
Hans Loots & Hans Verhoeven Opleiding tot Mediator (geregistreerd)
Opfriscursus Mediator (mei 2004)
Education Prince2 en ISPL (mei 2004)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interne en externe communicatie bij ICT-organisaties en outsourcingstrajecten

Communicatief, samenwerkend, doel voor ogend houdend, flexibel

Leren
Pragmatisch werken aan structurele oplossingen voor efficiënt (samen)werken bij bedrijven. Door bruggen te slaan over de eigen terreinen en grenzen heen, draag ik bij aan het vinden van deze oplossingen waardoor effectiever gewerkt en gecommuniceerd wordt. Opruimen van obstakels is de weg naar de brug, en dat is vaak wat ik doe, wat ik oplever in mijn opdrachten. Nieuwe en andere manieren van (strategisch) denken en werken aan leren en toepassen, staan daarin centraal. Leren doe ik zelf elke dag. Ik houd mijzelf verantwoordelijk voor mijn ontwikke-ling, voor mijn leerproces. Na vijf jaar in België en Spanje gewerkt te hebben, werk ik nu alweer negen jaar in Nederland. De combinatie van werken in verschillende culturen en bedrijven be-valt me zeer goed en dat geef ik de laatste jaren vorm door als interimmanager of adviseur te werken. Ergens nieuw komen, ontdekken, kunnen toepassen wat ik in eerdere opdrachten ge-leerd heb, gaat me zeer goed af. Werken met mensen en op een gegeven moment weer af-scheid nemen en verder gaan, dat past bij mij.
Toepassen
Samen met de opdrachtgever een oplossing zoeken die wellicht zo voor de hand ligt dat je hem niet direct ziet. Gestructureerd alle mogelijkheden doornemen, om daarna bij een [werkbare, of: pragmatische] oplossing te komen. Door mee te helpen implementeren, net zo lang tot de gevraagde oplossing functioneert zoals de opdrachtgever dit wenst. Ik kan mijn opdrachtgevers gedegen adviseren aangezien ik door aanwezig te zijn, gesprekken te voeren, te onderzoeken de nog te bouwen bruggen aan kan wijzen.
In mijn samenwerking met mensen wijs ik ze op consequenties van hun gedrag, en vervolgens op de mogelijkheden hoe ze het anders aan kunnen pakken. Ik noem het zelf wel: een ‘droge’ stijl van coachen. Niet alleen organisaties ruim ik graag op, dat geldt ook voor hoofden van mensen (een beetje, én alleen als zij dat zelf willen) om obstakels uit de weg te ruimen op weg naar de brug. Want om een nieuwe brug te bouwen moet soms eerst wat puin geruimd. Op-ruimen betekent voor mij: luisteren, vragen stellen en mensen alternatieven bieden voor hun gedachten overtuigingen en ideeën en gedrag. Maar ook door beslissingen en verantwoordelijk-heid te nemen, de handen uit de mouwen te steken en gewoon hard mee te werken.
Doorgeven
In de afscheidsspeech van één van mijn laatste opdrachtgevers werd ik omschreven als: open, innemend, eerlijk, creatief in het aandragen van oplossingen, zeer hardwerkend en betrokken, enthousiast, verantwoordelijk voelen, terriërmentaliteit, doel-en resultaatgericht, met humor. En men moest wennen aan de directheid van mijn vragen. Deze omschrijvingen zijn voor mij direc-te input om weer te leren, om mijn manier van werken steeds bij te slijpen en te perfectione-ren. Daardoor lukt het me steeds beter om het geleerde door te geven. Met steeds één doel voor ogen: dat de vraag van de opdrachtgever naar tevredenheid wordt bereikt.
Mijn meest succesvolle opdracht is dan ook altijd mijn laatste. Alles wat ik daaraan voorafgaand geleerd heb, heb ik in meer of mindere mate kunnen toepassen, en misschien ook al doorgege-ven.
Mijn manier van werken en leven , zet zich door in andere onderdelen van mijn bestaan . Mijn man en ik zijn weekeinde-pleegouders voor vier kindjes (twee broertjes en hun twee zusjes). Zij krijgen van ons aandacht, liefde en we hopen ze wat meer zekerheid voor het leven mee te geven na een wat belabberde start. Afhankelijk van hoe zij zich ontwikkelen maken wij deel uit van hun leven.


Talenkennis interimmanager

Talen
Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend
Frans Goed
Spaans Goed
Duits Matig
Zweeds Beginners


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :