Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller/Financieel Manager/Interim Manager

Controller/Financieel Manager/Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Periode Duur Organisatie Omschrijving opdracht

Mar 2006 – Dec 2006 9 mnd Bank-Verzekeraar Senior Projectleider Fast Close (verandertraject). Schadebedrijf (Schade, Zorg/Inkomen)
Apr 2005 – Mar 2006 11 mnd Internationaal Handelsbedrijf in Medische sector Financieel Interim Management (Verandertraject voor 2-4 dagen per week)
Implementeren Advies inzake herstructurering afdeling F&C (Zie periode Okt 2004-Mar 2005). Leiding van financiële afdeling waargenomen.
Okt 2005 – Feb 2006 4 mnd Internationaal Productiebedrijf Automotive-industrie Projectmanagement begeleiding overgang naar IFRS ten behoeve van geconsolideerde jaarrekening van Zwitserse moedermaatschappij (2 dagen per week).
Apr 2005 – heden Ongoing Internationaal Productiebedrijf Automotive-industrie Parttime Controlling (2-3 dagen per maand)
Resultaten: Versnelling en verbetering kwaliteit maandafsluiting. Sparring partner voor de organisatie op het gebied van management-informatie, performance, organisatie en budgettering.
Jan 2005 – Mar 2005 3 mnd Internationaal Productiebedrijf Automotive-industrie Financieel Interim Management (2-3 dagen per week)
Resultaten: Succesvolle jaarafsluiting 2004 en audit, na overname. Vlotte opstart financiële functie ( structuur en processen, na overname). Tijdige maandafsluitingen over januari en februari 2005 en rapportage richting moedermaatschappij.
Okt 2004 - Mar 2005 5 mnd Internationaal Handelsbedrijf in Medische sector Financieel Interim Management (vervangingstraject voor 2-3 dagen per week)
Adviseren inzake herstructurering afdeling F&C
Advisering inzake waardering van mogelijke overnamekandidaten
Resultaten: succesvolle vervanging van Manager F&C, en aanreiken verbeteringen op het gebied van werkwijzen en procedures, budgettering, en werkkapitaalbeheer.
Mei 2004 - Sep 2004 4 mnd Bank-Verzekeraar
(Tussenholding-niveau) Tax (tussen-)holdingunits
Resultaat: Concept VPB-aangifte 2003 voor 16 holdingunits voorbereid en gedocumenteerd.
Mar 2004-Mei 2004 3 mnd Bank-Verzekeraar
(Shared Service Center) Interim Financieel Management
Consultancy inzake WTV Rapportage
Tax Accounting WTV Rapportage
Resultaat: Accounting & Control voor verschillende rapportage-units gedurende 3 maanden volledig overgenomen en overgedragen naar Shared Service Center, Overdracht van kennis en ervaring inzake WTV staten naar afdeling Legal Entity Reporting(LER) binnen Shared Service Center, WTV staten (8 entiteiten) gezamenlijk met LER grotendeels binnen gestelde termijn gerealiseerd, Tax positie ten behoeve van WTV staten bepaald en onderbouwd.
Jan 2004-Jun 2004 Ongoing Autobedrijf, Schadeherstelbedrijf, Bergingsbedrijf Quick Scan Financiele Functie (Part-time)
Resultaat: Opdracht voor Quick Scan uitgevoerd. Verbetertraject opgestart, Rol van sparringpartner op part-time basis ingevuld. Rol van sparringpartner ligt op dit moment bij een collega.
Jan 2004-heden Ongoing Beveiligingsbedrijf Quick Scan Financiele Functie (Part-time)
Resultaat: Opdracht voor Quick Scan uitgevoerd. Gesprekken over doorvoeren verbetertraject hebben, na vertraging als gevolg van interne factoren, geleid tot een vervolgopdracht voor verbetering van de financiële functie. Rol van sparringpartner ligt op dit moment bij een collega.
Dec 2003-Aug 2004 Ongoing Internationaal Handels-/Bewerkings-bedrijf in Foodsector Plan van aanpak ontwikkeld voor Verbetertraject Financiele Functie en Control volgens dienstverleningsconcept Controlability waarbij nadruk op interne processen, costing (ABC), gebruik automatisering en Managementinformatie. (Part-time)
Resultaat: Oplossingsrichting aangereikt, plan van aanpak opgesteld. Implementatie ABC/ABM (Part-time).
Okt 2003-Feb 2004 5 mnd Bank-Verzekeraar
(Holding-niveau) DNB-reporting
Cash Management
Tax Accounting
Resultaat: Opzet en verwerking DNB Rapportage (Maand- en jaarrapportage) voor gehele organisatie, opzet en implementatie Cash Management voor Holding en diverse tussenholdings, fiscale positie t/m 2002 en Roll forward fiscale positie 2003 opgesteld.
Okt 2003-Nov 2003 2 mnd Internationaal Handelsbedrijf in Foodsector Interim Financieel Management (Part-time)
Resultaten: Achterstand in maandafsluitingen ingelopen, Managementinformatie verbeterd, evaluatierapport opgeleverd.
Aug 2003- Sep 2003 2 mnd Verzekeraar
(Tussenholding-niveau) Legal Entity Reporting
Resultaat: Model voor jaarrekeningen (Pensioen- en leverensverzekeringen alsmede Schadeverzekeringen) opgesteld/aangepast/verbeterd, achterstanden ingelopen (jaarrekeningen van diverse (tussen) holdings voor meerdere jaren opgesteld).
Apr 2003 – Jul 2003 4 mnd Verzekeraar
(Tussenholding-niveau) Financieel Interim Management Corporate Finance & Control (verbetertraject)
Project WTV staten (Geconsolideerde rapportage naar PVK en verbetering interne procesgang in verband met verscherping eisen voor rapportage vanaf 2003)
Resultaten: Oplevering geconsolideerdeWTV- rapportage, evaluatie proces en aanbevelingen tot verbetering/versnellen opgeleverd.
Jan 2003 – Mar 2003 3 mnd Aannemingsbedrijf Financieel Interim Management
Verbetertraject Financiele Functie volgens dienstverleningsconcept Controlability
Begeleiden Implementatie Exact Globe 2000/Nazorg Implementatie Exact Globe 2000
Resultaten: Oorspronkelijke implementatie Exact Globe 2000 verbeterd, aanpassingen in budgetteringsmodel en managementrapportage doorgevoerd, advies uitgebracht inzake wijzigingen in structuur financiele afdeling. Overdracht naar organisatie.
Jan 2003 1 mnd Argrarisch bedrijf Plan van aanpak ontwikkeld voor Verbetertraject Financiele Functie volgens dienstverleningsconcept Controlability (Part-time)
Resultaat: Oplossingsrichting aangereikt. Implementatie- en sparringpartnerrol ligt op dit moment bij een collega.
2002-2003-2004 Doorlopend Aannemerscombinatie Financieel Administratieve Begeleiding (part-time)
Managementrapportage
Diverse projecten op financieel gebied
Liquiditeitsplanning
2002 7 mnd Bank-Verzekeraar
(Holdingniveau) Financieel Interim Management Concernadministraties (verbetertraject)
Project interfaces Hyperion Financial Management (HFM) Implementatie Hyperion Financial Management (HFM)
Project interfaces Exact voor Windows
Project Electronic Purchase Invoice Approval (PIA)
Budgettering Holding
Resultaten: beoordeling opzet en functionaliteit HFM, testen HFM voorafgaand aan feitelijke implementatie, aanpassingen in huidige financieel administratieve systemen doorgevoerd, Interfaces HFM voor Concernadministraties gerealiseerd, Interfaces voor periodieke boekingen in Exact gerealiseerd, PIA geïmplementeerd, gebruikersdocumentatie PIA opgeleverd, Budget Holding voor gestelde deadline aangeleverd.
2002 3 mnd Bank-Verzekeraar
(Holdingniveau) Interim Financieel Management Concernadministraties (vervangingstraject)
Resultaat: probleemloze overbrugging, verbeteringen in werkwijzen en procedures aangereikt.
2001-2002 4 mnd Aannemingsbedrijf (NL/B) Opzetten en implementeren kostprijssystematiek
Opzetten concernrapportage en rapportagerichtlijnen
Resultaten: Kostprijssystematiek herzien, opzet managementrapportage verbeterd, koppeling van managementrapportage aan huidig financieel-administratief systeem.
2001-2002 3 mnd Internationaal Handelsbedrijf in Medische sector Financieel Interim Management (vervangingstraject)
Mede opzetten 5-jaren Businessplan
Opzetten en implementeren Managementrapportage
Opzetten en implementeren systematiek voor Liquiditeits- en Werkkapitaalbeheer
Resultaten: succesvolle vervanging van Controller met aanreiken en daarnaast implementeren van verbeteringen op het gebied van werkwijzen en procedures, budgettering, en werkkapitaalbeheer.
2000-2001-2002 Horecabedrijf Periodieke beoordeling resultaten, advisering
Resultaat: verbetering transparantie en informatievoorziening ten behoeve van beslissingsondersteuning.
2000 3 wkn Metaalverwerkend bedrijf Begeleiden doorstart, kostprijssystematiek
Resultaten: Kostprijssystematiek herzien, sparringpartner voor management bij opstellen strategisch plan
2000 2 mnd Aannemingsbedrijf (NL/B) Advisering met betrekking projectadministratie en projectcontrolling
Advisering met betrekking tot Management Control
Resultaten: Opzet projectadministratie verbeterd, Koppeling met calculatie-pakket opgezet, Projectrapportage aangepast/verbeterd, Rapportage inzake Prestatie-indicatoren van directe inzet opgezet.

Werkervaring
Periode Organisatie Functie Reden vertrek

maart 2000-oktober 2001 Atos-Origin Business-Controller Eigen verzoek
(2 BU’s)
maart 1999-maart 2000 Siersema Scheffers B.V. Controller Eigen verzoek
1996-1999 G.P. Roos Beheer B.V. Groepscontroller Eigen verzoek
1994-1996 Paardekooper & Hoffman Accountants Controleleider MKB Eigen verzoek
1989-1994 Paardekooper & Hoffman Accountants Assistent accountant


Opleiding interimmanager

Opleiding: Instelling: Plaats: Periode: Opmerkingen:
VWO Koning Willem II Tilburg 1982-1989
HEAO-BE Hogeschool West-Brabant Breda 1993-1996
Post-HBO Hogeschool West-Brabant Breda 1996-1997
Controller
Post HBO Hogeschool West-Brabant Breda 2000-2001 Wegwerken Assistent-Controller deficienties
Doctoraal Controlling Universiteit Nijenrode Breukelen 2000-2006
Post-doctoraal Controlling Universiteit Maastricht Business School Maastricht 2006-heden

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke eigenschappen

Organisatievermogen Goed Logisch redeneren Goed
Financieel inzicht Zeer goed Samenwerken Goed
Analytisch vermogen Zeer goed Besluitvaardigheid Goed
Nieuwe initiatieven ontwikkelen Goed Doorzettingsvermogen Goed
Presteren onder druk Zeer goed Functioneren als Business partner Zeer goed


Talenkennis interimmanager

Spreken Lezen Schrijven
Nederlands Goed Goed Goed
(Business)Engels Voldoende/Goed Voldoende/Goed Voldoende/Goed
(Business)Duits Redelijk/Voldoende Redelijk/Voldoende Redelijk/Voldoende


Overig

Automatiseringskennis

Office 95/97/2000/XP Zeer goed
Exact Dos/Globe/Windows/Globe 2000/Globe 2003 Zeer goed
Accountview Zeer goed
I-Muis Zeer goed
Twinfield (Online boekhouden) Zeer goed
Oracle Financials Goed
Navision Goed
SAP R3 Voldoende/Goed
FDC (Financial Data Control) Goed
HFM (Hyperion Financial Management) Goed
Bestuurlijke ervaring

Vereniging: Functie: Periode:
Financials for Financials, Secretaris a.i., Lid van Dagelijks Bestuur 2002-2003
Financials for Financials, Voorzitter commissie Ledenwerving 2003-2006
en –behoud, Algemeen bestuurslid
Jong-MKB Midden-Brabant Penningmeester 2002-2003
Ondernemersvereniging
Jong-MKB Nederland Penningmeester Federatiebestuur (Landelijk) 2003-2004
Ondernemersvereniging


Overige activiteiten

Activiteit Periode:
Doceren Onderwijsinstelling (HBO) 2001-2002
Lid Redactieraad CIP-reeks Kluwer(Controlling in praktijk) 2003-2006
Lid Redactieraad Controllersmagazine Elsevier 2003-2006
Lid Jong-Management Midden-Brabant 2002-heden
Lid Kiwanis Club Brabants-Spoor 2004-2006
Lid Adviescommissie Bestuur Ecabo, Sector Bedrijfsadministratie 2002-2006
Lid klankbordgroep doorstroming meo-heo Regio Zuid 2003-2006
Lid landelijke Jury ”Verkiezing Leerbedrijf van het jaar 2004, sector Bedrijfsadministatie” Oktober 2006 Spreker landelijke praktijkdag “Online Financiële Applicaties”, tbv Novak en BSPD Apr/Juni 2004

Financials for Financials, Lid van de commissie Partners en Sponsors 2003-2006
Financials for Financials, Lid van de werkgroep Profilering 2004-2006
Financials for Financials, Voorzitter van de werkgroep automatisering 2004-2006



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :